.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 05.lut.2025 18:54:23

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 57 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sty.2008 21:11:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.paź.2005 16:37:52
Posty: 258
Lokalizacja: MTW
Znow mam kilka pytan, otoz po ponownym vagowaniu udalo mi sie polaczyc z grupa basic settings 000, no i spojrzalem na kat wtrysku czyli pozycja 2.

U mnie w tej pozycji pomiar waha sie od 57 do 60 ,czasami 61, czy takie wahania sa dopuszczalne, czy raczej powinno miec to jedna wartosc,lub mniejsze odchyly?Doczytalem gdzies ze moze sie to wahac max o 1 lub 2?

Jesli takie odchyly jak u mnie wystepuja to o czym to swiadczy,czy jest to wynikiem zuzycia jakiegos elementu?

_________________
***********************
Mercedes 124 300D, oczywiście kombi
A6 C4 Avant 1,9TDI AHU,97r,zostało w rodzinie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sty.2008 08:56:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
datar napisał(a):
Znow mam kilka pytan, otoz po ponownym vagowaniu udalo mi sie polaczyc z grupa basic settings 000, no i spojrzalem na kat wtrysku czyli pozycja 2.

U mnie w tej pozycji pomiar waha sie od 57 do 60 ,czasami 61, czy takie wahania sa dopuszczalne, czy raczej powinno miec to jedna wartosc,lub mniejsze odchyly?Doczytalem gdzies ze moze sie to wahac max o 1 lub 2?

Jesli takie odchyly jak u mnie wystepuja to o czym to swiadczy,czy jest to wynikiem zuzycia jakiegos elementu?



takie odchyly so dopuszczalne .... [czy pomiar robiony przy 90 stopniach :?: ]

ksiazkowo powinno byc 49-54 .... ;)

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sty.2008 10:25:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.paź.2005 16:37:52
Posty: 258
Lokalizacja: MTW
Tak,pomiar robiony na cieplym silniku, temp.88,2 :)

A skad sie bierze ten odchyl,zuzycie jakiejs czesci?
Czy w nowym silniku tez moze sie tak wahac o 1-4, czy tam raczej stoi rowno?

I jeszcze jedno pytanie,zauwazylem ze dawki w bloku 013 wynosza srednio okolo:

na zimnym silniku:
1cyl od -0,02 do -0,35
2cyl -3
3cyl -3

na cieplym:

1cyl -1,48
2cyl -0,78
3cyl -1,67

1.Czy to ze te dawki zmieniaja sie na zimnym i cieplym silniku wskazuje na uszkodznie pompy czy wtrysku sterujacego?


moglby mi ktos wytlumaczyc:

2.Dlaczego dawka na zimnym i na cieplym sie zmienia, czy tak powinno byc,tylko ze w wartosciach blizszych zeru, czy moze te wartosci powinny byc takie same na zimnym i na cieplym, ewentualnie co teraz zaczac robic,wtryski czy pompe?

3.Dlaczego na zimnym silniku daje lepsza dawke na 1 cylindrze , a na cieplym na drugim cylindrze?

_________________
***********************
Mercedes 124 300D, oczywiście kombi
A6 C4 Avant 1,9TDI AHU,97r,zostało w rodzinie.


Ostatnio edytowano 10.sty.2008 21:12:47 przez datar, łącznie edytowano 3 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Ahu- przeladowanie
PostNapisane: 09.sty.2008 21:44:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.maja.2005 23:24:47
Posty: 21
Lokalizacja: Cambridge,UK
witam

Podepne sie rowniez do tematu.
Posiadam a4 z silnikiem AHU i ostatnio przeladowuje :/ , zrobilem logi i bardzo bym prosil o analize.
Bardzo ciezko bylo mi go wkrecic na 4200rpm jak widac na logach zajelo ponad minute...
Linki do logow.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/03a ... 033ee.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/85c ... c4a7c.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/db8 ... 15075.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/914 ... fff0a.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/24e ... a0531.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f0a ... 23b50.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/18b ... 5ecf7.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/652 ... 85fdc.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c1c ... 36216.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1b4 ... 406f2.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/daf ... 54f20.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/6bd ... d5595.html


Serdecznie pozdrawiam


Ostatnio edytowano 15.sty.2008 20:23:28 przez Storm, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sty.2008 22:30:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.paź.2005 16:37:52
Posty: 258
Lokalizacja: MTW
Storm:

Twoich logow nie da sie odczytac,chyba musisz zwiekszyc rozdzielczosc tych obrazkow, bo malych nie daje rady odczytac, a po zwiekszeniu sa nieczytelne :)

_________________
***********************
Mercedes 124 300D, oczywiście kombi
A6 C4 Avant 1,9TDI AHU,97r,zostało w rodzinie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sty.2008 21:17:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.paź.2005 16:37:52
Posty: 258
Lokalizacja: MTW
Jest ktos w stanie mi udzielic odpowiedzi na mojego ostatniego posta?

_________________
***********************
Mercedes 124 300D, oczywiście kombi
A6 C4 Avant 1,9TDI AHU,97r,zostało w rodzinie.


Ostatnio edytowano 11.mar.2008 15:14:38 przez datar, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sty.2008 21:44:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.maja.2005 23:24:47
Posty: 21
Lokalizacja: Cambridge,UK
qrde, bede musial inaczej przerobic te jpg, nie mam zbytnio dostepu do neta. Postaram sie jutro cos zrobic.
pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sty.2008 20:24:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.maja.2005 23:24:47
Posty: 21
Lokalizacja: Cambridge,UK
odswierzylem jpg. linki zmienilem w poscie powyzej.

Pozdro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lip.2008 08:54:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.paź.2005 16:37:52
Posty: 258
Lokalizacja: MTW
Witam,


Ponownie prosze o pomoc w rozwiazaniu mojego problemu, przypomne, auto rano po odpaleniu przy obecnej temperaturze dymi jakies 30 sekund do minuty na bialo i nierowno pracuje (zimą trwalo to dluzej), po tym czasie zero dymu i silnik zaczyna pracowac normalnie.

Wymienilem komplet wtryskiwaczy na nowe oryginalne, niestety po wymianie nic sie nie zmienilo, czyli wtryski razem ze sterujacym mozna juz spokojnie wykluczyc.

Korekty w bloku 013 mam na zimnym w granicach od -2,5 do -3 i zmieniaja sie w funkcji temperatury, spadaja na cieplym od -0,8 do -1,9, jak widac na cieplym jest wieksza rozbieznosc miedzy cylindrami, w dodatku nie zawsze.Czasami na pierwszym cylindrze mam korekte -0.8 a drugiego dnia mam na tym samym -1,5 za to na drugim zamiast -1,5 mam -0,8. Czy takie zmienianie sie korekt na cylindrach w poszczegolnych dniach wskazuje na pompe, no bo na logike culinder nie moze byc jednego dnia slabszy a drugiego nagle mocniejszy?

Dodatkowo,
- czasami auto rano odpali normalnie i nie dymi wogole oraz rowno pracuje,
- ostatnio tez mialem tak, ze na cieplym silniku jak go odpalilem minute po wczesniejszym zgaszeniu to nierowno pracowal jakies 15 sekund, po czym nagle cyk i zaczynal pracowac normalnie.

Czy powyzsze objawy moga byc spowodowane np. uszkodzoną swieca zarową, bo mam popekane "fajki" wiec moze sie zdarzyc, ze powiedzmy jakos tam marnie bedzie stykac?

Czy swiece zarowe przy obecnych wysokich temperaturach maja jakiekolwiek znaczenie przy odpaleniu i pracy silnika?

_________________
***********************
Mercedes 124 300D, oczywiście kombi
A6 C4 Avant 1,9TDI AHU,97r,zostało w rodzinie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lip.2008 09:11:08 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
- swiece zarowe nie powinny się wlaczac przy obecnych temp... zdrowe, ksiazkowo ustawione TDi pali na dotyk bez swiec w temp do - 5 *C
- korekty wtrysków [013] są zalezne od tak wielu rzeczy ze pomiary mogą sie roznic od siebie nawet z dnia na dzien.

PS
Przeczytalem caly Twoj watek i ani razu nie zamieszczasz kompletu logów.
Zaloguj(plus odczyt błedów) furmanke na nowych wtryskach - zobaczymy co i jak.

Pozdrawiam

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lip.2008 09:38:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.paź.2005 16:37:52
Posty: 258
Lokalizacja: MTW
Bledow nie ma zadnych, sprawdzalem to codziennie jakis czas temu ,bo obserwowalem korekty, a i teraz od czasu do czasu jak podlacze to bledow brak.

Dodam, ze auto codziennie pali z pierwszego bez zadnych problemow.

Myslalem, ze wykluczenie kompletu wtryskow, przez ich wymiane na nowe pozwoli wstepnie ustalic co moze byc prawdopodobną przyczyną takiego stanu rzeczy, bo z tego co piszesz swiece zarowe moge juz tez spokojnie wykluczyc, a wiec wiele tego nie zostalo, domyslam sie, ze czeka mnie najgorsze ,czyli pompa,nastawnik, albo silnik, ale przy braku kompresji to chyba byly by problemy z odpalaniem, czy nie koniecznie?.

Dobra bede musial znalezc chwile i zrobic logi,a jakies wstepne opinie?


Przy okazji, wczesniej spytam o dobrego pompiarza w Warszawie lub okolicach, prócz Pana w Nadarzynie, bo tam terminy sa kosmiczne, polecicie cos?

_________________
***********************
Mercedes 124 300D, oczywiście kombi
A6 C4 Avant 1,9TDI AHU,97r,zostało w rodzinie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lip.2008 08:39:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.paź.2005 16:37:52
Posty: 258
Lokalizacja: MTW
W koncu udalo mi sie zrobic komplet logow, statycznych jak i dynamicznych, prosze o analize.


statycznie_bs

004
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a0a ... 1480e.html
003
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f57 ... 29465.html
000
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ab8 ... 61ea1.html


dynamicznie
000
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f6f ... 65485.html
001
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ab1 ... 5083c.html
003
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/31b ... b1db8.html
004
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/763 ... d810f.html
008
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c36 ... cb2eb.html
010
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/5f5 ... fe9c9.html
011
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/33a ... b9afc.html

statycznie normalnie

000
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/91f ... d4757.html
001
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/005 ... af30f.html
003
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/39e ... 63722.html
004
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/0e8 ... edb82.html
007
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e4f ... bdfce.html
013
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/715 ... 8e284.html



i jak to wyglada?
dodam moze jeszcze, ze jest wymieniony nowy komplet wtryskiwaczy.

_________________
***********************
Mercedes 124 300D, oczywiście kombi
A6 C4 Avant 1,9TDI AHU,97r,zostało w rodzinie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lip.2008 09:49:24 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
- temperatura silnika - OK
- statyczny kąt wtrysku do korekty
- wyznaczanie dynamicznego kata wtrysku - OK
- turbo - w miare OK - czy jest katalizator ??
- MAF - niedomaga - tnie dawki praktycznie w calym zakresie uzytecznych obrotów - wymienic filtr powietrza/wyczyscic MAF/ ostatecznie wymienic
- EGR - wyglada OK - ale zeby potwierdzic musi byc 003 BS
- dawka paliwa - OK
- korekcje - nie jest dobrze są duuuze in minus...

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lip.2008 10:13:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.paź.2005 16:37:52
Posty: 258
Lokalizacja: MTW
Statyczny kat powinien byc miedzy 49-54, wiem, ale to raczej nie jest przyczyna mojego problemu, przy okazji ustawie, poki co pali z pierwszego.

Tak, wyglada na to, ze jest katalizator.

EGR- jest powyzej log statyczny 003BS, czy chodzilo o to ze musi byc dynamiczny 003BS?

MAF - wyczyszcze tez przy okazji,ale tez nie sadze zeby to bylo przyczyna propblemu.

No wlasnie korekcje duze na minus dlatego pewnie dymi rano na bialo przez chwile i nierowno pracuje,jak widac na cieplym te korekcje tez sa sporo na minusie.

Jakies pomysly dlaczego tak zdejmuje dawki, brak kompresji w silniku, cos z pompą wtryskową czy elektroniką pompy?

Co ciekawe rano raz na jakis czas odpali mi normalnie i nie dymi na bialo i silnik rowno pracuje, na cieplym mam wtedy korekcje w granicach od -0,8 do -1,5, wiec duzo mniej niz obecnie. Czy przyczyna takich zmian korekcji moze byc brak kompresji?

_________________
***********************
Mercedes 124 300D, oczywiście kombi
A6 C4 Avant 1,9TDI AHU,97r,zostało w rodzinie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lip.2008 10:21:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
datar napisał(a):
St
Jakies pomysly dlaczego tak zdejmuje dawki, brak kompresji w silniku, cos z pompą wtryskową czy elektroniką pompy?



a jak ta kompresja jest ... :?:

osobiscie sklanialbym sie ku VP a dokladnie czyszczeniu nastawnika ...

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lip.2008 10:37:07 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
datar napisał(a):
EGR- jest powyzej log statyczny 003BS, czy chodzilo o to ze musi byc dynamiczny 003BS?


Nie istnieją dynamiczne BS.. :) , ten statyczny 003 ktory zamiesciles nie jest BS

datar napisał(a):
Jakies pomysly dlaczego tak zdejmuje dawki, brak kompresji w silniku, cos z pompą wtryskową czy elektroniką pompy?


Skoro zdejmuje dawki to jest prawdopodbne, ze kompreja jest dobra... ale zmierzyc nie zaszkodzi

przychylam sie do opini kolegi - rozwazylbym czyszczenie nastawnika... albo... podmienil wtrysk sterujacy na ten ze starego kpl... i zobaczyl wtedy jak sie bedą zachowywaly wyniki w 013.

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lip.2008 10:41:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.paź.2005 16:37:52
Posty: 258
Lokalizacja: MTW
Nie mierzylem cisnienia sprezania, wiec nie wiadomo jak jest z kompresją, ale tak na zdrowy rozsadek sie zastanawiam ze gdyby nie bylo kompresji to przeciez jednym z objawow jest problem z odpalaniem, a mi pali zawsze za pierwszym przekreceniem kluczyka.

Po drugie tak sie zastanawiam, ze skoro raz korekty mam tak:

cyl1 cyl2 cyl3
-2,5 -1,6 -2,5

nastepnego dnia mam tak:

cyl1 cyl 2 cyl3
-1,5 -2,5 -2,3

no to przeciez z dnia na dzien nie moze sie jeden cylinder zrobic gorszy a drugi lepszy, w dodatku jak juz pisalem czasami mam takie korekty:

cyl1 cyl2 cyl3
-1,5 -1,1 -0,8

co juz zupelnie mi nie pasuje do braku kompresji, bo nie sadze by z jakiegos powodu mogla sie ona tak zmieniac, dlatego chodzi mi po glowie pompa,nastawnik albo jakas inna elektronika, a z drugiej strony roznie to bywa.

Mozecie jeszcze cos wiecej powiedziec,zasugerowac?


Ps.przemik, komplet wtryskow wymienilem na nowe, na obu sterujacych bylo tak samo, co wskazuje, ze oba sa dobre, takze raczej sterujacy mozna wykluczyc..

_________________
***********************
Mercedes 124 300D, oczywiście kombi
A6 C4 Avant 1,9TDI AHU,97r,zostało w rodzinie.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 57 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 65 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: