.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 05.lut.2025 12:51:14

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [1z] Rosnące korekcje po butowaniu?
PostNapisane: 06.cze.2008 21:01:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lut.2007 19:24:44
Posty: 1674
Lokalizacja: białystok
Witajcie, macie jakieś pomysły co może być przyczyną dużego wzrostu korekcji po butowaniu ? Sprawdzamy korekcje, robimy logi dynamiczne, sprawdzamy korekcje i za drugim razem są dwu krotnie większe.
Mój typ słabnąca pompa, ale czy słuszny nie wiem, auto na ciepłym pali idealnie od strzała.

No i wreszcie kąt wtrysku dla 1z w okolicach 50 czy 40 powinien wynosić? U mnie jest 40 i na wykresie trafia idealnie w niebieską kreskę. Dodam że jakieś pół roku temu wynosił 49, a przy rozrządzie nie było absolutnie nic robione. Jakie mogą być przyczyny takiej zmiany ?

_________________
80 B4 TDI 1Z+wtryski AHF+sterownik 16 bit+hybryda+soft powered by ZAPRZAL
100 C4 2.8 AAH QUATTRO - Akcja Reanimacja - ACK swap in progress
2.8 AAH NA CZĘŚCI

http://www.youtube.com/watch?v=v9InKS65Auw

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.cze.2008 22:25:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.lut.2005 10:13:11
Posty: 798
Lokalizacja: Białystok
a korekcje na plus czy minus, zreszta jak mieszcza sie w normie i samochod spala w normie i ma dynamike to chyba mie ma co szukac dzióry w całym ;) , a statyczny kąt wtrysku powinien wynosic 51 w BS jesli sie niemyle , na wykresie o dekade wyzej od środkowej kreski , w twoim przypadku mozna przyspieszyc o 2mm na pompie :peace:

_________________
A80 B2 1.6 było
A90 B3 2.2 KV 132 KM i 182 Nm
A6 C5 2.7T AJK Quattro 360KM 550 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.cze.2008 22:42:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lut.2007 19:24:44
Posty: 1674
Lokalizacja: białystok
na plus na plus korekcje. Dynamika ok, spalanie nie wiem ciężko ocenić w każdym razie nie jest przerażające 900 km na karku i jeszcze prawie 1/4 baku. Na wtryski poluje od afn, tylko chciałbym wiedzieć co powoduje te rosnące korekcje bo jeśli pompa mi słabnie to nie ma sensu obciążać jej dodatkowo większymi wtryskami.

_________________
80 B4 TDI 1Z+wtryski AHF+sterownik 16 bit+hybryda+soft powered by ZAPRZAL
100 C4 2.8 AAH QUATTRO - Akcja Reanimacja - ACK swap in progress
2.8 AAH NA CZĘŚCI

http://www.youtube.com/watch?v=v9InKS65Auw

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.cze.2008 23:03:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.lut.2005 10:13:11
Posty: 798
Lokalizacja: Białystok
korekcje "odzwierciedlają" stan silnika tuleje pierscienie tłoki ,zawory,wtryski. Jak korekcje sa na - to wtryski leja a jak na + to napewno kompresja spada i potrzeba wiecej paliwa. Co w twoim przypadku jest wielce prawdopodobne. Silnik jest bardziej zurzyty niz pompa i wtryski ;)

_________________
A80 B2 1.6 było
A90 B3 2.2 KV 132 KM i 182 Nm
A6 C5 2.7T AJK Quattro 360KM 550 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.cze.2008 23:04:24 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sty.2006 16:34:31
Posty: 1015
Lokalizacja: GLIWICE Furak1:CC 900 Furak2:CIVIC 07 Furak3:BMW M3 Cabrio Moto:GSX-R 750K3
Na jakim poziomie masz te korekcje?

_________________
Obrazek
Obrazek

ZAPRASZAM http://www.nawydmie.com.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.cze.2008 00:12:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lut.2007 19:24:44
Posty: 1674
Lokalizacja: białystok
trochę mi nie pasuje ta kompresja do schematu bo by sie zmniejszały wraz ze wzrostem temp a jest zupełnie odwrotnie. Nie bez powodu mierzy sie kompresje na zimnym silniku. Szewek nie do końca jest tak jak mówisz, takie proste to nie jest. Oprócz stanu silnika przyczynia się jeszcze stan wtrysków pompy, a korekty na minus nie zawsze oznaczają, że wtryski leją, możliwe nagary w silniku jak ktoś niedawno napisał, możliwa zbyt duża dawka. Pewnie jest jeszcze sporo powodów które decydująca o wielkości korekcji.

Na letnim silniku mam w okolicach 0 , po nagrzaniu sie silnika na wolnych obrotach do temp roboczej 04-06, po butowaniu na dwóch wtryskach 2 na jednym 1.3

_________________
80 B4 TDI 1Z+wtryski AHF+sterownik 16 bit+hybryda+soft powered by ZAPRZAL
100 C4 2.8 AAH QUATTRO - Akcja Reanimacja - ACK swap in progress
2.8 AAH NA CZĘŚCI

http://www.youtube.com/watch?v=v9InKS65Auw

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.cze.2008 08:37:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
bobaskgb napisał(a):
trochę mi nie pasuje ta kompresja do schematu bo by sie zmniejszały wraz ze wzrostem temp a jest zupełnie odwrotnie. Nie bez powodu mierzy sie kompresje na zimnym silniku. Szewek nie do końca jest tak jak mówisz, takie proste to nie jest. Oprócz stanu silnika przyczynia się jeszcze stan wtrysków pompy, a korekty na minus nie zawsze oznaczają, że wtryski leją, możliwe nagary w silniku jak ktoś niedawno napisał, możliwa zbyt duża dawka. Pewnie jest jeszcze sporo powodów które decydująca o wielkości korekcji.

Na letnim silniku mam w okolicach 0 , po nagrzaniu sie silnika na wolnych obrotach do temp roboczej 04-06, po butowaniu na dwóch wtryskach 2 na jednym 1.3

Źle rozumujesz.
Logicznym jest iż korekcje pikują w górę wraz ze wzrostem temp, ponieważ:
Stara pompa wtryskowa po nagrzaniu łapie większe luzy, tłoki puchną , więc jednostka próbuje to wyrównać i robi to doskonale.
Na pocieszenie powiem iż w moim 308 tysięczniku w tej chwili korekcje przy 90 st C wynoszą 0,0 0,0 0,23 a po ostrej pale 0,9 0,9 1,2.
Po chwili stabilizuja się i opadają.
Nie widzę w tym nic nadzwyczajnego - wszak mógłbym mieć pretensje do nowego silnika, ale nie do ponad 10-letniego, który zachowuje się i tak wzorowo.
Kompresja w moim AFN`ku wynosi od 31,8 do 32,1 BAR`a.
PS: kompresję powinno się mierzyć na zimnym i letnim silniku i porównywac wyniki.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.cze.2008 10:11:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lut.2007 19:24:44
Posty: 1674
Lokalizacja: białystok
no to gitarra ;)

_________________
80 B4 TDI 1Z+wtryski AHF+sterownik 16 bit+hybryda+soft powered by ZAPRZAL
100 C4 2.8 AAH QUATTRO - Akcja Reanimacja - ACK swap in progress
2.8 AAH NA CZĘŚCI

http://www.youtube.com/watch?v=v9InKS65Auw

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.cze.2008 20:49:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.lut.2005 10:13:11
Posty: 798
Lokalizacja: Białystok
no to nie musze nic dodawac ;) ,chociaz jak raz miałem okazje mierzyc w 1.9 TD w A80 z zajebistymi progami na tulejach to miał na zimno po 29 a po nagrzniu nieco spadło , Dobry diesel nie jest zły :P

_________________
A80 B2 1.6 było
A90 B3 2.2 KV 132 KM i 182 Nm
A6 C5 2.7T AJK Quattro 360KM 550 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.cze.2008 22:58:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lut.2007 19:24:44
Posty: 1674
Lokalizacja: białystok
szewek napisał(a):
no to nie musze nic dodawac ;) ,chociaz jak raz miałem okazje mierzyc w 1.9 TD w A80 z zajebistymi progami na tulejach to miał na zimno po 29 a po nagrzniu nieco spadło , Dobry diesel nie jest zły :P


po 29 czego bo nie kumam.

_________________
80 B4 TDI 1Z+wtryski AHF+sterownik 16 bit+hybryda+soft powered by ZAPRZAL
100 C4 2.8 AAH QUATTRO - Akcja Reanimacja - ACK swap in progress
2.8 AAH NA CZĘŚCI

http://www.youtube.com/watch?v=v9InKS65Auw

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.cze.2008 00:23:16 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sty.2006 16:34:31
Posty: 1015
Lokalizacja: GLIWICE Furak1:CC 900 Furak2:CIVIC 07 Furak3:BMW M3 Cabrio Moto:GSX-R 750K3
Bar'ów

_________________
Obrazek
Obrazek

ZAPRASZAM http://www.nawydmie.com.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.cze.2008 11:47:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lut.2007 19:24:44
Posty: 1674
Lokalizacja: białystok
A o kompreche chodzi, chyba wczoraj jakiś nieprzytomny byłem.

_________________
80 B4 TDI 1Z+wtryski AHF+sterownik 16 bit+hybryda+soft powered by ZAPRZAL
100 C4 2.8 AAH QUATTRO - Akcja Reanimacja - ACK swap in progress
2.8 AAH NA CZĘŚCI

http://www.youtube.com/watch?v=v9InKS65Auw

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 63 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: