.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 03.lut.2025 18:09:24

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 42 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 18.cze.2008 10:26:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
http://polter.pl/Llewelyn_MT,blog.html?4056 ;)

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.cze.2008 19:01:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
djakdawid napisał(a):
Panowie,
ja juz 3-ci rok jezdze na tym gazie i naprawde musze przyznac ze jest roznica.
komfort moze odrobinke sie poprawil.
natomiast najwiekszym i niezaprzeczalnym plusem jest to ze jak zdejmuje oponki na zime to no wiosne zakladam i nawet nie musze ich sprawdzac czy cos ubylo. nie trzeba dopomopowywac nic w czasie ekploatacji etc.
szczerze polecam - zwlaszcza ze koszt nie duzy.


cudotwórca :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.cze.2008 23:48:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.gru.2006 16:27:50
Posty: 90
hehe, nabijcie sobie po 7 atmosfer i hulajcie na atmosferycznym !

a kto mądry ten spróbuje i się nie zawiedzie .

pozdrawiam i azotowców i atmosferycznych ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.cze.2008 06:48:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
ludzie koła azotem popmpują od kilku lat a Ty teraz wyskoczyłeś z genialną radą, przed Tobą już wielu ludzi jeździło z azotem w kołach i jakoś nikt tym się tym tak nie zachwycał i nie krzyczał w niebogłosy, przy 18tkach ważniejsze są opony z dobrej gumy a nie to czym są pompowane, wyolbrzymiasz to, napompowałem raz azotem opony i poza kolorowymi nakrętakami wentyli nie widziałem różnicy


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.cze.2008 14:57:00 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
bartja napisał(a):
hehe, nabijcie sobie po 7 atmosfer i hulajcie na atmosferycznym !

a kto mądry ten spróbuje i się nie zawiedzie .

pozdrawiam i azotowców i atmosferycznych ;-)
Kto mądry, ten w szkole sie dobrze uczył i nie zwiewał na wagary ( z lekcji fizyki ) a w dorosłym zyciu nie ufa reklamom :D
Pozdrawiam azotowcow :peace:
ps.
Mimo wszystko wole swieze gołdapskie powietrze

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.cze.2008 15:27:34 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8317
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
A co z pompowaniem metanem/siarkowodorem z d***, może ma jeszcze lepsze właściwości niż azot ?? :peace:

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.cze.2008 16:18:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.kwi.2005 19:02:43
Posty: 233
Lokalizacja: Łódź
Ciekawostki:

"Optymalne warunki pracy opony F1 to 90 - 110 stopni Celsjusza. Taka temperatura utrzymuje się podczas normalnej jazdy wyścigowym tempem. Jej utrzymanie w tych granicach jest bardzo ważne, gdyż zmiana temperatury powoduje także zmianę ciśnienia panującego wewnątrz opony. Podczas sesji treningowych pomiaru ciśnienia w oponach dokonuje się tak często, jak to jest tylko możliwe w celu zapewnienia oponie optymalnego, największego kontaktu z nawierzchnią toru. Przeważnie ciśnienie to wynosi około 1,1 bara, co w porównaniu do przeciętnego ciśnienia w samochodzie osobowym wynoszącego około 2,2 bara wydaje się relatywnie niską wartością. Zmiana tego ciśnienia o tylko 0,2 bara może spowodować, że bolid straci zupełnie swoje właściwości trakcyjne. W celu zmniejszenia wpływu zmiany temperatury na ciśnienie w oponie F1 stosuje się specjalną mieszankę azotu, który ma mniejszą rozszerzalność termiczną niż powietrze, które co prawda w 78 % składa się z azotu, ale także zawiera 21 % tlenu, który wykazuje gorsze właściwości w tym zakresie."

"Opony. Ogumienie stosowane w F1 może pokonać dystans do 200 km. Związane jest to z ich specyfikacją: są bardzo przyczepne, a ich opytmalna temperatura pracy wynosi od 90 do 110 st. Celsjusza. Opony F1 nie są popmowane zwykłym powietrzem. Zespoły eksperementują z różnymi gazami m.in. z azotem i dwutlenkiem węgla. Na ogumienie działają duże przeciążenia. Przy prędkości 320 km/h aerodynamika dociska przdnią oś z siłą 1,1 tony, natomiast z tyłu 1,6 tony."

_________________
Audi 100 CS quattro 86


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.cze.2008 17:40:39 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
Lake napisał(a):
Ciekawostki:
Na ogumienie działają duże przeciążenia. Przy prędkości 320 km/h aerodynamika dociska przdnią oś z siłą 1,1 tony, natomiast z tyłu 1,6 tony."
Ja tez tak chce,
- tylko czy Maluch mojego dziadka to wytrzyma :P :?:
Jak dowale 5 atm. azotu w opony, to pewnie wytrzyma, no nie :peace:

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.cze.2008 18:09:29 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.paź.2006 22:48:50
Posty: 240
Lokalizacja: Pabianice
Auto: A6 & A3
Jutro zrobię test:
Jedną oponę napompuję azotem letnim
drugą azotem zimowym
trzecią nadmorskim
czwartą górskim

Zdam relacje która zachowuje się lepiej przy 320km/h, a która działa kojąco na nasze zawieszenie. :peace:


Miałem opony nabite azotem, teraz mam moim podwórkowym powietrzem - jak dla mnie nie ma różnicy. Pali tak samo, dziury tłumi tak samo.

_________________
Kupię Audi V8 tylko ciemne kolory najlepiej 4.2

A6 2.5 TDI Quattro '02 2007/-
A3 1.9 TDI 130PS '02 2012/-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lip.2008 21:28:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.sty.2008 18:18:25
Posty: 58
Lokalizacja: Ryki/Garwolin
jak trzeba być naiwnym aby dać sobie wmówić te bajki dotyczące zalet pompowania kół azotem :peace: aby mieć 100% azotu w kołach trzeba by najpierw odessać z nich całe powietrze, a to jest niemożliwe..

jak chcecie mieć zielone nakrętki na wentyle po 5zł/sztuka to pompujcie sobie koła azotem :d


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lip.2008 22:31:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sty.2005 20:31:38
Posty: 463
Lokalizacja: Częstochowa
A może lepiej napompować helem. Samochód lżejszy się zrobi i spalanie spadnie :diabel: :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lip.2008 07:10:45 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8317
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
Wodór jest jeszcze lżejszy i ma tą zaletę że z byle powodu wybucha....

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lip.2008 10:47:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.wrz.2005 20:59:51
Posty: 863
Lokalizacja: Białystok
Cytuj:
Za stosowaniem azotu jako medium do pompowania opon przemawia kilka naukowo potwierdzonych faktów.
Do najważniejszych z nich należą:

opona napompowana azotem utrzymuje ciśnienie trzykrotnie dłużej niż opona napełniona tlenem. Fakt ten ma niebagatelne znaczenie, gdyż ciśnienie w oponie niższe od nominalnego o 0,2 bara skraca żywotność opony o 10%, a ciśnienie niższe o 0,6 bara powoduje skrócenie jej żywotności niemalże o połowę.
azot pozytywnie wpływa na żywotność opon – przeprowadzone testy wykazały, że zmniejszenie ilości tlenu o 6% powoduje wydłużenie żywotności aż o 22%.
ze względu na właściwości chemiczne azotu i brak wchodzenia tego gazu w reakcję z metalem występuje mniejsze ryzyko wystąpienia rdzy na obręczy.
azot jest gazem niepalnym i nie podtrzymuje palenia, zatem nie występuje ryzyko powstania pożaru podczas pompowania opon – szczególnie ciężarowych.
przy oponie napompowanej azotem nie występuje zużycie warstwy butylowej i karkasu, w przeciwieństwie do opony napompowanej powietrzem, co jest szczególnie istotne dla procesu bieżnikowania.

czy to tak ciężko poszukać i poczytać zamiast pisać banialuki???
Ktoś Was zmusza do zaazotowania Waszych opon?Czy fakt że efektów kiedy zasiejesz drzewko w miejce ściętego przez Ciebie drzewa, nie zobaczysz od razu oznacza że nie ma sensu sadzić drzewek? A reklamówka z Biedronki wyrzucona do śmieci też Tobie nie szkodzi, więc co "oni" czepiają się do tej ekologii? ITD ITPodobne porównania(co prawda nie wszyscy je zrozumieją).
Śmieszą trochę te wnioski "że lepiej wybiera nierównośći" ale fakty POZYTYWNEGO działania azotu są niezaprzeczalne. I co to za bzdura że azot "się nie rozszerza" od temperatury? Proste jest że rozszerza się WOLNIEJ od powietrza, wolniej przejmuje energię od gorącej opony !

_________________
A6 C5 1997 ???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lip.2008 13:05:49 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8317
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
pV = nRT :diabel:

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lip.2008 13:25:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lut.2008 19:09:29
Posty: 884
dajcie sobie z tylu kola 19'' na profilu 65 przy szerokosci opony 225

a z przodu 15'' 155/45 :)


bedzie zawsze z gorki spalanie min 2 litry mniejsze :)

_________________
A6 1.9 TDI
185PS i 401Nm
ObrazekObrazek
tyle ze w 2 autach seicento 900 + a6 1.9TDi :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lip.2008 13:37:36 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
MorgothV8 napisał(a):
pV = nRT :diabel:

sorry za OT ale obawiam sie, ze będziesz musiał ( co niektorym ) uzupełnic dane :hmmm:

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lip.2008 14:21:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lut.2008 19:09:29
Posty: 884
no to dla wyjasnienia :)

Równanie Clapeyrona (stan gazu idealnego)

Równanie Clapeyrona, równanie stanu gazu doskonałego to równanie stanu opisujące związek pomiędzy temperaturą, ciśnieniem i objętością gazu doskonałego, a w sposób przybliżony opisujący gazy rzeczywiste.

pV = nRT \,

gdzie:

* p - ciśnienie,
* V - objętość,
* n - liczba moli gazu (będąca miarą liczby cząsteczek (ilości) rozważanego gazu),
* T - temperatura (bezwzględna), T [K] = t [°C] + 273,15
* R - uniwersalna stała gazowa: R=NAk, gdzie: NA - stała Avogadra (liczba Avogadra), k - stała Boltzmanna, R=8,314 J/(mol*K).

Równanie to jest wyprowadzane na podstawie założeń:

1. gaz składa się z poruszających się cząsteczek;
2. cząsteczki zderzają się ze sobą oraz ze ściankami naczynia w którym się znajdują;
3. brak oddziaływań międzycząsteczkowych w gazie, z wyjątkiem odpychania w momencie zderzeń cząsteczek;
4. objętość (rozmiary) cząsteczek jest pomijana;
5. zderzenia cząsteczek są doskonale sprężyste;

Równanie to, mimo że wyprowadzone na podstawie założeń, które nigdy nie są spełnione, dobrze opisuje większość substancji gazowych w obszarze ciśnień do ok. 100 atmosfer i temperatury do 300-400 °C, oraz w temperaturze trochę większej od temperatury skraplania gazu.

Z równania tego wynika fundamentalny związek między ciśnieniem, temperaturą i liczbą cząstek gazu, z którego wynikają trzy wnioski:

* n moli (taka sama liczba cząstek) gazu, przy danej temperaturze i ciśnieniu panującym w naczyniu zajmuje zawsze taką samą objętość, niezależnie od budowy chemicznej tego gazu (V=nRT/p).
* w danej objętości, przy danym ciśnieniu i temperaturze, znajduje się zawsze taka sama liczba moli cząsteczek gazu, niezależnie od jego budowy chemicznej (n=pV/RT)
* n moli gazu zamkniętych w naczyniu o określonej objętości, przy określonej temperaturze, będzie wywierał na jego ścianki zawsze jednakowe ciśnienie, niezależnie od tego, jaki to jest gaz (p=nRT/V).

Określenie równanie Clapeyrona nie jest stosowane powszechnie w odniesieniu do tego równania - w literaturze angielskojęzycznej równanie to znane jest jedynie jako ideal gas law (prawo gazu doskonałego), podobnie jest w większości innych języków. W Rosji równanie to funkcjonuje pod nazwą równania Mendelejewa-Clapeyrona. Równanie Clapeyrona opisuje przemiany fazowe, m.in. ciecz-gaz. Pod tą nazwą często funkcjonuje też równanie Clausiusa-Clapeyrona.

Rozszerzeniami równania gazu idealnego, uwzględniającymi objętość cząsteczek gazu oraz przyciąganie cząsteczek są Równanie van der Waalsa oraz Wirialne równanie stanu.

:peace:

_________________
A6 1.9 TDI
185PS i 401Nm
ObrazekObrazek
tyle ze w 2 autach seicento 900 + a6 1.9TDi :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lip.2008 18:31:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lut.2007 19:24:44
Posty: 1674
Lokalizacja: białystok
alukard z Wiki za Pan brat :)
makaon ale żeś dał :) pokazałeś światło w tunelu, że jednak na azocie można jeździć i że jest on w czymś lepszy od otaczającego powietrza. Czy ma magiczne właściwości, to zależy do czego jest używany, jedni używają do pompowania opon, inni od czasu do czasu lubią się sztachnąć a jeszcze inni jedno i drugie.

kto co ma w kołach to jego własna prywatna sprawa, ważniejsze to co pod maską :) tam w sumie też można by coś z azotem zamontować jakiś podtlenek, czy coś :diabel:

_________________
80 B4 TDI 1Z+wtryski AHF+sterownik 16 bit+hybryda+soft powered by ZAPRZAL
100 C4 2.8 AAH QUATTRO - Akcja Reanimacja - ACK swap in progress
2.8 AAH NA CZĘŚCI

http://www.youtube.com/watch?v=v9InKS65Auw

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lip.2008 20:07:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2006 22:18:20
Posty: 856
Lokalizacja: Poznań
Panowie, sprawa jest prosta jak dupa węża. Jeśli się chce mieć w miarę stałe ciśnienie to trzeba sobie opony wypełnić ciekłym olejem, najlepiej silnikowym. Każdy gaz...będzie się chciał rozprężyć w oponie wraz ze wzrostem temperatury, czy to tlen, hel czy azot. Ciśnienie będzie rosło praktycznie liniowo, o ile kord opony nie ulegnie rozciągnięciu ;)

_________________
Obrazek
__A6 C4 2.5 TDi AEL__


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lip.2008 00:03:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lut.2008 15:03:33
Posty: 203
Lokalizacja: Dolnyśląsk
Panowie a powiedzcie czy nabic azotem mozna p[raktycznie w każdym warsztacie wulkanizacyjnym ??? czy to tylko nieliczne firmy takie coś robią??? Jestem z małej miejscowości i tak się zastanawiam gdzie mógłbym tego spróbowac ??? pozdrawiam :peace:

_________________
AUDI A6 C5 2002r. SEDAN 2,5 TDI 163KM


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 42 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 36 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: