.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 05.lut.2025 21:39:54

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [ S6 4.2 V8 '99 ] - za wysoka temperatura płynu chłodzącego
PostNapisane: 18.cze.2008 18:26:38 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.wrz.2006 20:32:55
Posty: 1447
Lokalizacja: VarszaVka
Witam,

nadeszły upały i jeżdząc w korkach czasem temperatura płynu skacze mi z 90 do 100 st co widać poniżej:

Obrazek

Jak jadę w miarę dynamicznie sytuacja jest normalna lub wraca do normy - tak jak na zdjęciu jest tylko jak stoję w korkach.

Co może być przyczyną i czym grozi zbagatelizowanie tego? Proszę o info bo jutro rano będę u mechanika i chcę jego również o to zapytać, ale chciałbym mieć też info z innego źródła ;)

Z góry dziękuję za odpowiedzi.

_________________
Pozdrawiam,
designer
4G63T - more than 300 rice horse power
BJB Altea Stylance TDI infected by Masters


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.cze.2008 18:34:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
myślę, że możesz to lekko olać, pilnuj tylko aby płynu bylo ok, oraz dobry olej lej. full syntetyk.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.cze.2008 20:10:04 
Klubowicz

Dołączył(a): 13.kwi.2005 18:43:43
Posty: 950
Lokalizacja: Warszawa
sprawdź wiskozę na wentylatorze

_________________
1. Coupe 2.3 NG ośka - 2005/2007
2. V8 4.2 2007/tej daty nie będzie :D
taki dźwięk mam na co dzień :)-> http://www.youtube.com/watch?v=AI8lSIEjnQs
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.cze.2008 20:16:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.maja.2005 20:56:43
Posty: 168
Lokalizacja: okolice Radomia
dobra rada :): chociaz wisko bylo wymienione na nowe przy okolo 190000 tylko ze wtedy gdy bylo uszkodzone wystarczylo gdziekolwiek pojechac czy to w miescie czy w trasie i temperatura byla ponad 100 st wiec do wymiany jazda byla wrecz niemozliwa z powodu obaw ze dojdzie do jeszcze wyzszego poziomu poniewaz w tym modelu zawsze normalnie bylo zawsze 90 pozdrawiam i zycze pozytywnego rozwiazania sprawy :)

_________________
Audi 200 20v byl stan lalka;/
jest Audi 100 2,3 nf avant automat bylo
30.05.2007->23.11.2008 S6 4,2v8 quattro(oczywiscie limo) znow odzylem :] sprzedany
bez Audi (ale tylko tymczasowo)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ S6 4.2 V8 '99 ] - za wysoka temperatura płynu chłodząc
PostNapisane: 18.cze.2008 20:28:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.cze.2004 19:49:44
Posty: 1561
Lokalizacja: Zielona góra; Niemcom gratulujemy AUDI
designer napisał(a):
Witam,

nadeszły upały i jeżdząc w korkach czasem temperatura płynu skacze mi z 90 do 100 st co widać poniżej:

Obrazek

Jak jadę w miarę dynamicznie sytuacja jest normalna lub wraca do normy - tak jak na zdjęciu jest tylko jak stoję w korkach.

Co może być przyczyną i czym grozi zbagatelizowanie tego? Proszę o info bo jutro rano będę u mechanika i chcę jego również o to zapytać, ale chciałbym mieć też info z innego źródła ;)

Z góry dziękuję za odpowiedzi.

Polecam płukanie chlodnicy z zewnatrz, duzo syfu tam siedzi.

_________________
A6 2,0 ABK 115 95rok AVANT Było
A6 2,8 ALG 193 98rok SEDAN Było
A6 2,5tdi BAU 179 04rok AVANT Quattro Było
VW GOLf 1.9tdi AJM 115 00rok Było
A2 1.4tdi AMF jest
A6 C6 3.0tdi CDYA 239 2008 AVANT Jest i Quattro : )


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.cze.2008 20:33:02 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.wrz.2006 20:32:55
Posty: 1447
Lokalizacja: VarszaVka
Dzieki, właśnie od pewnego czasu włączał mi się podczas jazdy co jakiś czas wentylator ( wcześniej tego nie było ), więc to pewnie wisko :?:

Jutro sprawdzę.

_________________
Pozdrawiam,
designer
4G63T - more than 300 rice horse power
BJB Altea Stylance TDI infected by Masters


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.cze.2008 20:51:30 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.wrz.2006 20:32:55
Posty: 1447
Lokalizacja: VarszaVka
Jak już pewnie wszystkim wiadomo zniknęły wszystkie posty z forum z 20 i 21.06. Było tam kilka cennych dla mnie rad dot próby obniżenia temperatury. Prośba o jeszcze jednorazowe popowiedzi, bo nie wszystkie zdążyłem przeanalizować :/

Pamiętam jedną - pojeździć bez klimy. Dziś rano nie było takiego upału, więc spróbowałem i efekt mnie zaskoczył bardzo:

Obrazek

Prawie 110 st :!:

Proszę poradźcie co zrobić :?:

_________________
Pozdrawiam,
designer
4G63T - more than 300 rice horse power
BJB Altea Stylance TDI infected by Masters


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.cze.2008 21:21:38 
Klubowicz

Dołączył(a): 13.kwi.2005 18:43:43
Posty: 950
Lokalizacja: Warszawa
Nie wiem jak jest u Ciebie jeżeli chodzi o klimę, ale u mnie jak wyłączę klimę to przestaje działać wentylator pomocniczy (elektryczny) także zawsze w upały jeżdżę na klimie.
U siebie mam ten sam problem, mam zamiar wymienić wiskozę, termostat (chociaż nad nim się na razie jeszcze zastanawiam), będę jeszcze płukał cały układ i zalewam oryginalnym chłodziwem z audi.
Miałem to zrobić teraz ale miałem niestety nieplanowane wydatki.
Jeżeli chodzi o wiskozę to u mnie na zimnym i ciepłym silniku jest niewielka różnica jeżeli chodzi siłę jaką trzeba użyć aby zakręcić wiatrakiem, także myślę że się po prostu dobrze nie zaciska.

_________________
1. Coupe 2.3 NG ośka - 2005/2007
2. V8 4.2 2007/tej daty nie będzie :D
taki dźwięk mam na co dzień :)-> http://www.youtube.com/watch?v=AI8lSIEjnQs
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.cze.2008 21:48:06 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 14:08:34
Posty: 893
Lokalizacja: k.Radomia
Dodam ze mam to samo,wiskoza slychac ze działa takze zaczne od przedmuchania chlodnic

_________________
A8 4.2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.cze.2008 22:47:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.sty.2008 13:55:30
Posty: 1324
Lokalizacja: lubelskie
designer napisał(a):
Jak już pewnie wszystkim wiadomo zniknęły wszystkie posty z forum z 20 i 21.06. Było tam kilka cennych dla mnie rad dot próby obniżenia temperatury. Prośba o jeszcze jednorazowe popowiedzi, bo nie wszystkie zdążyłem przeanalizować :/

Pamiętam jedną - pojeździć bez klimy. Dziś rano nie było takiego upału, więc spróbowałem i efekt mnie zaskoczył bardzo:

Obrazek

Prawie 110 st :!:

Proszę poradźcie co zrobić :?:


Już pisałem, więc w skrócie:

- przedmuchaj chłodnicę płynu i wymiennik ciepła od klimy ( chłodnicę klimy) - najlepiej jakbyś dmuchał powietrze od strony silnika - syf łatwiej wyleci...

- potem możesz przemyć myjką pod ciśnieniem, ale z tym ostrożnie, żebyś nie pogiął blaszek

- jak wisko będzie sprawne, to na zimnym silniku będzie się spokojnie obracało na wolnych obrotach a na podwyższonych też powinno być w miarę spokojnie, natomiast przy gorącym motorze po dodaniu gazu wisko powinno aż huczeć :D

pytanie: czy włącza ci się wentylator elektryczny skoro temp osiąga 100 - 110 st :?:

może być tak że z klimą temp będzie niższa niż bez, bo na klimie chodzi elektryczny wiatrak i goni więcej powietrza niż samo wisko, chociaż na włączonej klimie wymiennik jest rozgrzany, więc powietrze płynące przez chłodnicę już jest cieplejsze...

sprawdź, czy wiatrak się włącza jak jeździsz bez klimy no i czy wisko chodzi jak powinno :?:

A miało być w skrócie :D :D :D

_________________
Obrazek Piszę poprawnie po polsku
(staram się)
A6 C6 Allroad 3.0TDI Q+TIP 2009r 239KM - jest :) :) :)
A3 8L 1.9TDI 130KM 02r. 5D - jest
Peugeot 307 2.0HDI 90KM 03r. - jest
Peugeot Partner Multispace 1.6Pb 05r. - jest
Peugeot Partner Multispace 1.6Pb 03r - jest
Obrazek

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.cze.2008 10:18:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.wrz.2007 20:38:09
Posty: 41
Lokalizacja: klembów
Może to być przycięty termostat ( w pozycji rozwartej) miałem podobną sytuacje w poprzedniej bryczce, ale u mnie był całkowity brak termostatu, po wstawieniu jak ręką odioł

_________________
AUDI S6 4.2 96 manual


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.cze.2008 11:09:16 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.wrz.2006 20:32:55
Posty: 1447
Lokalizacja: VarszaVka
Dziś rano byłem u mechanika i prawdopodobnie zdiagnozowliśmy usterkę. Wisko sprawne, ale za to nie załącza się wogóle wiatrak wspomagający chłodnice ( ten najbliżej nich ). Rozgrzaliśmy silnik do 110 st a on jak stał tak stał :/ W czwartek rozbieramy przód, diagnozujemy czy padł wiatrak czy to coś w elektryce i przy okazji czyścimy chłodnice. Zobaczymy jaki będzie efekt :?:

A teraz żeby temp nie skakała powyżej 90 st jeżdżę z ogrzewaniem włączonym na HI i dmuchawą na maxa :): Na zewnątrz 30 st i w aucie 30 st -> żyć nie umierać :banghead:

_________________
Pozdrawiam,
designer
4G63T - more than 300 rice horse power
BJB Altea Stylance TDI infected by Masters


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lip.2008 02:45:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.lis.2007 17:06:30
Posty: 58
Lokalizacja: TELFORD UK - WROCŁAW
Witaj designer!! sorry za odgrzany kotlet ale...

Napisz czy uporales sie z problemem i w jaki sposob? ja mam podobnie tyle ze na blacie rowne 90st za to na vagu i klimatroniku podchodzi do 100st

czsem jak pojezdze i zgasze auto a po chwili zapale spowrotem to tem. na blacie podchodzi do 95 ale za chwile spada do normy 90

:029: :029: :029: :029:

_________________
AUDI A6 1.8T 1998 AEB

Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lip.2008 15:36:38 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.wrz.2006 20:32:55
Posty: 1447
Lokalizacja: VarszaVka
Spoko.

Okazało się, ża padł wiatrak wspomagający chłodnice ( ten montowany za nią bliżej silnika ). Wogóle nie kręcił. Wymiana pomogła - problem zniknął jak ręką odjął -> 500 PLN w ASO ori wiatrak + wymiana :diabel:

Odpal auto z otwartą maską i z włączoną klimą ( najlepiej na rozgrzanym silniku ), niech pochodzi chwilę, zobacz czy oba wiatraki działają i obserwuj temp płynu. Ten który padł u mnie przy włączonej klimie ma działać cały czas, a nie działał wogóle, więc problem okazał się stosunkowo łatwy do zdiagnozowania.

Sugerowano mi jeszcze sprawdzenie wisko, ale okazało się że jest ok ( zresztą niedawno było wymieniane ).

_________________
Pozdrawiam,
designer
4G63T - more than 300 rice horse power
BJB Altea Stylance TDI infected by Masters


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sie.2008 14:30:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.lut.2007 18:45:27
Posty: 64
Lokalizacja: opolskie
Pytanie do Designera. Czy możesz wyjaśnić co zmieniła wymiana wentylatora klimatyzacji, skoro pisałeś w swoim poście że jeździłeś bez włączonej klimatyzacji a temperatura wzrosła do 110, a 2 pytanie czy dalej jeżdżąc bez załączonej klimy w taki upał grzeje się tak wysoko. Z góry dziękuję za informację.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 67 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: