.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 23.lis.2024 00:01:14

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Jaki olej mineralny najlepszy?
PostNapisane: 17.lip.2008 15:21:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.maja.2008 15:29:33
Posty: 42
Lokalizacja: Krapkowice
Witam.
Pytanie takie.
Jaki jest najlpeszy olej mineralny do 2.5 TDI AEL ( przebieg nieznany .ok 340tyś.km)??
Chodzi o Turbine i norme 505.00

Valvoline Diesel Turbo 15W-40??
Valvoline Turbo Sae 15W-50 ??
ELF 15W-40 Turbo Diesel ?
Mobil Diesel 15W-40 ?
Castrol Magnatec 15W-40 ??
Havoline Diesel 15W-40?
TOTAL QUARTZ DIESEL 5000 15W40?


Zakładam ,ze wszystkie te oleje spełniają norme 505.00 .
Miałem juz zalane auto minerałem ,dlatego ze względu na przebieg niezmienie na lepszy( na 7500km obyło gdzies 100ml oleju z silnika) ,ale zależy mi na najlepszym oleju mineralnym .

Prosze o pomoc , bo zaraz stuknie 8 tyś.km przejechanych na Magnatecu 15W-40 i niewiem co wlac ?
Czy Magnatec ,czy coś lepszego - innego ?

Czy są jakies procedury do których jak się zastosuje ,to można przejsc na olej 10-40 jak auto ma rzeczywistego przebiegu ponad 300tyś.km ?
Z tego co wiem ,mój Audik zrobił 65tyś.km na mineralnym.

Tu piszą ,ze można syntetyk .... mętlik się w głowie robi powoli .

http://www.a4-klub.pl/smf...t15435.285.html

Jakies pomysły ?
Pomóżcie.

_________________
Audi A6 AVANT 2.5 TDI AEL


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lip.2008 07:31:29 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8307
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
Oj.
Zmien chociaż na półsyntetyk....
Nie rób tego temu biednemu dieslowi :(

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lip.2008 08:14:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12018
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
dobry minerał to często zmieniany minerał.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lip.2008 09:35:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.maja.2008 15:29:33
Posty: 42
Lokalizacja: Krapkowice
MorgothV8 napisał(a):
Oj.
Zmien chociaż na półsyntetyk....
Nie rób tego temu biednemu dieslowi :(



Bardzo był chciał i wiem jak to ważne ,ale auto to kupione zostało aby robiło kilometrów. Jezeli ja teraz zaleje go półsyntetykiem ,a cos sie zacznie dziac i trzeba będzie interweniowac to będzie kicha. Auto zas będzie stało i będzie naprawiane.

Cytuj:
dobry minerał to często zmieniany minerał.


No właśnie do tego się stosuje , tylko niewiem ,czy ten Castrol Magnatec nie można czyms lepszym zastąpic.

_________________
Audi A6 AVANT 2.5 TDI AEL


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lip.2008 10:01:27 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
Niby co sie będzie miało dziać, gdy zalejesz silnik połsyntetykiem ?
W najgorszym wypadku troche sie rozszczelni, nic więcej - wtedy mozesz zalac go minerałem

Jak miałem B-3, 1.8 S, to przeszedłem z powrotem na połsyntetyk przy przebiegu 315 tys km ( pewnie kręcony :D ) i nic sie silnikowi nie stało.
Lej półsyntetyk.

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lip.2008 12:07:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.maja.2008 15:29:33
Posty: 42
Lokalizacja: Krapkowice
ZiPi napisał(a):
Niby co sie będzie miało dziać, gdy zalejesz silnik połsyntetykiem ?
W najgorszym wypadku troche sie rozszczelni, nic więcej - wtedy mozesz zalac go minerałem


Albo wypłucze mi jakies osady w silniku które nazbierały sie przez okres kiedy silnik pracował na mineralnym i zatka jakis kanalik olejowy.

Z tym co piszesz ,to oczywiscie masz racje ,najwyżej zacznie oleju brac troche więcej i nic sie nie stanie ,ale może cos się pozatykac tymi osadami , silnik zacznie gośniej pracowac .
Rozmawiałem z kilkoma ludźmi co wymieniają oleje i każdy powiedział , ze juz po zabawie :/ .
" Wymieniaj co max 9-10 tyś.km mineralny i będzie jeździc "

Czy jest jakas metoda jak sprawdzic ,czy można przejsc na lepszy olej ? JAkas procedura ?

_________________
Audi A6 AVANT 2.5 TDI AEL


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lip.2008 12:36:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12018
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
płukanie specyfikiem do czyszczenia silników, wlewanym do oleju, potem zalanie półsyntetykiem. Polecam.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lip.2008 21:50:23 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
Skoro zrobił, jak piszesz, 65 tys km na mineralnym, to kanałow nie pozatyka, bo nie będzie czym. Osadow duzo nie będzie. ( no chyba ze te 65 tys. bez wymiany :D )
Dla pewnosci mozesz zrobic płukanie, choc ja bym go zalał normalnie połsyntetykiem i zrobił wymiane ( razem z filtrem ) po ok 5 tys km. Sam sie wypłucze.

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lip.2008 22:20:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.paź.2006 22:11:31
Posty: 469
no rzeczywiście trochę może rozszczelnić silnik bardzo trafnie powiedziane. Po zalaniu sprowadzonego auta półsyntetykiem zaczął papać 4 litry oleju między wymianami - to chyba jeszcze kwalifikuje się do określenia trochę ale z dodatkiem DUŻO.

Lej już mineralny - szkoda pieniędzy na ciągłe wymiany uszczelniaczy.

_________________
Audi It's all about drive


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lip.2008 23:55:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sty.2005 20:31:38
Posty: 463
Lokalizacja: Częstochowa
Ale po co ma lac półsyntetyk. Co mineralny jest zły. Ważne żeby był. Czy ten semi przedłuży mu życie?(Jedynie co może to skrócic. Silnikowi żecz jasna)
Myślę że nie warto wydawac pieniądze na droższy olej który i tak pójdzie później do kanału.
Zauważyłem że na tym forum wszyscy leją syntetyk albo semi bo mineralny to podobno nie olej tylko jakieś gó..o :diabel:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lip.2008 01:31:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2007 14:42:27
Posty: 245
Lokalizacja: Prudnik/Swindon
no dobra ale nikt nie powiedział który ma wybrac ... :?:

_________________
A6 C5 APU Q + wirus + stag 300 - było
A6 C5 AWX + wirus


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lip.2008 10:03:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.paź.2006 22:11:31
Posty: 469
jak to który - jest tylko jeden olej - mobil 1 :D

_________________
Audi It's all about drive


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lip.2008 11:12:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sty.2005 20:31:38
Posty: 463
Lokalizacja: Częstochowa
A6 man napisał(a):
no dobra ale nikt nie powiedział który ma wybrac ... :?:


Najtańszy. Olej to olej :D :D :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lip.2008 11:25:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.maja.2008 15:29:33
Posty: 42
Lokalizacja: Krapkowice
quattrofan napisał(a):
płukanie specyfikiem do czyszczenia silników, wlewanym do oleju, potem zalanie półsyntetykiem. Polecam.


Dzięki wszystkim za zainteresowanie się tematem. Myśle ,ze nie przyda się on tylko mi ,ale tez innym , którzy będą mieli podobny dylemat.

Wymieniłem dzis olej na Magnateca 15W-40 ,ale w między czasie gadałem z gościem i powiedział ,ze przepłukał by silnik przez 10 minut na biegu jałowym preparatem do płukania silnika LIQUI MOLY( akurat wczoraj robił płukanie w busach i mu się pokończyły) i potem można by zalac go olejem o klase wyższym ,czyli 10W-40 .
Ewentualnie moge wtedy pozostac przy mineralnym 15W-40 ,ale ta płukanka powedział ,ze napewno pomoże .
Przyjeźdzają do niego busy z firmy co wozi ludzi na holandie i spowrotem ( sprintery same) i co trzecią wymiane oleju robią takie przepłukanie specjalnym preparatem.

Ja nie uważam ,ze dobry mineralny jest zły ,ale temperatury panujące przy smarowaniu turbiny go nieszczą.

Wymieniłem teraz mineralny po 7500 km na nowy .

Zastanawiam się nad tą płukanką , czy jest ktos komu przez to zaczął samochód żrec olej ??

_________________
Audi A6 AVANT 2.5 TDI AEL


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lip.2008 12:26:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.lut.2007 21:05:21
Posty: 2798
Lokalizacja: WWL
moj żre bez plukania :peace:

_________________
życie jest za krótkie żeby jeździć diesel'em
BEZ TRANSPORTU NIE MA NIC
..........................................................................
100C4/S4 4.2 V8...było
accord V .....było
Łoś V70 w AEL'u było
w211 3.2lpg 2003r czarny sedan było
A6c6 3.0 tdi było
s124 605.911 pojechał dalej nabijać km


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sie.2008 09:29:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.cze.2007 08:51:34
Posty: 30
Lokalizacja: Kraków
Mam furkę która ma (teoretycznie) 380kkm i jeżdżę na semi. Wymieniam olej co 10kkm-ów i nic się nie dzieje. Nigdy nie jeździłem na mineralnym ale przyłączyłbym sie do opinii że diesel jeszcze na turbinie może to odczuć i to boleśnie.

_________________
Audi A6 C4 1994 2,5 TDI AAT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sie.2008 09:57:00 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.maja.2005 19:26:12
Posty: 1185
Lokalizacja: Sosnowiec
Zmień na minerał i poczekaj do zimy jak będzie z -20 stopni :peace:

_________________
AUDI A6 C4 Avant 2,5 TDi quattro - BYŁO :(
AUDI 80 B4 2,3 NG benzyna - BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sie.2008 10:17:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.cze.2007 08:51:34
Posty: 30
Lokalizacja: Kraków
Byk napisał(a):
Zmień na minerał i poczekaj do zimy jak będzie z -20 stopni :peace:

Dobrze Byku mówisz. Zima leczy z minerału.

_________________
Audi A6 C4 1994 2,5 TDI AAT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sie.2008 17:49:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.sie.2006 20:33:43
Posty: 87
Lokalizacja: LKR
Nie wiem czy koledzy widzieli specyfikacje olejów, ja z tego co widziałem, to niektóre oleje mineralne mają takie same właściwości myjące jak oleje półsyntetyczne więc w czym problem?? np Mobil Super S 10W40 - półsyntetyk ma liczbę zasadową TBN równą 10mg KOH/g, taką sama wartość widnieje dla mineralnego Mobila Super 15W40. Liczba zasadowa TBN (Total Basic Number) jest miarą zawartości detergentów i dyspergatorów w oleju.

_________________
B4 avant 1.9 TDI 1Z 79kW BOX
Powered by Lidl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sie.2008 19:22:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.maja.2008 15:29:33
Posty: 42
Lokalizacja: Krapkowice
Wiesz .... kolegą chodzi o jego zachowanie się niskich temperaturach przy rozruchu sinika. TBN to nie wszystko , bo często bywa tak ,ze im większa liczba TBN ,tym tez troche większe jakies popioły siarczanowe olej zostawia i musi to tez zbierac - myc , kurde ,niewiem jak to nazwac fachowo ,bo niechce mi sie szukac w google.

_________________
Audi A6 AVANT 2.5 TDI AEL


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 27 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: