.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 06.lut.2025 21:45:26

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: audi a4 1.9 tdi 90KM brak mocy...
PostNapisane: 08.lip.2008 14:20:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.lip.2008 13:29:59
Posty: 8
witam serdecznie być może powtarzam wątek poruszany już na forum, ale wydaje mi się że inne opisują podobny problem dla silników o większej mocy...
objawy tak jak już pisałem w temacie brak mocy i przyspieszenia, na jałowym biegu maksymalnie mogę 4000 obrotów wykręcić...
czy turbina nadaje się już do wymiany czy też można ją jeszcze uratować, przeczyścić...???
wcześniej miałem problemy z odpalaniem na gorącym silniku...
pozdrawiam
maciekm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: audi a4 1.9 tdi 90KM brak mocy...
PostNapisane: 08.lip.2008 14:24:36 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
mathias74 napisał(a):
witam serdecznie być może powtarzam wątek poruszany już na forum, ale wydaje mi się że inne opisują podobny problem dla silników o większej mocy...
objawy tak jak już pisałem w temacie brak mocy i przyspieszenia, na jałowym biegu maksymalnie mogę 4000 obrotów wykręcić...
czy turbina nadaje się już do wymiany czy też można ją jeszcze uratować, przeczyścić...???
wcześniej miałem problemy z odpalaniem na gorącym silniku...
pozdrawiam
maciekm


1. Po pierwsze - witamy sie w dziale NEWBE
2. Na jalowym 4000 tysie, a na 3 biegu do ilu sie kreci ????
3. Przydałby sie kod silnika.
4. Bez diagnostyki [logi] poruszamy sie raczej w sferze domnieman i wróżb.

Pozdrawiam serdecznie

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: audi a4 1.9 tdi 90KM brak mocy...
PostNapisane: 08.lip.2008 14:27:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
mathias74 napisał(a):
witam serdecznie być może powtarzam wątek poruszany już na forum, ale wydaje mi się że inne opisują podobny problem dla silników o większej mocy...
objawy tak jak już pisałem w temacie brak mocy i przyspieszenia, na jałowym biegu maksymalnie mogę 4000 obrotów wykręcić...
czy turbina nadaje się już do wymiany czy też można ją jeszcze uratować, przeczyścić...???
wcześniej miałem problemy z odpalaniem na gorącym silniku...
pozdrawiam
maciekm


na jalowym to mozesz robic przegazowke pod dyskoteka a nie sprawdzac stan turbo/silnika itp/itd ... ;)

a tak powaznie to zaczne troszke od doopy strony i zadam pytanie :

jak rozwiazales problem odpalania na cieplym silniku :?:

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lip.2008 14:45:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.lip.2008 13:29:59
Posty: 8
ogólnie, obrotów w trasie nie sprawdzałem ale maksymalnie moge 80 km/h jechać, dodatkowo odłączenie przepływomierza nie zmienia charakterystyki pracy silnika w jakikolwiek sposób

odnośnie nie zapalania na gorącym silniku, na początku pomagało na wciśniętym pedale gazu ale tak to raczej z benzynami się odpala, teraz odpalam bez jakiegolwiek dotykania pedału gazu i na razie działa


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lip.2008 14:49:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.lip.2008 13:29:59
Posty: 8
wydaje mi się że kod silnika to 1Z


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lip.2008 15:07:36 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Ale i tak nie wiemy jak rozwiazales problem z odpalaniem na cieplym ;)

Moja szklana kula mowi, ze albo swiruje zawór N75 albo nie domyka sie zawór upustowy.
Dobrze by bylo zrobic diagnostyke.

Pozdr

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lip.2008 07:16:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.lip.2008 13:29:59
Posty: 8
przemik napisał(a):
Ale i tak nie wiemy jak rozwiazales problem z odpalaniem na cieplym ;)

Moja szklana kula mowi, ze albo swiruje zawór N75 albo nie domyka sie zawór upustowy.
Dobrze by bylo zrobic diagnostyke.

Pozdr


Odnośnie świrowania ... dotyczy braku mocy czy odpalania na ciepłym???
PZDR


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lip.2008 07:42:43 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
... caly czas odnosze sie do braku mocy... ;)

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: węzyki gumowe :)
PostNapisane: 09.lip.2008 10:13:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.lis.2006 18:04:14
Posty: 11
Lokalizacja: Starogard Gdański
ja miałem podobnie po wymienie wężyków doprowadzających powietrze które ida od pojemnika z filtrem powietrza do zaworu n75 jeden przypadkowo odczepiłem -słabe dojście (sprawdź czy wszystkie są podłączone wiem że cieżko zauwazyć bo jeden jest pod) może byc jakiś uszkodzony Ps: sprawdź :)

_________________
AUDI 80 TDI 95r. + Passat 110KM TDI 98 AFN

www.vag-komplex.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lip.2008 10:09:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.lip.2008 13:29:59
Posty: 8
Komputer nie wykazał żadnego błędu, jedynie problem z immobilaizerem...

Dodam jeszcze że odłączenie przepływomierza nie powoduje jakichkolwiek zmian w pracy silnika.

Myślicie że to jest jednak N75 ????


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lip.2008 10:14:29 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Miales diagnostyke zrobic, a nie tylko błedy sprawdzic ....

Na tej zasadzie wymienisz pol auta i dalej bedziesz jezdzil max 80 km/h.... chyba ze masz duzo $.

Pozdr

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lip.2008 10:49:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
Witaj kolego mathias

Cytuj:
Dodam jeszcze że odłączenie przepływomierza nie powoduje jakichkolwiek zmian w pracy silnika.


Tzn wyjąłeś przepływkę ? I stwierdziłeś ze jest identycznie ???
W takim razie kup nową i wsadź, BO STAREJ żywot już najprawdopodobniej minął :D

jesli dalej nie dostanie mocy:
Czy mógłbyś napisać co nie co np:

jaki przebieg, czy coś robiłeś sam bez ingerencji mechanika w motorze jeśli to jeden-zetka, czy samochód przy pulsacyjnym dynamicznym wciskaniu gazu pod 4tys/obr wydaję z siebię jakiś dym w ogóle, jak tak to jaki? Czy zauważyłeś spadek spalania na 100km.

Po drugie kolega moze nie moze i nie umie zrobic logow. (Nie każdy umie, jakby umiał to by sobe zrobil i popatrzył, co nieco wywnioskowal, czytuje te forum).

Obadaj wszelkie rurki dolotu (podcisnienia) jak i wtryczki (lmm) czy nie mają jakiś pęknięć spowodowanych ( sparcianą gumą), Turbo, zawór N75 mozliwe najprawdopodobniej, sztanga na turbo moze lezec, zawor EGR zapchany takze.
Taze widzisz kolego jest pytan b.wiele czy stosujesz sie do 10. przykazan silnikow Turbo diesel.
Chłodziłes turbo po dlugich podróżach, nie pałowałeś silnika na zimno ect.

Czy spadek mocy zaczął się wyczowalny odrazu, czy po dluzszym czasie ?



:peace:

Reanimacja zaworu N75 w 1Z

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lut.2009 11:10:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.lip.2008 13:29:59
Posty: 8
odnośnie mojej awarii, być może komuś to pomoże, przyczyną był zapchany katalizator, wywaliłem go i śmiga jak nowy...

_________________
audi a4 1.9 tdi 90 KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lut.2009 16:32:06 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Zeszło Ci troche... ;)

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 47 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: