.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 06.lut.2025 14:43:26

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lip.2008 12:12:21 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Piotruś napisał(a):
Naiwna wiara w to, że wymycie ruchomego i dawno zużytego elementu przywróci mu dawną sprawność - nie znajduje żadnego potwierdzenia w faktach, gdyż najbardziej pieczołowitym czyszczeniem nie uda się wypełnić ubytków materiału (np. na ośce iglicy grzybka)


Hmmmm... ;)
Spodziewałem się tego... :/
Wszystkowiedzący Pan Moderator jak zwykle wie lepiej i będzie robił teraz wszystko aby mnie sprowokować... :(:
Staram się nie zabierać w ogóle głosu w wątkach, gdzie wypowiedziałeś się Ty - skarbnico naszej forumowej wiedzy.
Fakty przemawiają za tym, aby to zrobić (wyczyścic i odmoczyć EGR), bo skutkuje to idealnie czystym i wolnym od wycieków EGR-em i dolotem bez zbędnego wydawania prawie 700 PLN za nowy zawór recyrkulacji spalin.
Nie pierwszy raz nie potwierdzają się Twoje barwione zawsze na czarno - wizje. Nie czuję jednak potrzeby, aby dyskutować, polemizować z Tobą o tym, jak i na każdy inny temat - na forum. Wszyscy, którzy się zwrócili do mnie na PW otrzymają dokładny opis ze zdjęciami w niedługim czasie. Nie widzę jednak sensu, aby wklejać to na forum, gdzie wszystkie takie wysiłki spotykają się z krytyką, napiętnowaniem, są czystym druciarstwem i działaniem w mniemaniu niektórych osób zupełnie bezsensownym.
Tylko czekać jak wypowiesz się w temacie Bilo z pompą oleju 2,0 TDI, że oczywiście Twoim skromnym zdaniem można było tego uniknąć... :/

Na zakończenie :
Może i jestem naiwny, ale z całą pewnością zdrowy na umyśle oraz nie zaobserwowano u mnie jeszcze kaczo - narcystycznych, chorych na władzę zapędów.
Wnioski do wyciągnięcia we własnym zakresie - cytuję słowa mojego przedmówcy...

Ja równiez nikomu niczego nie narzucam - jeżeli ktoś widzi potrzebę wyczyszczenia cieknącego EGR - zapraszam. Jeżeli jednak ktoś życzy sobie natychmiastowej wymiany zaworu, jak tylko pojawi się delikatny wyciek - wolna droga... ;)
Widziałem PD 130 PS z udokumentowanym i potwierdzonym przebiegiem 56 tys. km - oczywiście z cieknącym EGR-em. On także nadaje się natychmiast do wymiany ? :):

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lip.2008 21:12:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.lis.2005 21:19:44
Posty: 339
Lokalizacja: wielkopolska
witam
Po pierwsze DZIĘKI :)
2 -Nie sprzeczać sie miedzy sobą :!: Moim skromnym zdaniem oboje macie racje,ponadto jest ważniejsza sprawa , np: ratowanie PD-ka ;)

3 Piotruś zrobiłem tak jak napisałeś, czyli:
zdjąłem rurkę łącząca dekiel z wężem od turbo . Na wylot od turbo została założona butelka plastikowa za pomocą węza ogrodowego i dwóch złączek - według mnie połączenie było szczelne.
NA wylot od dekla założyłem rękawiczkę gumową w której zrobiłem kilka otworów-żeby ciśnienie mogło iść w atmosferę dalej....
odpalam auto i od razu widzę ze kopci na szaro-niebieski .Przejechałem tak 4 km auto cały czas kopciło ,przy 2 tys obrotów SZOK- nie było widać ulicy , dym szaro niebieski.
Trosze wystraszony ,wracam na posesje i składam wszystko do kupu ,tak jak fabryka dała
A tu Zonk :/ auto dalej kopci .Po przejechaniu 4km kopcenie ustepuje - jade dalej auto zaczyna znowu kopcić i tak po przejechaniu 10km kopcenie ustępuje- dalej nie wiem ,wyłączyłem silnik.
Co mogło być przyczyna takiego kopcenia??

4 Miedzy czasie zrobiłem logi ( takie jak prosiłeś ,bez połączenia dekla z turbo i po przygazówce )
proszę:

000
Obrazek
003
Obrazek

DZIĘKI I POZDRAWIAM

_________________
AWX ma takie odejscie jak samolot ryanir-a :509: ;)
3BG
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lip.2008 23:40:21 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Maciek ;) ... jeżeli tak ewidentne i nie pozostawiające cienia wątpliwości uspokojenie w odczytach 000 i 003 jest następstwem odpięcia rurki - to "jesteśmy w domu" :d :P .

Zważywszy na treść poniższego topika (polecam uważną lekturę całości i wcale nie z powodu mojego udziału w dyskusji ale kładąc uwagę na wypowiedzi Garretta):

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... highlight=

ja bym Ci zaproponował taką kolejność:

- zaślep (tylko chwilowo / tymczasowo !!!) ten cholerny EGR (do naszego eksperymentu wystarczy wypiąć wężyk z gruchy EGRa, a najlepiej też z membranki klapy gaszącej, koniecznie pamiętając o zaślepieniu światła weżyków - wystarczą dobrze dopasowane śrubki)
- wróć do pomysłu z wypięciem rurki z dekla zaworów

Jeżeli skutkiem powyższego kopcenie zaniknie bezpowrotnie, a wartość odczytów 000 i 003 dalej pozostanie spokojna, to będziesz (raczej już na pewno) wiedział, że:
- dekiel zaworów nadaje się już tylko na śmietnik
- zawór EGR rownież dokonał ostatecznego żywota

Zanim jednak podjąłbyś decyzję o zakupie nowych części - musiałbyś być pewny w 100%-tach, że uzyskane wyniki na pewno są pochodną wwym. "eksperymentów" ;) .

Naturalnie w dalszym ciągu namawiam Cię do "konsultacji" ale po tym co dzisiaj pokazałeś - jesteśmy chyba uprawnieni do ostrożnego optymizmu :-) :?: :?:

POWODZENIA W DZIAŁANIU :peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lip.2008 01:16:35 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
carlnova napisał(a):
Hmmmm... ;)
Spodziewałem się tego... :/
Wszystkowiedzący Pan Moderator jak zwykle wie lepiej i będzie robił teraz wszystko aby mnie sprowokować... :(:
Staram się nie zabierać w ogóle głosu w wątkach, gdzie wypowiedziałeś się Ty - skarbnico naszej forumowej wiedzy.


Karol - prosiłem Cię na PW by nie dokonywać osobistych wycieczek! Nie zgadzasz się ze zdaniem Piotrka to napisz (technicznie) dlaczego, a nie robisz wywody w stylu innego forumowego "speca", z tym, że Ty chociaż masz jakiekolwiek doświadczenie...

Jeśli chodzi o Piotrka czarnowidztwo - zgadza się... on widzi większość tematów w czarnych kolorach, ale powiem Ci szczerze, że najczęściej ma racje... Tak samo jak z głupim mechanizmem spryskiwacza tylnej szyby - mówił mi, że w środku na zębatkach będzie rdza - a ja zareagowałem śmiechem... ale jak rozebrałem mechanizm (z zamiarem naprawy spryskiwacza, nie mechanizmu) okazało się, że po raz n-ty miał rację. Zdrowy rozsądek - tak, ale w sprawach technicznych Piotruś ma naprawdę sporo doświadczenia i ja osobiście już się przekonałem, że skoro on tak mówi to najczęściej właśnie tak jest... i nie chodzi tylko o tą wycieraczkę...

Nie rozumiem też po co wplątałeś w ten topik jakieś "zapędy do władzy" i funkcję "Moderatora", z której w tym topiku Piotrek nie skorzystał... IMHO powinieneś przemyśleć temat swoich stosunków z innymi forumowiczami i zakończyć bezapelacyjnie osobiste wycieczki - w przeciwnym razie atmosfera na forum ulegnie znowu pogorszeniu...

Sorry za ten wywód w tym technicznym wątku, ale dostaję już białej gorączki jak czytam takie coś...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lip.2008 22:09:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.lis.2005 21:19:44
Posty: 339
Lokalizacja: wielkopolska
witam: :)
zacznę od wczorajszego kopcenia ,gdyż" prawdopodobnie "wiem co było jego przyczyna:
Ciśnienie wydobywające sie z dekla nie miało swobodnego ujścia do atmosfery , co spowodowało przebiec oleju do wydechy przez uszczelniacz zaworowy.
potwierdzam to tym ze;
- dym był innego koloru niż kolegi Garretta,
- delikatnie wyczuwalny olej w spalinach
- dziś zauważyłem olej na spodzie splotki ( tłumika drgań )
Czy chmurę szaro- niebieskiego dymu mogło spowodować wypalanie sie oleju w kacie?? Jest to tylko moja teoria - która nie musi być właściwą.

Dzis po przejechaniu 20km nie zauważyłem kopcenia , zarówno na podłączonym zaworze EGR i odmie -tak jak fabryka dała.

Pomyślałem ze warto zrobić normalne LOG Iz grupy 000/003
000 "Przygazówka"
Obrazek
003"przygazówka"

Obrazek

Teraz czasz na nasz eksperyment :diabel: czyli:
Odpiłem erg i odmę( tym razem ciśnienie z odmy wylatywało swobodnie) ,według wskazań z powyższego topiku i w drogę
PO przejechani 15km brak kopcenia,wiec wiołem sie za logi:
000 EGR I odma OFF "przygaówka"
Obrazek
003 EGR i odma OFF"przygazówka"
Obrazek


Po zweryfikowaniu jakich kolwiek śladów oleju stwierdzam ze od strony Turbo ich nie było .Co w konsekwencji może w większym stopniu wykluczyć lejące turbo.
Natomiast od stront odmy zaobserwowałem dość sporą ilość oleju jak na przejechane 20km .
Resumująca
Jesli powyższe wynika będą w stanie potwierdzić wadliwość dekla i ege-ra
i po ich wymianie ubytki oleju powinny zmalec??
Czy w moim wypadku warto było by pomyśleć na wymiana uszczelniaczy zaworowych i czy da sie to zrobić w PD-ku bez zdejmowania głowicy???


Pozdrawiam i dziękuje za wszystkie odpowiedzi:)

_________________
AWX ma takie odejscie jak samolot ryanir-a :509: ;)
3BG
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lip.2008 15:05:31 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
szefomaciek22 napisał(a):
Czy chmurę szaro- niebieskiego dymu mogło spowodować wypalanie sie oleju w kacie?? Jest to tylko moja teoria - która nie musi być właściwą.


Zatrzymując nadciśnienie lub dekompresję w skrzyni korbowej - spowodowałeś zaburzenia w okładzie smarowania silnika - co dotyczy również turbiny.
Być może (ale zaznaczam, że to wyłącznie hipoteza a nie pewnik) - w niektórych momentach prowadzonej próby - olej zamiast odpływać rurką spustową do misy olejowej - "wepchnął się" na stronę gorącą turbosprężarki, czego efekty od razu zauważyłeś w postaci spalin i oleju z plecionki ... (??) .

szefomaciek22 napisał(a):
Dzis po przejechaniu 20km nie zauważyłem kopcenia , zarówno na podłączonym zaworze EGR i odmie -tak jak fabryka dała.

Pomyślałem ze warto zrobić normalne LOG Iz grupy 000/003
000 "Przygazówka"
Obrazek
003"przygazówka"

Obrazek


No cóż - widać, że odczyty sa bardziej nerwowe niż poprzednio ale z powodu podłączonego odpowietrzenia i sterowania EGRem - nie bardzo wiadomo co ma większy wpływ na ową nerwowość ... :-) .

szefomaciek22 napisał(a):
Natomiast od stront odmy zaobserwowałem dość sporą ilość oleju jak na przejechane 20km .
Resumująca
Jesli powyższe wynika będą w stanie potwierdzić wadliwość dekla i ege-ra
i po ich wymianie ubytki oleju powinny zmalec??


Nie byłoby rozsądne, gdybym autorytatwnie zalecił Ci wymianę dekla i EGRa nie widząc nawet samochodu ... .
Z Twoich logów (jak ja nienawidzę tego słowa ... :( ) można wywnioskować, że po odpięciu rurki podciśnienia - EGR stał się bardziej szczelny niż za piewrszym logowaniem (Twój drugi albo trzeci post w tym topiku). To daje się racjonalnie uzasadnić tym, że grzybek został mocniej dociśnięty do przylgni ciśnieniem z turbiny, a to z kolei (90% pewności) świadczy o tym, że EGR nadaje się do wyrzucenia - ale decyzja jest Twoja !!! Nie chciałbym potem przeczytać, że wywaliłeś niepotrzebnie kasę w błoto ... . Gdyby to był mój samochód - oczywiście pokusiłbym się na nowy zawór, bo już sam przebieg ok. 200 tkm jest wystarczającym (dla mnie) argumentem, żeby się tego śmiecia pozbyć ... .

Odnośnie dekla zaworów - sytuacja przedstawia się analogicznie jak w przypadku EGRa. Jeżeli pomimo malego dystansu stwierdzasz dużą ilość wyłapanego oleju, który nijak już nie powraca do systemu olejowego - to na mój chłopski rozum - sytuacja jest patologiczna i dekiel również nadaje się do wymiany (pal licho stracony olej ale szkoda atakować nową membrankę EGRa - gdybyś podjął decyzję o wymianie ... ) .

szefomaciek22 napisał(a):
Czy w moim wypadku warto było by pomyśleć na wymiana uszczelniaczy zaworowych i czy da sie to zrobić w PD-ku bez zdejmowania głowicy???


Sugerując się niewielkim przbiegiem uważam, że skórka nie jest warta wyprawki, a ubytki oleju nie następują przez wwym. uszczelniacze. Chyba, że istnieje jakiś inny problem z głowicą - lecz w Twoim przypadku nic na to nie wskazuje. Przynajmniej "z logów" i z Twojego opisu - nic takiego nie wynika ... ;) .
Ja bym nie ruszał , a decydujesz oczywiście Ty.

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lip.2008 22:26:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.lis.2005 21:19:44
Posty: 339
Lokalizacja: wielkopolska
witam(((((((
Właśnie dziś wymieniłem pokrywe zaworów wraz z nowym egr-em (wszystko oryginał , poszedł 1 tys.
- zawór egr puka jak pukał może troszkę ciszej + do tego mam cholerny świst po większym przy gazowaniu
Podejrzewam ze ten dźwięk wydobywa sie z dekla.
Zanim kupiłem pokrywe rozmawiałem z panem w serwisie który powiedział ze passaty z 2001-2004 miał seryjnie uszkodzony dekiel .W Niemczech podobna był nawet akcja serwisowa
Pokrywe która kupiłem ma już nowy system separacji oleju - moze on tak świszczy ???


wklejam zrobione logi

000- po odpoczynku i na nowym egr-u i deklu

Obrazek

003 po odpoczynku i na nowym egr-u i deklu

Obrazek


po przygazowaniu


003 ,nowy egr i dekiel
Obrazek


A was drodzy klubowicze proszę o jakieś porady ,sugestie bo ja już sił nie mam:(, pozatym za 5 dni chciabym tym autem wrócic do PL
POZDRAWIAM

_________________
AWX ma takie odejscie jak samolot ryanir-a :509: ;)
3BG
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lip.2008 07:42:00 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Witam. Moje wnioski są następujące:

1.
Maciek - z racji tego, że ilość świeżego powietrza zwiększyła się aż o ponad 20% (co widać najlepiej w wartościch statycznych "po odpoczynku") uważam, że wymiana EGR okazała się jak najbardziej zasadna !!
Dla pełnej jasności:
- wcześniej było (w dwóch logowaniach) : ok. 430 do 450 mg/R
- po wymianie zawora EGR Twój silnik otrzymuje ok. 540 do 560 mg/R świeżego powietrza ;)

Uzyskany wynik nie ma szczególnie dużego znaczenia podczas pracy na biegu jałowym ale nowy i zdecydowanie bardziej "szczelny" EGR bardzo się przyda przy tzw. "pełnym bucie" ... :d .

Moim zdaniem - kasa w żadnym razie nie poszła w błoto i Twój przykład doskonale ilustruje, że zmaltretowany olejem silnikowym oraz przebiegiem ok. 200 tyś.km. EGR - należy wymienić, bo na czyszczenie poprostu szkoda czasu i "prądu" ... .

2.
Na ile wymiana pokrywy zaworów przyczyni się do ograniczenia konsumpcji oleju silnikowego - tego oczywiście via net stwierdzić się nie da, lecz prawdopodobieństwo poprawy jest równie wielkie jak w przypadku EGRa ... .

3.
Niestety - w dalszym ciągu widać "nerwowość" (statyczne 003 przygazówka), co moim zdaniem świadczy o jeszcze jednym - dotąd nie usuniętym - problemie.
Tym bardziej, że raportujesz "dziwne odgłosy", o których przez neta też niczego wysondować się poprostu nie da ... . Uważam, że powinieneś zrobić wszystko aby jednak precyzyjnie zlokalizować przyczynę "stukania", gdyż wszelkie nienaturalne dźwięki "od silnika" zawsze i bezwzględnie muszą zostać zlokalizowane oraz usunięte ... .

4.
Co do "gwizdania" i "świszczenia" - na odległość mogę Ci jedynie zasugerować ponowną weryfikację szczelności układu dolotowego - szczególnie w okolicach turbiny po stronie "tłoczącej" (stronę "ssącą" widać jak na dłoni już po otwarciu maski) oraz na łączeniu rur powietrznych z intercoolerem i ... zaworem EGR ;) .
Powyższe wnioski opieram szczególnie o wartości z aktualnych 003BS - w których widać słabsze parametry EGRa na podwyższonych obrotach ... :( , lecz trudno powiedzieć co nam miesza (może to być zarówno przepływomierz, turbina lub właśnie nieszczelność).

Bardzo szkoda, że nie udało się wyeliminować wszystkich usterek jednocześnie ale to co zrobiłeś dotychczas - powtarzam - okazało się bezwzględnie potrzebne i na pewno nie była to tzw. "sztuka dla sztuki", ponieważ jakość i warunki pracy silnika - uległy wyraźnej poprawie :!: :!:

Gdybyś dokonał nowych obserwacji - daj znać ... :peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lip.2008 14:51:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.lis.2005 21:19:44
Posty: 339
Lokalizacja: wielkopolska
witam
Dzis już bardziej optymistyczne..
SWIST( pisk)-okazało sie ze NIE skręciłem egra z wężem od korektora ;) Przez to logi mogły wyjść nie właściwe, wiec postanowiłem zrobić je jeszcze raz

000- po odpoczynku
Obrazek
003-po odpoczynku
Obrazek

Po przygazówce

000
Obrazek
003
Obrazek


"stukanie " o którym wspominałem w poprzednim poście są podobne do puknięcia w duży miętki głośnik basowy.
Dalej podejrzewam ze to właśnie egr . Potwierdzam to ty ze :
jeżeli tylko na chwile zegnę wężyk od egr-a to :"pukanie" ustępuje- Jak na razie w niczym mi to nie przeszkadza ,zwłaszcza ze jego parametry pracy sie poprawiły.
TO NIE KONIEC
Mam następny" świst "lecz w tym wypadku bardziej przyjemny(podobny jest do świstu turbiny z bmw2.5 tds,tylko ze u mnie nie jest on tak basowy :/(mam nadzieje ze wiecie o jaki dziek mi chodzi)
CZY wyczyszczenie całego dolotu (szczególnie IC i korektora dolotowego) może powodować takie dzięki , nadmienię ze po zdjęciu węza od IC to olej kroplami wylatywał.


Dziękuje bardzo za odpowiedzi
Pozdrawia Maciej

_________________
AWX ma takie odejscie jak samolot ryanir-a :509: ;)
3BG
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lip.2008 17:32:12 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
szefomaciek22 napisał(a):
"stukanie " o którym wspominałem w poprzednim poście są podobne do puknięcia w duży miętki głośnik basowy.


Ocena dźwięków, których się nie słyszało - to poprostu bzdura :): ale jest rzeczą absolutnie naturalną, a nawet pożądaną - że słychać pojedyńcze i głuche "puknięcie" zawora EGR kiedy N18 "odcina podciśnienie" i zawór "z hukiem" :): zamyka dopływ spalin ... . Jeżeli więc to o czym piszesz jest tym samym o czym ja teraz myślę :d - tak ma być :) ... .

szefomaciek22 napisał(a):
Dalej podejrzewam ze to właśnie egr . Potwierdzam to ty ze :
jeżeli tylko na chwile zegnę wężyk od egr-a to :"pukanie" ustępuje- Jak na razie w niczym mi to nie przeszkadza ,zwłaszcza ze jego parametry pracy sie poprawiły.


A nie mówiłem żeby doszczelnić dolot :): :?:
Aktualnie - w porównaniu do pierwotnych logowań - odnotowujemy już różnicę PONAD 30 % ;) :!: :!: :!:

"Nie ma byka" :-) ... . To musi być odczuwalne (oczywiście im plus) "na przyśpieszeniu" ... .


szefomaciek22 napisał(a):
TO NIE KONIEC
Mam następny" świst "lecz w tym wypadku bardziej przyjemny(podobny jest do świstu turbiny z bmw2.5 tds,tylko ze u mnie nie jest on tak basowy :/(mam nadzieje ze wiecie o jaki dziek mi chodzi)
CZY wyczyszczenie całego dolotu (szczególnie IC i korektora dolotowego) może powodować takie dzięki , nadmienię ze po zdjęciu węza od IC to olej kroplami wylatywał.


Zdrowa tubina zdrowo "świszczy" ... . Czy aby na pewno rozmawiamy o tym samym "efekcie dźwiękowym" - to już powinieneś sam ocenić ... .

Wyczyszczenie układu dolotowego raczej nie wpływa na "odgłosy sprężarki" ale zdrowy, szczelny (a nie jedynie wyczyszczony ale i tak wyeksploatowany) EGR - na pewno "uzdrawia" warunki pracy sprężarki, która nie musi już tak bardzo walczyć z zaburzeniami ciśnień pochodzącymi od wydechu ... ;) :peace:

Takie jest moje zdanie na ten temat ... ;) .

Wciąż namawiam Cię do sprawdzenia szczelności pozostałych "złączy" układu dolotowego (co łatwo poznać po śladach "świeżego" oleju) i niecierpliwie czekam na informację, że konsumpcja oleju zanikła ... (czytaj: mam nadzieję, że turbina pozostaje w prawidłowej kondycji).

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lis.2008 20:00:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.lis.2005 21:19:44
Posty: 339
Lokalizacja: wielkopolska
Witam
po 2 miesiącach odnawiam walkę z znikającą oliwą z silnika[i]
Autko dalej bierze ole,j jakieś 1,2l na 10 tys, byłem już u jednego Magika -mechanika;) , który nie patrząc na auto powiedział ze najprawdopodobniej Turbo :/ bądź wąż odprowadzający olej z turbiny jest lekko przytkany. Przez to olej przedostaje sie z TURBO do dolotu.
Teraz ja was proszę drodzy klubowicze co i jak sprawdzić żeby potwierdzić bądź wykluczyć turbo:
Sprawdziłem już:
-Olej w dolocie nadal jest
-Luzu na wirniku w turbinie nie wyczułem
-zauważyłem lekkie spocenie oleju na świecy ( przecieku z dekla nie mam bo pokrywa zaworów jest nowa z nową uszczelką:D)

- auto jak do tel pory zapala i jeździ bez problemu ( w tamtym roku byłem na Słowacji -20sC traktor zapalił:D ,)
-Po dłuższym postoju zaraz po odpaleniu puści czarną chmurkę
- olej z normą do PD.
ZA wszystkie wasze sugestie , porady dziękuję
pozdr; maciej

_________________
AWX ma takie odejscie jak samolot ryanir-a :509: ;)
3BG
Obrazek


Ostatnio edytowano 14.lut.2009 19:27:42 przez szefomaciek22, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lis.2008 01:33:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2007 16:51:36
Posty: 1002
Lokalizacja: pomorskie
I jak doszedłeś już do tego dlaczego ubywa oleju??
Bardzo interesujący temat, też na dniach będę wymieniał EGR i czyścił dolot :)

Przy tym dolocie i Intercolerze to trzeba zdejmować zderzak i pas przedni czy da się dojść to rur bez zbędnego rozkręcania auta??

_________________
A6 C5 1,9 TDI AVANT `04 + Wirusik----------obecnie zajeżdżam
A6 C5 V6 2,5TDI Sedan `98 -------było, nie ma, zostało wspomnienie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lis.2008 09:04:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.lis.2005 21:19:44
Posty: 339
Lokalizacja: wielkopolska
"teodor2424"]I jak doszedłeś już do tego dlaczego ubywa oleju??
Bardzo interesujący temat, też na dniach będę wymieniał EGR i czyścił dolot :)
Cytuj:
Przy tym dolocie i Intercolerze to trzeba zdejmować zderzak i pas przedni czy da się dojść to rur bez zbędnego rozkręcania auta??

WITAM
żeby zdjąć i wyczyścić węzę wystarczy zdemontować podłogę pod silnikiem. Odnośnie IC to wyczyściłem go bez zdejmowania .W razie szczegółów to wal na gg 3667644
Pozdr:)
Maciej

_________________
AWX ma takie odejscie jak samolot ryanir-a :509: ;)
3BG
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.gru.2008 18:40:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2007 16:51:36
Posty: 1002
Lokalizacja: pomorskie
A czy dojdę do tych węży w dole przy intercoolerze nie posiadając kanału??
Mogę zbudować jakiś mały najazd 50cm żeby odkręcić osłonę i to chyba powinno wystarczyć bo węże są z przodu auta no nie?? Dam radę na leżąco??

_________________
A6 C5 1,9 TDI AVANT `04 + Wirusik----------obecnie zajeżdżam
A6 C5 V6 2,5TDI Sedan `98 -------było, nie ma, zostało wspomnienie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.gru.2008 20:06:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.lis.2005 21:19:44
Posty: 339
Lokalizacja: wielkopolska
tak dojdziesz , ja tez tak robiłem :)

_________________
AWX ma takie odejscie jak samolot ryanir-a :509: ;)
3BG
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 29 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: