.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 30.kwi.2025 19:14:36

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Pare pytan w sprawie Audi 100 C4
PostNapisane: 17.cze.2008 11:51:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.cze.2008 11:34:32
Posty: 10
Lokalizacja: Stalowa Wola
Witam
Mianowicie nosze sie z zamiarem kupna Audi.
Mam 3 auta bazujace na ktorych chcialbym sie skupic.
Generalnie sa to wersje S4.
Zwiazku z tym mam pare pytan rzeczy techniczej, ale najpierw przedstawie 3 linki.Oto i one.
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C5527966
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C5073619
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C4722903

Sa to 2 wersje Turbo i jedna wolnossaca 4.2ccm.
1.Dwa auta maja przejechane przeszlo 250 tys km.Czy dla tych silnikow to jest juz z gorki czy dopiero polmetek?
2.Jak to wyglada z czesciami.Rozumiem ze hamulce itp beda drozsze niz przy 2.0.Ta moc musi byc jakos wyhamowana.Ale czy sa ogolno dostepne?Czy z niektorymi rzeczami bedzie problem?
3.Jak widac wszystkie wersje sa na LPG.Jak te silniki wspolpracuja z instalacja LPG?(we wszystkich jest sekwencja)

Auto sluzyc bedzie mi w 70% do jazdy po miescie.Jestem tylko 2 dni w kraju w ciagu tygodnia wiec jak juz wsiade to chcialbym miec jakis komfort pod prawa noga.Duze przebiegi roczne nie wchodza w gre przy takim stylu.Sugeruje okolo 2 lat uzytkowanie auta, chyba ze nasza wspolpraca bedzie sie dobrze ukladac.
Z goiry dziekuje za jakies sensowane wypowiedzi.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.cze.2008 11:58:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.cze.2008 11:34:32
Posty: 10
Lokalizacja: Stalowa Wola
Wdarl sie maly problem. 3 link zostal wycofany z aukcji takze auto juz nie instnieje.
Wszystko co napisalem dotyczy dwoch pierwszych linkow.
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.cze.2008 13:39:28 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
brałbym 4.2

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Ostatnio edytowano 17.cze.2008 13:41:00 przez ZiPi, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.cze.2008 13:40:20 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8330
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
Nie będę zbytnio oryginalny jak też powiem 4,2
Kwestia gazu - 4,2 na pewno zniesie go sporo lepiej

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.cze.2008 13:45:19 
Wulkanizator

Dołączył(a): 31.paź.2005 15:35:35
Posty: 1950
Lokalizacja: Orzesze
a ja napiszę coś czego nigdy bym się po sobie nie spodziewał :P
jeśli zamierzasz jeździć 2 dni w tygodniu i w większości po mieście to.... odradzam auta z gazem. kilometrów za dużo w ten sposób nie narobisz, a w zimie auto po prostu nie zdąży się przełączyć na LPG (przełącza się przy określonej temp. silnika) i i tak będziesz jeździł na benzynie a instalacja może generować problemy techniczne.

To napisałem ja, człek który z premedytacją zagazował 2,2t :P

_________________
dawniej:
A100 C2 2,0 D 2000-2001 RIP
A100 C3 2,3 B+G 2001-2004
A80 B3 1,8 JN B+G 2004-2005
w AKP:
S4 AVANT 2,2T + LPG 2005-2008 (sprzedana :( )
A90q B3 2,3 NG/ABH 2008-2013
A6 C5 2,8 B+G avant q tip 2008 -


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.cze.2008 13:47:30 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8330
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
A to oddzielna sprawa i popieram, ja pomimo że więcej jeżdżę też gazu nie planuję....
Ale nie gazie mowa :peace:
Ja polecam jednak V8 bo ma większą moc, "elastyczność" (nie lubię tego słowa i nie wiem co ono oznacza), natomiast 2,2T bywają bardziej "upierdliwe" w serwisowaniu (ale to zasłyszana opinia)

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.cze.2008 13:54:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
arthurr napisał(a):
a ja napiszę coś czego nigdy bym się po sobie nie spodziewał :P
jeśli zamierzasz jeździć 2 dni w tygodniu i w większości po mieście to.... odradzam auta z gazem. kilometrów za dużo w ten sposób nie narobisz, a w zimie auto po prostu nie zdąży się przełączyć na LPG (przełącza się przy określonej temp. silnika) i i tak będziesz jeździł na benzynie a instalacja może generować problemy techniczne.

To napisałem ja, człek który z premedytacją zagazował 2,2t :P


po przeczytaniu posta pomyślałem podobnie jak Ty a jestem zwolennikiem gazu, druga sprawa jeżdżąc dwa dni w tygodniu instalacje może się nie zwrócić przez dwa lata


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.cze.2008 14:16:55 
Wulkanizator

Dołączył(a): 31.paź.2005 15:35:35
Posty: 1950
Lokalizacja: Orzesze
hubos21 napisał(a):
arthurr napisał(a):
a ja napiszę coś czego nigdy bym się po sobie nie spodziewał :P
jeśli zamierzasz jeździć 2 dni w tygodniu i w większości po mieście to.... odradzam auta z gazem. kilometrów za dużo w ten sposób nie narobisz, a w zimie auto po prostu nie zdąży się przełączyć na LPG (przełącza się przy określonej temp. silnika) i i tak będziesz jeździł na benzynie a instalacja może generować problemy techniczne.

To napisałem ja, człek który z premedytacją zagazował 2,2t :P


po przeczytaniu posta pomyślałem podobnie jak Ty a jestem zwolennikiem gazu, druga sprawa jeżdżąc dwa dni w tygodniu instalacje może się nie zwrócić przez dwa lata


to akurat nie problem bo kolega celuje w auto już z instalką. IMHO niedobre rozwiązanie - lepiej samemu zakładać, wiedzieć co i mieć serwis pod ręką, ale wtedy znów koszta rosną...

_________________
dawniej:
A100 C2 2,0 D 2000-2001 RIP
A100 C3 2,3 B+G 2001-2004
A80 B3 1,8 JN B+G 2004-2005
w AKP:
S4 AVANT 2,2T + LPG 2005-2008 (sprzedana :( )
A90q B3 2,3 NG/ABH 2008-2013
A6 C5 2,8 B+G avant q tip 2008 -


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.cze.2008 14:30:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.cze.2008 11:34:32
Posty: 10
Lokalizacja: Stalowa Wola
Szczerze powiedziawszy to z LPG jestem od praktycznie sameog poczatku.Wszystkie moje auta byly na LPG. Jedne lepiej to znosily drugie gorzej.Takze wiem w co sie pcham.TO samo sie tyczy uzywanej instalacji LPG.Tez sie tego nie boje. Wszystkie te auta sa na sekwencji wiec jak cos jest zle zalozone powinno wyjsc na jezdzie probnej.Duzo rzeczy robie sam przy aucie.Mam tez zaprzyjazniony dobry warsztat zajmujacy sie LPG wiec moge to z diagnozowac.
Nie lubie zaczynac watkow o spalaniu bo to nie o to chodzi, ale realnie ile takie 4,2 potrafi spalic benzyny ?No i przebieg? 250 tys km ?
Drugie auto ma zaledwie kolo 150 jesli dobrze pamietam.
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.cze.2008 14:45:07 
Wulkanizator

Dołączył(a): 31.paź.2005 15:35:35
Posty: 1950
Lokalizacja: Orzesze
przy takich rocznikach aut zacytuję szanownego Basketa: zaklej licznik plastrem i sprawdzaj stan auta!!
Co do spalania 4,2 - nie wiem
co do spalania 2,2t - ok. 15-16 l gazu w codziennej eksploatacji bez zastanawiania się czy wyprzedzić bo może trochę więcej łyknąć

_________________
dawniej:
A100 C2 2,0 D 2000-2001 RIP
A100 C3 2,3 B+G 2001-2004
A80 B3 1,8 JN B+G 2004-2005
w AKP:
S4 AVANT 2,2T + LPG 2005-2008 (sprzedana :( )
A90q B3 2,3 NG/ABH 2008-2013
A6 C5 2,8 B+G avant q tip 2008 -


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.cze.2008 14:47:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.kwi.2008 19:47:37
Posty: 3345
Lokalizacja: Łódź
Jeżeli auto bło odpowiednio serwisowane to 250tkm dla 4.2 jest nie dużym przebiegiem. Spalanie??hmmm spali tyle ile wlejesz :D myśle, że w miasteczku 20L musisz liczyć. Na trasie niewiem dokładnie ale 10-16 napewno. A zapomniałem dodać ważnej żeczy - to jest olejak czyli co 1000km musisz dolewać 300-700ml oleju zależy od stylu jazdy

_________________
Obrazek

- Audi A6 Avant BES 2.7T manual + soft - ukradli :(
- BMW 528iA Touring 97r
- BMW 540i6 Touring technoviolett - 95r
- Lexus GS430


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.cze.2008 14:50:39 
Klubowicz

Dołączył(a): 26.sty.2004 15:12:14
Posty: 1133
Lokalizacja: top floor
jezeli myslisz o gazie to 4.2 bedzie lepszym rozwiazaniem.
2.2T to silniki o s portowej charaktorystyce, gotowych do zwiekszania mocy. I mimo to ze ja swoimi zchipowanymi 290 konnymi AAN'ami potrafie zejsc do 9l/100 (jezdzac nie wolniej niz sporo ludzi z silnikami 4.2), to nie sa silniki do oszczedzania. Trwalosc tylko zalezna od wlasciciela, znam auta z polmilionowymi przebiegami na oryginalnych silnikach. Przebiegi w ogloszeniach nie znaczaja absolutnie nic. W C4 NIE MA zadnego systemu ktory bylby w stanie bez watpienia weryfikowac przebieg auta. Liczniki sa na allegro po 300pln.

O 4.2 jzu sporo ludzi pisalo, wiec siegnij do "szukaj".

_________________
2xEVO|3xSTI|4xM3|S6avant dailybioch
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.cze.2008 20:52:16 
Moderator

Dołączył(a): 31.lip.2006 12:05:41
Posty: 5400
Lokalizacja: mazowieckie
Auto: S6 C4
ja również jako użytkownik LPG odradzam gaz przy takich przebiegach. Gdybym jeździł do 1000 km miesięcznie, jeździł bym tylko na Pb. W obecnym aucie jakiś czas jeździłem tylko na Pb i nie zamierzałem zakładać instalki, ale przy przebiegach rocznych ok.60 tys.km LPG znacznie obniża mi koszty. Jeśli upierasz się przy LPG również polecam 4.2 lub 2.8. Widziałem auta z dwóch pierwszych linków. Jeśli chodzi o tą z silnikiem 4.2, to stoi w jednym z lubelskich komisów, nie zrobiła na mnie wrażenia, rdza tu i tam, ogólnie jak na mój gust zaniedbane. Nawet silnika nie odpalałem, po prostu na pierwszy rzut oka nie podobała mi się i więcej nie jestem w stanie powiedzieć. Tą bordową S4 2.2T kojarzę z widzenia, jeździ po Łukowie, sprawia bardzo pozytywne wrażenie. Jeździł nią mój znajomy (ten sam, który sprowadził ładną niebieską S6 4.2 Avant nie raz wałkowaną na tym forum :P ).

_________________
S6+Avant 4.2 V8 AHK quattro Gmbh LZ5M Nogaro Blau - jeeest
S6 C4 limo 4.2 V8 AEC quattro manual LZ5U - jest
A4 B7 Avant 1.8T BFB LPG quattro - jest...

+
DLTA + CLHA


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.cze.2008 21:51:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.paź.2006 15:27:03
Posty: 153
Lokalizacja: Rzeszów
Szukaj 4,2.
Ja zawsze miałem smaka na 4,2. Wziąłem 2,2t niejako w zastępstwie i dlatego, że akurat trafiła się okazja. Nie jest to złe auto, ale będziesz miał niedosyt - lepiej od razu iść na szczyt :D

Z tego co można wyczytać na Forum to gaz raczej do V8, chociaż jak pisali koledzy wyżej czy gaz ma sens w Twoim wypadku?

Ja sprzedaję moje auto bo muszę chwilowo zmienić na inny rodzaj samochodu, ale planuję powrót (rychły, mam nadzieję) do WŁAŚCIWEJ marki, i nie popełnię juz błędu, będzie to silnik V8 :diabel: Ty możesz od razu dokonać właściwego wyboru...

_________________
Audi...były: 80 B2, 5000 C3, S4 C4. A teraz to ...prawie jak quattro:) ->pajero DID 3.2 i Jeep XJ 4.0, już też nie:). Było Disco V8, a teraz Forester


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.cze.2008 22:32:11 
Moderator

Dołączył(a): 31.lip.2006 12:05:41
Posty: 5400
Lokalizacja: mazowieckie
Auto: S6 C4
tomquat napisał(a):
Szukaj 4,2.
Ja zawsze miałem smaka na 4,2. Wziąłem 2,2t niejako w zastępstwie i dlatego, że akurat trafiła się okazja. Nie jest to złe auto, ale będziesz miał niedosyt - lepiej od razu iść na szczyt :D

zawsze możesz dołożyć czipsa :peace:

_________________
S6+Avant 4.2 V8 AHK quattro Gmbh LZ5M Nogaro Blau - jeeest
S6 C4 limo 4.2 V8 AEC quattro manual LZ5U - jest
A4 B7 Avant 1.8T BFB LPG quattro - jest...

+
DLTA + CLHA


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.cze.2008 22:50:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.paź.2006 15:27:03
Posty: 153
Lokalizacja: Rzeszów
zaworoowa napisał(a):
tomquat napisał(a):
Szukaj 4,2.
Ja zawsze miałem smaka na 4,2. Wziąłem 2,2t niejako w zastępstwie i dlatego, że akurat trafiła się okazja. Nie jest to złe auto, ale będziesz miał niedosyt - lepiej od razu iść na szczyt :D

zawsze możesz dołożyć czipsa :peace:


Pewnie tak, ale tu nie chodzi o to. Do jazdy AAN wystarcza (jeżeli idzie o moje potrzeby), chodzi o fakt posiadania V8 i może trochę o dźwięk :) .

Pewnie i tak sie nie sprzeda patrząc na sytuację na rynku, więc problem z głowy...

_________________
Audi...były: 80 B2, 5000 C3, S4 C4. A teraz to ...prawie jak quattro:) ->pajero DID 3.2 i Jeep XJ 4.0, już też nie:). Było Disco V8, a teraz Forester


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.cze.2008 22:58:44 
Moderator

Dołączył(a): 31.lip.2006 12:05:41
Posty: 5400
Lokalizacja: mazowieckie
Auto: S6 C4
tomquat napisał(a):
zaworoowa napisał(a):
tomquat napisał(a):
Szukaj 4,2.
Ja zawsze miałem smaka na 4,2. Wziąłem 2,2t niejako w zastępstwie i dlatego, że akurat trafiła się okazja. Nie jest to złe auto, ale będziesz miał niedosyt - lepiej od razu iść na szczyt :D

zawsze możesz dołożyć czipsa :peace:


Pewnie tak, ale tu nie chodzi o to. Do jazdy AAN wystarcza (jeżeli idzie o moje potrzeby), chodzi o fakt posiadania V8 i może trochę o dźwięk :) .

Pewnie i tak sie nie sprzeda patrząc na sytuację na rynku, więc problem z głowy...


każdy towar ma swego kupca, więc cierpliwości ;)

_________________
S6+Avant 4.2 V8 AHK quattro Gmbh LZ5M Nogaro Blau - jeeest
S6 C4 limo 4.2 V8 AEC quattro manual LZ5U - jest
A4 B7 Avant 1.8T BFB LPG quattro - jest...

+
DLTA + CLHA


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.cze.2008 21:38:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.paź.2006 15:27:03
Posty: 153
Lokalizacja: Rzeszów
zaworoowa napisał(a):
każdy towar ma swego kupca, więc cierpliwości ;)

Dzięki za wsparcie:). ja potrzebuję sprzedać, żeby kupić coś "biznesowo", a potem i tak planowałem powrót do Audi, więc bez sprzedaży jestem w punkie wyjścia i równocześnie docelowym :D

Żeby nie było całkiem OT: jestem zadowolony z 2,2T i jest to fajny silnik, i fajne auto, ale mając możliwość wyboru/ponownego zakupu to wybrałbym 4,2 V8. I (nie wiem czy nie zgrzeszę) już w nowszej budzie (S6 C4)

_________________
Audi...były: 80 B2, 5000 C3, S4 C4. A teraz to ...prawie jak quattro:) ->pajero DID 3.2 i Jeep XJ 4.0, już też nie:). Było Disco V8, a teraz Forester


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: