.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 05.lut.2025 21:13:29

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [ABC] WYMIANA płynu chłodniczego
PostNapisane: 06.lis.2006 02:19:33 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.cze.2004 11:42:13
Posty: 2535
Auto: b8q caeb '09
Haj. NIe mam pojęcia co mam w układzie chłodzenia (tz. glikolowy tester pokazal -22'C, ale wiadomo..) , a przymrozki się zaczęły. Jako że po kupnie auta i wymianie rozrządu z termostatem mechanior zalałz powrotem to co bylo w układzie, później ja to uzupełniłem woda destylowaną - dobrzeby było zakupić audikowy/febikowy koncentrat i zalać, ALE...
- jak to zrobić sprytnie, żeby wylac WSZYSTKO co jest w środku, najlepiej przepłukac wodą i zalać porządnym płynem?
- Czy np. zamknięty termostat nie odetnie części układu od wymiany?
- czy jeśłi coś musi zostac - bo tak jest i juz - czy nie istnieje ryzyko jakiegos dziwnego zareagowania nowego plynu z resztkami tego, co jest teraz w układzie?


Ostatnio edytowano 07.lis.2006 20:40:46 przez scob, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lis.2006 02:41:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.paź.2006 20:06:47
Posty: 138
Lokalizacja: Legionowo
1. Ustaw dzwignie ogrzewania auta na maxa
2. Otworz zbiornik wyrownawczy
3. Oproznij uklad, aby zlac cały plyn w przypadku ABK odlaczałem przewod gumowy odprowadzajacy płyn.

Nie musisz czyscic ukłądu jesli nie jest zanieczyszczony, aczkolwiek jesli masz ochotę na pewno to nie zaszkodzi. Możesz to zrobić zwykłą wodą.

Płyn nalej do zbiorniczka wyrownawczego do poziomu max ( w 8zaworówkach podczas napelniania dobrze jest okdkrecic odpowietrznik na przewodzie do nagrzewnicy podczas lania płynu ) Zakrec zbiornik, odpal silnik i czekaj az sie wentylator włączy. Ewentualnie dolej brakującą ilośc, tylko uważaj, zeby Ci nie wykipiał ;)

_________________
Moje autko:
A6 C5 1998r, 1.8T AJL 180KM
Nick: DjDr lub Doc.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lis.2006 09:11:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lip.2005 15:35:14
Posty: 622
Lokalizacja: Ostrołęka
No niestety DjDr, w ten sposób w bloku pozostanie część starego płynu. Chcąc to porządnie opróżnić to trzeba też spuścić płyn z bloku odkręcając korek na bloku i najlepiej dmuchnąć w instalację niezbyt mocno sprężonym powietrzem. Na potwierdzenie tego, że w bloku coś niecoś zostaje przytoczę, że układ potrzebuje 7 litrów płynu, a bez spuszczenia z bloku przy wymianie wchodzi ok. 6,3-6,5 litra.

_________________
Pozdrawiam - Danek
Granatowa B4 '92 2.0 ABT + LPG Bingo M:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lis.2006 13:33:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.lip.2004 12:57:58
Posty: 339
Lokalizacja: Kraków
do abc wchodzi 11l plynu. jak odkrecisz korek na dole chlodnicy i korek na zbiorniku wyrownawczym, to zobacz ile plynu Ci ucieknie. Reszte niestety aby spuscic muisz odkrecic korek na bloku silnika, znajdujacy sie po prawej stronie bloku (tej od pasazera) w tylnej czesci, za polosia.

_________________
Żaba
Audi A4 Avant quattro, 2.8 (APR) + Tiptronic, 99r.
był - Audi 80 Avant quattro, 2.6 (ABC), 93r.
był - Audi 90, 2.3 (NG), 87r.
www.frogs.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lis.2006 18:09:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lip.2005 15:35:14
Posty: 622
Lokalizacja: Ostrołęka
Cytuj:
do abc wchodzi 11l plynu

Fakt, zapomniałem dodać, że to co napisałem (pojemność układu) tyczy się silnika ABT. W każdym razie bez odkręcenia spustu na bloku całego płynu się nie zleje.

_________________
Pozdrawiam - Danek
Granatowa B4 '92 2.0 ABT + LPG Bingo M:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lis.2006 18:36:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.maja.2006 13:26:07
Posty: 540
Lokalizacja: WG
Przepraszam, że zapytam, ale czy np w abk czy abt jest korek w bloku do spuszczania płynu?? Jeżeli tak to gdzie on jest, bo kiedyś też wymieniałem płyn i nic takiego nie znalazłem. Może słabo szukałem. Za odpowiedź będe bardzo dźwięczny :D

_________________
oooo A4 1.8 20V TQ


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lis.2006 19:18:58 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
wiking1 napisał(a):
do abc wchodzi 11l plynu. jak odkrecisz korek na dole chlodnicy i korek na zbiorniku wyrownawczym, to zobacz ile plynu Ci ucieknie. Reszte niestety aby spuscic muisz odkrecic korek na bloku silnika, znajdujacy sie po prawej stronie bloku (tej od pasazera) w tylnej czesci, za polosia.


chyba cos namieszales.. polos wychodzi ze skrzyni biegow wiec za polosia jest skrzynia biegow i tamtedy nie spuscisz wody z silnika. to ile wchodzi do ukladu chlodzenia to mniej istotne bo nie uda sie spuscic wszystkiego.
jezeli nic sie nie dzialo z ukladem chlodzenia a zbiornik wyrownawczy nie jest zolty lub brazowy to proponuje spuscic stary plyn poprzez odkrecenie grubego weza po prawej stronie auta od chlodnicy. dodatkowo korek zbiorniczka. w ten sposob spuscisz wiekszosc plynu.
jezeli natomiast zbiornik masz brudny i nieprzezroczysty, swiadczy to o zanieczyszczeniu ukladu chlodzenia rdza lub olejem silnikowym.
wtedy proponuje spuscic plyn poprzez wykrecenie termostatu.
dodatkowo od dolu silnika tuz przy laczeniu silnika i skrzyni po lewej stronie silnika bedzie otwor technologiczny w ktorego glebi bedzie siedziala sruba na klucz imbusowy bodajze 7 po ktorej odkreceniou oproznisz odstojnik (proponuje zaopatrzyc sie w o-ring uszczelniajacy ta srube bo na bank sie rozleci). dobrze jest zrobic to w nastepujacy sposob
do silnika pozbawionego termostatu wlac glikol, odpowietrzyc silnik , nagrzac , wystudzic , spuscic plyn poprzez ta srube.
nastepnie mozna powtorzyc czynnosc jezeli zanieczyszczenia sa dosc liczne a na koncu wymienic zbiornik wyrownawczy. po takiej operacji proponuje zalac plynem G12plus ( roznowy) :) kosztuje okolo 25 pln za 1.5 litra koncentratu ktory rozrabia sie 50/50 dla -35 st bodajze

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lis.2006 20:37:25 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.cze.2004 11:42:13
Posty: 2535
Auto: b8q caeb '09
Jak już Hans coś powiesz, to jest powiedziane :)
dzieki.
a wypowiedz przedmowcy proponuje do tech-faq dodac.

Zbiorniczek czysty, zanych farfocli ani tłuszczu w płynie, wiec daruje sobie chyba czesc druga (tym bardziej, że żeby wyjac termostat u mnie, to chyba trzeba zdjąć pasek rozrządu?)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lis.2006 20:50:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.lip.2004 12:57:58
Posty: 339
Lokalizacja: Kraków
hans napisał(a):
chyba cos namieszales.. polos wychodzi ze skrzyni biegow wiec za polosia jest skrzynia biegow i tamtedy nie spuscisz wody z silnika.


racja, tak na szybko strzelilem ;)

_________________
Żaba
Audi A4 Avant quattro, 2.8 (APR) + Tiptronic, 99r.
był - Audi 80 Avant quattro, 2.6 (ABC), 93r.
był - Audi 90, 2.3 (NG), 87r.
www.frogs.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lis.2006 22:44:56 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
pasek rozrzadu trzeba tylko zsunac z prawego kola napedzajacego walek rozrzadu takze nic wielkiego.

a co do faq to juz chyba GrzesB kiedys pisal faq jak zmienic termostat i plyn w C4 2.8

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lip.2008 12:04:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.mar.2006 14:00:13
Posty: 345
Lokalizacja: Gdańsk
hans napisał(a):
[
dodatkowo od dolu silnika tuz przy laczeniu silnika i skrzyni po lewej stronie silnika bedzie otwor technologiczny w ktorego glebi bedzie siedziala sruba na klucz imbusowy bodajze 7 po ktorej odkreceniou oproznisz odstojnik (proponuje zaopatrzyc sie w o-ring uszczelniajacy ta srube bo na bank sie rozleci). dobrze jest zrobic to w nastepujacy sposob
do silnika pozbawionego termostatu wlac glikol, odpowietrzyc silnik , nagrzac , wystudzic , spuscic plyn poprzez ta srube.


Pozwolę sobie odkopać temat. Niestety mam zanieczyszczony układ korozją i cały czas po płukaniu mam "oranżadę". Czy znalazł ktoś ten otwór spustowy z bloku w [ABK] , sam wspomniany otwór technologiczny występuje , na przelot pod rozrusznik ,ale śruby to w nim żadnej nie ma...Może gdzieś indziej jest spust z bloku ?

_________________
Audi 80 B4 - 2,0 - ABK + LPG + troszke gadżetów ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 64 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: