.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 05.lut.2025 18:01:02

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [c4a6 2.5TDI aat] Usunięcie "Power box tuning"?? f
PostNapisane: 01.lip.2008 09:10:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.lip.2008 08:39:19
Posty: 92
Lokalizacja: Żarki
Witam! To mój pierwszy post jestem nowy na forum dlatego na wejściu pozdrawiam wszystkich:)
Mam Audi C4 A6 2.5TDI aat rok 1995. Wczoraj zmieniłem rozrząd elegancko, wszystko ustawione jednak auto nie chodzi jak powinno... powyżej ok 2300obr nie ciagnie i słychać dmuchanie powietrza, ktoś tu pisał że to na 99% wąż między kolektorem a intercolerem...(turbinka ok 1.8bara, przepływomierz też ok)...sprawdzę niedługo jednak teraz chodzi mi o coś innego. W aucie zamontowany jest power box http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/7aca3e78d1cfc034.html. Nie lubię żadnych sideł w samochodzie nawet nie wiem czy to sprawne dlatego chcę to usunąć. Można samemu czy konieczna ręka fachowca. Podłączony jest w tych 2 miejscach: wężyk od lewej strony ekranu co łączy się z trujniczkiem http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c9353d345442c421.html oraz 2 miejsce http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/6a8df2442504a830.html. Po zdjęciu tego cuda poprzeglądam wszystkie węże do kolektora. W razie potrzeby dodam lepsze zdjęcia. Dzieki za odpowiedź i pomoc.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lip.2008 12:32:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.lip.2007 12:18:47
Posty: 538
Lokalizacja: PEKIN
Auto: Audi 100 c3 2.5 TDI
wyrzuc te paskudzstwo :< :<
bo szkoda motorowni
masz zrobiona przejciowke jak ja odlaczysz kostki powinny pasowac na swoje miejsce
gorna kostke ta co jes luzem wpinasz w dolna powinna byc w metalowym uchwycie

_________________
AUDI 100 C3 2.5 TDI /GTB 2263/BOSIO 0.260/EDC 15VM+/Soft bezdymny/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lip.2008 13:04:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.lip.2008 08:39:19
Posty: 92
Lokalizacja: Żarki
Zrobione odpiąłem wszystko :d Wtyczka pasowała do siebie idealnie :peace: Ten trujniczek rozebrałem i połączyłem dwa końce po przeciwległych stronach. Silnik pali jak wcześniej ale przynajmniej bez dziadostwa. Teraz musze szukać winy słabej dynamiki autka i kopcenia powyżej 2000obr??? Oczywiście nadal słychać jak dam np na 4 biegu do pełna to silnik słabo sie wkręca i słychać świst jednak obrotka z biedą idzie na 2800obr i przy okazji kopci jak pieron. Filtr paliwa zmieniony, jeszcze powietrza został do wymiany. Co może być z ta dynamiką?? pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lip.2008 13:18:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lut.2007 19:24:44
Posty: 1674
Lokalizacja: białystok
A dzieję się tak bezpośrednio po wymianie rozrządu czy przed tez były takie objawy ?
Na szybko obstawiam dziurę w dolocie. Źle złożony rozrząd, lub kosmicznie rozjechany kąt wtrysku. Jednak najbardziej jestem za dziurą

_________________
80 B4 TDI 1Z+wtryski AHF+sterownik 16 bit+hybryda+soft powered by ZAPRZAL
100 C4 2.8 AAH QUATTRO - Akcja Reanimacja - ACK swap in progress
2.8 AAH NA CZĘŚCI

http://www.youtube.com/watch?v=v9InKS65Auw

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lip.2008 13:33:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.lip.2008 08:39:19
Posty: 92
Lokalizacja: Żarki
Wcześniej przed zmianą rozrządu też tak było jednak nie robiłem nic na starym pasku. Wcześniej jeszcze miałem pompe o jeden ząbek przestawioną i klepał jak transit. Teraz po wymianie rozrządu i uspokojeniu jego pracy biorę się za przyczynę:) Nie sądziłem że R5 może chodzić tak mięciutko i cichutko mmm
Świsty jak jechałem przy otwartych oknach słychać od strony pasażera. W którym miejscu szukać dolotu?? Rozebrać te plastiki pod filtrem powietrza?? Mile widziane foto :d Ewentualnie jak ktoś z okolic Czewy jest proszę dać znać lub dać namiary na mądrego fachowca. U Roberta Anioła jak byłem z zapłonem to podłączył pod kompa poszedł wrócił za 10min i powiedział że koło na wałku rozrządu tylne jest do wymiany inaczej zapłon się będzie przestawiał.... koszt ok 1000pln :D Oczywiście okazało się co innego. pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lip.2008 17:24:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Musisz sprawdzić cały przewód od kolektora dolotowego do intercoolera i od intercoolera do turbospreżarki czy nie ma sladów oleju i uszkodzeń. Ten box , który miałeś sterował też doładowaniem i dlatego teraz auto mocnej kopci. Możesz też sprawdzić szczelność dolotu zatykając rure od intercoolera dezedorantem lub czymś podobnym i cały układ dolotowy maczaj w pianie przy pomocy gąbki ale tak aby było jej gęsto. Kopcenie może też być spowodowane opóznieniem o jeden ząbek rozrządu i w tym wypadku moemnt wtrysku zgrany jest do wału korbowego ale rozrząd otwiera się pózniej .Odgłos pracy silnika jest łagodny , ponieważ cylindry nie napełniają się dokładnie i stopień kompresji spada.

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lip.2008 17:40:13 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.lip.2003 02:19:55
Posty: 2603
Lokalizacja: Łódzkie
Auto: Audi A6 C6 3.0 TDI
Polecam warsztat w Piekarach Slaskich "Auto Danecki" Masz tam stosunkowo blisko i facet jest niesamiwty jesli tylko znajdzie dla ciebie czas. -> http://www.auto-danecki.pl/index_pl.php?page=12

_________________
Audi 80 B3 1.8 S automatic light custom white - low and slow 2000-2012
Audi A4 B5 2.5 TDI Limo 2005-2008
Audi A4 B7 2.0 TDI Avant 2008-2010
Audi A6 C6 3.0 TDI Quattro Limo 2010 ->
PF 126p 2007 ->
Kia Rio 1.2 XL 2012 ->


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lip.2008 18:29:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.gru.2003 01:33:16
Posty: 1704
Z AAt jest tak że zawsze zostawia BATOREGO. Ale jak przesadza to pewnie bedzie gdzies nieszczelnosc. trzeba dobrze poszukac bo to nie jest kwestia dziury jak palec a raczej jak główka szpilki. Wiec nie jest to takie proste. Pozatym wtryski tez juz mocno leja wiec za duzo sobie nie obiecuj. Mialem 3 AAT w tym jedna z chipem i jestem troszke w temacie. Pozatym ten gówniany box pewnie tez dal wtryskom i pompie popalic za dużą dawką wiec rewelacji tam nie bedzie. Ale AAT nigdy nie zdechnie bo jemu jest wszystko jedno jak jest traktowany i tak bedzie dalej śmigał jak 124 200D. Super silnik, super zawiecha gratki za wybór.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lip.2008 19:33:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.lip.2008 08:39:19
Posty: 92
Lokalizacja: Żarki
Dzieki wiielkie za odpowiedzi. Jutro podjadę pod VAGA i bedziemy wiedzieli co w trawie piszczy :d Teraz wybieram się do Krakowa ale w na przyszłość może ktoś jest z okolic Częstochowy lub Katowic żeby poratować VAGiem to proszę dać znać. Piszę w tym temacie ponieważ nie chcę nowego zaczynać. pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lip.2008 21:03:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lut.2007 19:24:44
Posty: 1674
Lokalizacja: białystok
flavios napisał(a):
Z AAt jest tak że zawsze zostawia BATOREGO. Ale jak przesadza to pewnie bedzie gdzies nieszczelnosc. trzeba dobrze poszukac bo to nie jest kwestia dziury jak palec a raczej jak główka szpilki. Wiec nie jest to takie proste. Pozatym wtryski tez juz mocno leja wiec za duzo sobie nie obiecuj. Mialem 3 AAT w tym jedna z chipem i jestem troszke w temacie. Pozatym ten gówniany box pewnie tez dal wtryskom i pompie popalic za dużą dawką wiec rewelacji tam nie bedzie. Ale AAT nigdy nie zdechnie bo jemu jest wszystko jedno jak jest traktowany i tak bedzie dalej śmigał jak 124 200D. Super silnik, super zawiecha gratki za wybór.


Flavios nie przesadzaj z tą dziurą wielkości główki od szpilki, bo właściciel dostanie paranoi podczas poszukiwania jej. Gdyby była to malutka dziureczka to silnik nie miał by aż takich problemów aby się dokręcić do tych 3 tys. Jak wywala dziurę to raczej jest to spore pęknięcie. Guma ma do do siebie, że od ciśnienia nie robią się w niej dziureczki wielkości główki od szpilki tylko po prostu pęka i są to w 99% podłużne pęknięcia.

_________________
80 B4 TDI 1Z+wtryski AHF+sterownik 16 bit+hybryda+soft powered by ZAPRZAL
100 C4 2.8 AAH QUATTRO - Akcja Reanimacja - ACK swap in progress
2.8 AAH NA CZĘŚCI

http://www.youtube.com/watch?v=v9InKS65Auw

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lip.2008 09:21:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.lip.2007 12:18:47
Posty: 538
Lokalizacja: PEKIN
Auto: Audi 100 c3 2.5 TDI
moze byc jeszcze zapchany katalizator
+EGR tez robi swoje

_________________
AUDI 100 C3 2.5 TDI /GTB 2263/BOSIO 0.260/EDC 15VM+/Soft bezdymny/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lip.2008 21:29:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.gru.2003 01:33:16
Posty: 1704
Bobo napisał(a):
flavios napisał(a):
Z AAt jest tak że zawsze zostawia BATOREGO. Ale jak przesadza to pewnie bedzie gdzies nieszczelnosc. trzeba dobrze poszukac bo to nie jest kwestia dziury jak palec a raczej jak główka szpilki. Wiec nie jest to takie proste. Pozatym wtryski tez juz mocno leja wiec za duzo sobie nie obiecuj. Mialem 3 AAT w tym jedna z chipem i jestem troszke w temacie. Pozatym ten gówniany box pewnie tez dal wtryskom i pompie popalic za dużą dawką wiec rewelacji tam nie bedzie. Ale AAT nigdy nie zdechnie bo jemu jest wszystko jedno jak jest traktowany i tak bedzie dalej śmigał jak 124 200D. Super silnik, super zawiecha gratki za wybór.


Flavios nie przesadzaj z tą dziurą wielkości główki od szpilki, bo właściciel dostanie paranoi podczas poszukiwania jej. Gdyby była to malutka dziureczka to silnik nie miał by aż takich problemów aby się dokręcić do tych 3 tys. Jak wywala dziurę to raczej jest to spore pęknięcie. Guma ma do do siebie, że od ciśnienia nie robią się w niej dziureczki wielkości główki od szpilki tylko po prostu pęka i są to w 99% podłużne pęknięcia.

Guma ma to do siebie ze z małej dziureczki pod wplywem duzego cisnienia robi sie duza dziureczka a to juz ma wplyw. poprostu uswiadomilem Dawida zeby nie robil tego pobieznie. Pozatym ja juz sprawe pomocy mu zakonczylem i powinien zaraz wrocic od EMCIORA z duzych testow i wszystko bedzie jasne.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lip.2008 08:49:21 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.maja.2005 19:26:12
Posty: 1185
Lokalizacja: Sosnowiec
Bilo napisał(a):
Polecam warsztat w Piekarach Slaskich "Auto Danecki" Masz tam stosunkowo blisko i facet jest niesamiwty jesli tylko znajdzie dla ciebie czas. -> http://www.auto-danecki.pl/index_pl.php?page=12


Niestety, ale tam nie masz po co jechać. Również chciałem tam robić (wymiana maglownicy), nie przyjmują takich aut. Od modelu C5 wzwyż :/ Pytałem czemu, co to za różnica. Odpowiedź, poprostu bo nie :|

_________________
AUDI A6 C4 Avant 2,5 TDi quattro - BYŁO :(
AUDI 80 B4 2,3 NG benzyna - BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lip.2008 11:33:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
Zły kąt ! Wymiany rozrzadu (nie dokladne ustawienie) bez kalibracji pompy :peace: pozdrawiam

:diabel:

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lip.2008 17:46:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.lip.2008 08:39:19
Posty: 92
Lokalizacja: Żarki
Witam! Przed VAGiem, który miałem wczoraj robić jednak czasu brak, sprawdziłem węże od intercolera do turbiny i dalej. Szukać nie musiałem długo wystarczy że objąłem ręką ten między inter a turbo i 3palce weszły!! Odkręciłem i 2 dziury o długości 10cm hehe :d Druga część od turbo do kolektora dobra więc trzeba kupić dolną. Teraz gdzie to dostanę?? Kod na wężu jakiś taki: 95>ECO>16 . Ciekaw jestem jak wymienię czy poprawi się cuś :?:
Dzeiki wielkie Panowe pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lip.2008 19:07:05 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.lip.2003 02:19:55
Posty: 2603
Lokalizacja: Łódzkie
Auto: Audi A6 C6 3.0 TDI
Zdziwilbym sie jesliby nie pomoglo :D No coz Maestro Danecki ma prawo do wyboru klienteli :-) Mysle ze powod odmowy jest prozaiczny. Moze nie ma sprzetu do starszych modeli. Tak bylo z moja B3... nie ta wtyczka panie :peace:

_________________
Audi 80 B3 1.8 S automatic light custom white - low and slow 2000-2012
Audi A4 B5 2.5 TDI Limo 2005-2008
Audi A4 B7 2.0 TDI Avant 2008-2010
Audi A6 C6 3.0 TDI Quattro Limo 2010 ->
PF 126p 2007 ->
Kia Rio 1.2 XL 2012 ->


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lip.2008 19:30:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.gru.2003 01:33:16
Posty: 1704
manekin napisał(a):
Witam! Przed VAGiem, który miałem wczoraj robić jednak czasu brak, sprawdziłem węże od intercolera do turbiny i dalej. Szukać nie musiałem długo wystarczy że objąłem ręką ten między inter a turbo i 3palce weszły!! Odkręciłem i 2 dziury o długości 10cm hehe :d Druga część od turbo do kolektora dobra więc trzeba kupić dolną. Teraz gdzie to dostanę?? Kod na wężu jakiś taki: 95>ECO>16 . Ciekaw jestem jak wymienię czy poprawi się cuś :?:
Dzeiki wielkie Panowe pozdrawiam

W wężach chyba adam12 cos dzialal i chyba pamieta od czego przypasuje. Jak nie to ASO. Nie powinno bzc tragedii. Jak wzmienisz to przestanie kopcic i wroci moc.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lip.2008 20:12:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lut.2007 19:24:44
Posty: 1674
Lokalizacja: białystok
manekin napisał(a):
Witam! Przed VAGiem, który miałem wczoraj robić jednak czasu brak, sprawdziłem węże od intercolera do turbiny i dalej. Szukać nie musiałem długo wystarczy że objąłem ręką ten między inter a turbo i 3palce weszły!! Odkręciłem i 2 dziury o długości 10cm hehe :d Druga część od turbo do kolektora dobra więc trzeba kupić dolną. Teraz gdzie to dostanę?? Kod na wężu jakiś taki: 95>ECO>16 . Ciekaw jestem jak wymienię czy poprawi się cuś :?:
Dzeiki wielkie Panowe pozdrawiam


Aż chciało by się powiedzieć a nie mówiłem, że będzie coś większego niż dziureczka wielkości główki od szpilki, ale nie powiem :P

Ciesze się, że znalazłeś przyczynę, usuń ją ogarnie Cie przeogromna radość gdy moc powróci.

_________________
80 B4 TDI 1Z+wtryski AHF+sterownik 16 bit+hybryda+soft powered by ZAPRZAL
100 C4 2.8 AAH QUATTRO - Akcja Reanimacja - ACK swap in progress
2.8 AAH NA CZĘŚCI

http://www.youtube.com/watch?v=v9InKS65Auw

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 59 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: