.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 05.lut.2025 23:54:19

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lip.2008 09:56:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
Atal-star napisał(a):
A moze inaczej- ma ktos bezpieczny zchipowany wsad do AVF'a :?: :):


he he he .. kolejny amator kwasnych jablek ... :):

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lip.2008 10:19:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:59:34
Posty: 2370
Lokalizacja: Pomorskie
spanky napisał(a):
Atal-star napisał(a):
A moze inaczej- ma ktos bezpieczny zchipowany wsad do AVF'a :?: :):


he he he .. kolejny amator kwasnych jablek ... :):


mialo byc tylko na probe :diabel:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lip.2008 10:22:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2005 18:38:44
Posty: 3228
Lokalizacja: Pomorze
Auto: C7
Atal-star napisał(a):
spanky napisał(a):
Atal-star napisał(a):
A moze inaczej- ma ktos bezpieczny zchipowany wsad do AVF'a :?: :):


he he he .. kolejny amator kwasnych jablek ... :):


mialo byc tylko na probe :diabel:
Co ty kombinujesz :): :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lip.2008 11:43:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.lis.2005 21:08:32
Posty: 754
Lokalizacja: Beskid Wyspowy
Ja mam w swojej, ale trzeba bazować zawsze na orginale.

_________________
AUDI A4 1.9 AVF limuzyna quattro(96KW + soft Goodhope, reszta moja)
AUDI A3 1.9 TDI (74KW + soft Goodhope, reszta moja)
AUDI A4 2.8 quattro - było
AUDI 80 2.0 - zapomniałem, że to tez było
< Jak mam dość Audi to biorę auto najmłodszego syna (Staś już ma prawie 4 lata).


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lip.2008 00:10:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.kwi.2006 18:04:52
Posty: 1574
Lokalizacja: Wałbrzych
Piotruś napisał(a):
Jeśli chodzi o prównanie do jednostek 110PS pamiętaj, że nawet najlepiej zchipowanym AFNem nie jeździ się tak samo dobrze jak seryjnym AWX-em/AVFem. Nawet jeśli ten zmodyfikowany 110PS będzie się cechował lepszą mocą i momentem obrotowym, to ogólne odczucia z jazdy i tak są gorsze (moim zdaniem) niż w silniczkach PD.


A jak jest ze spalaniem w przypadku PD??
Czy to prawda, że palą dużo więcej od AFNa -> czytałem kilka opini o spalaniu przekraczającym 8ltr w jeździe miejskiej :/ ( nie chodzi mi o pałowanie ). Moim AFNem w budzie C5 nie przekroczę 7ltr ( po chipsie, bo wcześniej i 7,5 się zdarzało ). Może się wypowiedziec ktoś kto ma zachipowanego AWX??

Piotruś jaki jest bezpieczny przebieg dla samych pompowtrysków??

Pozdrawiam

_________________
Były:
C4 A6 ACE 94' AVANT
C4 A6 AEL 94' AVANT
C5 A6 AFN 98' AVANT
B6 A4 AWX 01' AVANT
8P A3 BKC 04'
2x S6 C4 AEC 95'
B3 AVB 89' QUATTRO :)
COUPE NG/LPG 92'
B5 A4 ABC/LPG 97' QUATTRO
COUPE ALH 92' QUATTRO
A8 D2 AAT 01' QUATTRO

C5 A6 ASG 01'
Jest
COUPE KV 85'


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lip.2008 10:32:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.lis.2005 21:19:44
Posty: 339
Lokalizacja: wielkopolska
A jak jest ze spalaniem w przypadku PD??

Witam
Mój AWX w UK(angielskie korki ) po mieście łyka 8,5l :| ,,,cos misi napędzac te 130PS i 1543kg: ;)
Rekompensuje na trasie 5,?-7l ,zależy jak jedziesz :diabel:
W automiece po mieście biorą 9-11L

Może się wypowiedziec ktoś kto ma zachipowanego AWX??

Znajomy ma skoksowanego PD-ka i mówi ze spalanie jest podobne , a frajda z jazdy dużo lepsza :diabel:

_________________
AWX ma takie odejscie jak samolot ryanir-a :509: ;)
3BG
Obrazek


Ostatnio edytowano 19.lip.2008 17:28:22 przez szefomaciek22, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lip.2008 11:03:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
cyt Spanky
Cytuj:
he he he .. kolejny amator kwasnych jablek ... :n:


Bez szyderstwa mógł mu pan wytlumaczyć, nie boli, a nie podbijac pod ogrodnika i offtopować temat, brakiem meritum na odpowiedź ;)
Co do slapania:
:| łał to ja swoim jak gniote to 11 nie przekroczy, spokojna jazda jaką preferuję 8.6 L średnio :)

AWX po "dobrym" sofcie po adekwatnej jezdzie na diesla, max 3,2 rpm powinien palic ok 1 do 1,5 litra mniej :) To nie znaczy, że diesel kocha wtedy od 1,3 rpm wcisniety pedal gazu do oporu, w takim przypadku spalanie wzrosnie, tu nie mozna sobie pozwolic na deptanie pedalu gazu do konca jest to nie wskazane. Aby pompy wszelkiego rodzaju diesle byly efektowne, dynamiczne, trzeba wciskac gaz wraz z przyrostem dynamiki auta.
Nie pisze tego do dieslowcow ! Pisze to tylko dla nowych poniekad posiadaczy TDi.

Newman przebieg do popowtrysków (nie ma czegoś takiego jako bezpieczny) zależy od lanego ON dużo czynnikow ze strony kierowcy. Powinny wytrzymac bez matactwa jazda jak na Diesla klekotac przystalo, nawet 400 -500 tkm. ( uszlachetniacz do ON na: lepsze smarowanie ukladu paliwowego, podniesienie jakości ON o kilka punktów cetanów w naszym suchym ropniaku :(, cleaner wtryskow co 15.000tkm ). :)

Atal- star Drgania tzn? na postoju? Czy jadac od 1,5 rpm w wzwyż z momentu obrotowego? Do tego tiptronick moze wibracje sa poniewaz z dolnego zakresu obrotów mozesz się (ze tak napisze bardzo szczypac z gazem) wtedy dostajesz dołu na skrzyni, Turbo i mozesz miec "falującą" prace motoru.
Jeszcze co, to moze elektomagnes któryś kucnął.

A co do softu
bezpieczny to taki, ktory byl programowany na Twoim motorze pod strzynie, pod Twoj i tylko Twoj motor, aby spelniał oczekiwania Twojego 1,9 jak i pod podzespoly napedu. I przede wszystkim używany z głową w codziennej eksploatacji.

:peace:

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lip.2008 22:57:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:59:34
Posty: 2370
Lokalizacja: Pomorskie
grejf napisał(a):
Atal- star Drgania tzn? na postoju? Czy jadac od 1,5 rpm w wzwyż z momentu obrotowego? Do tego tiptronick moze wibracje sa poniewaz z dolnego zakresu obrotów mozesz się (ze tak napisze bardzo szczypac z gazem) wtedy dostajesz dołu na skrzyni, Turbo i mozesz miec "falującą" prace motoru.
Jeszcze co, to moze elektomagnes któryś kucnął.
:peace:


Drgania sa pomiedzy 1600- 2200 rpm, dziś zauwzylem ze jak czasem gwaltownie wcisne gaz w podloge i trzymam to lecą za mną chmury dymu jak z lokomotywy :peace:
Co ciekawe jak wystepuja te drgania to auto jest slabsze, a jak nie ma drgan to jest wiecej mocy :-)

Grejf jaki elektromagnes masz na mysli :?:

Co do pytania o spalanie- moj AVF z multitronikiem 1650kg bez kierowcy w miescie max. 7.5l a trasa 5,5-6,5l ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lip.2008 13:19:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
Szczerze nie jestem w zadnym wypadku specem od pompowtryskow (byly rozne generacje Ty posiadasz ta trzecia w AWX), ale moj znajomy mial drgania bo mu jakies elektromagnesy w nich upadly, ale po Twoim opisie to cos ma na rzeczy

-1,6 rpm W pedal (redukcja tip) - dym, malo mocy. Z jednej strony to normalny odruch, ciekawe tiptronik skoro stwierdzili, ze jest ok, to pojedz do SS niech rzuca okiem (po urlopie), na forum, to gdybanie :)

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lip.2008 22:24:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.kwi.2006 18:04:52
Posty: 1574
Lokalizacja: Wałbrzych
grejf napisał(a):
[
przebieg do popowtrysków (nie ma czegoś takiego jako bezpieczny) zależy od lanego ON dużo czynnikow ze strony kierowcy. Powinny wytrzymac bez matactwa jazda jak na Diesla klekotac przystalo, nawet 400 -500 tkm. ( uszlachetniacz do ON na: lepsze smarowanie ukladu paliwowego, podniesienie jakości ON o kilka punktów cetanów w naszym suchym ropniaku :(, cleaner wtryskow co 15.000tkm ):peace:


Mi nie chodzi o żywotność motoru, a samego układu zasilania ( powiedzmy auta sprowadzonego zza miedzy, bez kręconego przebiegu i jeżdżącego na ON, a nie na czymś pochodnym). Interesuje mnie to dlatego, ponieważ w inenym wątku Basket vs Piotruś toczyli batalie n/t 1.9PD vs V6. Piotrus twierdził, że nieumiejętna wymiana pompek prowadzi do uszkodzenia głowicy i w związku z tym dużych kosztów. O rozrząd w V6 trzeba się martwić ca 200tkm, a przy jakim przebiegu kończą się pompki, przy założeniu że lane było dobre paliwo?

Dzięki za wcześniejsze odpowiedzi

Pozdrawiam

_________________
Były:
C4 A6 ACE 94' AVANT
C4 A6 AEL 94' AVANT
C5 A6 AFN 98' AVANT
B6 A4 AWX 01' AVANT
8P A3 BKC 04'
2x S6 C4 AEC 95'
B3 AVB 89' QUATTRO :)
COUPE NG/LPG 92'
B5 A4 ABC/LPG 97' QUATTRO
COUPE ALH 92' QUATTRO
A8 D2 AAT 01' QUATTRO

C5 A6 ASG 01'
Jest
COUPE KV 85'


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lip.2008 09:59:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:59:34
Posty: 2370
Lokalizacja: Pomorskie
grejf napisał(a):
Szczerze nie jestem w zadnym wypadku specem od pompowtryskow (byly rozne generacje Ty posiadasz ta trzecia w AWX), ale moj znajomy mial drgania bo mu jakies elektromagnesy w nich upadly, ale po Twoim opisie to cos ma na rzeczy


Zeby wymienic te elektromagnesy trzeba wymienic cale wtryski :?: :):

grejf napisał(a):
-1,6 rpm W pedal (redukcja tip) - dym, malo mocy. Z jednej strony to normalny odruch, ciekawe tiptronik skoro stwierdzili, ze jest ok, to pojedz do SS niech rzuca okiem (po urlopie), na forum, to gdybanie :)


Bylem u nich dwa razy ze skrzynia (raz pzerobka na 7lamelek a drugi raz nowy sterownik), po kazdej robocie mechanik sie nim przejechal i stwierdzil ze to normalne :):
Wogole nie byli chetni na diagnostyke silnika :diabel:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lip.2008 10:10:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
Newman
Hmm, ale chodzi Ci o to, ktore uklady paliwowe sie szybciej koncza PD vs V6. Sa one inne, a rozrzad co 200tkm chyba w C6 2.7 lub 3.0 TDi profilaktycznie, aby uniknąć "strzelenia łańcucha" od wycierajacych sie prowadnic ect. Takze jesli chodzi o ost. generacje pompowtryskow na dobrym ON to 300 - 400tkm nie powinno być wyczynem. Jeśli chodzi o uklad zasilania RC - common rail (Pompa główna) dająca zdecydowanie większe ciśnienie czasem są problemy już przy 200tkm w polsce słyszalem juz o siadajacych pompach RC w V6 przy 100tkm (paliwo Pl). Jest takze ważne to co padnie w pompie głów. czasem regeneracja w Bosh'u kosztuje 1,5tpln do 4tpln - wzwyż nowa w ASO kosztuje 14tpln :D
Styl jazdy jest w duzej mierze jak i paliwo odpowiedzialne za zywotnosc wszelkiej masci pomp i wtrysku bezposredniego.

Atal-star miales juz kiedys diesla? na wtrysku... Moim zdaniem jesli masz 90tkm i w SS nie wzbudziło to u nich podejrzenia, to te wibracje sa spowodowane dołem obrotowym, chyba, ze masz trzesienie ziemi w fotelu, to raczej by wzbudzilo podejrzenia co do jakiejs usterki. ;)

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lip.2008 21:52:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.kwi.2006 18:04:52
Posty: 1574
Lokalizacja: Wałbrzych
Chodzi mi tylko i wyłącznie o żywotność pompek w 1.9 PD
V6 nie mam, nie miałem i mieć nie będe.

_________________
Były:
C4 A6 ACE 94' AVANT
C4 A6 AEL 94' AVANT
C5 A6 AFN 98' AVANT
B6 A4 AWX 01' AVANT
8P A3 BKC 04'
2x S6 C4 AEC 95'
B3 AVB 89' QUATTRO :)
COUPE NG/LPG 92'
B5 A4 ABC/LPG 97' QUATTRO
COUPE ALH 92' QUATTRO
A8 D2 AAT 01' QUATTRO

C5 A6 ASG 01'
Jest
COUPE KV 85'


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sie.2008 22:20:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:59:34
Posty: 2370
Lokalizacja: Pomorskie
grejf napisał(a):

Atal-star miales juz kiedys diesla? na wtrysku... Moim zdaniem jesli masz 90tkm i w SS nie wzbudziło to u nich podejrzenia, to te wibracje sa spowodowane dołem obrotowym, chyba, ze masz trzesienie ziemi w fotelu, to raczej by wzbudzilo podejrzenia co do jakiejs usterki. ;)


Mialem diesla, Peugeota, zadnych takich wibracji nie bylo.. Nawet jakbym mu wrzucil 5 bieg jadac 30km/h to by mniej drgal jak ta A6 :<

Mechanik w Sserwis wsiadl w niego, przejechal sie powoli kawalek i stwierdzil ze wszystko ok..

Te trzesienia są b.mocne, trzesie fotelem jak niewiem co :(:
Tym zjawiskom towarzyszy jeszcze takie "buuuuu" i chmura dymu po wcisnieciu gazu w deske..

Co ciekawe zalalem srodek Motula do czyszczenia wtryskow i poki on byl w zbiorniku, auto zdecydowanie lepiej sie zachowywalo, po zatankowaniu kolejnego zbiornika bez dodatku wszystko wrocilo.. :|

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 77 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: