.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 04.lut.2025 00:48:40

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Bąble na felgach aluminiowych.
PostNapisane: 16.cze.2008 10:57:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.cze.2008 10:19:38
Posty: 43
Lokalizacja: Lublin
Mam takie pytanko. Czy można w jakiś sposób usunąć takie pojawiające się bąble na aluminiowych felgach? Ma ktoś taki problem?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.cze.2008 12:46:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.wrz.2005 19:05:43
Posty: 2521
Lokalizacja: Poznań/ Nowy Tomyśl
Te bąble to utleniające sięaluminium, pod kiepsko położoną powłoką lakierniczą. To samo się dzieje na błotnikach itp, ale tu jeszcze lakier się nie przerwał. Jedyną metodą usunięcia jest niestety renowacja, czyli szlif oraz lakierowanie od nowa...

_________________
podpis nie działa


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.cze.2008 19:24:08 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.mar.2006 13:07:33
Posty: 905
Lokalizacja: Zakopane-->Sosnowiec
No tez mam taka kape.

Kupilem sobie magiczny środek cód do czyszczenia alufelg niby pryskasz spłukujesz i jak nowa. Przezornie prysnąłem tylko troszeczkę i odrazu bąbelki sie pojawiły....

Niestety to juz nie odwracalne ;( dobrze ze odrazu całej felgi nie popsikałem........

_________________
:diabel:

Było --> A4 1.8 ADR [B5] :-)
Było --> A6 1.9 TDI AFN [C5] :-)
Było --> Audi 100 2.3E NF [C3] :-(
Jest --> Audi A6 2.4 AGA [C5] :-)

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.cze.2008 18:20:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.cze.2008 10:19:38
Posty: 43
Lokalizacja: Lublin
Slawek A4 napisał(a):
No tez mam taka kape.

Kupilem sobie magiczny środek cód do czyszczenia alufelg niby pryskasz spłukujesz i jak nowa. Przezornie prysnąłem tylko troszeczkę i odrazu bąbelki sie pojawiły....

Niestety to juz nie odwracalne ;( dobrze ze odrazu całej felgi nie popsikałem........


Poszukałem i znalazłem taki poradnik. http://www.motonews.pl/forum/?op=fvt&t=58626&c=111&f=51
Więc raczej jest odwracalne. I nawet można kolor wybrać. Ciekawe czy łatwo coś zwalić... Ja się tego podejmę. Biorę pod uwagę czarny kolor lub normalny srebrny.
Felga obecnie wygląda tak-
http://felgaaudi.patrz.pl
Rant jest brudny, ale ramiona do całkowitego czyszczenia i lakierowania.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.cze.2008 18:34:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.wrz.2005 19:05:43
Posty: 2521
Lokalizacja: Poznań/ Nowy Tomyśl
Ten poradnik to bardzo, bardzo kiepski poradnik polerowania. A to co pokazał ten gość, to (bez urazy) nawet nie namiastka polerki (to tylko w miarę dobrze wyczyszczony lakier)...

Pytałeś się czy bąble są odwracalne. Nie, nie są...
Nie pytałeś, czy mozna temu zaradzić. Tak, można... Zdzierając stary lakier i kładąc nowy po uprzednim polerowaniu felg, bo Twoje są fabrycznie polerowane i pokryte lakierem bezbarwnym. A doczyszczenie utlenionych miejsc niestety nie będzie łatwe, a do tego bardzo widoczne na tle tych "nieutlenionych", więc by to wyrównać należy wypolerować całość...

Zdjęcie tego co masz przy użyciu Scansola, to będzie małe piwko. Potem jeszcze czeka Cię wielogodzinne polerowanie (ale o tym już było pisane na forum). W każdym razie przygotuj się, że jedna felga zajmie Ci ok 8 roboczogodzin (na prawdę ciężkiego machania łapą)...

_________________
podpis nie działa


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.cze.2008 19:09:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.mar.2008 16:09:28
Posty: 9
Lokalizacja: Gdynia
Ja próbowałem dopolerować miejsca utlenione. Nie dało się. Nie zdzierałem jeszcze lakieru. Na razie wziąłem filcowy krążek na wiertarkę, trochę płynu typu CIF i efekt jest całkiem niezły /oprócz utlenionych miejsc/. Kolega polecił, bo sam kiedyś tak robił. Jak nie ma uszkodzeń na feldze, to super efekt. Oczywiscie najpierw papier ścierny albo specjalne maty ścierne, czy pasty i dużo pracy /ok. 1 dzień na felgę/.

_________________
A4 B5 1,9 TDI B5 '98 110 KM /AFN/ AVANT
i
80 Coupe 2,0 E 140 KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.cze.2008 20:12:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.cze.2008 10:19:38
Posty: 43
Lokalizacja: Lublin
Heveliusz napisał(a):
Ten poradnik to bardzo, bardzo kiepski poradnik polerowania. A to co pokazał ten gość, to (bez urazy) nawet nie namiastka polerki (to tylko w miarę dobrze wyczyszczony lakier)...

Pytałeś się czy bąble są odwracalne. Nie, nie są...
Nie pytałeś, czy mozna temu zaradzić. Tak, można... Zdzierając stary lakier i kładąc nowy po uprzednim polerowaniu felg, bo Twoje są fabrycznie polerowane i pokryte lakierem bezbarwnym. A doczyszczenie utlenionych miejsc niestety nie będzie łatwe, a do tego bardzo widoczne na tle tych "nieutlenionych", więc by to wyrównać należy wypolerować całość...

Zdjęcie tego co masz przy użyciu Scansola, to będzie małe piwko. Potem jeszcze czeka Cię wielogodzinne polerowanie (ale o tym już było pisane na forum). W każdym razie przygotuj się, że jedna felga zajmie Ci ok 8 roboczogodzin (na prawdę ciężkiego machania łapą)...

Aha ;] A jak myślicie? Srebrny lakier, czarny? Bo wątpię, aby wyszlifowane aluminium i przeźroczysty lakier dobrze ponownie wyglądały... Ten gość w tym forum co podałem ma adres strony w podpisie, tam jest dość jasno wyjaśniony przebieg renowacji felgi. http://www.renowacja-nadwozia.prv.pl/
Wejść w artykuły i tam jest. Myślę, żę coś się zrobi. Bo teraz felgi są w opłakanym stanie i mnie w oczy kłują ;P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.cze.2008 20:17:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.cze.2008 10:19:38
Posty: 43
Lokalizacja: Lublin
A co do... Hym nie napiszę szlifowania, bo najpierw trzeba tą zniszczoną warstwę zedrzeć, to co myślicie o takiej drucianej nakłądce na wiertarkę? I dopiero potem szlifowanie papierami ściernymi? Bo to co u mnie jest to papierem samym będzie ciężko...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.cze.2008 01:39:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.wrz.2005 19:05:43
Posty: 2521
Lokalizacja: Poznań/ Nowy Tomyśl
Żadna szczotka!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Zniszczysz felgę...

Nic nie będzie ciężko. SCANSOL rozpuści warstwę bezbarwnego lakieru, który po prostu odejdzie. Potem siedzisz grzecznie i polerujesz papierami od 100 (bo felga ma wżery niestety) do 1500 i na koniec dopiero polerujesz pastami...

Ps. Wiem co mówię, bo niejedną felgę w życiu wypolerowałem ;)

Tu masz przykład co można zrobić, jak się trochę postarasz (Twoja felga może wyglądać tak samo)...

Przed:

Obrazek

Po:

Obrazek

_________________
podpis nie działa


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.cze.2008 07:25:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.cze.2008 10:19:38
Posty: 43
Lokalizacja: Lublin
Skoro tak mówisz. Ja się za moje też zabiorę, tylko skompletuję środki chemiczne ;P A pod przeźroczysty lakier też się kładzie podkład? Są przeżroczyste podkłady? Bo myślę, że chciałbym osiągnąć to co było wcześniej... (polerowane aluminium i przeźroczysty lakier).


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.cze.2008 11:08:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.wrz.2005 19:05:43
Posty: 2521
Lokalizacja: Poznań/ Nowy Tomyśl
Żadnego podkładu...

I nie musisz wcale kłąść tego Klaru, ale wtedy musisz dbać, bo polerka nia lubi być zaniedbywana ;)

_________________
podpis nie działa


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.cze.2008 12:09:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.cze.2008 10:19:38
Posty: 43
Lokalizacja: Lublin
Heveliusz napisał(a):
Żadnego podkładu...

I nie musisz wcale kłąść tego Klaru, ale wtedy musisz dbać, bo polerka nia lubi być zaniedbywana ;)

Na Klar się zdecyduję raczej jednak, bo sam nie wiem ;P Jakoś mi się wydaje, że felgi będą bardziej zabezpieczone. Jak coś z tym pocisnę, to pochwalę się efektem. Pozdro.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.gru.2008 12:41:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.cze.2008 10:19:38
Posty: 43
Lokalizacja: Lublin
Ok, to wyjaśnieniam ostatecznie.
1.Pozbycie się starego lakieru chemią.
2.Papiery ścierne w działaniu.
3.Polerowanie pastą do polerowania aluminium.
4.Odtłuszczanie.
5.Nakładanie lakeiru bezbarwnego.
Taka kolejność jakby ktoś nie wiedział. (ja nie wiedziałem :D)
Dzięki Heveliuszowi za pomoc.
Zamykam temat i jeszcze dajęzdjęcie efektu pierwszej felgi.
Obrazek

_________________
Było AUDI 100 C4 2.3 Quattro
http://www.audiklub.org/club/car/139.html
Jest Audi A6 C5 2.5 TDI Quattro
http://www.audiklub.org/club/car/455.html


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: