.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 05.lut.2025 15:01:25

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 42 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 10.cze.2008 10:03:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2008 21:13:24
Posty: 1195
Lokalizacja: Gorlice
Listonosz - kąt masz za wczesny i musisz go opóźnić. Kręcisz kołem pompy w kierunku przeciwnym do wskazówek zegara.
W Twoim przypadku będzie to znikomy ruch. Coś około 1-1,5mm. Kąt ustawiaj na rozgrzanym silniku.
U Ciebie jest analogiczna sytuacja jak u kolegi Laickiego (z tym że na 99% obejdzie się bez przestawiania paska pompy - zresztą nie takie kąty samym kółkiem się regulowało... Mój rekord to zmiana kąta o 8,5* u pewnego AKPowicza z Usrztyków dolnych... więc nie matrw się)
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... 87&start=0

Cytuj:
na marginesie należy dodać, że wraz z nastaniem lata AKP stało się pierwszym miejscem w internecie, w którym 0.8*BTCD @004BS / 2.4*ATDC|0.8*BTDC @004sN jest poprawnym ustawieniem kąta wtrysku

Wskaż choćby miejsce w którym padło takie stwierdzenie...

Mówiąc że rozrząd jest źle ustawiony nie miałeś racji (chyba że od początku chodziło Ci o kąt wtrysku, a wyraziłeś się nieprecyzyjnie) i zostały podane argumenty przeciw tej teorii. Poprawne nastawy faz rozrządu mają priorytet nad kątem wtrysku jeżeli chodzi o stwierdzenie źle ustawiony rozrząd

_________________
Pozdro Sławek :peace:
CCCO Allroad AKE Tip by SSerwis - 230PS 440nm :smokingdevil:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.cze.2008 11:06:01 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Listonosz napisał(a):
Witam was ponownie,i widze rozne opinie na temat mojego V6


Sabotowanie Forum AKP, niepojęta destrukcja i bezpodstawne obrzucanie błotem osób cieszących się uznanym i potwierdzonym autorytetem - to niestety żadna nowość :/ .
Oto przykład z niedalekiej przeszłości - który mam nadzieję - ułatwi Ci zrozumienie tego - co niestety stało się również i z Twoim topikiem :/
(mechanizm jak zwykle ten sam :/) :

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... highlight=

Listonosz napisał(a):
i chcialbym zeby z calej tej dyskusji wyniklo tylko ze ten zatarty EGR jest problemem.Ale roznie to w zyciu bywa,wiec zrobilem tego BS 003 na zatkanym wezyku od EGR.


I najprawdopodobniej tak właśnie jest ;) , chociaż ze względu na wyjątkowo osobliwy typ usterki nie można (szczególnie przy naprawach via internet) wykluczyć innych możliwości.

Otóż - aby wydłubać zawór EGR z silnika - będziesz zmuszony zacząć od demontazu rury łączącej z jednej strony kolektory ssące, a z drugiej strony połączonej z gumowym odcinkiem do chłodnicy intercoolera. Chodzi o to (tak Ci proponuję - a co zrobisz to już Twój wybór) żebyś zaczął od poluzowania opaski zaciskowej i zsunięcia przewodu gumowego.
Dzięki temu będziesz mógł wyeliminować (lub potwierdzić ...) niesprawność funkcjonowania klapy gaszącej. Możesz to zrobić na klika sposobów - np. podkładając małe lusterko. Klapa MUSI być całkowicie otwarta (a nie tylko mniej/bardziej uchylona) i musi być sztywno osadzona na ośce. Byłoby też wskazane abyś założył na membrankę sterującą kawałek zapasowego wężyka i zaciągnął podciśnienie ustami - sprawdzając czy cały ten mechanizm działa jak powinien.
Jeszcz prościej by było - gdyby jedna osoba odpalała i gasiła silnik, a druga osoba przyglądałaby się w tym czasie jak memranka współpracuje z dźwignią klapy gaszącej.

Jeżeli w wym. rejonie wszystko okaże się całkowicie sprawne - można (trzeba) zdemontować całą rurę łączącą (4 śruby i dwie nakrętki).

Po zdenontowaniu rury łączącej będzie już widać (przy użyciu latarki lub innego skupionego światła) - "wnętrze zawora".

Na tym etapie moim zdaniem warto jest upewnić się - czy zawór faktycznie pozostaje otwarty (a tak właśnie wskazują Twoje logi).
Jeżeli by się okazało, że jednak nie jest otwarty - najprawdopodobniej będzie trzeba zainteresować się .... PRZEPŁYWOMIERZEM !!!!

Oraz - co już oczywiste - zaniechać daleszego, być może całkiem zbędnego - demontażu zawora EGR ... ;) .

Powyższa hipoteza tylko pozornie wydaje się dziwna, a tak naprawdę posiada bardzo silne poparcie w schemacie działania instalacji EGR, bowiem to właśnie przepływomierz jest tym "aktorem", który mierzy sprawność i działanie całej instalacji ponownego dopalania spalin. W naturalnej konsekwencji - odczyty z przepływomierza - za pośrednictwem ECU - decydują też o wysterowaniu zawora N18 ;) !!!
(Ponadto awaria zawora EGR praktycznie zawsze polega na tym, że pozostaje on permanentnie zamknięty, a nie tak jak u Ciebie - otwarty) .

Na poparcie powyższej hipotezy zachęcam Cię Listonosz'u do lektury tego .... co Ty sam byłeś uprzejmy napisać ... :P :

Listonosz napisał(a):
Zauwarzylem jeszcze jedna rzecz.Na nowym przeplywomierzu niepuszcza ani chmurki,ale jest wolowata,ale jak odepne przelpywke to zakopci na czarno,ale jedzie.


Otóż w mojej ocenie - gdyby zawór EGR pozostawał FIZYCZNIE OTWARTY (a nie tylko w odczytach diagnostycznych) - być może pochodzących od nowego ale wadliwego przepływomierza - to obserwowałbyś przede wszystkim lekko niebieskawe dymienie na obrotach biegu jałowego - a o niczym takim nie wspominasz - ba, opisujesz sytuację wręcz zupełnie odwrotną ... .

Podsumowując temat EGR - naturalnie nie wykluczam awarii zawora - lecz wszystko co dotąd opisałeś (i sprawdziłeś odpięciem wężyka) - bardziej sugeruje winę nowej przepływki niż czegokolwiek innego - moim zdaniem rzecz jasna ... :P :d .

Listonosz napisał(a):
Jeszcze jedno jak kupilem te audi to dostalem od sprzedajacego papier z warsztatu ze 15kkm byl wymieniony rozrzad(tzn paski i rolki)wiec moze ktos cos spartolil.No i jak juz wiem termostat napewno niebyl wymieniony.


Popatrz sobie na obrazki, które zamieściłem kilka postów wyżej, przeczytaj z uwagą co (w nadzwyczaj delikatnej formie) napisał Stamlej i wtedy samodzielnie dojdziesz do wniosku, że:
- układ rozrządu to coś zupełnie odrębnego od układu zasilania i regulacji kąta wtrysku
- patrząc w odpowiednie logi nie ma najmniejszych watpliwości co do idealnie ustawionego układu rozrządu

Jednak - dalekie od ideału - pozostają odczyty 004 - czyli właśnie zakresu w jakim pracuje zawór regulacji kąta początku wtrysku w pompie VP44 ... i tutaj widzę kolejny problem, z którym przyjdzie Ci się zmierzyć ... .

Zwróć uwagę, że bez względu na to czy regulacja kąta początku wtrysku jest właściwa to

sprawna pompa VP44 wysterowuje się w przedziale nie mniejszym niż 17,0 - 17,5 stopni(a)

zazwyczaj od -2,5 do +14,5 a nawet +15,0 stopni.

W Twoim przypadku - ZAKRES PRACY ZAWORA WYNOSI ZALEDWIE 13,8* - a więc nie ma wątpliwości, że jest zatarty/przytarty !!!

W związku z tym, chociaż Stamlej pięknie i słusznie napisał:

Stamlej napisał(a):
Listonosz - kąt masz za wczesny i musisz go opóźnić. Kręcisz kołem pompy w kierunku przeciwnym do wskazówek zegara.
W Twoim przypadku będzie to znikomy ruch. Coś około 1-1,5mm. Kąt ustawiaj na rozgrzanym silniku.


... i w żadnym razie nie negując jego słów - osobiście uważam, że próba regulacji może (ale nie musi !!) skończyć się fatalnymi skutkami. Tym bardziej, że układ rozrządu jest ustawiony wzorcowo - co pozwala domniemywać, że pompę też ustawiono właściwie i przy użyciu blokad ... (a więc czysto fizyczne ustawienie jest prawidłowe - "tylko" zawór w pompie nie ma ochoty na prawidłowe wysterowanie się ... ) .
W moim przekonaniu - tym problemem powinieneś się zająć dopiero po wymianie termostatu, gdyż co do obiektywnej zasady działania ECU - nie istnieje sposobność prawidłwej weryfikacji 004 - dopóki sterownik pompy nie widzi temperatury wyższej niż 85*C !!!

Kończąc chcę powiedzieć tylko to, że jak zostało okazane: "powszechna wiedza na temat silników 2,5TDI V6" to stanowczo za mało aby zniszczyć ciekawy topik z jeszcze ciekawszym problemem ... .

PS: Choroby psychiczne należy leczyć w szpitalu, a nie sabotując najlepsze moto-forum w PL-internecie ... .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.cze.2008 12:00:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.maja.2008 19:32:43
Posty: 17
Lokalizacja: Brzeg,tymczasowo UK
Dzieki Stamlej za odpowiedz na moje bledne rozumowanie,a tobie Piotrus za poswiecony czas i naprawde ciekawy referat ktory napewno bardzo mi pomoze w usunieciu usterki.I tak jak juz pisalem na dniach zabiore sie za to i zrobie wszystko wedlug twoich wskazowek,i wtedy zobaczymy co faktycznie bylo albo niebylo problemem.Wiec sprawa sie wyjasni wkrotce i kazdy bedzie bogatszy o nowe doswiadczenie,a chyba o to wszystkim wlasnie chodzi.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.cze.2008 12:05:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2008 21:13:24
Posty: 1195
Lokalizacja: Gorlice
Listonosz napisał(a):
Wiec sprawa sie wyjasni wkrotce i kazdy bedzie bogatszy o nowe doswiadczenie,a chyba o to wszystkim wlasnie chodzi.


I o to dokładnie powinno chodzić :peace:

Czekamy z niecierpliwością na rozwiązanie tej niezwykle ciekawej zagadki - bardzo "wyjątkowy" przypadek :):

EDIT:
Listonosz'u jaki masz przebieg? Pewnie 200kkm już stuknęło na szafie.
W związku z tym ja i tak proponuje Ci wydrzeć z auta łącznik kolektorów oraz klapę gaszącą (o której pisał Ci wcześniej Piotruś), oraz zawór EGR. Nie jest to skomplikowana operacja. Będziesz jedynie potrzebował zestaw kluczy oraz kulku nowych uszczelek, które nie są drogie.
Z racji tego że być może masz permamentnie otwarty układ recyrkulacji spalin prawdopodobnie bedziesz miał w wymienionych wcześniej elementach sporo czarnej mazi. Wyczyść je najpierw mechanicznie (czyli wydłub jak największą ilość) a następnie:
- klapę gaszącą i egra potraktuj WD40 oraz naftą (ewentualnie jakimś niezbyt agresywnym rozpuszczalnikiem - Motip do styków elektrycznych dobrze się sprawdza)
- łącznik kolektorów możesz wrzucić do roztworu KRETA (powierchnie które stykają się z innymi częściami - czyli tam gdzie łączy się z kolektorami, klapą gaszącą, rurką od EGRa możesz okleić taśmą żeby kret nie żarł gładkich - oszlifowanuch miejsc. Zostaw go w nim na kilka godzin a następnie dokładnie wymyj (w przeciwnym razie szybko zmatowieje). Najlepiej karcherem i jakimś detergentem - sposób wytestowany w pewnym bardzo dobrym Serwisie ;)


To jest tylko taka mała moja rada - wkońcu autko już trochę polatało i mogło się z czasem zabrudzić ;)

PS - lej do baku mixol podczas tankowania.

Pozdr!

PS2 - dziękuję wszystkiom autorom konstruktywnych postów za wiedzę którą przekazują na tym forum :):

_________________
Pozdro Sławek :peace:
CCCO Allroad AKE Tip by SSerwis - 230PS 440nm :smokingdevil:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.cze.2008 16:29:36 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Listonosz-u. Jeżeli dysponujesz jeszcze starym przepływomierzem - to możesz zacząć całą zabawę od chwilowej podmianki :d i wówczas ponownie zlogować 003. Byłoby jeszcze lepiej gdybys mógł od kogoś pożyczyć - na krótką chwilę nawet częściowo zużyty ale wciąż sprawny przepływomierz - naturalnie tylko na próbę EGRa.
Taki prościutki teścik byc może ("marzenia za grosz ..." :): ) zaoszczędziłby Ci demontażu "połowy" osprzętu.
Tak se tylko pogdybałem, bo serdecznie Ci życzę szybkiego uzdrowienia niuni ... ;) .

Oczywiście popieram opinię Stamleja, że układ dolotowy powinien być czyściutki i wolny od nagarów ... ale trochę z innym nastawieniem i spokojniejszymi nerwami wykonuje się takie czynności kiedy wiadomo, że to tylko pielęgnacja (a nie poszukiwanie igły w stogu siana ... ) .

:peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.cze.2008 17:42:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.maja.2008 19:32:43
Posty: 17
Lokalizacja: Brzeg,tymczasowo UK
A wiesz Piotrus ze mam stara przeplywke :D i to jest bardzo dobry pomysl zeby cos moze wykluczyc,tylko na tej starej przeplywce wag wywala blad.Ale zawsze mozna zobaczyc jak zachowuje sie EGR.Postaram sie jeszcze dzisiaj to zrobic i wieczorem wstawie tego bs 003
Do uslyszenia


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.cze.2008 18:00:10 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Super - tylko zapisz od razu numer błędu i jego opis :peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.cze.2008 21:13:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.maja.2008 19:32:43
Posty: 17
Lokalizacja: Brzeg,tymczasowo UK
No juz wlasnie zrobilem tego bs003 na starej przeplywce i co dziwne vag tym razem wywalil mi 3 bledy i oto one,a jak wracalem do domu to co chwile mrygala mi kontrolka od swiec zarowych.Ale to juz tobie Piotrus pozostawiam do oceny.Bo moja wiedza powoli rosnie,ale jeszcze mi daleka droga do Ciebie.

00741- break pedal monitoring
27-10- imlausible Signal intermittent
00523 -intake air temp sensor(G42)
30-00 Open or Short to B+
00553-Mass Air Flow Sensor(G70)
31-00-Open or Short to Ground

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/603 ... 56889.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.cze.2008 21:37:11 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Listonosz napisał(a):
No juz wlasnie zrobilem tego bs003 na starej przeplywce i co dziwne vag tym razem wywalil mi 3 bledy i oto one,


00523 -intake air temp sensor(G42)
30-00 Open or Short to B+
00553-Mass Air Flow Sensor(G70)
31-00-Open or Short to Ground

Tymi dwoma się nie przejmuj - znikną bezpowrotnie po wymianie przepływomierza.

00741- break pedal monitoring
27-10- imlausible Signal intermittent

A ten jest doskonale znanym błędem pochodzącym od czujnika przy pedale hamulca. Czeka Cię prościutka wymiana lub czyszczenie styków.
Jeżeli wybierzesz opcję "czyszczenie" - podpytaj Grzesia (GrześB - :peace: ) jak to wykonać, bo on to (chyba skutecznie) kiedyś zrobił w swoim AKE ... ;) .

Listonosz napisał(a):
a jak wracalem do domu to co chwile mrygala mi kontrolka od swiec zarowych.


Przy takich błędach - nic dziwnego. Najprawdopodobniej kontrolka będzie mrygała tak długo jak długo nie zmienisz (lub wyczyścisz) dwupozycyjnego czujnika świateł hamowania.

Listonosz napisał(a):
Ale to juz tobie Piotrus pozostawiam do oceny.Bo moja wiedza powoli rosnie,ale jeszcze mi daleka droga do Ciebie.


Na Forum AKP nie licytujemy poziomu doświadczenia/wiedzy :D , a szukamy skutecznych środków pomocy w sytuacjach awaryjnych :) .
Liczy się poprostu efekt i właściwie wykorzystane kilobajty ;) .

Listonosz napisał(a):
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/603b3db716256889.html


Jak widać - sytuacja obróciła się o 180* co daje ogromną nadzieję na pełny sukces.
Mam pełną świadomość, że pesymista powiedziałby, iż "nowa sytuacja" jest wynikiem podłożenia MAPy awaryjnej (czyli stałych wartości przyjętych przez ECU), jako wtórny efekt błędów: 00523 i 00553 ale ja jnależę do niepoprawnych optymistów i mam nadzieję, że podmianka przepływomierza na całkowicie sprawny - przywróci życie Twojej niuni ;) .
Ważne abyś nie wydawał kasy "ad hoc" na następny przepływomierz, tylko znalazł sprzedawcę, który pozwoli założyć nowy przepływomierz na próbę.

Wypowiedź uzupełnię tym, że swój niepoprawny optymizm opieram na odczytach Twoich "całkiem pierwszych" logów (003BS), w których widać, że zawór EGR pracuje - "jedynie" nie uzyskując poprawnych wartości.
Stąd właśnie wnioskuję, że założyłeś niesprawny przepływomierz - albo nawet całkiem sprawny ale przeznaczony do innego modelu TDi ... ;) .

Czym jeszcze mogę służyć ;) :?:

:peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.cze.2008 22:28:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.maja.2008 19:32:43
Posty: 17
Lokalizacja: Brzeg,tymczasowo UK
No to cieszy mnie to niezmiernie,jutro podjade do servisu audi po nowa przeplywke i jak beda mieli na stanie to odrazu zakupie ,zaloze i wtedy zobaczymy jakie beda efekty.

Sorki,ale jak pisalem mojego posta ty musiales juz swojego wrzucic,a pomysl tylko z chwilowa podmianka podoba mi sie ,tylko zobaczymy czy panowie z audi w UK beda chcieli pojsc zemna na taki kompromis.Ale wszystko okaze sie jutro i jeszcze raz dzieki za poswiecanie czasu i zajecie sie moim problemem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.cze.2008 22:34:56 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
To ja przepraszam ale potrzebowałem chwili czasu na bardziej merytoryczne uzasadnienie ... ;) :peace:

Jeżeli ASO CCCO nie zechce współpracować to poproś o pomoc w Boschu. Jeżeli dokładnie wyjaśnisz o co chodzi i jakie miałeś problemy (okazując przy tym tą "nową" ale na 99% wadliwą przepływkę) - powinni Cię zrozumieć ... :) .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.cze.2008 22:52:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.maja.2008 19:32:43
Posty: 17
Lokalizacja: Brzeg,tymczasowo UK
Ok jutro najpierw do nich zadzwonie i sprobuje dogadac sie,jesli oni niebeda chcieli zemna wspolpracowac to tez wiem gdzie niepodal mnie jest bosch i sprobuje z nimi,ale napewno jak cos zalatwie to sie odezwe.Pozdrawiam i do uslyszenia jutro.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.cze.2008 11:52:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2008 21:13:24
Posty: 1195
Lokalizacja: Gorlice
Piotruś napisał(a):
00741- break pedal monitoring
27-10- imlausible Signal intermittent

A ten jest doskonale znanym błędem pochodzącym od czujnika przy pedale hamulca. Czeka Cię prościutka wymiana lub czyszczenie styków.
Jeżeli wybierzesz opcję "czyszczenie" - podpytaj Grzesia (GrześB - :peace: ) jak to wykonać, bo on to (chyba skutecznie) kiedyś zrobił w swoim AKE ... ;) .

To ja jeszcze pozwolę od siebie dodać ;)
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=79250
Mam nadzieję że się przyda :diabel:


PS.
Piotrze Wieeeeelkie Gratki :peace:

Listonoszu czekamy z niecierpliwością na wyniki rozmów z panami z ASO ;)


Pzdr

_________________
Pozdro Sławek :peace:
CCCO Allroad AKE Tip by SSerwis - 230PS 440nm :smokingdevil:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.cze.2008 14:25:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.maja.2008 19:32:43
Posty: 17
Lokalizacja: Brzeg,tymczasowo UK
I.
Witam panowie,jestem juz po rozmowach z "AUDI CENTRUM" w UK,no i sprawa wyglada tak: Mam przyjechac jutro poniewaz niemaja na zapleczu takiej przeplywki,i bede mogl przy nich zrobic test,jesli bedzie wszystko OK to bede mogl ja kupic,koszt za przeplywomierz Bosch to 90 funtow,a za firme "no name" 45 funtow z czego pan z Audi powiedzial ze sa bardzo dobrej jakosci.Ale ja juz jedna "no name" posiadam wiec poprosilem o Bosch.
I uwiezcie mi ja tez juz czekam z niecierpliwoscia do jutra na efekty.

P.s Pytalem jeszcze w jakiej cenie maja zawory EGR no i cena to okolo £100,a za wymiane krzykneli nastepna stowke.Pytanie o wymiane bylo tylko z czystej ciekawosci, bo jednak ja wole sobie sam lapki usmarowac,i miec troszeczke satysfakcji i jestem pewny co zrobilem

P.s 2 Jeszce jedno wymina paskow to koszt okolo £1000

II.
Witam panowie i znowu do jutra sie nic niedowiemy poniewaz ASO zamowilo nie ten przeplywomierz co ja potrzebuje,wiec musimy poczekac znowu do jutra.Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.cze.2008 15:40:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.maja.2008 19:32:43
Posty: 17
Lokalizacja: Brzeg,tymczasowo UK
No witam,mam juz nowa przeplywke i bs003

zastanawiam sie czy niezrobic znowu kompletnych logow

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/cd5 ... 6289f.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.cze.2008 15:43:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.wrz.2006 10:26:19
Posty: 304
Lokalizacja: W-wa
A 003 w dynamicznych?

====

Zrób wszystkie, będziesz miał porównanie co się zmieniło po wymianie LMM

_________________
Obrazek Piszę poprawnie po polsku

Moja A4 B6 2.5 V6 TDi Quattro BDH:
http://public.fotki.com/and777rew/
http://www.a4-klub.pl/smf/audi_a4_b6/b6 ... 376.0.html

quattrocat
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.cze.2008 23:22:04 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Hej.

Listonosz napisał(a):
No witam,mam juz nowa przeplywke i bs003


Nie pozostaje nic innego jak pogratulować nowego nabytku ;) ... .

Listonosz napisał(a):
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/cd53dbf43fd6289f.html


Mam nadzieję, że sam widzisz swój ruchomy i w pełni sprawny EGR ?
Jeśeli nie - to zapewniam, że tym razem nie wyrzuciłeś kasy w błoto i zakup przepływomierza okazał się nieodzowny i w pełni uzasadniiony.
Swoją drogą - można Ci pozazdrościć bardzo sprawnego i nie wymagającego żadnej interwencji EGRa ;) ... .


Listonosz napisał(a):
zastanawiam sie czy niezrobic znowu kompletnych logow


Najpierw spróbuj doregulować kat wtrysku - pomimo braku właściwej temperatury zagrzanego silnika (taka jest moja propozycja).

Tak - zmieniłem nieco stanowisko w tej sprawie ... w wyniku wymiany argumentów ze Stamlejem na PW :peace: .
OT: Sławek - a nie mówiłem, że spadniesz z krzesła
:): :?:

Listonosz'u - jeżeli się ze mną zgadzasz - przed poluzowaniem śrub regulacyjnych - koniecznie i bardzo starannie oznacz sobie aktualne ustawienie - żeby było do czego wracać gdyby pojawiły się jakieś problemy. To jednak tylko forma asekuracji.

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.cze.2008 00:14:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2008 21:13:24
Posty: 1195
Lokalizacja: Gorlice
Listonoszu - pięknie to się skończyło :) :peace:
Podzielam opinię Piotra - ustaw kąt i do dzieła - logi kontrolne :)

Ile Ci zostało do wymiany rozrządu? Bo z tym termostatem też przydało by się coś zrobić.

Piotruś napisał(a):
Tak - zmieniłem nieco stanowisko w tej sprawie ... w wyniku wymiany argumentów ze Stamlejem na PW :peace:

Hehe :): :sylwester: :piwo:

Piotruś napisał(a):
Listonosz'u - jeżeli się ze mną zgadzasz - przed poluzowaniem śrub regulacyjnych - koniecznie i bardzo starannie oznacz sobie aktualne ustawienie - żeby było do czego wracać gdyby pojawiły się jakieś problemy. To jednak tylko forma asekuracji

Bardzo słuszna uwaga :!:


OT:
Piotruś napisał(a):
OT: Sławek - a nie mówiłem, że spadniesz z krzesła :): :?:

Uwierz mi Piotrze że prawie spadłem jak zobaczyłem świerzutki log Listonosza! Poprostu RISPEKT jeszcze raz dla Ciebie :we2: :peace: :):
Wielkie dzięki Ci się należą za zdradzenie mi "przepisu" na tak trafne czytanie logów - ;) :smokingdevil: :diabel:

Pozdrowionka!

_________________
Pozdro Sławek :peace:
CCCO Allroad AKE Tip by SSerwis - 230PS 440nm :smokingdevil:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.cze.2008 07:54:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Listonosz,

zaloguj dynamicznie jedynie 010.
oczywiście, wykonaj zgodnie z instrukcją korekcję kąta wtrysku.




co do rzeczy pozostałych,

cóż... czyli jednak kąt wtrysku...
hmm...

informacje zawarte w tym poście: http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... 17#1194117 są nieprawdziwe, a szczególności:

Cytuj:
... i w żadnym razie nie negując jego słów - osobiście uważam, że próba regulacji może (ale nie musi !!) skończyć się fatalnymi skutkami. Tym bardziej, że układ rozrządu jest ustawiony wzorcowo - co pozwala domniemywać, że pompę też ustawiono właściwie i przy użyciu blokad ... (a więc czysto fizyczne ustawienie jest prawidłowe - "tylko" zawór w pompie nie ma ochoty na prawidłowe wysterowanie się ... ) .
W moim przekonaniu - tym problemem powinieneś się zająć dopiero po wymianie termostatu, gdyż co do obiektywnej zasady działania ECU - nie istnieje sposobność prawidłwej weryfikacji 004 - dopóki sterownik pompy nie widzi temperatury wyższej niż 85*C !!!

Kończąc chcę powiedzieć tylko to, że jak zostało okazane: "powszechna wiedza na temat silników 2,5TDI V6" to stanowczo za mało aby zniszczyć ciekawy topik z jeszcze ciekawszym problemem ... .

PS: Choroby psychiczne należy leczyć w szpitalu, a nie sabotując najlepsze moto-forum w PL-internecie ... .


004,
oceny działania nastawnika można obiektywnie dokonać nawet przy 60*C. ECU żąda wówczas odpowiednie wyprzedzenie [BTDC], a poprawnie działająca pompa generuje wówczas zbieżny kąt. wraz z nagrzewanie się jednostki dohcodzi do przestawiania się żądania na ATDC, wraz z czym powinna podążać wartość kąta rzeczywistego. wartości kąta wymaganego winny ustawić się na ATDC wraz z przekroczeniem ok. 84*C.
problem z nastawnikiem/zaworem tłoczenia objawia się zupełnie inaczej, o czym napisałem w poprzednim poście.

004BS,
kąt można spokojnie sprawdzać nawet na 60*C - różnica kąta na Late przy 60*C a 90*C wynosi nie więcej niż 0.4* [najczęściej +0.2/4].





zupełnie na marginesie,

czekałem z z odpisaniem w tym topiku na taką informację:

Cytuj:
Najpierw spróbuj doregulować kat wtrysku - pomimo braku właściwej temperatury zagrzanego silnika (taka jest moja propozycja).

Tak - zmieniłem nieco stanowisko w tej sprawie ... w wyniku wymiany argumentów ze Stamlejem na PW .
OT: Sławek - a nie mówiłem, że spadniesz z krzesła


co, w świetle mojego postu o konieczności ustawienia kąta wtrysku: http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... 75#1193975 zrodziło taką reakcję moderatora:

Cytuj:
PS: Choroby psychiczne należy leczyć w szpitalu, a nie sabotując najlepsze moto-forum w PL-internecie ... .


w poście o wymownej treści: http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... 17#1194117.


w związku z powyższym oczekuję publicznych przeprosin.
w przypadku ich braku, udostępnię administratorowi oraz moderatorom korespondencję PW moderatora Piotrusia, w której wzywa on innych użytkowników do bezpardonowego ataku na moją osobę używając iście rynsztokowych określeń mojej osoby zupełnie nie licujących z powagą moderatora.
czas najwyższy, by AKP poznało pewne fakty.




[+]
treść niniejszego posta została skopiowana, zatem nie warto jej usuwać.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Ostatnio edytowano 14.cze.2008 11:44:25 przez meszrum, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.cze.2008 09:46:32 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
A Ty dalej swoje :/ Proszę nie robić OT bo tym razem ja zacznę kasowanie...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 42 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 53 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: