.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 05.lut.2025 13:40:06

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [B4 1Z]Nastawnik, czy pompa do regeneracji? pomozcie
PostNapisane: 09.cze.2008 20:45:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.cze.2007 18:44:32
Posty: 153
Po przeczytaniu kilku tematow na forum doszedlem do wniosku ze mam nastawnik do czyszczenia, ale bylem dzisiaj u mechaniora i powiedzial ze na jego oko to nie nastawnik, a wysiadla jedna sekcja w pompie.

niedomaganie objawia sie nastepujaco:
na zimnym silniku wszystko ok, po rozgrzaniu na od 850 - 1200 obrotow silnik skacze jakby byl zamocowany na sprezynach, im wyzsze obroty tym skakanie sie zmniejsza, po przekroczeniu 1200 praktycznie jest normalnie.

Nie mam przekonania do tego mechanika i nigdy nie bede u niego auta robil, ale byc moze jest cos w tym co powiedzial.
Kolejny problem jest taki ze mam nastawnik potencjiometryczny, czyli jednym slowem mowiac lipa straszna, ale zaprzyjazniony warsztat czysci 'komputerowo', z tego co mi powiedzieli to polega to na tym ze potenjcometr lata po scierzce od poczatku do konca i ponoc ma sie czyscic. Kosztuje to 35 pln, wiec nie majatek.

Bede bardzo wdzieczny za jakie kolwiek wskazowki i porady.

_________________
Audi `92 B4 1Z


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.cze.2008 22:05:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Ciezko powiedziec ale gdyby to byl nastawnik to podczas przyspieszania dostaje telepawki a raczej na wolnych powinien chodzic dobrze. Sekcje w pompie maja takie sprezyny i zaworki powrotne ktore musza utrzymywac stale cisnienie pomiedzy wtryskiwaczem a sekcjami . Czasami peknie sprezyna to wtedy auto ciezko odpala a na wolnych obrotach delikatnie kolysze. Przy wyrobionym tloczysku w pompie i zaworkach na sekcji wysokocisnieniowej zaczyna trzepac silnikiem , poniewaz w tej sekcji gdzie nie utrzymuje cisnienia paliwo szynciej sie cofa i wtrysk nastepuje lekko pozniej co widac podlaczajac VAG , skacze kat wtrysku i na jednym cylindrze korekcja rosnie na plus znacznie.

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.cze.2008 06:33:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.cze.2007 18:44:32
Posty: 153
Mechanior ktory mi powiedzial ze to pompa powiedzial takze ze vag`iem nie da sie tego sprawdzic. Ale jak widze da rady, nie bezposrednio, ale posrednio, a podlaczenie vag`a mniejh kosztuje niz wyciagniecie pompy na stol probierczy.

Slyszalem ze sa metody sprawdzenia bez wyciagania pompy, montuje sie czujniki piezoelektryczne na przewody wysokiego cisnienia i po charakterystryce cisnienia mozna okteslic co jest padniete. Podskocze dzisiaj do kogos z vagiem i zobacze co pokaze. Chyba jednak sekcja padnieta :/ .

_________________
Audi `92 B4 1Z


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.cze.2008 08:19:55 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Mozna przetestowac metodą, ktora opisal Jacek... ale nie w Twoim aucie... masz ECU z uboga diagnostyka ... ale błedy mozna odczytac i od tego bym zaczął.

Pozdrawiam

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.cze.2008 12:09:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.cze.2007 18:44:32
Posty: 153
Znajde jakiegos konkretnego dieslowca i wszystkiego sie dowiem, dziwne jest to ze silnik skacze dopiero jak sie zagrzeje. Ostatnio jak sciagnolem pokrywke od nasawnika i troche go przeplukalem szczykawka, to troche sie uspokoilo, wiec stawialem na nastawnik, ale mechanior mowil ze za szybko to faluje jak na nastawnik.

_________________
Audi `92 B4 1Z


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: