.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 05.lut.2025 21:39:48

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [ A6 C5 2.5 TDI QUATTRO] Wycie przy przyspieszaniu-pompa?
PostNapisane: 28.cze.2008 11:14:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.cze.2008 10:14:37
Posty: 15
Lokalizacja: Rydułtowy woj. śląskie
Witam, od 3 dni mam w/w A6. Kupiłem w Niemczech okazyjnie za 6 tys e. No i chyba okazje lubią się mścić :(
Już w autosalonie auto nie chciało zapalić- mechanicy, chcieli je odpalić od kabli, bo myśleli, że akumulator się wyładował, nie było oleju w filtrze paliwa, a dealer gazował jak szalony, wkońcu po uzupełnieniu olejem audik zaskoczył i wszystko było ok- całą trasę szedł jak szalony bez żadnej usterki i stuków. Zatrzymałem się na noc w w drodze powrotnej i auto po 12 godzinach postoju rano zapaliło na tyk :P
Kiedy wróciłem do siebie i następnego ranka chciałem go odpalić-echo :/
Zlokalizowałem, że przewód( taki obciągnięty jakby sznurkiem) dochodzący chyba od pompy do świec( wybaczcie mi nieszczegółowe i laickie opisy- to mój pierwszy diesel i jeszcze nie wiem co, gdzie i jak), jest przetary i mokry, kiedy zatkałem dziurkę palcem-odpalił. Ale pomiędzy 2,a 3 tysiącami obrotów podczas przyspieszania auto zaczyna jakby wyć i jedzie na 3 cylindry, prroblem znika na wyższych obrotach. Pojechałem do mechanika- on wymienił przewód i podpiął auto pod komputer- wyskoczył mu błąd pompy- niestety nie wiem jaki :/ Mechanik stwierdził, że podobno podczas strartowania auta w niemczech na płytkach w pompie osadził się syf z filtra. Stwierdził, że jakiś klient miał też taką przypadłość i po nalaniu uszlachetniacza z Shella i przejechaniu kilkuset km problem znikł :| Nalałem- cosik jakby puszcza, albo mi się wydaje- tzn. szybciej włącza pozostałe trzy cylindry, przedtem ciągnął dłużej na samych trzech. Ale przy przyspieszaniu wyje tak samo- tak jakby... hmmm ....powietrznie :P
Po przewertowaniu Waszego forum, nie znalazłem takiego przypadku, ale ta to naczytałem się strasznych rzeczy o vp44, boję się, że to właśniejej wina i że zwykłe czyszczenie jakichś blaszek nic tu nie da. Czy ktoś z Was spotkał się z takimi objawami? będę wdzięczny za wszelkie sugestie :D W dodatku, obydwaj zaufani mechanicy są na urlopach przez 2 tygodnie :<

Acha czy mogę gdzieś tu znaleźć opis bezpieczników do mojej A6? Na instrukcji po polsku też bardzo by mi zależało, ale to chyba nieosiągalne, może znacie jakiegoś torrenta? Jeśli tak proszę o link na gg :peace: Z góry dziękuję


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ A6 C5 2.5 TDI QUATTRO] Wycie przy przyspieszaniu-pomp
PostNapisane: 28.cze.2008 14:43:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.gru.2007 12:26:35
Posty: 484
Lokalizacja: Lubelskie
Tutaj masz opis bezpieczników http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=53754


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.cze.2008 15:48:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.cze.2008 10:14:37
Posty: 15
Lokalizacja: Rydułtowy woj. śląskie
dzięki :D stawiam wirtualne piwko :piwo:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.cze.2008 16:02:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.paź.2007 15:19:04
Posty: 220
Lokalizacja: Trójmiasto
Auto: A6 C7
slawcio777 cieszymy się że dołączyłeś do grona Audi maniaków i bardzo chcielibyśmy Tobie pomóc, ale bez podstawowych informacji na temat Twojego nowego auta to jak wróżenie z zeszłorocznego śniegu ( :D )

Uzupełnij swój profil, może mieszkasz blisko kogoś z forum kto mógłby na żywo pomóc, a tak to nie wiadomo skąd i dokąd...
Napisz jaki dokładnie masz motor, oznaczenie literowe, jaki przebieg no i co najważniejsze na dzień dobry robimy pełen zestaw logów...jak je zrobić znajdziesz tu:

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=53752


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.cze.2008 16:58:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.cze.2008 10:14:37
Posty: 15
Lokalizacja: Rydułtowy woj. śląskie
Dziękuję Bonner za przywitanie i wskazówki :) Profil uzupełniony :)
Na logi niestety przyjdzie mi poczekać, bo muszę stosowne urządzenie zakupić :-) a i pewno sporo wody w Wiśle upłynie niż rozgryzę jak go użyć, bo z zagwozdek komputerowych to ja niestety noga jestem :D

_________________
A6 Avant 2.5 TDi quattro 1998r , 250 tys. km.(podobno :) )


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.cze.2008 18:45:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2007 20:20:09
Posty: 974
Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol Obecny od 27.05.2007
Sławcio 777 mieszkasz w Rydułtowach a więc masz rzut beretem do Czernicy (a w zasadzie to chyba jedna i ta sama miejscowość, co nie?). Czy się nie mylę? Jeżeli to są Te Rydułtowy koło Tej Czernicy to kolego masz tam Sserwis p. Sopa. i powinieneś dziękować przeznaczeniu że na Audi się zdecydowałeś mieszkając koło jednego z najlepszych ekspertów w PL od CCCO. Zresztą niedaleko (ale już adresu nie znam) masz Piotrusia - moderatora i również eksperta od w/w. Kontaktuj się i działaj. pozdrowienia
ps. Jak ja bym chciał mieć "pod domem" takich fachowców. :peace:

_________________
A6 2.5 TDI SE AYM 2002 FSC
Po adrenaline wskocz tutaj:
http://pl.youtube.com/watch?v=sKq6HmEM79Q
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.cze.2008 19:33:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
to, że wyje to normalne - jest ciepło i słyszysz wisko.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.cze.2008 20:35:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.cze.2008 10:14:37
Posty: 15
Lokalizacja: Rydułtowy woj. śląskie
Paw Dziękuję- tak to TE Rydułtowy :D :D :D A Moderator Piotruś też z mojej okolicy? Czy też mieszka w Czernicy?
Meszrum- może i wisko, ale czemu na jednostajnym gazie podczas przyspieszanie na począku nie chce podnieść obrotów między 2, a 3 tys? dopiero jak się przepali to przestaje wyć i zaskakuje... :|

_________________
A6 Avant 2.5 TDi quattro 1998r , 250 tys. km.(podobno :) )


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.cze.2008 20:38:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.cze.2008 10:14:37
Posty: 15
Lokalizacja: Rydułtowy woj. śląskie
Mam jeszce jedno pytanie- sprzedawca utrzymywał że jest 150-konny, tak też napisali w "brifie", a tymczasem na forum a6 znalazłem stwierdzenie, że tylko jednostki 180-konne mają 2 wydechy-hmmm...mój ma :|
O tu http://www.a6klub.pl/viewtopic.php?t=374&view=previous
Jestem laikiem i nigdy nie zwróciłem na to uwagi, ale Wy Forumowicze pewno odpowiedź znacie :D Oświećcie mnie :d

_________________
A6 Avant 2.5 TDi quattro 1998r , 250 tys. km.(podobno :) )


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.cze.2008 21:22:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lut.2008 17:28:53
Posty: 157
Lokalizacja: Gdynia
Dwa wydechy występują przy napędzie quattro bez znaczenia czy jest to 150 czy 180KM, poza tym ta druga wersja wychodziła dopiero od 1999/2000

_________________
A6 C5 Sedan 2.5TDi V6 AKE 180KM 2000/01r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.cze.2008 10:28:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.cze.2008 10:14:37
Posty: 15
Lokalizacja: Rydułtowy woj. śląskie
Dziękuję za zadeklarowana pomoc i za tak serdeczność :d Jutro udeżam do Sserwisu :)
Z objawów jakie zaobserwowałem jak przegoniłem ją wczoraj wieczorem do pracy- a mam 60 km. :) - na obrotach od 2-3 tys. na początku dalej niepełna moc i świsto-wycie przy przyspieszaniu, a potem wszystko znika- tak jakby się przepalało i idzie normalnie. Ale jak go zapalę ponownie, historia zaczyna się od nowa :|
Johan- dzięki za info :)

_________________
A6 Avant 2.5 TDi quattro 1998r , 250 tys. km.(podobno :) )


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.cze.2008 10:30:50 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.maja.2005 19:26:12
Posty: 1185
Lokalizacja: Sosnowiec
i znów powcinało posty :(:

_________________
AUDI A6 C4 Avant 2,5 TDi quattro - BYŁO :(
AUDI 80 B4 2,3 NG benzyna - BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.cze.2008 18:49:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.cze.2008 10:14:37
Posty: 15
Lokalizacja: Rydułtowy woj. śląskie
Rozmawiałem , wprawdzie tylko telefonicznie z kumplem mechanikiem-on zawyrokował przepływomierz...ciekawe czy trafnie :) Oby :d

_________________
A6 Avant 2.5 TDi quattro 1998r , 250 tys. km.(podobno :) )


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.cze.2008 20:35:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
slawcio777 napisał(a):
Rozmawiałem , wprawdzie tylko telefonicznie z kumplem mechanikiem-on zawyrokował przepływomierz...ciekawe czy trafnie :) Oby :d


moim zdaniem nietrafnie.
nie mniej jednak, życzę Ci by tak właśnie było.

nie kupuj lmm, tylko podmień [pożycz].

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.cze.2008 00:49:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2007 20:20:09
Posty: 974
Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol Obecny od 27.05.2007
OT - Taaak, znowu wrąbało posty - była kolejna awaria serwera, a więc mamy minimum po raz trzeci problem, ponieważ krwawice niektórych kolegów przestały istnieć i wersja przywrócona z przed dwóch dni.
Odpowiedż na post Piotrusia, który przestał istnieć (post oczywiście), ale na szczęście zapoznałem się z jego treścią. Jesteś skromny :peace: ale jest to wielka zaleta. I nawet jeżeli tak jest jak napisałeś (w sprawie Sserwis a twoja wiedza i umiejętności) to nie wiele jest osób na tym forum, które potrafią pomóc w taki sposób jak Ty, wykazać się wielką cierpliwością w tłumaczeniu czasami krok po kroku (np. mój przykład z wymianą czujnika temperatury). Potężna wiedza i umiejętności w temacie jaką posiadasz jest po za zasięgiem wielu kolegów i dla tego wymieniam Ciebie i proponuję (za pozwoleniem) kontakt z tobą w sprawie jego audi między innymi (Sserwis lub Piotruś). I bardzo żałuję, że dzieli mnie tak spory dystans. Inaczej miałbyś mnie jako stałego klienta , choć nie wykluczone, że jak kiedyś może powrócę z emigracji to tak będzie :peace:
Sławcio777 - dobrze ci radzę - nie kombinuj więcej tylko umawiaj się do Sserwis - masz pod domem. Piotruś jest w twoim zasięgu również. Dalsze kombinowanie może narazić ciebie na coraz większe koszta i nie potrzebne zmartwienia. Ja na twoim miejscu byłbym już umówiony ;) Nie ma na co czekać. Pozdrawiam

_________________
A6 2.5 TDI SE AYM 2002 FSC
Po adrenaline wskocz tutaj:
http://pl.youtube.com/watch?v=sKq6HmEM79Q
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.cze.2008 14:07:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.cze.2008 10:14:37
Posty: 15
Lokalizacja: Rydułtowy woj. śląskie
Paw1972 napisał(a):
Ja na twoim miejscu byłbym już umówiony ;) Nie ma na co czekać. Pozdrawiam

:D :D :D Tak też uczyniłem :D Baaa-żonęwysłałem- bo mnie praca wzywała- diagnozę mam gotową- wymienić filtr paliwa, przewody wtryskiwaczy-padł wtryskiwacz-stąd ta dziura w gazie,dolać mixolu -i jeźźźźźźźździć :d Achajeszcze termostat wymienić :) Pan Sopa pokasował wszystkie błędy przy okazji-złoty człowiek :d

_________________
A6 Avant 2.5 TDi quattro 1998r , 250 tys. km.(podobno :) )


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.cze.2008 15:57:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2007 20:20:09
Posty: 974
Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol Obecny od 27.05.2007
slawcio777 napisał(a):
Paw1972 napisał(a):
Ja na twoim miejscu byłbym już umówiony ;) Nie ma na co czekać. Pozdrawiam

:D :D :D Tak też uczyniłem :D Baaa-żonęwysłałem- bo mnie praca wzywała- diagnozę mam gotową- wymienić filtr paliwa, przewody wtryskiwaczy-padł wtryskiwacz-stąd ta dziura w gazie,dolać mixolu -i jeźźźźźźźździć :d Achajeszcze termostat wymienić :) Pan Sopa pokasował wszystkie błędy przy okazji-złoty człowiek :d

:peace:
ps. Napisz jak będzie po wszystkim ;)

_________________
A6 2.5 TDI SE AYM 2002 FSC
Po adrenaline wskocz tutaj:
http://pl.youtube.com/watch?v=sKq6HmEM79Q
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.cze.2008 18:02:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.cze.2008 10:14:37
Posty: 15
Lokalizacja: Rydułtowy woj. śląskie
Okprzypuszczam,że oddam auto w Pt.bo do dziś miało niemieckie ubezpieczenie, a odbiór akcyzy w Pt. Chyba,że sam wezmę się za sprawę, kable do wtryskiwaczy mam, tylko filtra bym nie ryzykował, bo obawiam się, że mogę mieć cyrk z ew. zapowietrzeniem, więc z tym pojadę znów do Sserwis.Termostat też im zlecę, no i miałem się jeszcze zapytać telefonicznie ile za chip tunning, bo wiele osób podobno go tam zakłada, Choć nie chce mi się wierzyć by new procek dawał 30 koników więcej przy poborze ON zmniejszonym o dwa litry :D Chyba przyjdzie mi pogrzebać troszkę na ten temat :d

_________________
A6 Avant 2.5 TDi quattro 1998r , 250 tys. km.(podobno :) )


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.cze.2008 21:22:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2008 21:13:24
Posty: 1195
Lokalizacja: Gorlice
Slawcio mój imienniku :) ...

Po pierwsze gratuluję wyboru serwisu i zazdroszczę że tak blisko mieszkasz... :diabel:

A teraz do sedna:
Tuning przy ROZSĄDNEJ jeździe powinien zmniejszyć spalanie - a o ile zależy od:
- rodzaju przeprowadzonych modyfikacji map
- stylu Twojej jazdy
- stanu technicznego silnika i układu przeniesienia napędu
- twojego zmysłu kierwocy (chodzi o przewidywanie tego co będzie żeby nie potrzebnie rozpędzać i hamować auta co chwilę)

Wiadomo moc z czegoś się musi wziąć...
i tu się bierze ze:
- zwiększonego ciśnienia doładowania - co się wiąże z koleji ze...
- zwiększoną dawką wtryskiwanego paliwa

Są oczywiście jeszcze różne niuansiki jak chociażby inny kąt wtrysku...

Z tego wszystkiego wychodzi zgrabnie zwiękiszona moc, lepszy przebieg momentu obrotowego...

Dzięki temu uzyskujesz:
- większą frajdę z jazdy (i nie myślę tu bynajmniej o zwiększonyej mocy/momencie)
- TERAZ myślę o mocy i momencie - dostajesz auto które chce jechać - co DAJE frajdę z jazdy (oczywiście jeżeli ktoś jest amatorem wrażeń ;) ) ale także wpływa to na czynne bezpieczeństwo na drodze
- w przypadku gdy masz TIPTRONICA - zyskujesz cudowną wręcz skrzynię :) Naprawdę jest przepaść...


Reasumując - jeżeli będziesz pociskał non stop z butem w podłodze to nie zyskasz za wiele na oszczędzonej ropie ;) Chociaż IHMO i tak spalanie nie wzrośnie (co wynika już z innych czynników niż sama ilość paliwa wtryskiwanego... to jest materiał na dłuższe rozważania), ale jeżeli będziesz mądrze jeżdził to wir w baku się zmniejszy ;)

Przy mojej jeżdzie tuning zwróci się po niecałych 50kkm :peace: (mowa o zwrocie na ropie)


Pozdrawiam i... polecam :) :):

_________________
Pozdro Sławek :peace:
CCCO Allroad AKE Tip by SSerwis - 230PS 440nm :smokingdevil:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lip.2008 17:05:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.cze.2008 10:14:37
Posty: 15
Lokalizacja: Rydułtowy woj. śląskie
Stamlej-dziękuję za tak klarowne opisanie zagddnienia chip tunningu :d

Co do mojego problemu- wtryskiwacze wyczyszczone, filtr paliwa zmieniony, założony nowy wtrysk sterujący( notabene w ASO po zdaniu starego można wyrwać za tysiaka) i co? Doopka :| Okazało się, że to VP44 :/ a ściślej jeden z drucików który wchodzi do sterownika niestety urwał się w środku :/
Na domiar złego rządają kolosalnej kasy i w dodatku wszyscy na urlopach :(: Więc terminy dwutygodniowe- minimum. Żaden ze speców od regeneracji nawet nie wspomni, że zepsuty bywa głównie sterownik, którego naprawa jest dużo mniej kosztowna :(: ale kij z tym W diesel serwisie w Przegędzy zacenili sobie ok. 2,5-3 tys PLN za naprawę, to samo u Adamczyka w Piekarach. P. Śmietana w Kobiórze ma troszkę taniej 2500 zł. Aż wkońcu znalazłem w tej samej wsi (Kobiórze rzecz jasna) to http://www.chipcar.pl/
Facet kazał mi przywieźć auto jutro a odbiór pojutrze- jestem więc w ciężkim szoku. W dodatku otwarcie powiedział, że w 90 % to sterownik, więc najprawdopodobniej naprawa zamknie się w 6-8 stówkach :D A jakby pozostała część pompy wymagała naprawy- to koszt będzie góra 1800 zł :D Miód na moje serce, bo przeszło tysiak został w kieszeni :D Wdodatku mają baaaardzo promocyjną wg. mnie cenę za chip tunning :d

_________________
A6 Avant 2.5 TDi quattro 1998r , 250 tys. km.(podobno :) )


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 67 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: