bobaskgb napisał(a):
trochę mi nie pasuje ta kompresja do schematu bo by sie zmniejszały wraz ze wzrostem temp a jest zupełnie odwrotnie. Nie bez powodu mierzy sie kompresje na zimnym silniku. Szewek nie do końca jest tak jak mówisz, takie proste to nie jest. Oprócz stanu silnika przyczynia się jeszcze stan wtrysków pompy, a korekty na minus nie zawsze oznaczają, że wtryski leją, możliwe nagary w silniku jak ktoś niedawno napisał, możliwa zbyt duża dawka. Pewnie jest jeszcze sporo powodów które decydująca o wielkości korekcji.
Na letnim silniku mam w okolicach 0 , po nagrzaniu sie silnika na wolnych obrotach do temp roboczej 04-06, po butowaniu na dwóch wtryskach 2 na jednym 1.3
Źle rozumujesz.
Logicznym jest iż korekcje pikują w górę wraz ze wzrostem temp, ponieważ:
Stara pompa wtryskowa po nagrzaniu łapie większe luzy, tłoki puchną , więc jednostka próbuje to wyrównać i robi to doskonale.
Na pocieszenie powiem iż w moim 308 tysięczniku w tej chwili korekcje przy 90 st C wynoszą 0,0 0,0 0,23 a po ostrej pale 0,9 0,9 1,2.
Po chwili stabilizuja się i opadają.
Nie widzę w tym nic nadzwyczajnego - wszak mógłbym mieć pretensje do nowego silnika, ale nie do ponad 10-letniego, który zachowuje się i tak wzorowo.
Kompresja w moim AFN`ku wynosi od 31,8 do 32,1 BAR`a.
PS: kompresję powinno się mierzyć na zimnym i letnim silniku i porównywac wyniki.