.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 05.lut.2025 19:03:16

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 2002 2,5TDI Multitronic] Ponownie Multitronic
PostNapisane: 07.lip.2008 23:40:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.lip.2007 20:43:22
Posty: 18
Lokalizacja: Legnica
We wskazanej wyżej audi przy przebiegu około 190.000 pojawiły się szeroko opisywane na forum tradycyjne problemy w Multitronicu (podszarpywanie podczas jazdy).
Z tego powodu zdecydowałem się na naprawę skrzyni. od znajomego dostałem namiar na gościa, który naprawia automatyczne skrzynie biegów - naprawiał jego Multitronica - wszystko było w porządku.

Niestety w moim aucie po dokonaniu naprawy - wymiana łańcucha, tarczek, itp. spowodowała kilka innych problemów.

Kwestia podszarpywania podczas jazdy została wyeliminowana jednak pojawiły sie inne problemy - usterki:
- każdorazowo po odpaleniu auta po nocy - brak reakcji na pedał gazu na P i N - wciskam do dechy obroty stoją - po włączeniu D lub R po kilku sekundach auto zaczyna ślamazarnie ruszać i po kilkunastu sekundach odjeżdżam,
- problemy z pełzaniem - auto pełza jakby miało kwadratowe koła - mocny ciąg - słaby ciąg do tego na delikatnym pochyleniu drogi na D toczy sie do tyłu!!!,
- po nagrazniu auta - jazda 10 - 20 km lub dynamiczna jazda na manualnej zmianie biegów - potężne szarpniecia przy ruszaniu - tak szarpie autem, że można wypaść z samochodu - poza tym brak możliwości podjechania pod jakąkolwiek górkę - cały czas autem szarpie,
- przy ruszaniu - auto zimne - brak płynności przy ruszaniu po naciśnieciu gazu brak reakcji 1-2 sekundy i mocne szarpnięcie.

Generalnie mówiąc skrzynia została zepsuta - obecnie brak możliwości jazdy autem - zagrożenie dla życia - moge nie odjechać np. ze skrzyżowania.

Mechanik juz 5 razy poprawiał robotę:
2 razy czyścił sterowanie,
2 razy wymieniał olej - ponoć zostały jakieś opiłki z łańcucha
1 raz kombinował z elektroniką - podejrzewał, że problem z cisnieniem w skrzyni - po sprawdzeniu wszystko jest ok
Po ostatniej mojej wizycie stwierdził, że problem jest z jakimś komputerem w skrzyni i trzeba go wymienić - ponoć po nagrzaniu cisnienie jest 0 - a auto ciśnienei ma - słowa mechanika.

Po pierwszej jego naprawie komputer pokazał błedy związane ze skrzynią - sam sprawdzałem na Vag-u - nie zapisałem ich.
Jednak ponownie sprawdzę i podam do wątku na forum.

1/ Jakie mogą być przyczyny tych objawów?
2/ Czy objawy wyżej opisane to może robota mechanika??? - wczęśniej auto takich usterek nie miało.

Jutro wysyłam mu reklamację na pismie - jednak chciałbym miec wiedzę co jest powodem usterek.

_________________
Było A6 '99 2,5 TDI Tiptronic
Potem A6 '02 2,5 TDI Multitronic
A teraz jest A6 '06 2,7 TDI Multitronic


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lip.2008 23:46:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2008 21:13:24
Posty: 1195
Lokalizacja: Gorlice
Wstrzymaj się kolego narazie i spróbuj przeprwowadzić adaptację/nastawianie skrzyni według tego opisu :) - jest spora szansa że Ci się uda i będzie znacznie lepiej:
Chociaż opis jest drastyczny i może przedastawiać objawy bedące skutniem złej naprawy... Ale miejmy nadzieję
Paw1972 napisał(a):
Multitronic przechodzi adaptację, czyli skrzynia musi być "nauczona" jak ma jeździć. W pewnych sytuacjach może się to zmienić, czyli komputer przekazuje niewłaściwe polecenia. Może się to wydarzyć ,np. po gwałtownym wyhamowaniu auta z dużej prędkości przed przeszkodą, np. "leżącym policjantem" i zaraz potem po raptownym wciśnięciu pedału gazu, kiedy nastąpi spore szarpnięcie, przeciążenie. Dzieje się to również po odłączeniu zasilania, czyli akumulatora. Komputer po jakimś czasie traci pamięć. Jak wygląda jazda multitronikiem z "wypadniętą" adaptacją? Po zatrzymaniu auta na wzniesieniu i po ponownym puszczeniu hamulca auto zamiast ruszyć od razu do przodu, potrafi cofnąć się do tyłu i to nawet sporo. Dopuszczalne jest przy stromym podjeździe cofniącie o kilkanaście do kikudziesięciu (20-30) cm. Przy braku adaptacji może to być nawet metr i więcej. Po za tym auto zaczyna wyraźnie szarpać przy ruszaniu.
Adaptację bez użycia VAG-a przeprowadza się w taki sposób:
- należy odłączyć minusową klemę z akumulatora na minimum 10 minut
- wcześniej zadbać o płaski odcinek drogi, gdzie będzie można spokojnie przejechać w przód i w tył
- po podłączeniu akumulatora ustawić auto na płaskim (koniecznie) odcinku drogi, załączyć N, odczekać chwilę i załączyć D, przytrzymać hamulec jakieś 20 sekund i wcisnąć gaz do około 50 % mocy. Przejechać odcinek około 50-100 metrów (wystarczy w zupełności). Zatrzymać auto, przełączyć na N, a następnie na R, przytrzymać hamulec około 20 s i przejechać do tyłu podobnie jak do przodu. Adaptacja zakończona. Aby być pewnym w 100% najlepiej podjechać pod spore wzniesienie i ruszyć. Auto startuje od razu do przodu. Podobnie podczas ruszania nie występuje efekt szarpnięcia.
Zalecane jest profilaktyczne przeprowadzanie adaptacji co około 15 tys. km oraz wtedy, kiedy skrzynka zaczyna zachowywać się inaczej.


Pozdr

_________________
Pozdro Sławek :peace:
CCCO Allroad AKE Tip by SSerwis - 230PS 440nm :smokingdevil:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lip.2008 10:42:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.mar.2007 21:09:17
Posty: 86
Lokalizacja: Wrocław
u kogo robiłeś skrzynkę jeśli można zapytać? :/

_________________
a4 2.5tdi 2004 BDG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lip.2008 21:41:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.lip.2007 20:43:22
Posty: 18
Lokalizacja: Legnica
Stachura Przybyłowice koło Legnicy

_________________
Było A6 '99 2,5 TDI Tiptronic
Potem A6 '02 2,5 TDI Multitronic
A teraz jest A6 '06 2,7 TDI Multitronic


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lip.2008 23:57:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2007 20:20:09
Posty: 974
Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol Obecny od 27.05.2007
Arkadiusz80. Radzę nie bawić się dalej w kolejne próby reanimacji na ślepo. Musisz wiedzieć co się stało zanim będziesz grzebał w skrzyni (mam na myśli fachowca od ASB). Ale chcąc nie chcąc jak jeszcze jeździ to zrób adaptację ! Stamlej zacytował jak to zrobić. Drugi sposób to zaprogramować - ASO lub ktoś kto się naprawdę na tym zna. Pierwszy sposób jest darmowy i działa. Nawet jak pojedziesz do specjalisty, to podłączy twoje cacko pod VAG-a i wyjedzie nim - spróbuje osiągnąć 60 st. C (temp. oleju w skrzyni oczywiście) i dopiero powie tobie co jest grane. Z twojego opisu może być wszystko lub "tylko" wypadniętą masz adaptację.

Nie wspomniałeś nic o oprogramowaniu. Czy on wgrał tobie właściwą wersję oprogramowania uwzględniając wszystkie parametry twojego auta ?

Dziwi mnie to, że po naprawie kiedy widział wszystkie bebechy skrzyni powątpiewał w ciśnienie w skrzyni. Przecież musiał widzieć w jakim stanie jest pompa i pozostałe elementy. Przecież przed naprawą powinien wiedzieć jakie ciśnienie ma skrzynia i po naprawie również (prawidłowe jest 36 barów przy roboczej temp., a na N zdaje się 5).
Gość pewnie miał na myśli sterownik, który jest zatopiony w skrzyni. Czy teraz on ci proponuje jego wymianę ? Przecież jest to metoda na chybił - trafił. A kosztuje on nie mało.
Objawy które opisujesz pasują do chyba wszystkiego, ale i też tak zachowuje się jak ma mało oleju lub brudny i to bardzo. Może masz niewłaściwy olej? (Olej stosowany do multi ma specjalną mieszankę składników, które zapobiegają wycieraniu się jej podzespołów (tarczki, łańcuch itp). Inne tego nie mają ! Chociaż nawet gdyby, to różnicy początkowo nie odczułbyś tylko nastąpiłoby szybsze doprowadzenie do kolejnej awarii.
Prawdę o sobie skrzynia pokazuje wtedy, kiedy osiągnie (jak osiągnie, gdy ciśnienie jest prawidłowe) właściwą temperaturę. Często wystarczy przejechać około 15 km.
Daj znać jak sytuacja :peace:
pozdr. :)

ps. Opis jest drastyczny i na samą myśl mam dreszcze. I chociażby z tego powodu nie dałbym multitronica w ręce tego człowieka.

_________________
A6 2.5 TDI SE AYM 2002 FSC
Po adrenaline wskocz tutaj:
http://pl.youtube.com/watch?v=sKq6HmEM79Q
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lip.2008 10:18:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lip.2005 15:32:46
Posty: 135
Auto: Audi RS6 C5
to możne i ja się dołączę do tematu, u mnie problem ze skrzynią dopiero raczkuje, pomijając awarie skrzynki zaworowej z powodzeniem usuniętą pojawiają się sporadyczne symptomy problemów.

Mianowicie podstawową kwestia jest dziwne zachowanie samochodu podczas dojeżdżania do świateł, zapala się wówczas kontrolka ESP a samochód zachowuje się tak jak by nie odnotował faktu wciśnięcia pedału hamulca, jednym słowem nadal "ciągnie" do przodu. druga kwestia jest poszarpywanie przy ruszaniu.

Oba te objawy występują bardzo sporadycznie, samochód potrafi kilka dni jeździć bez problemów by w pewnej chwili sobie poszaleć.

Czy może być to kwestia wspominanej przez was adaptacji? vag-com pokazuje dwa błędy

Skrzyni oraz ABS ten sam błąd:

"18265 - Load Signal: Error Message from ECU
P1857 - 35-10 - - - Intermittent"

_________________
Audi RS6 C5 4.2 Quattro Avant
Audi A6 C5 3.0 Quattro Avant
---------------------------------------
Audi A6 C4 2.5TDi Avant ... skradziony
Audi A6 C4 2.5 TDi Sedan ... sprzedany
Audi A4 B6 2.5 TDi Quattro ... sprzedany
Audi TT 8N 1.8 T Quattro ... sprzedany
Audi A6 C5 2.5 TDi Avant ... sprzedany
Audi S6 C5 4.2 Quattro ... sprzedany


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lip.2008 10:46:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:59:34
Posty: 2370
Lokalizacja: Pomorskie
sprawdz czy kostki przy ECU nie sa zalane woda i przeczysc te kostki ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lip.2008 13:30:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lip.2005 15:32:46
Posty: 135
Auto: Audi RS6 C5
masz na myśli "główny" komputer czy ABS ? gdzie znajduje się jeden i drugi ?

_________________
Audi RS6 C5 4.2 Quattro Avant
Audi A6 C5 3.0 Quattro Avant
---------------------------------------
Audi A6 C4 2.5TDi Avant ... skradziony
Audi A6 C4 2.5 TDi Sedan ... sprzedany
Audi A4 B6 2.5 TDi Quattro ... sprzedany
Audi TT 8N 1.8 T Quattro ... sprzedany
Audi A6 C5 2.5 TDi Avant ... sprzedany
Audi S6 C5 4.2 Quattro ... sprzedany


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lip.2008 23:29:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:59:34
Posty: 2370
Lokalizacja: Pomorskie
komputer silnika i skrzyni ;)

Komputer silnika masz pod podszybiem po lewej stronie, a skrzyni wystarczy ze wyjmiesz kostke z dolu ze skrzyni :-)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lip.2008 19:05:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.lip.2007 20:43:22
Posty: 18
Lokalizacja: Legnica
Adaptacja była robiona przez ponoć kogos kto zna się na rzeczy. Nic to nie dało - objawy pozostały - generalnie teraz pojawiają się po rozgrzaniu auta - jakieś 30-50km jazdy. Vag - brak błedów. Mechanik mówi, że u jakiegoś jego kolegi komputer nie wykrywa ciśnienia oleju w skrzyni. Po prostu masakra. Podejżewam, że gość doszczętnie rozwalił mi skrzynię i teraz nie wie jak z tego wybrnąć.

Proszę polećcie kogoś kto na prawdę się na tym zna - słyszałem o SSerwis - gdzieś na śląsku - po prostu zabieram auto i robię naprawę na koszt gościa. Nie wykonał zlecenia - więc zgodnie z k.c. na jego koszt zlecam naprawę innemu podmiotowi.

_________________
Było A6 '99 2,5 TDI Tiptronic
Potem A6 '02 2,5 TDI Multitronic
A teraz jest A6 '06 2,7 TDI Multitronic


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lip.2008 19:11:13 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
www.sserwis.pl

Poszukaj sobie postów np. Kolegi Paw1972 ... . Z Legnicy wcale nie masz tak daleko i moim zdaniem - nie ma się nawet nad czym zastanawiać ... .

PS: W kwestiach "formalnych" :): proszę abyś zapoznał się z funkcją EDYTUJ ... :-) . Doskonała "instrukcja obsługi" znajduje się w Regulaminie (Par.1, Pkt.1).

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lip.2008 03:44:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.lip.2007 18:30:35
Posty: 32
Lokalizacja: Legnica
Kolego, a kto Ci polecił zakład Stachury do zrobienia skrzyni w okoicy Legnicy ???

Wiesz jaką masz skrzynię, 6 czy 7 lamelkową ? Jaką tak naprawdę ten zakłałd dokonał naprawę, bo zdaje się że wymienili ci elemanety scierne bez ingerencji w sterowik skrzyni...

Z opisu który podajeszesz,w/g mnie wynika, że od samego początku miałeś uwalony sterownik skrzyni, ale jedynym zakładem który może profesjonalnie rozwiązać Twój problem jest SSerwis, jak poleca Ci Piotruś i Paw1972....

pzdr
Rafał

_________________
bylo wiele aut...
ostatnio A4 B5 1,6
obecnie A6 C5 Avant 2,5TDI AYM 2002


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 74 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: