.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 05.lut.2025 15:05:43

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A4 2,5 V6] Proszę o analizę logów (perłne)
PostNapisane: 10.cze.2008 22:50:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2008 17:03:00
Posty: 41
Lokalizacja: Zdzieszowice(opolskie) lub Gliwice
Jak wyzej...prosze o analize logów.....

kliknij w link poniżej:
http://www.exxit.republika.pl

z góry bardzo dziekuje. i pozdrawiam...

b.bobo

_________________
AUDI A4 2,5TDI V6 150KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.cze.2008 01:59:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.maja.2008 20:03:47
Posty: 776
Lokalizacja: trojmiasto
Auto: A8 D3 4.2 MPI
przeplywomierz ledwo zipie :!:

_________________
audi a8 d3 4.2 pb 2003 jest
http://www.youtube.com/watch?v=0TGOmui21CY - takie tam bączki A8

Obrazek

audi a3 1.9 tdi ahf jest
bmw e46 330d 204 ps byla :)
bmw e46 320d 150 ps byla
audi a6 c5 avant quattro 2.5 tdi ake bylo
suzuki gsxr 1000 k3 175 ps ponad 300 km/h smiga:):) 0-200 km/h 7 sek :P
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... 6h8e2jv3-c
tak to daje ognia :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.cze.2008 11:18:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2008 21:13:24
Posty: 1195
Lokalizacja: Gorlice
Po pierwsze muszę Cię pochwalić za świetnie wstawione logi :)

Roszyfrujmy błędy: ;)
- 1375 - błąd zaworu regulacji twardości zawieszenia* silnika (jakaś poduszka - lewa albo prawa przednia)
Przeczytaj dokładnie ten topic (krótki a da Ci odpowiedź na wszystkie pytania :peace: )
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... t=poduszka

- 18259 - błąd który zapisał się na skutek braku komunikacji sterownika silnika ze sterownikeiem ABS'u

Generalnie trochę źle błędy odczytałeś bo nie ma ich rozszerzeń - nie wiemy czy są sproadyczne czy permanentne... Skasuj błędy i sprawdź po przejechaniu kilkudziesięciu km czy wróciły.


Teraz kilka słów o logach:
- grupy statyczne:
prądowo ok
egr ok
NIEDOGRZANY SILNIK!
korekcje były by ok - ale dla pierwszego cylindra jest dość spora. Daje to trochę do myślenia (aczkolwiek u mnie jest podobnie)

- grupy BS:
kąt wtrysku ok (jak chcesz to możesz poprawić ;) )
egr ok
KIEROWNICZKI ODROBINKĘ SIĘ PRZYCINAJĄ - możesz pomasować prawy pedał ;) w celu wypalenia osadów

- grupy dynamiczne:
SILNIK NIEDOGRZANY!
LMM MIERZY TRAGICZNIE! - jak go wymienisz autko odżyje :peace:
coś się dzieje z panią Turbinką - tylko jeszcze nie wiem co... Coś za mało pompuje.


Reasumując - wymienń koniecznie i jak najszybciej termostat na orginalny z ASO (wcześniej sprawdź czy masz czujnik płynu chłodniczego orginalny - zielonego koloru - czyjnik znajduje się pomiedzy głowicami)

Przepływomierz odszedł do krainyy wiecznych notlaufów

Przejedź się ostro po autostradzie na odcinku około 50km - może turob odżyje. Ale w tej kwestii najlepiej jakby nasz SZPEC forumowy się wypowiedział :peace:

Pozdr!

*EDIT - dodano silnika - wcześniej zjadłem to słowo ;)

_________________
Pozdro Sławek :peace:
CCCO Allroad AKE Tip by SSerwis - 230PS 440nm :smokingdevil:


Ostatnio edytowano 11.cze.2008 20:25:49 przez Stamlej, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.cze.2008 11:42:53 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5556
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 4x Audi
spryskaj takze sztange Turbiny WD 40 albo innym preparatem [smarującym]i tak jak Stamlej powiedział ostre pałowanie na autostradzie

_________________
Jest A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.cze.2008 11:51:06 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Gdzie wy widzicie u kolegi przycinajace sie kierownice ? .... kierownice i N75 pracują prawidlowo.
W mojej ocenie TURBO jest OK :peace:

LMM - poszedł spac... tnie dawki w calym zakresie obrotów.

Pozdrawiam

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.cze.2008 12:25:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.maja.2008 20:03:47
Posty: 776
Lokalizacja: trojmiasto
Auto: A8 D3 4.2 MPI
zrob taki test zamiast przeplywki i zobaczysz czy auto odzyje

http://www.diagtronik.pl/forum/viewtopi ... ght=1n4148

mozesz nawet zalogowac jest szansa ze turbo bedzie lepiej pompowalo :!:

_________________
audi a8 d3 4.2 pb 2003 jest
http://www.youtube.com/watch?v=0TGOmui21CY - takie tam bączki A8

Obrazek

audi a3 1.9 tdi ahf jest
bmw e46 330d 204 ps byla :)
bmw e46 320d 150 ps byla
audi a6 c5 avant quattro 2.5 tdi ake bylo
suzuki gsxr 1000 k3 175 ps ponad 300 km/h smiga:):) 0-200 km/h 7 sek :P
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... 6h8e2jv3-c
tak to daje ognia :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.cze.2008 20:33:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2008 17:03:00
Posty: 41
Lokalizacja: Zdzieszowice(opolskie) lub Gliwice
Po pierwsze...chciałbym Wam wszystkim podziekowac za pomoc...

i jest tak...
kupilem dzis nową przeplywke i faktycznoe autko odzylo ale jakos wydaje mi sie ze nie jest to 100% jego mocy, moze jakies 80%;)

tak czy inaczej autko jest nie do poznania i jezdzi niezle ale juz tak mam ze bede dalej szukal zeby jezdzilo tak jak powinno.

Z tego co zauwazylem to cos mniej daje czadu po przekroczeniu hmmm okolo 2700 - 3000 obrotow, tak mi sie wydaje.

Jutro odczytam bledy w ECU i napisze dokladnie co jest teraz...

w dalszym ciagu licze na Wasza pomoc i z gory dzieki...juz jest niezle :)


pozdr. b.bobo

_________________
AUDI A4 2,5TDI V6 150KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.cze.2008 20:51:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2008 21:13:24
Posty: 1195
Lokalizacja: Gorlice
b.bobo a jaką kupiłeś przepływkę?
Sorry że nie napisałem wcześniej że musi być ori z aso (najlepiej nie z aussztausu bo szybko pada i na gwarancję trzeba jeździć) albo ori w bosch service.

Przepałuj auto jak masz gdzie i jak dasz radę to zrób ponownie dynamiczne i bs'y

Pozdr!

_________________
Pozdro Sławek :peace:
CCCO Allroad AKE Tip by SSerwis - 230PS 440nm :smokingdevil:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.cze.2008 21:00:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2008 17:03:00
Posty: 41
Lokalizacja: Zdzieszowice(opolskie) lub Gliwice
Stamlej napisał(a):
b.bobo a jaką kupiłeś przepływkę?
Sorry że nie napisałem wcześniej że musi być ori z aso (najlepiej nie z aussztausu bo szybko pada i na gwarancję trzeba jeździć) albo ori w bosch service.

Przepałuj auto jak masz gdzie i jak dasz radę to zrób ponownie dynamiczne i bs'y

Pozdr!



Niestety kupilem jakis zamiennik ale u znajomego i mam na bank 1 rok gwarancji.

Jutro zrobie nowe logi i wstawie

THX b.bobo

_________________
AUDI A4 2,5TDI V6 150KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.cze.2008 07:47:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Nowe logi zrób w pelnym zakresie obrotów, czyli do około 4000-4100 obr/min.
Jestem pewnien, że nowo zakupiony lmm nadal nie mierzy prawidłowo :/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.cze.2008 11:09:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
tez mi się wydaję, ze owa przepływka braku mocy powyzej 3 rpm, aha a zauwazyłes zmniejszenie przydymiania, badz zwiekszenie?

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.cze.2008 12:17:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2008 17:03:00
Posty: 41
Lokalizacja: Zdzieszowice(opolskie) lub Gliwice
grejf napisał(a):
tez mi się wydaję, ze owa przepływka braku mocy powyzej 3 rpm, aha a zauwazyłes zmniejszenie przydymiania, badz zwiekszenie?


Hmmm...

moze troszke bardziej dymi jak dobrze dostanie w dup...

ale tylko przez momecik, ale ogolnie roznica jest ogromna.

logi bede robil po poludniu i wieczorkiem wstawie (juz wiem jak to moge robic codziennie :):):) )

dzieki wszystkim...

pozdr b.bobo




P.S a pomyslec ze za 100ke wiecej moglem mien BOSCH'a :banghead:

_________________
AUDI A4 2,5TDI V6 150KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.cze.2008 21:57:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2008 17:03:00
Posty: 41
Lokalizacja: Zdzieszowice(opolskie) lub Gliwice
Jestem zas i pozawracam Wam troszke glowe... :)

a wiec...

przeplywka zostala wymieniona na nowa (zamiennik) jak rowniez sztanga zostala potraktowana WD40
male butowanie po autostradzie

Wszystko jest fajnie autko jest nie do poznanie zasowa jak zle ale faktycznie nigdy az tak nie dymilo:(

kiedy dymi?

jade sobie po miastku od cioci do cioci na kawusie i takie tam ...jest oki, ale jak robilem owe logi zauwazylem ze po ostrym kopie zaczyna dymic chyba jak przekracza 3000 obrotów a ciekawostka jest ze jak stane to dalej dymi na postoju, dopiero jak zgasze autko za jakis czas odpalam i juz nie dymi jest spoczko...

Wysmarowalem nowe logi BS i dynamiczne

tylko dynamiczne 011 brak cos sie nie zapisal, wiem ze to chyba najwazniejszy z nich..jutro dorobie bo po piwie nie jezdze :)

http://www.exxit.republika.pl/index_1.html

czekam na fachowa ocene...z gory dzieki itd...


pozdr b.bobo

_________________
AUDI A4 2,5TDI V6 150KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.cze.2008 23:10:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2008 21:13:24
Posty: 1195
Lokalizacja: Gorlice
b.bobo - idź to padło oddaj jak najszybciej puki moźesz... :/ Dalej tnie dawdę.

Być może masz dziurę w dolocie przed turbiną albo zatkany katalizator, ale ja stawiam na kaprawy przepływomierz :/

_________________
Pozdro Sławek :peace:
CCCO Allroad AKE Tip by SSerwis - 230PS 440nm :smokingdevil:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.cze.2008 23:24:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.maja.2008 20:03:47
Posty: 776
Lokalizacja: trojmiasto
Auto: A8 D3 4.2 MPI
ale szajs ten nowy przeplywomierz jak nie chcesz narazie kasy wydawac to zrob test z dioda :!: :!:

_________________
audi a8 d3 4.2 pb 2003 jest
http://www.youtube.com/watch?v=0TGOmui21CY - takie tam bączki A8

Obrazek

audi a3 1.9 tdi ahf jest
bmw e46 330d 204 ps byla :)
bmw e46 320d 150 ps byla
audi a6 c5 avant quattro 2.5 tdi ake bylo
suzuki gsxr 1000 k3 175 ps ponad 300 km/h smiga:):) 0-200 km/h 7 sek :P
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... 6h8e2jv3-c
tak to daje ognia :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.cze.2008 08:53:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2008 17:03:00
Posty: 41
Lokalizacja: Zdzieszowice(opolskie) lub Gliwice
A czy pojawienie sie dymienia to tez wina tego nowego lmm?

dodam jeszcze ze autko napreawde zaczelo jechac, no i kreci wkoncu wiecej niz 3200 rpm w czasie jazdy.Teraz bez problemu idzie zrobic logi w pelnym zakresie tj. 4000-4200rpm, ale dymienie mnie przeraza:(

pozdr!

_________________
AUDI A4 2,5TDI V6 150KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.cze.2008 11:57:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
b.bobo,

jak mniemam z logów 003BS, lmm, które zakupiłeś, nie jest marki Bosch.
powinieneś wiedzieć, że do silników 2.5TDI nie stosujemy zamienników, a jedynie produkty oryginalne.

zamienniki lmm mają to do siebie, że źle obliczają masę powietrza, co powoduje żądanie przez ECU nieodpowiedniej dawki, a to z kolei prowadzi do dymienia i niebezpiecznego zwiększenia temperatury spalin.
ten zamiennik jest akurat do zupełnie innego typu ECU [jak mniemam - od Opla].

nie powinieneś jeździć na tym lmm - należy wymienić go na dedykowany Bosch:
Kod:
VAG 059 906 461 E / Bosch 0 281 002 429
VAG 059 906 461 EX / Bosch 0 986 284 005

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.cze.2008 15:29:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2008 17:03:00
Posty: 41
Lokalizacja: Zdzieszowice(opolskie) lub Gliwice
meszrum napisał(a):
b.bobo,

jak mniemam z logów 003BS, lmm, które zakupiłeś, nie jest marki Bosch.
powinieneś wiedzieć, że do silników 2.5TDI nie stosujemy zamienników, a jedynie produkty oryginalne.

zamienniki lmm mają to do siebie, że źle obliczają masę powietrza, co powoduje żądanie przez ECU nieodpowiedniej dawki, a to z kolei prowadzi do dymienia i niebezpiecznego zwiększenia temperatury spalin.
ten zamiennik jest akurat do zupełnie innego typu ECU [jak mniemam - od Opla].

nie powinieneś jeździć na tym lmm - należy wymienić go na dedykowany Bosch:
Kod:
VAG 059 906 461 E / Bosch 0 281 002 429
VAG 059 906 461 EX / Bosch 0 986 284 005



Witam ponownie!
dzis wymienilem owy szajs na oryginalna przeplywke Bosch'a 0 281 002 429 ,nowke niesmigana.

Niestety nie mam dovrych wiesci..autko dalej dymi, malo tego dymi znacznie wiecej, logi dynamiczne ktore dzis robilem musialem grupowac po 3 i 2 na raz z powodu zadymienia okolicy:) choc sie usmiecham wcale mi nie do smiechu.

Prosze Was o analieze tych logow i naprowadzenia na jakis trop dlaczego teraz jak autko zasowa ma moc i rozwija calkiem niezla predkos, pojawilo sie to dymienie,

Dodam ze np. podczas robienia logow gdy dostaje niezle w palnik po zatrzymaniu auta dymi nawet gestym buialym dymem...

przeraza mnie to a bylo juz tak fajnie...

dzieki

b.bobo


link:http://www.exxit.republika.pl/index_2.html



P.S.Czekam z niecierpliwoscia, jutro po poludniu znikam na 3 tyg..pojezdzic sobie takim bardzo duzym TDI...niestety

P.S-2. A czy czasem turbina aż tak nie odzyla ze zaczeka brac olej? wczesniej atko nie jechalo prawie wcale...Moze to turbinka do smieci jest?:(

_________________
AUDI A4 2,5TDI V6 150KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.cze.2008 15:55:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
logi wyglądają poprawnie.
lmm mierzy prawidłowo, nie obcina dawki.

jaki kolor ma dym?
czy mógłbyś go nagrać czymkolwiek rejetrującym obraz?

powodem dymienia może być jest nieszczelność układu dolotowego.
powinieneś dokładnie, cm po cm zbadać jego szczelność [przewody], jak również każdą obejmę.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.cze.2008 16:30:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2008 17:03:00
Posty: 41
Lokalizacja: Zdzieszowice(opolskie) lub Gliwice
meszrum napisał(a):
logi wyglądają poprawnie.
lmm mierzy prawidłowo, nie obcina dawki.

jaki kolor ma dym?
czy mógłbyś go nagrać czymkolwiek rejetrującym obraz?

powodem dymienia może być jest nieszczelność układu dolotowego.
powinieneś dokładnie, cm po cm zbadać jego szczelność [przewody], jak również każdą obejmę.


A wiec dym ma kolor bialy ale zadano mi pytanie czy nie popielaty i zglupialem , dymienie pojawia sie po ostrej jezdzie np po wykonaniu logow ..masakra dymil i to duzo na biegu jalowym...

postaram sie nagrac i umiescic na forum.

Cos czuje ze nie jest dobrze ale dzieki za zainteresowanie.

Nie chce nic sugerowac ale podczas wymiany lmm zauwazylem slady oleju w tej rorze gumowej co idzie do turbo.

_________________
AUDI A4 2,5TDI V6 150KM


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 90 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: