.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 30.lis.2024 13:28:32

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: AFN 1,9 TDI Prośba o analize logów
PostNapisane: 23.lip.2008 19:31:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.sie.2007 16:31:58
Posty: 37
Lokalizacja: Wodzisław śląski
Panowie mam od dłuższego juz czasu problem z moim autkiem, Chodzi tu o turbine ale mysle ze tez nakladają sie jeszcze inne problemy wiec prosze o opinie na temam logow jakie zamieszczam. Dodam że turbo byju juz czyszczone 2 razy (ale chyba malo skutecznie).Proszę o zwrócenie uwagi na przepływomierz i zawor ERG bo wydaje mi sie ze pracują niepoprawnie
Obrazek
Obrazek
ps. wiem że nie zrobilem pelnej diagnostyki ale nie mialem czasu i mam tylko to

_________________
pawel

A4 1,9 tdi AFN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lip.2008 23:07:34 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Ewidentnie zapieczona kierownica VTG.
Czy w ECU byly zapisane jakies bledy ??

- rozruszaj sztange kierownic VTG kluczem i popsikaj na nią duzą ilosc WD40
po tym przepaluj auto po autostradzie z pedalem z podlodze

- zaloguj ponownie 011 dyn

Jesli to nie pomoze trzeba bedzie wyrwac turbo z auta i dac do czyszczenia.
Przy okazji wywalilbym katalizator - jesli jest.

Poniewaz nie zamiesciles kpl logow nie mozna nic powiedziec o stanie LMM i innych elementow silnika.
Zacznij od doprowadzenia cisnienia w turbinie do porzadku.

Pozdrawiam i powodzenia

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lip.2008 07:01:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lip.2008 21:54:37
Posty: 9
Lokalizacja: Warszawa
Osobiście wydaje mi się , że te zapieczone kierownice VTG to lekka przesada. To chwilowe doładowanie 2203,2 mbar przy 3066obr/min jest dopuszczalne przy tym silniku wg. danych producenta , a nawet 2500mbar jest do przyjecia pod warunkiem , ze zawór ta chwilowa wartośc zbije i nie utrzymuje się ona przez kilka sekund - co świadczyłoby o zapieczonych kierownicach. Także biorąc pod uwagę log dyn 11, na chwile obecną nie przejmowałbym się tym. Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: AFN 1,9 TDI Prośba o analize logów
PostNapisane: 24.lip.2008 07:09:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
1paul11 napisał(a):
Proszę o zwrócenie uwagi na przepływomierz i zawor ERG bo wydaje mi sie ze pracują niepoprawnie


nie tyle pracuja niepoprawnie co nie maja warunkow do poprawnej pracy ... brak tych warunkow wynika z kulejacego doladowania [czyt.przycinajace sie zaluzje w turbulum]..

nic innego sie tutaj nie wymysli ....

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lip.2008 07:19:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lip.2008 21:54:37
Posty: 9
Lokalizacja: Warszawa
Co do recyrkulacji spalin to widzę , że próbowałeś wzbudzic zawór przyciśnięciem gazu na biegu jałowym. Zrób jeszcze logi 003 na basic setting i upewenij się , czy to erg jest problemem. Warto też zrobic w tym samym trybie log 000 Pozdr.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lip.2008 07:38:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
teko-2008 napisał(a):
Osobiście wydaje mi się , że te zapieczone kierownice VTG to lekka przesada.


zapieczone kierownice to nie tylko przeladowanie ale rowniez niedoladowanie i w tym wypadku jest ono dosyc zauwazalne ... [samo budziene sie turbulum jest spoznione o jakies 400 rpm,poza tym spadek doladowania o 400mbar przy 3000 rpm jest dosyc niebezpiecznym zjawiskiem .... [np. podczas wyprzedzania ;) ]

p.s wartosci na poziomie 2.2 bara nie sa zdrowymi wartoscimai dla tej turbosprezarki ....

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lip.2008 08:40:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lip.2008 21:54:37
Posty: 9
Lokalizacja: Warszawa
spanky - przyznaję rację :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lip.2008 11:37:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
teko-2008 napisał(a):
Osobiście wydaje mi się , że te zapieczone kierownice VTG to lekka przesada. To chwilowe doładowanie 2203,2 mbar przy 3066obr/min jest dopuszczalne przy tym silniku wg. danych producenta , a nawet 2500mbar jest do przyjecia pod warunkiem , ze zawór ta chwilowa wartośc zbije i nie utrzymuje się ona przez kilka sekund - co świadczyłoby o zapieczonych kierownicach. Także biorąc pod uwagę log dyn 11, na chwile obecną nie przejmowałbym się tym. Pozdrawiam

Zachowanie układu regulacji ciśnienia doładowania na bazie tego konkretnego egzemplarza pokazuje, że oprócz zacinającej się sztangi jest problem z samym ciśnieniem.
Ta turbina pompuje bardzo późno i do tego przeładowuje.
Obstawiam dziursko z dolocie i zapieczone kierownice.

Pamiętaj , że zdrowy AFN pompuje w peaku już przed 2000 rpm, a tutaj ledwo przy 2400 rpm ...
Żebym nie był gołosłowny: http://www.planetsecurity.pl/vag/Lmm%20 ... 060626.pdf
Jak widać pełne wymagane ciśnienie osiągnięte zostało przy 1900 rpm ...

1,5 BAR`a rzeczywistego w peaku jest sygnałem do alarmu, pomyśl co będzie jeśli kolega wyprzedzając na 5 biegu złapie 1,6 BAR`a i notlauf ...

Do pełnej oceny potrzebujemy jeszcze 010 dyn, ale podejrzewam że tam też będzie słabo.

Tyle ode mnie.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lip.2008 14:41:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.sie.2007 16:31:58
Posty: 37
Lokalizacja: Wodzisław śląski
Panowie dzięki za szybka odpowiedzi i wskazówki, wiozę auto do mechanika który wcześniej mi już to robił będzie musiał poprawić.Ale zastanawia mnie jeszcze jedna kwestia, kierownice byly juz czyszczone z 2 czy 3 razy czy moze to oznaczać ze moja turbina jest juz na wykończeniu i nalezy jej sie regeneracja ? czy po prostu czyszczenie bylo wykonane nie udacznie ?

_________________
pawel

A4 1,9 tdi AFN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lip.2008 15:17:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Sądzę iż przy ponowny montażu nie dopełniono formalności.
Do sprawdzenia: wezyki podciśnieniowe, ustawienie sztangi a także szczelność wezy gumowych na drodze ciśnienia doładowania.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lip.2008 18:23:31 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
1paul11 napisał(a):
Panowie dzięki za szybka odpowiedzi i wskazówki, wiozę auto do mechanika który wcześniej mi już to robił będzie musiał poprawić.Ale zastanawia mnie jeszcze jedna kwestia, kierownice byly juz czyszczone z 2 czy 3 razy czy moze to oznaczać ze moja turbina jest juz na wykończeniu i nalezy jej sie regeneracja ? czy po prostu czyszczenie bylo wykonane nie udacznie ?


A kiedy bylo to czyszczenie ???

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lip.2008 18:29:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.sie.2007 16:31:58
Posty: 37
Lokalizacja: Wodzisław śląski
TYm razem postaram sie przypilnowac tego, a co do czyszczenia bylo jakis miesiac temu ale ostatnio bardziej eksploatowałem auto i zauważyłem te objawy.

_________________
pawel

A4 1,9 tdi AFN


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: