.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 05.lut.2025 21:07:24

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C5 1.9 tdi] Utrata mocy powyżej 3000obr/min
PostNapisane: 07.lip.2008 22:20:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lip.2008 21:54:37
Posty: 9
Lokalizacja: Warszawa
Chcę się podzielić problemem jaki miałem i usunąłem go we własnym zakresie.
Od dłuższego czasu miałem sporadyczne problemy z przyśpieszaniem i utratą mocy na wyższych obrotach - szczególnie przy pokonywaniu wzniesień (większym obciążeniu silnika). Okazało się , że samochód czasami wskakuje w tryb awaryjny i bardzo słabo ciągnie do czasu wyłączenia silnika i ponownego uruchomienia. Doszedłem do tego, że miałem wypięty jeden przewód podciśnieniowy i jeździłem sobie tak przez pewien okres czasu. Po wpięciu samochód poprawił osiągi , ale nadal miał tendencje do wpadania w tryb awaryjny na wyższych obrotach. Przed urlopem zdecydowałem , że muszę coś z tym zrobić , bo na trasie niespodziewana utrata mocy przy wyprzedzaniu nie jest zbyt sympatyczna!:) Wybrałem warsztat w okolicach W-wy i pojechałem na diagnostykę silnika oraz hamownię. Po krótkiej przejażdżce, facet stwierdził , że turbo przeładowuje i prawdopodobnie mam zapieczone kierownice w turbinie. Jego zdaniem najlepszym rozwiązaniem jest wymiana turbiny na nowa - koszt 3000zl. Przeleciałem po ofertach w Wa-wie, okolicach i okazało się , że mogę zregenerować turbo za około 1500zl - ewentualnie przeczyścić ją za 600zl. Ponieważ zainteresowała mnie ta diagnostyka którą facet przeprowadził za 100zl - postanowiłem zaopatrzyć sie w interfejs na allegro i wykorzystać swojego lapa. Zakupiłem kabel za 80zl i przy pomocy vag-com 311 rozpocząłem zabawę z samochodem. Okazało się , że facet miał rację - turbo wykręcało około 2560mbar i w żaden sposób układ regulacji ciśnienia doładowania nie mógł go zbić, więc po paru sekundach przeciążenia silnik wchodził w tryb awaryjny. Poczytałem sobie w necie co i jak i zacząłem badać ten układ. Wyeliminowałem gruchę podciśnienia (ewentualne uszkodzenie membrany) oraz przewody podciśnieniowe. Okazało się , że sztanga regulująca łopatki w turbinie , chodziła w bardzo małym zakresie - co w pełni wskazywało na zapieczone łopatki (przyczyna - jazda z wypiętym przewodem podciśnieniowym , rzadkie przekraczanie obrotów powyżej 3500obr - ogólnie P....styl jazdy:)) Do naprawy wykorzystałem wd-40, klucz 13, siekierę i śrubokręt. Rozpocząłem od delikatnego rozruszania sztangi z delikatnym dobiciem jej w kierunku turbiny (siekiera + klucz).Potem wd-40 i odpalenie silnika z wypinaniem przewodu podciśnieniowego. Sztanga podnosiła się do właściwej wysokości, natomiast z opadaniem po wyłączeniu silnika, zdjęciu przewodu podciśnieniowego i przy wyższych obrotach w trasie miała problemy. Ponownie przystąpiłem do pryskania i rozruszania sztangi w dniu następnym. Po przegonieniu silnika , przetestowaniu na vag i wygaszeniu - sztanga pięknie zaczęła dochodzić do skrajnego dolnego punktu. Odczyty dynamiczne w bloku 11 w pełni wyeliminowały błąd przeładowania turbiny - dopiero teraz zaczynam odczuwać przyjemność z jazdy i moc samochodu:) Być może dla warsztatów tego typu praktyki są mało opłacalne , ale dla właściciela - sami oceńcie:) Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lip.2008 00:42:07 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
No coż - klasyka - ameryki raczej nie odkryles.
Gratuluje szybkiego pozbycia sie problemu we wlasnym zakresie. :peace:

Pozdrawiam serdecznie

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lip.2008 07:06:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
wszystko fajnie pieknie tylko ze problemy niedlugo wroca ... ;)

[tak styl naprawy jest tylko czasowym zazegnaniem problemu]

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lip.2008 08:03:24 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Jak bardzo nie byly kierownice zawalone... i bedzie czesto "przedmuchiwal" suszare - to kto wie ;)

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 1.9 tdi] Utrata mocy powyżej 3000obr/min
PostNapisane: 08.lip.2008 08:08:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.mar.2008 19:47:34
Posty: 135
Lokalizacja: z garażu
teko-2008 napisał(a):
mogę zregenerować turbo za około 1500zl - ewentualnie przeczyścić ją za 600zl.


drogie te czyszczenie..widzę, że w stolicy wołają za taką usługę 3x więcej niż na wschodzie :)

_________________
było tak:
VW Passat B3 1.6 TDi SB
VW Passat B4 1.9 TDI 1Z
VW Passat B5 1.9 TDI AFN
Audi A6 1.9 TDI AWX
jest:
BMW :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lip.2008 08:25:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lut.2008 19:09:29
Posty: 884
moim zdaniem miesiac i wroci

bedziesz musial rozebrac i dopiero przeczyscic :)

_________________
A6 1.9 TDI
185PS i 401Nm
ObrazekObrazek
tyle ze w 2 autach seicento 900 + a6 1.9TDi :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lip.2008 10:11:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lip.2008 21:54:37
Posty: 9
Lokalizacja: Warszawa
Być może macie rację. Będę systematycznie diagnozował i zobaczymy, czy się udało, czy też odsunąłem lekko w czasie czyszczenie turbiny. Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lip.2008 18:16:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lip.2008 21:54:37
Posty: 9
Lokalizacja: Warszawa
I jak narazie jestem zadowolony z doładowania, przyspieszenia i mocy:) Fakt , ze od tamtej pory na przejechane 1500km. tylko 2 X załapał mi tryb awaryjny. Dlatego tez od czasu do czasu po wygaszeniu silnika ruszam sztangę w pełnym zakresie. Logi nie wskazują przeładowania. Przy okazji przeczyściłem sobie przepływomierz, co poprawiło wskazania masy zasysanego powietrza przy pelnym obciążeniu. Do czyszczenia samym strumieniem polecam CRC AIR SENSOR CLEAN za 17,99zl - Czyści szybko i efektywnie, zarówno termistor jak i gorący drut lub gorącą płytkę. Czysty przepływomierz powietrza zapewnia łatwe uruchamianie silnika, optymalne działanie w czasie przyśpieszania oraz właściwe działanie automatycznych skrzyń biegów. Dodatkowa rurka umożliwia precyzyjne zastosowanie preparatu.

Pojemność: 200 ml


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lip.2008 08:37:22 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
To
teko-2008 napisał(a):
... tylko 2 X załapał mi tryb awaryjny...


zaprzecza temu

teko-2008 napisał(a):
... Logi nie wskazują przeładowania...


Pozdrawiam

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lip.2008 10:22:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lip.2008 21:54:37
Posty: 9
Lokalizacja: Warszawa
Uściślę :) Te 1500km nie przejechałem z ciągle podłączonym laptopem i byc może w którymś momencie gdzieś się te łopatki przyblokowały na kilka sekund a zawór przed trybem awaryjnym nie zdążył obniżyc ciśnienia. Natomiast w trakcie kilkukrotnej diagnostyki dynamicznej vag - nie stwierdziłem przeładowania przy pełnym obciążeniu które wcześniej przed usprawnieniem było na porządku dziennym.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 62 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: