.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 26.lis.2024 13:24:22

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: ACOQ '89 2.3NG -> 2,8 lub 7A
PostNapisane: 09.cze.2008 21:19:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.paź.2006 22:11:31
Posty: 469
Zastanawiam się nad wymianą swojego 2.3NG w coupejce quattro na 2,8 V6

wcześniej muszę zrobić rozeznanie cenowe tylko czego:

Co jeszcze muszę wymienić oprócz silnika wiązki i kompa ? (szczegółowo proszę)

_________________
Audi It's all about drive


Ostatnio edytowano 09.cze.2008 22:34:16 przez GreenGreen, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.cze.2008 21:24:25 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6615
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
Zmień na 20V a nie na V6. :!!:

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.cze.2008 21:41:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.cze.2004 23:16:44
Posty: 2694
Lokalizacja: Trzebnica
silnik 2.3 20v dużo droższy :) ale wiem gdzie lezy cały z osprzętem :D

_________________
Obrazek
było: B3,B4,B4,C4,C4q,C4q,A4q,A6q,A6C5q,A6C5,VW Bora 4Motion.A4 B6q,Bmw x5 4,4, BMW X5 3,0 , A6 C6 2,4q
jest: A8 D3 4.2 q


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.cze.2008 21:56:45 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6615
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
yooo25 napisał(a):
silnik 2.3 20v dużo droższy :) ale wiem gdzie lezy cały z osprzętem :D


Dealer!! :peace:

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.cze.2008 22:32:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.paź.2006 22:11:31
Posty: 469
w przypadku 7A musiałbym poszukać takiego z metalowym kółkiem zębatym aparatu zapłonowego aby pewnego poranka nie przekonać się iż silniczek ma dość i wziął urlop. Poza tym większość 7A jest zjechanych na maksa a 2,8 jeszcze można znaleźć w dobrej kondycji.
No ale w takim razie co w przypadku 7A musiałbym zmienić ?

_________________
Audi It's all about drive


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.cze.2008 23:15:39 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6615
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
Napewno mniej jak w stosunku do zmiany na V6.

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.cze.2008 15:11:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.cze.2004 23:16:44
Posty: 2694
Lokalizacja: Trzebnica
DeS napisał(a):
yooo25 napisał(a):
silnik 2.3 20v dużo droższy :) ale wiem gdzie lezy cały z osprzętem :D


Dealer!! :peace:
a skąd masz soczewke :): i gdzie wysłałes zespolone lampki :D

_________________
Obrazek
było: B3,B4,B4,C4,C4q,C4q,A4q,A6q,A6C5q,A6C5,VW Bora 4Motion.A4 B6q,Bmw x5 4,4, BMW X5 3,0 , A6 C6 2,4q
jest: A8 D3 4.2 q


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.cze.2008 16:34:40 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6615
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
Dobre :peace:

Jeszcze nie wysłałem, bo pewnie pojadą na miejsce samochodzikiem :diabel:

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.cze.2008 16:48:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
GreenGreen napisał(a):
No ale w takim razie co w przypadku 7A musiałbym zmienić ?

Dochodzi Ci trochę przewodów w związku z elektronicznym wtryskiem paliwa, elektronicznym (czyli prawdziwym...) przepływomierzem.
Kable od czuników temperatury, ciśnienia oleju, czujników stukowych będą OK
Mocowanie silnika do skrzynie bezproblemowe, pasowanie łap do karoserii też....

aha, czytałeś to?
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=79286
gwarantuje, że NIE jest zajeżdzony :610:

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.cze.2008 18:51:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.paź.2006 22:11:31
Posty: 469
Czytałem - ale póki co jestem na etapie planowania i zrobienia innych rzeczy jak wymiana progów, malowanie, felgi, opony, wnętrze. Dlatego nie szukam na razie silnika bo wolę na spokojnie i zimno zaplanować wszystko i mieć 100% pewności przy wykonywaniu.

Co z chłodnicą, alternatorem, zawieszeniem przednim, pompą paliwa, wężami chłodnicy ?
Ogólnie interesuje mnie każda pierdóła jaką będę musiał wymienić

_________________
Audi It's all about drive


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.cze.2008 19:14:14 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6615
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
Właśnie o to chodzi, że przy zakładaniu 5 garowca w zasadzie nie musisz zmieniać NIC z osprzętu.

Jak będziesz chciał tam pchać V6 to zmianie podlegać będzie prawie wszystko.

Pozdr

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.cze.2008 21:46:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
GreenGreen napisał(a):
Co z chłodnicą, alternatorem, zawieszeniem przednim, pompą paliwa, wężami chłodnicy ?
Ogólnie interesuje mnie każda pierdóła jaką będę musiał wymienić

Tak jak napisał DeS powyżej - chłodnica jest też z boku, mała chłodnica za atrapą całe "ogumienie" układu chłodzenia jest IDENTYCZNE (termostat też taki sam, gdyby coś....), osprzęt silnika umieszczony jest praktycznie identycznie, ale to akurat jest bez większego znaczenia bo pompę wspomagania, alternator, ew. kompresor klimy masz tak czy owak na jakichś elastycznych rurkach czy przewodach. Zawsze dobierzesz taki pasek klinowy, że będzie OK.
Żeby było łatwiej, również filtr powietrza i cały dolot masz w NG / 7A bardzo analogicznie

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.cze.2008 21:56:53 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6615
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
Najwięcej problemu sprawi Ci przekładanie wiązki z kompem bo do tego trzeba wywalić kokpit... jeden dzień roboty..góra dwa ;)

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.cze.2008 15:12:28 
Klubowicz

Dołączył(a): 26.sty.2004 15:12:14
Posty: 1133
Lokalizacja: top floor
wloz silnik 3b. Przy swapie trudniejszy niz 7A latwiejszy niz AAH a obydwa polyka i radosc z ogromnego nakladu pracy bedzie w jakis sposob zrekompesnowana.

_________________
2xEVO|3xSTI|4xM3|S6avant dailybioch
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.cze.2008 17:31:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2005 13:44:57
Posty: 2388
Lokalizacja: Milanówek/Warszawa
Auto: 8QB31.8T Coupe 7A automatic
Podepnę się pod temat:
Co z zapłonem (aparat, cewka), pompą paliwa (wystarczy :?: :?: ), skrzynią biegów (przełożenia takie same :?: :?: )

Też mi chodzi po głowie 7A w B4 limo..

_________________
wino, kobiety, śpiew.....
C5 FL AFN 160KM 370NM of spanky Coupe 7A automatic
R5 - rules,


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.cze.2008 20:26:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.paź.2006 22:11:31
Posty: 469
z tego co wiem skrzynia jest taka sama ale przełożenia w NG są krótsze niż w 7A.
Aparat zapłonowy i cewka do wymiany - zupełnie inne

3B ? jeśli dobrze kojarzę to silnik z turbinką - wybacz ale nie należę do entuzjastów turbo w benzynie bardziej fascynuje mnie moc z pojemności i konstrukcji niż z odkurzaczy. Innymi słowy 4.2 V8 w C4 wywołuje u mnie przyśpieszone tętno a 2,2 czy 2,3 turbo hmm prędzej zniechęcenia.

Ot takie uwielbienie dla "czystej mocy"

_________________
Audi It's all about drive


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.cze.2008 23:50:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
sprzedaj i kup to co ci pasuje nie baw się w przerzutki w takich starych wozach . Teraz auta są tanie jak barszcz niedużo uszkodzone (przykład z otmoto) s6 man. 4.2 kupisz za 6.500pln - na gotowo wyjdzie cie 12.000 a jesli będziesz chciał oddać komuś auto na swapa to dolicz drugie tyle jak zabulisz za motor i wychodzi ci że dalej jeździsz tym samym starszym pudłowatym coupe z ciut mocniejszym silnikiem n/a który i tak ci się znudzi po paru miesiącach ;)
4.2 jedzie imo dobrze nie mam mowy by jakieś śmierdzące sterydami 1.9 2.5Tdi cie objechało czego nie da się powiedzieć o przeciętnym 2.3 20v/2.8v6 ;)

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.cze.2008 17:43:18 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.sie.2003 05:47:23
Posty: 2385
Lokalizacja: Krakow
Hmm...Mauzer ma racje. Ale jesli ktos poprostu lubi swoje stare coupe.... :D
Wolalbym R5 od V6 pod wieloma wzgledami. Ale jesli mialbym planowac swapa - to tylko silnik po remoncie kapitalnym....po co sie pozniej rozczarowywac i grzebac przy tym caly czas :-) To stare motory juz swoje dostaly u nas. A kiedy sie je odnowi - mozna sie zdziwic :D
No chyba, ze z grubej rury walisz i....V8..... :peace:
Jak juz rezac to konkretnie...AANow jak psow jest z C4 :) V8 stosunkowo nowe wielocewkowe sa dosc tanie rowniez...

_________________
-==PUMC==-
90 B2 quattro 2.2t 20V


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.cze.2008 19:02:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.paź.2006 22:11:31
Posty: 469
zuru jak upchać takie v8 do tej małej komory :D

Mauzer już jeździłem za V8 i oglądałem kilka ciekawych egzemplarzy które albo buda nie teges a reszta piko albo reszta nie teges a buda good.

Tak więc postanowiłem odtrupić swoje stare kultowe kochane niepowtarzalne jedyne w swoim rodzaju kupee i tchnąć w niego nową antyfabrykę :D

zuru lepiej zrobić remont w miarę dobrego silnika niż reanimować zajechanego zdechlaka :D

_________________
Audi It's all about drive


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.cze.2008 09:26:00 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.sie.2003 05:47:23
Posty: 2385
Lokalizacja: Krakow
GreenGreen napisał(a):
zuru jak upchać takie v8 do tej małej komory :D

zuru lepiej zrobić remont w miarę dobrego silnika niż reanimować zajechanego zdechlaka :D


Komora wcale nie jest taka mala :)

A co do remontu "w miare dobrego" motora i zdechlaka - bez roznicy. Jesli nie zrobisz starannie to i tak sprawa powroci.

_________________
-==PUMC==-
90 B2 quattro 2.2t 20V


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 48 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: