.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 05.lut.2025 12:45:12

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [B3 JN 1.8] Jak zlokalizować z którego cylindra bieże olej
PostNapisane: 05.cze.2008 16:40:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.wrz.2006 18:26:32
Posty: 75
Lokalizacja: koszalin
mam pytanie jakim sposobem bez zdejmowanie głowicy można sprawdzić z którego cylindra (w którym najprawdopodobniej puściły pierścienie )bieże olej i pytanie drógie jęsli tylko jeden cylinder jest walnięty to czy można robić tylko jeden czy wszystkie cztery (ograniczone fundusze) i czy jeśli okarze się że to nie cylinder a np. uszczelniecze ? co dalej :( pomocy


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.cze.2008 16:54:22 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
Jesli to faktycznie pierscienie, to swieca będzie zakopcona - zaolejona.

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.cze.2008 17:10:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.wrz.2006 18:26:32
Posty: 75
Lokalizacja: koszalin
zaraz sprawdzę a jeśli okażą się wszystkie ? niewiem czy silnik był już remontowany jestem drógim wł. w polsce a poprzedni miał ją 1.5 roku więc chyba nie była robiona :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.cze.2008 18:07:21 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2006 22:15:16
Posty: 3775
Lokalizacja: okolice Strzyżowa
Od uszczelniaczy też świeca będzie zaolejona.

_________________
S4 3.0T CGXC S-tronic '13 srebrne 08.2021
A4 1.8T BEX '04 w srebrnym avancie [było 11.2015 - 11.2020]
A4 1.8T AEB '95 czerwień isis-metalic [było09.2008 - 09.2021]
80 '93 ABK + LPG [było: 04.2006 - 12.2008]
aha jest też ecoboost 1.0T.
Jest też TQT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.cze.2008 19:28:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.wrz.2006 18:26:32
Posty: 75
Lokalizacja: koszalin
no mam nadzieję że uszczelniacze to ominie mnie remont


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.cze.2008 21:09:18 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
Powiem Ci tak:
Jesli zagrzany silnik przy przygazowce kopci na niebiesko, to z duzym prawdopodobieństwem mozna przyjąc, ze pusciły pierscienie.
Jesli silnik zaraz po uruchomieniu, zwłaszcza zimny, zakopci na niebiesko, to głowica - uszczelniacze, prowadnice zaworow.
Moim zdaniem nie remont, tylko szukaj drugiego silnika ( no chyba ze to tylko uszczelniacze ) Mierz kompresje, zwalaj głowice i będziesz wiedział co jest grane a tak, to wrozenie z fusow.

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: b3 jn 1.8 pw jak zlokalizowąć z którego cylindra bieże o
PostNapisane: 05.cze.2008 21:32:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.maja.2006 13:26:07
Posty: 540
Lokalizacja: WG
jarosław szydłowski napisał(a):
i pytanie drógie jęsli tylko jeden cylinder jest walnięty to czy można robić tylko jeden czy wszystkie cztery (ograniczone fundusze) :( pomocy


to już jest według mnie drutowanie :/ i takim sposobem nie przyoszczędzisz, bo jak zrobisz jeden to za jakiś czas może jebnąć drugi gar, albo cisnienie oleju spadnie itp. A ile tego oleju bierze bo może nie warto zawracać sobie dupy :?: W końcu samochód nie jest nowy.

Kolejna sprawa to jeżeli chcesz aby wszystko było tip top to remontuj cały silnik, wtedy będzie pewny ale przy takim remoncie zawsze może coś jeszcze wyjść i koszty rosną, drugi silnik, to też nie wiesz co możesz kupić i okaże się że pojeździsz miesiąc i też padnie :| .

_________________
oooo A4 1.8 20V TQ


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.cze.2008 02:41:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.gru.2005 20:09:30
Posty: 491
Lokalizacja: Poznań
Auto: A6 C6 i 80 B4 q
Nie wymienia sie nigdy samych uszczelniaczy bo to nie tylko nimi samymi ubywa oliwa jak już uszczelniacze to też prowadnice zaworowe a jak juz prowadnice to za tym idzie też obróbka gniazd zaworowych, jeśli wymienisz same uszczelniacze to niedługo sie tym nacieszysz albo nawet wcale. A tak poza tym to na 100% pewny jesteś że ten olej to bierze silnik a nie np. pocieka gdzieś sobie bokiem? a w dokładnym zlokalizowaniu na którym cylindrze pierścień przepuszcza powinna pomóc próba olejowa.

_________________
---===Otwierając Przepustnicę Doznaję Wrażeń NIESAMOWITYCH===---
Audi 80 B4 AAH 2.8 quattro <- Bo ja KOCHAM to Autko..... te zakręty na gazie :D.. po szosie ten skracany dolocik na 4100
ten guziczek DIFF i Torsena w skrzyni.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.cze.2008 11:58:10 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3300
Lokalizacja: Poznań i okolice
Bez przesady z tym remontem silnika... Wymiana uszczelniaczy to 100 zł za robociznę + 20 zł za uszczelniacze - można to zrobić bez zwalania głowicy...
A jak silnik jest padło, to lepiej kupić drugi i nie paprać się z remontem - koszt remontu = zakup 2 albo 3 sprawnych silników...

Zmierz ciśnienie na cylindrach, jeśli będzie oki, to zmieniaj uszczelniacze. Żeby w tych silnikach trzeba było robić remont, to musiałbyś mieć natrzaskane 500 tys. km...

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.cze.2008 14:42:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.wrz.2006 18:26:32
Posty: 75
Lokalizacja: koszalin
więc tak silnik nie dymi do uzyskania 70-80st. pużniej dymi prawie na okrągło mam pytanie jeśli ciśnienie okaże się ok to wtedy wina uszczelniaczy?pojechałem do mechaniora to krzyknął mi 1800 to trzy silniki na szrocie tylko teżniewiadomo w jakim stanie na alegro piszą że dają gwarancje na rozróch ale to nic nie daje po paru dniach może się okazać że tak jak piszecie szrot i jeszcze jedno pytanie słyszałem że uszczelniacze można wymienić bez zdejmowania głowicy przy pomocy przerobionej świecy przez którą puszcza się sprężone poowietrze żeby nie opadł popyczacz czy to prawda?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.cze.2008 17:00:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.wrz.2006 17:46:54
Posty: 1140
Lokalizacja: Kraków
ja kupiłem silnik do Mondeo za 400zł na allusie...Facet zapewniał: PANIE IDAELNY, zmieniłem i co? Pierdzi smierdzi nie jedzie kopci leje. Po telefonie do pana ze silnik kupa stwierdził: Leżał..."moze dlatego". Ja mu powiedziałem ze nie MOZE a napewno pierscionki padły. Gdyby nie to ze przekładka silnika w mondeo jest taka pracochlonna t bym mu ten silnik na pape rzucił.
Co do tematu - jak kopci na niebiesko i w rurze wyd. masz olej to szukaj silnika albo generalka. Wsadz paluchy w tłumik i zobacz co tam sie dzieje.

pzdr


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.cze.2008 18:21:51 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2006 22:15:16
Posty: 3775
Lokalizacja: okolice Strzyżowa
mAr$zx napisał(a):
a w dokładnym zlokalizowaniu na którym cylindrze pierścień przepuszcza powinna pomóc próba olejowa.

Nieprawda.
Uszkodzone pierścienie zgarniające nie muszą iść w parze z uszczelniającymi.
Próba olejowa eliminuje uszkodzenie wynikające z nieszczelności. Czyli sprawdza szczelność pierścieni uszczelniających.

_________________
S4 3.0T CGXC S-tronic '13 srebrne 08.2021
A4 1.8T BEX '04 w srebrnym avancie [było 11.2015 - 11.2020]
A4 1.8T AEB '95 czerwień isis-metalic [było09.2008 - 09.2021]
80 '93 ABK + LPG [było: 04.2006 - 12.2008]
aha jest też ecoboost 1.0T.
Jest też TQT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.cze.2008 18:47:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.wrz.2006 18:26:32
Posty: 75
Lokalizacja: koszalin
czy mógłbyś szogun opisać jak takową próbę przeprowadzić bo o takiej nie słyszałem? :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.cze.2008 19:01:42 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2006 22:15:16
Posty: 3775
Lokalizacja: okolice Strzyżowa
Próba olejowa, czyli zalewa się kilka - kilkadziesiąt ml oleju do cylindra i sprawdza ciśnienie.
Jeżeli ciśnienie w cylindrze nie odbiega od tego zmierzonego bez oleju, to pierścienie są OK.
Jeżeli da się zauważyć duży przyrost ciśnienia w cylindrze zalanym uszczelnionym olejem, to uszkodzone są pierścienie.

_________________
S4 3.0T CGXC S-tronic '13 srebrne 08.2021
A4 1.8T BEX '04 w srebrnym avancie [było 11.2015 - 11.2020]
A4 1.8T AEB '95 czerwień isis-metalic [było09.2008 - 09.2021]
80 '93 ABK + LPG [było: 04.2006 - 12.2008]
aha jest też ecoboost 1.0T.
Jest też TQT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.cze.2008 06:35:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.wrz.2006 18:26:32
Posty: 75
Lokalizacja: koszalin
teraz muszę znaleść kogoś kto mi taką próbę zrobi serdeczne dzięki za podpowiedzi :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.cze.2008 10:24:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.wrz.2006 18:26:32
Posty: 75
Lokalizacja: koszalin
a może tak zastosować ceramizera z tą tylko różnicą że ja będę jężdził z olejem a nie bez co o tym sądzicie?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.cze.2008 10:28:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.lut.2004 08:38:37
Posty: 3695
Lokalizacja: Bydgoszcz
kolego nie pchaj sie w używane motory
Nigdy nie wiesz co kupisz. Narobisz się przy przekładce albo będziesz musiał komuś zapłacić a i tak nie wiesz jaki masz wynik.
U Ciebie obstawiam pierścienie. To nie duży koszt ale trzeba zwalić głowicę i zrobić wszystkie no i oczywiści głowicę od razu, żeby się z nią nie paprać dwa razy.
Koszt ???

powinieneś się zmieścić w 2000 z robocizną (liczę nieco więcej na niespodzianki, które się przecież zdarzają. Jak zaoszczędzisz to będziesz się cieszył)

_________________
Pozdrawiam
Buba
_________________
Bestia 2,2 T 20 V Q pod kołderką w garażu


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.cze.2008 10:42:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.wrz.2006 18:26:32
Posty: 75
Lokalizacja: koszalin
2000 to jest warta teraz audiczka 1.8 pw 90 rok tak więc chyba dojeżdżę ją i trzeba wysupłać na coś nowszego :(acha jeszcze pytanko czy można wyciągnąć tłok od spodu wyciągając go jeśli sprawdzę który przepuszcza i np. zmienić same pierścienie bez honowania bloku bo może akurat to tylko wina zapieczonego pierścienia tego co jest odpowiedzialny za niepuszczanie oleju i złożenie na nowo? bo jak mam ściągać głowicę to jestem trochę w strachu rozbierałem i regenerowałem już silnik pod domem w audi rocznik 81 z silnikiem 1.6 benzyna ale wydaje mi się że z tym pujdzie ciężej więc nie chcę się zabardzo do tego zabierać za tamten remont zabuliłem 1200 złociszy ale silnik był rakieta po remoncie a z tym nic nie wiadomo bo jest od automata i może coś jest inaczej (skrzynia dopasowana normalna 5 biegowa)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.cze.2008 07:59:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.paź.2004 21:28:40
Posty: 129
Lokalizacja: Śląsk
wordeck napisał(a):
Bez przesady z tym remontem silnika... Wymiana uszczelniaczy to 100 zł za robociznę + 20 zł za uszczelniacze - można to zrobić bez zwalania głowicy...


Zmierz ciśnienie na cylindrach, jeśli będzie oki, to zmieniaj uszczelniacze. Żeby w tych silnikach trzeba było robić remont, to musiałbyś mieć natrzaskane 500 tys. km...

Pozdrawiam


swieta racja. znam to z autopsji... moj silnik ma przeleciane 460tys., cisnienia na cylindrach niet (9-7-7-8.5), bral jakies 2 litry oleju na 1 tys. km. Wymienilem szklanki i uszczelniacze i od tamtej pory nie bierze ani grama oleju :) mocy wprawdzie nie przybylo ale toczyc calkiem sprawnie sie po naszych drogach mozna :) Moim zdaniem w tak leciwym aucie nie oplaca sie ani zmieniac ani remontowac silnikow :) no chyba ze ktos lubi :) lepiej zajezdzic go do konca i kupic cos nowszego... a zajezdzic nie tak latwo...

_________________
2004.04 - 2008.12 - AUDI 80 1.8S JN B+G 90r. - sprzedane
2008.10 - AUDI A4 Avant 1.9TDI AJM 00r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.cze.2008 10:50:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.wrz.2006 18:26:32
Posty: 75
Lokalizacja: koszalin
no mam nadzieję że usczelniacze to by oszczędziło fundusze ale najpierw rozebranie a potem myślenie co dalej :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 63 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: