.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 31.sty.2025 04:28:26

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [2.3 NG]Potrzebuję info na temat termostatów
PostNapisane: 31.paź.2003 10:45:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sie.2003 21:58:23
Posty: 109
Lokalizacja: Szczecin
Cześć wszystkim.
Potrzebuję informacji (na katalogowy VAG lub gdzie coś takiego zdobyć bo technicy w ASO nie mają zielonego pojęcia) czy były termostaty które miały pełne otwarcie poniżej temperatury 100 st.C. Standardowy termostat otwiera się przy temp.87 st.C a pełne otwarcie następuje przy 102 st.C. Z racji że mam zwiększony st.sprężania i parę modyfikacji głowicy temperatura silnika w lecie bardzo szybko wzrasta właśnie do 100 st.C po czym utrzymuje się na tym poziomie (załącza się wentylator). Oczywiście wydajność całego układu chodzenia była dokładnie sprawdzania wraz z chłodnicą i wszystko jest oki. Chcąc utrzymać temp.silnika w okolicach 90 st.C a nie 100 st.C rozwiązaniem byłby termostat który osiąga pełne otwarcie poniżej temp.100 st. Boję się że cały czas podgrzewam / przegrzewam silnik. Pozdrawiam.

_________________
Jaza MINI to jak mierzenie własnego tętna - czujesz że zyjesz ! :D
Audi Coupe B4 2.3 10V Powered by Chojnacki Motor System - na sprzedaż 9.800 PLN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.paź.2003 12:08:18 
Klubowicz

Dołączył(a): 06.sie.2003 15:31:20
Posty: 900
Lokalizacja: Śląsk
A co by było gdybyś wywalił termostat i śmigał bez niego :?: :)

_________________
AUDI ..... to zobowiązuje
80 Avant Quattro 2.6 LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.paź.2003 12:15:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 21:01:47
Posty: 600
Lokalizacja: zachodniopomorskie
A czy przypadkiem chłodnica nie jest zakamieniona?
Ewentualnie trzeba poszukać termostat o większej średnicy wewnętrznej (w celu polepszenia przepływności cieczy) - np. z większego silnika, lub silnika z turbiną (niekoniecznie od Audi)
:wink:

_________________
AUDI = The lord of the four rings
B2 1.6 CY [1998-2000]
C3 2.0 NC [2000-2003]
C4 2.8 AAH [2003-2006]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.paź.2003 12:28:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.paź.2003 15:23:07
Posty: 31
Lokalizacja: Warszawa
jajek2 napisał(a):
A co by było gdybyś wywalił termostat i śmigał bez niego :?: :)


silnik nie utrzymywałby temperatury pracy, a co za tym idzie wzrosło by spalnie dość drastycznie (szczególnie w zimę)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Termostat
PostNapisane: 31.paź.2003 14:02:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sie.2003 21:58:23
Posty: 109
Lokalizacja: Szczecin
Chłodnica nie jest zakamieniona. A tak wogóle żeby osiadał się kamień w chłodnicy to trzeba lać gnojówkę a nie wodę. Stosując wodę destylowaną nie ma takiej możliwości. Wiem że trzeba dobrać inny termostat ale jaki ? Potrzebowałbym nr kat.VAG'a takiego termostatu żebym mógł sobie taki zamówić. Prawdopodobnie :roll: w silnikach diesla był termostat który się w pełni otwiera poniżej 100 st.C ponieważ diesle są bardziej podatne na przegrzanie ale nie mam takich informacji. W katalogach podają zawsze tylko pierwszą temp. otwarcia termostatu...

_________________
Jaza MINI to jak mierzenie własnego tętna - czujesz że zyjesz ! :D
Audi Coupe B4 2.3 10V Powered by Chojnacki Motor System - na sprzedaż 9.800 PLN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.paź.2003 14:15:27 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:27:10
Posty: 2498
Lokalizacja: Gdynia
Auto: ACQ 4.2 AHC
:arrow: Tez mam taki termostat dlatego temperatura stoi na rozgrzanym silniku na 100 stopnich, a po ich przekroczeniu wlacza sie wentylator. Jak dostaniesz ten drugi termostat lub jego numer to wpisz w tym poscie. :arrow:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lis.2003 19:49:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.lip.2003 00:15:45
Posty: 259
Lokalizacja: Gdańsk
i ma być 100 stopni, po co obniżać
przecież termostat nie jest po to żeby obniżać temperature ale po to żeby sinik osiągnął jak najszybciej temperature około 100 stopni a jak jast za dużo to wyrównują wentylatory

może ja nie nie zrozumiałem problemu :?:

_________________
Audi A3 2.0 TDI S-line
VW New Beetle 1.8T
Audi S3 225kM było
Audi A3 1.9 TDI było
Audi A6 avant 2.5 TDI było
Audi B4 Cabrio 2.3 było
Audi B4 limo 2.3 było
Audi B4 avant 2.0 było


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lis.2003 20:50:47 
Klubowicz

Dołączył(a): 29.lip.2003 10:50:14
Posty: 607
Lokalizacja: Poznań
Hehe, Ty masz problem z ziembieniem silnika, a ja znow mysle jak zakryc chlodnice zeby mi sie dogrzewal.
Pozdro MJ

_________________
AUDI A6q 3,2FSI SEDAN '04
BMW X5 40D '11
ZLOTY: Bydgoszcz x6, Poznan x2, Torun x2, Lodz x1, Wolsztyn x1
!!! SMYCZE KLUBOWE -> LINK


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Termostat
PostNapisane: 02.lis.2003 18:10:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sie.2003 21:58:23
Posty: 109
Lokalizacja: Szczecin
Piter u mnie w lecie jest non stop 100 st.C Fajnie jak silnik jest dogrzany ale bez przesady. Zaraz potem idzie temp.oleju do 130 i silnik nie trzyma już takiego ciśnienia na rozgranym silniku = w upały samochód nie jeździ tak jak powinien i jest to odczuwalne dosyć mocno. Ma być 90 st. a nie 100 st. (przynajmniej w 99,9 % samochodów tak jest a i w książce obsługi tak jest napisane. 100 st.C może osiągać jak bedziesz mu dawał ostro w dupe albo na po dłuższym czasie na postoju. Panowie wiem jak powinien się ten silnik nagrzewać bo widziałem u innych. U mnie się lekko przegrzewa ale to kiedyś wyjdzie ... :? Ta dyskusja zmierza w złą stronę. MJ jak chcesz żeby dobrze się dogrzewał to w końcu go dłubnij na te 200 KM i problem z głowy :D P.S. A tak w ogółe to taki silniczek 20V jest gdzieś do dostania w jakimś przyzwoitym stanie ? Miałbyś jakieś namiary.... Pozdrawiam

_________________
Jaza MINI to jak mierzenie własnego tętna - czujesz że zyjesz ! :D
Audi Coupe B4 2.3 10V Powered by Chojnacki Motor System - na sprzedaż 9.800 PLN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Termostat
PostNapisane: 02.lis.2003 18:31:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
Martini napisał(a):
..........MJ jak chcesz żeby dobrze się dogrzewał to w końcu go dłubnij na te 200 KM i problem z głowy :D P.S. A tak w ogółe to taki silniczek 20V jest gdzieś do dostania w jakimś przyzwoitym stanie ? Miałbyś jakieś namiary.... Pozdrawiam


NO MJ ! Słuchaj kolegi! Wtedy Ci się silnik napewno dogrzeje :D

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: temperaturka
PostNapisane: 02.lis.2003 18:35:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sie.2003 21:58:23
Posty: 109
Lokalizacja: Szczecin
Ewentualnie możemy się zamienić silniczkami :D . Mój się zajebiście dogrzewa :wink: a ja chętnie popracuje nad odpowiednim dogrzaniem 20V

_________________
Jaza MINI to jak mierzenie własnego tętna - czujesz że zyjesz ! :D
Audi Coupe B4 2.3 10V Powered by Chojnacki Motor System - na sprzedaż 9.800 PLN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Potrzebuję info na temat termostatów
PostNapisane: 02.lis.2003 18:56:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.sie.2003 23:54:20
Posty: 165
Lokalizacja: Sandomierz
Martini napisał(a):
temperatura silnika w lecie bardzo szybko wzrasta właśnie do 100 st.C po czym utrzymuje się na tym poziomie (załącza się wentylator).

Jeżeli juz sie włacza wentylator to znaczy ze temperatura cieczy w chłodnicy u dolu ( czyli schlodzona) ma 85stopni.
Wtedy nawet jak by nei bylo termostatu na nie wiele by to poglo.
NO chyba ze sie myle

_________________
Audi A4 1,9TDI---BYLO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lis.2003 22:36:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.lip.2003 00:15:45
Posty: 259
Lokalizacja: Gdańsk
a masz drugą małą chłodnicę ? może w tym problem.
olejek możesz schłodzić zakładając chłodnicę oleju np od 1.9 TD i nie będzie problemu

_________________
Audi A3 2.0 TDI S-line
VW New Beetle 1.8T
Audi S3 225kM było
Audi A3 1.9 TDI było
Audi A6 avant 2.5 TDI było
Audi B4 Cabrio 2.3 było
Audi B4 limo 2.3 było
Audi B4 avant 2.0 było


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 64 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: