wiking1 napisał(a):
do abc wchodzi 11l plynu. jak odkrecisz korek na dole chlodnicy i korek na zbiorniku wyrownawczym, to zobacz ile plynu Ci ucieknie. Reszte niestety aby spuscic muisz odkrecic korek na bloku silnika, znajdujacy sie po prawej stronie bloku (tej od pasazera) w tylnej czesci, za polosia.
chyba cos namieszales.. polos wychodzi ze skrzyni biegow wiec za polosia jest skrzynia biegow i tamtedy nie spuscisz wody z silnika. to ile wchodzi do ukladu chlodzenia to mniej istotne bo nie uda sie spuscic wszystkiego.
jezeli nic sie nie dzialo z ukladem chlodzenia a zbiornik wyrownawczy nie jest zolty lub brazowy to proponuje spuscic stary plyn poprzez odkrecenie grubego weza po prawej stronie auta od chlodnicy. dodatkowo korek zbiorniczka. w ten sposob spuscisz wiekszosc plynu.
jezeli natomiast zbiornik masz brudny i nieprzezroczysty, swiadczy to o zanieczyszczeniu ukladu chlodzenia rdza lub olejem silnikowym.
wtedy proponuje spuscic plyn poprzez wykrecenie termostatu.
dodatkowo od dolu silnika tuz przy laczeniu silnika i skrzyni po lewej stronie silnika bedzie otwor technologiczny w ktorego glebi bedzie siedziala sruba na klucz imbusowy bodajze 7 po ktorej odkreceniou oproznisz odstojnik (proponuje zaopatrzyc sie w o-ring uszczelniajacy ta srube bo na bank sie rozleci). dobrze jest zrobic to w nastepujacy sposob
do silnika pozbawionego termostatu wlac glikol, odpowietrzyc silnik , nagrzac , wystudzic , spuscic plyn poprzez ta srube.
nastepnie mozna powtorzyc czynnosc jezeli zanieczyszczenia sa dosc liczne a na koncu wymienic zbiornik wyrownawczy. po takiej operacji proponuje zalac plynem G12plus ( roznowy)
kosztuje okolo 25 pln za 1.5 litra koncentratu ktory rozrabia sie 50/50 dla -35 st bodajze