Michal84a napisał(a):
A teraz na temat pompy vp44. Jak ją wyjąć, czyli po kolei co zrobić bo planuje wykonać to samemu + wasze rady. A na założenie to chyba przywołam jakiegoś mechanika – zresztą zobacze jak pójdzie demontaż.
1. Zdemontuj rurę łączącą kolektory ssące.
2. Odepnij przednie pokrywy / osłony paska rozrządu
3. Ustaw silnik w okolicach napisu OT (widocznego przez otwór wlewu oleju na wałku rozrządu) - tak aby mozna było założyć blokadę pompy (naturalnie nie musisz dysponować profi-blokadą - wystarczy dopasowany śrubokręt krzyżakowy lub "coś" w tym kształcie).
4. Poluzuj rolkę napinającą pasek pompy -
ale zgodnie ze sztuką, czyli zluzowanie nakrętki kontrującej wyłącznie przy zablokowaniu imbusem ośki (w przeciwnym razie może nastąpić poluzowanie śruby regulacyjnej od ośki i urwanie rolki np. po kilkuset kilometrach)
5. Zaznacz kierunek obrotów paska zębatego
6. Wykręć 3 śruby z koła napędzającego pasek pompy i zdejmij je
7. Wyjmij pasek pompy
8. Poluzuj, a najlepiej całkiem zdemontuj uchwyty spinające rurki wysokiego ciśnienia.
9. Wykręć pokolei rurki ciśnieniowe - zaczynając (po stronie pompy) od górnych, potem środkowych", a na końcu "dolnych". Każdą odjętą rurkę oznacz markerem zgodnie z numeracją cylindrów (lub własną).
10. Wykręć śruby drążone od rurek zasilającej oraz powrotnej paliwa ("od strony" filtra paliwa).
11. Wyjmij plastikowy łącznik znajdujący się pomiędzy lewą i prawą osłoną paska rozrządu.
12. Wykręć śruby przytrzymujące osłony paska rozrządu do pompy wtryskowej.
13. Wykręć 4 śruby trzymające pompę do blku silnika.
UŻYWAJ TYLKO SUPERDOPASOWANYCH IMBUSÓW - w przeciwnym razie
istnieje ryzyko, że śruby (jedna lub nawet wszystkie)
ani drgną, a drążone gniazda na klucz imbusowe zrobią się okrągłe ... .
14.
Przed ponownym montażem pompy do silnika zaopatrz się w ASO w odpowiednie pierścienie uszczelniające przewody zasilania i powrotu (te od strony filtra paliwa).
15. Montaż powinien przebiegać w odwrotnej kolejności lecz
tylko do pewnego momentu, ponieważ
pompę należy starannie odpowietrzyć -
co można wykonać o wiele dokładniej, szybciej i staranniej niż sposobami opisywanymi dotąd na Forum - ale dobry
profi-mechanik na 100% będzie wiedział jak to zrobić.
16. "Po wszystkim" będziesz zmuszony wyregulować kąt wtrysku - ale to oczywiste.
Michal84a napisał(a):
I jeszcze ukłon w strone Piotrusia bo we wcześniejszych postach polecał pomoc w rozpracowaniu problemu przestawiacza.
Pozdrawiam
W tej materii do końca nadchodzącego tygodnia nic nie zdziałamy
![n :/](./images/smilies/005.gif)
ze względu na sezon urlopowy ... .
I przepraszam, że tak długo nie odpisywałem ale sam jestem zarobiony po uszy ... .