.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 05.lut.2025 16:03:28

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A8 4.2 ABZ] Olej w silniku?
PostNapisane: 31.lip.2007 20:21:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.lip.2007 17:32:00
Posty: 227
Lokalizacja: łódź
WITAM. Mam pytanie dotyczace oleju w silniku chodzi o A8 4.2 poprzedni właściciel jeżdził na pół syntetyku.ja myślałem o pełnym synt. i teraz nie wiem czy zostać na tym co jest czy jednak zmienić na pełny? :peace:

_________________
aDI
A8 D2 4.2 97'
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.lip.2007 23:14:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.sty.2007 01:17:07
Posty: 154
Lokalizacja: Gliwice
Ja wymieniłbym na taki jaki jest w silniku.

_________________
wcześniej różne marki VW, Opel, BMW, Audi 2,8V6, Audi A8 4,2
Obecnie:
BMW e38 750il
Ford Explorer 4,0 V6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.cze.2008 00:01:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.maja.2005 22:55:49
Posty: 1361
Lokalizacja: Wołomin
Odgrzewam kotleta, bo mnie gryzie podobny problem... zastanawiam się nad tym dniami i nocami...
Zostać przy dotychczasowym, czy kombinować :P

A8 4,2 AQF
Od 0-90 tkm jezdził na Esso Ultron 5W40
Nastepnie zamieniony został na najprawdopodobniej Esso Ultra 10W40 (wpis w z histori S15 OEL 10-40)
Dziś stukneło 107 tkm przebiegu... zbliza sie sądny dzień wymiany - co mu wlać?

Zostac przy polstynetyku czy wlac pełen?

Myslałem by nasiusiać w motorownie tym samym, ale naczytałem się o zachwalanym Valvoline 10W60, superowym Motulu i niby niepodrabianym Liqu Moly.... and :/ nie wiem co robić? :):

Bliski jestem ku temu Valvo, ale czy te 10W60 nada się do 4,2 z kierowcą o łagodym zacięciu? Czy moze inny pelen/ -pół sytetyk...?

Co lejecie do swoich AQF, ABZ, AUW etc?

Btw. Po odkreceniu korka zauwazylem ze jest troche syfu pod korkiem, coś jak nagar... Domyślam się, ze tak nie powinno być... co może byc przyczyna takiego stanu rzeczy? (krótkie odcinki? niedogrzany motor? kiepski olej?)

Help me... :sylwester:

_________________
D11 ABH 4.2 6G
D2F AQF 4.2 AT

TRIUMPH Tiger 1050


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.cze.2008 01:14:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.paź.2004 10:01:53
Posty: 174
I ja też stoję przed taką decyzją. Mój AQH jeździ na Shellu Helix Ultra 5W40, taki zalałem bo poprzedni właściciel mówił że auto jeżdziło na shellu ale na jakim nie wiedział. :peace: Więc zapodałem mu pełen syntetyk i motorek ładnie chodzi. Wprawdzie łyka go ze 200-300ml/1000km ale wygląda na zdrowy.
Ale że lepsze jest wrogiem dobrego postanowiłem że zaleje go teraz olejem Liqui Moly High Tech 5W40. Motula próbowałem w poprzednim aucie i poza zwiększoną jego konsumpcją nie zauważyłem żeby mój V6 jeździł niczym bolid F1. ;) Valvo MaxLife 5W40 natomiast ograniczył konsumpcję ale fakt faktem że silniczek chodził nieco głośniej niż na motulu.
Jedynie nad czym jeszcze myślę to czy nie zapodać przed wymianą płukanki silnika środkiem Liqui Moly. Trochę się boje żeby się coś nie wysrało ale doświadczenia z poprzednim autem mówią że to raczej bezpieczny eksperyment.
A tak wogóle ciekaw jestem czym zalewają użytkownicy A8/S8 swoje V8-mki.

_________________
AUDI S8 D2 4.2 360KM QUATTRO MANUAL po FL


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.cze.2008 06:05:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.wrz.2006 13:21:10
Posty: 94
Lokalizacja: Włocławek
Witam ja do swojej Audi A8 leje Castrol RS SPORT 5w-40 i jestem bardzo zadowolony !!

_________________
AUDI A8 4,2 V8 Quattro LIFTING 2000 rok CZARNY


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.cze.2008 16:26:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lip.2005 16:14:05
Posty: 569
Lokalizacja: Wrocław
Mobil 1 5W-50 i jestem zadowolony :peace:

_________________
Audi S6 4,2 AEC Automat
Drogo sprzedam informacje telefonicznie
tel. 604 514 301


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.cze.2008 13:10:39 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8317
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
Może to rozwieje wasze wątpliwości
Leję Mobil 1 5w50 (od nowości taki lany), 333000 km przebiegu i silnik śmiga świetnie

Konsumpcja oleju
Średnia około 350 ml / 1000 km
Jak delikatnie jeżdżę to około 200 ml / 1000 km
Przy porządnym pałowaniu połyka około 600-700 ml / 1000 km (ale to już bardzo często obroty na redline i spalanie średnie na trasie 17)

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.cze.2008 16:56:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.lut.2007 17:17:21
Posty: 51
Lokalizacja: Mazowieckie
Przyłączę się do tematu. Ja mam zalany Mobil 1 10w40, ale widzę że sporo osób podaje tu że jeździ na 5w40. Mam pytanko, jakie mogą być skutki/różnice jeśli przy następnej wymianie wlałbym właśnie 5w40. Jaki to ma wpływ na silnik. Pytam bo po prostu się nie znam :-(

pozdro

_________________
----------------------------------------------------------------------

Audi A8 4,2 - moja pierwsza przygoda z Audi........

----------------------------------------------------------------------


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.cze.2008 18:59:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.cze.2004 22:06:22
Posty: 847
Lokalizacja: Śląsk
Auto: RS6 Avant C5 MTM
Beluczio napisał(a):
Przyłączę się do tematu. Ja mam zalany Mobil 1 10w40, ale widzę że sporo osób podaje tu że jeździ na 5w40. Mam pytanko, jakie mogą być skutki/różnice jeśli przy następnej wymianie wlałbym właśnie 5w40. Jaki to ma wpływ na silnik. Pytam bo po prostu się nie znam :-(

pozdro


zależnie jak długo jeździsz juz na półsyntetyku.??? jesli to jest krotko 10-20 tyś km to możesz przejść powrotem jeśli to juz dłuższy czas to bym nie ryzykował.

_________________
Audi 80 (B4) 2,6 quattro Avant - 2004->2009 :(, VW Golf III GTD 1.9 - 2006->2007, Audi A8 (D2) 4,2 quattro 2007->2011,
Chrysler Grand Voyager 3,8L AWD 2009->2011, Opel Omega 3,2 V6 kombi 2011->2012
----------------------------------------------------------------
Opel Zafira 1,8 16V + LPG 2011->jest
Triumph Rocket III Roadster blue haze + tuning 2011->jest
Audi RS6 Avant Black Edition (C5) 2013->jest
Dodge RAM van 2001 3,9L + LPG 2014->jest
----------------------------------------------------------------
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.cze.2008 05:32:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Jeśli jesteście pewni swoich przebiegów to wlanie syntezy nie ma prawa zaszkodzić.

Ja u siebie już bym się bał.700K km zrobiło swoje :/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.cze.2008 23:35:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.maja.2005 22:55:49
Posty: 1361
Lokalizacja: Wołomin
Taka mała ciekawostka:

Dzisiaj w ASO Auto Viva zalali mi Mobila S 10W40. Teraz to się leje w ASO?

Cytat ze zlecenia:
"Wymiana oleju silnikowego wg. przywieszki lub Castrol 505 01"

To jak sie nie ma życzeń to wciskają Castrola???

Co lepsza "przywieszka" była mobila, ale na odwrocie jak wół napisane było ESSO ULTRA 10W40 - i od tego porducenta zawsze pochodzila wczesniejsza "oliwa". W Polsce nie stosuje sie takich olejków?

btw.

8L oleju MOBIL S = 350,54 zł po 3% rabacie (wlali 7,2 + ~0,5 filterek, a gdzie moje 3 setki na dolewki? :): )
Wymiana oleju i filtra = 278,10 po 3% rabacie (robocizna)

Co do reszty cen to nawet nie chce straszyć.... ale coż chciało się pełen przegląd z rozrządami etc. 4,2? - to się ma... a o LALE trzeba dbać to i nie było szkoda :peace: Ale ręcze, ze to moja pierwsza i ostatnia wizyta w ASO :D - jakimkolwiek...

_________________
D11 ABH 4.2 6G
D2F AQF 4.2 AT

TRIUMPH Tiger 1050


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.cze.2008 23:50:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.mar.2006 22:43:09
Posty: 1346
Lokalizacja: Września ....... Upomnień:12
Co do mobila S 10w40 to półsyntetyk tak? Właśnie ja mam wlane to do mojego AAH i orientowałem się cenowo, to Sjake pisze, że dał za 8L 350PLN, tj około 175 za baniak 4L, w sklepie nieopodal mnie jest za 120+/-, a na allegro zaczynają się już od około 70PLN za 4L. Jak to z tym jest? Warto oszczędzić parę grosza i kupić na A.? Acha, przynajmniej na allegoro w opisach tego oleju piszą super sprzedawcy, że nadaje się zarówno do benzyny jak i do diesli, to już wogóle nie wiem co jest grane...

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010
E38 740i (I 2011 - 2018)
Teraz: bmw E60; cbr1100xx


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.cze.2008 00:18:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.maja.2005 22:55:49
Posty: 1361
Lokalizacja: Wołomin
Nie wiem jaka jest zasada - ale jedną z reguł znam...

NEVER NEVER NEVER i jeszcze raz nigdy nie kupuj oleju na "Alle..drogo" - Mobila lubią sobie podrabiać i nie wiesz na co trafisz kupując coś przez internet (nieznane źródło pochodzenia)
Najlepiej zaopatrywać się w takie rzeczy u autoryzowanych dystrybutorów (chociaz tez nie ma 100% pewności) lub sprawdzonych hurtowniach. Ja dotychczas brałem z Hart-a...
Cena oleju w ASO mnie nie przeraziła tak bardzo jak koszta samej wymiany :peace:

_________________
D11 ABH 4.2 6G
D2F AQF 4.2 AT

TRIUMPH Tiger 1050


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Majestic-12 [Bot] i 83 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: