.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 24.lut.2025 16:54:04

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: kupno a6
PostNapisane: 28.lip.2008 15:34:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.lip.2008 21:21:37
Posty: 5
Lokalizacja: Koszalin
Witam.Zacząłem poszukiwania a6 ,najlepiej z 1997r.Interesują mnie 2 jednostki benzynowe:2.6 i 2.8 .Wiem , że 2.8 były 2 wersje.Która lepsza? Jak z awaryjnością tych silników ?Generalnie ma być pod gaz.Proszę ogólnie naświetlic mi sytuację.Wczesnisj miałem do czynienia tylko z mercedesami.
pozdr


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lip.2008 16:44:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.sie.2006 10:19:01
Posty: 1759
Lokalizacja: Biała Podlaska Ostrzeżen : tysiąc pięćset sto dziewięćset
Kolego najlepiej bierz 2.8 ACK czyli 193 konie 30V
Ewentualnie 2.8 AAH czyli 174 konie

Jednosta 2.6 będzie Ci paliła tyle samo a ma o 24 albo 43 konie mniej.

Niech wypowiedza sie zaaworowa i speco na temat ACK,napewno polecą Ci ten silnik :peace:

_________________
100 C3 2.3 NF sedan '91 - Było
80 B4 2.0 ABT sedan '94 - Było
A6 C4 2.5 TDI AEL sedan '95 - Było
A6 C4 2.5 TDI AEL avant '95 - Było
S6 C4 4.2 AEC avant quattro '96 - Było
A6 C4 2.5 TDI AEL sedan quattro '97 - Było
A6 C4 2.8 AAH sedan quattro '94 - Było
100 C4 2.8 AAH avant quattro '93 - Było
BMW E61 530 M57N D30
BMW E39 520 M52 B20


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lip.2008 18:21:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.lip.2008 21:21:37
Posty: 5
Lokalizacja: Koszalin
sama moc przemawia za tym silnikiem.Ale prosilbym o kilka konkretów,np,jaki rozrząd tam jest, ile koszt. wymiana ,po ilu km itd. ;)


pozdr


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lip.2008 22:54:10 
Moderator

Dołączył(a): 31.lip.2006 12:05:41
Posty: 5399
Lokalizacja: mazowieckie
Auto: S6 C4
Polecam zarówno 2.8 AAH 174 KM, jak i 2.8 30V ACK 193 KM. Spalanie w obu przypadkach zbliżone, ACK ma chyba jednak nieco niższe. Jeżdżą podobnie, ACK ma dużo lepszy "dół" przy wkręcaniu się w obroty. ACK jest też droższy w częściach. Droższy filtr oleju, rozrząd (ok.100-150 zł więcej) świece, uszelki i tym podobne. W ACK spod pokryw zaworów lubi sączyć się olej. U siebie uszczelniałem ostatnio te pokrywy, za uszelki na jedną stronę zapłaciłem 85zł po upuście, normalnie kosztują ponad 100zł na stronę. W pięciu sztukach AAH które miałem nigdy mnie to nie nękało (co najwyżej simering na wałku rozrządu, ale to grosze). Zarówno jeden jak i drugi dobrze znoszą instalkę LPG (tylko sekwencja) pod warunkiem odpowiedniego dobrania wtrysków, dysz i parownika oraz poprawnej instalacji i ustawienia sterownika. Silnik raczej bezproblemowy pod warunkiem odpowiedniej eksploatacji tj.olej, płyn chłodniczy i rozrząd na czas. Jeśli wymieniasz rozrząd na dobrych zamiennikach (a nie najtańszym g....) spokojnie przejedziesz 80 tys.km. Na oryginałach możesz śmigać spokojnie 100 tys. Ostatnio wymieniłem u siebie rozrząd w ACK (pasek GATES, rolka prowadząca INA i napinacz INA, pompa wodna SKF, pasek PK Bosch i zapłaciłem za to wszystko po upustach 500zł. Normalnie bym zabulił ponad 600zł, ale i tak ceny nie zwalają z nóg. Każda V-ka weźmie trochę oleju. Myślę, że norma mieści się w granicach 0.5 l/1000km. Jedna bierze więcej, druga mniej. Moje B4 2.8 pobierało zaledwie 0.3 l na 10 000km, ale miałem też taką, która żłopała 0.5 l na 1000km i mniej nie chciała. Życzę powodzenia w poszukiwaniach :peace:

P.S. zapraszam jeszcze do działu NEWBIE.. ;)

_________________
S6+Avant 4.2 V8 AHK quattro Gmbh LZ5M Nogaro Blau - jeeest
S6 C4 limo 4.2 V8 AEC quattro manual LZ5U - jest
A4 B7 Avant 1.8T BFB LPG quattro - jest...

+
CFFB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.lip.2008 09:19:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.lip.2008 21:21:37
Posty: 5
Lokalizacja: Koszalin
Dokładnie o takie info mi chodziło.Dziekuję koledze.Teraz poczytam , to , co dla początkujących :) .Jade na urlop i bede szukal a6 wiec potrzebowałem kilku info na juz .;)


pozdr


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.lip.2008 11:59:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.mar.2008 13:03:15
Posty: 48
Lokalizacja: Wrocław
Auto: A6C5 2.8 32V ACK
witam,
Mam takiego 2.8 V6 30V - 194 KM '98, chodzi super, tylko walczę z wyciekami oleju na silniku, części zaskakująco tanie jak na takie auto, np sprzęgło (trzeba uważać żeby nie spalić - mowa o quattro zwłaszcza) kosztuje ok 900 PLN niestety nie pamiętam jakiej firmy. Szukaj quattro.
Powodzenia w poszukiwaniach
P.S. A8 4.2 '96 - jak w dobrym stanie, to jeśli stać na utrzymanie - polecam cena taka sama a więcej zabawy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.lip.2008 12:58:33 
wodnik szuwarek
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.wrz.2007 12:17:37
Posty: 2235
Lokalizacja: Ostrołęka / Biała Podlaska
Jarek-wroc napisał(a):
A8 4.2 '96 - jak w dobrym stanie, to jeśli stać na utrzymanie - polecam cena taka sama a więcej zabawy.

A8 to inna klasa, ale tez inne koszty utrzymania. Swietny samochod, ale nim sie zdecydujesz poczytaj o kosztach utrzymania, koszty paliwa licz oddzielnie.

2.6 czy 2.8 -> 2.8
AAH czy ACK -> ACK (193KM)

zaworowa ma quattro, ja mam oske, ale tez nie ma co narzekac. Autko wdzieczne i jesli o dbasz i wymienisz co trzeba po zakupie bedziesz zadowolony.
U siebie wymienilem:
- rozrzad 840zl (tylko czesci),
- 4 amortyzatory na gazowe KYB 920zl (amortyzatory + odboj z oslona)
- sonda lambda 270zl (padla, wymienilem na bosha, cena po znizkach)
- termostat 60zl
- wymiana oleju ok 200zl (olej 5,3l, filtr oleju, podkladka)
- czyszczenie i nabicie klimy 160zl

2.8 lubia olej, u mnie winna jest chyba uszczelka. Wymienilem na poczatku i teraz (po 20 tys) podobno znowu cos puszcza.

_________________
Skoda Yeti CDAA 1.8T manual 4x4, '10, Rosso Brunello - "Wisieńka"
Renault Megane Scenic 2.0 + LPG - "Popierdułka", krótki epizod
Audi A6 C5 Allroad ARE 2.7BT automat + LPG BRC, '01, Highland Green - "Zielona Skarbonka" - sprzedane
Audi A6 C4 ACK 2.8 manual avant quattro + LPG BRC, '97, Europa Blue Mica - "Kaprys" - sprzedane
Audi A6 C4 ACK 2.8 manual avant, '96, Ming Blue Mica - "Smoczek" - rozbite, sprzedane


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.lip.2008 13:21:00 
Moderator

Dołączył(a): 31.lip.2006 12:05:41
Posty: 5399
Lokalizacja: mazowieckie
Auto: S6 C4
speco napisał(a):

2.6 czy 2.8 -> 2.8
AAH czy ACK -> ACK (193KM)

zaworowa ma quattro, ja mam oske, ale tez nie ma co narzekac. Autko wdzieczne i jesli o dbasz i wymienisz co trzeba po zakupie bedziesz zadowolony.
U siebie wymienilem:
- rozrzad 840zl (tylko czesci),
- 4 amortyzatory na gazowe KYB 920zl (amortyzatory + odboj z oslona)
- sonda lambda 270zl (padla, wymienilem na bosha, cena po znizkach)
- termostat 60zl
- wymiana oleju ok 200zl (olej 5,3l, filtr oleju, podkladka)
- czyszczenie i nabicie klimy 160zl

2.8 lubia olej, u mnie winna jest chyba uszczelka. Wymienilem na poczatku i teraz (po 20 tys) podobno znowu cos puszcza.


speco coś drogie te Twoje części :P wpadaj do mnie do Łukowa, kupuję z dobrymi upustami ;)
Tak jak koledzy pisali ACK lubi mieć wycieki w okolicach głowic. Czasami tą "górę" trzeba uszczelnić, ale jedynie dobrej jakości uszczelkami, wkładając tanie zamienniki efekt będzie taki sam jak przed wymianą. U siebie założyłem Goetze, ponad 100zł na stronę, narazie mam spokój.
Też wymieniałem sondę lambda. Kupiłem oryginalną 4-pinową sondę ze znaczkami Audi/VW, kosztowała 160zł tylko wtyczkę musiałem przerobić. Akurat amorki u mnie są jak nówki, ale profilaktycznie wymieniłem osłony (9zł sztuka) z przodu. Będę musiał zrobić to samo z tyłu. Za świece (2 elektrodowe NGK) komplet 6 sztuk zapłaciłem 132zł. Do AAH płaciłem mniej, 90-100zł, tam były 3-elektrodowe NGK.
Speco, trochę dziwi mnie cena rozrządu u Ciebie. Co dodatkowo jeszcze wymieniałeś ponad to co ja wypisałem wcześniej :?:

Czy wybierzesz ACK czy AAH -> będzie to dobry wybór. Na AAH nie mogę złego słowa powiedzieć. Nie jest to rakieta, ale jakąs tam dynamikę ma, jednak lepiej znosi jazdę w trasie niż po mieście. Jak na V6 jest to dość tanie w utrzymaniu auto, części są bardzo dobrze dostępne....

_________________
S6+Avant 4.2 V8 AHK quattro Gmbh LZ5M Nogaro Blau - jeeest
S6 C4 limo 4.2 V8 AEC quattro manual LZ5U - jest
A4 B7 Avant 1.8T BFB LPG quattro - jest...

+
CFFB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.lip.2008 13:28:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.mar.2008 13:03:15
Posty: 48
Lokalizacja: Wrocław
Auto: A6C5 2.8 32V ACK
zaworoowa napisał(a):
speco napisał(a):

2.6 czy 2.8 -> 2.8
AAH czy ACK -> ACK (193KM)

zaworowa ma quattro, ja mam oske, ale tez nie ma co narzekac. Autko wdzieczne i jesli o dbasz i wymienisz co trzeba po zakupie bedziesz zadowolony.
U siebie wymienilem:
- rozrzad 840zl (tylko czesci),
- 4 amortyzatory na gazowe KYB 920zl (amortyzatory + odboj z oslona)
- sonda lambda 270zl (padla, wymienilem na bosha, cena po znizkach)
- termostat 60zl
- wymiana oleju ok 200zl (olej 5,3l, filtr oleju, podkladka)
- czyszczenie i nabicie klimy 160zl

2.8 lubia olej, u mnie winna jest chyba uszczelka. Wymienilem na poczatku i teraz (po 20 tys) podobno znowu cos puszcza.


speco coś drogie te Twoje części :P wpadaj do mnie do Łukowa, kupuję z dobrymi upustami ;)
Tak jak koledzy pisali ACK lubi mieć wycieki w okolicach głowic. Czasami tą "górę" trzeba uszczelnić, ale jedynie dobrej jakości uszczelkami, wkładając tanie zamienniki efekt będzie taki sam jak przed wymianą. U siebie założyłem Goetze, ponad 100zł na stronę, narazie mam spokój.
Też wymieniałem sondę lambda. Kupiłem oryginalną 4-pinową sondę ze znaczkami Audi/VW, kosztowała 160zł tylko wtyczkę musiałem przerobić. Akurat amorki u mnie są jak nówki, ale profilaktycznie wymieniłem osłony (9zł sztuka) z przodu. Będę musiał zrobić to samo z tyłu. Za świece (2 elektrodowe NGK) komplet 6 sztuk zapłaciłem 132zł. Do AAH płaciłem mniej, 90-100zł, tam były 3-elektrodowe NGK.
Speco, trochę dziwi mnie cena rozrządu u Ciebie. Co dodatkowo jeszcze wymieniałeś ponad to co ja wypisałem wcześniej :?:

Czy wybierzesz ACK czy AAH -> będzie to dobry wybór. Na AAH nie mogę złego słowa powiedzieć. Nie jest to rakieta, ale jakąs tam dynamikę ma, jednak lepiej znosi jazdę w trasie niż po mieście. Jak na V6 jest to dość tanie w utrzymaniu auto, części są bardzo dobrze dostępne....


SORKI palnąłem, mam A6 tak mi się omskło - marzenia o A8 4.2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.lip.2008 13:42:28 
wodnik szuwarek
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.wrz.2007 12:17:37
Posty: 2235
Lokalizacja: Ostrołęka / Biała Podlaska
zaworoowa napisał(a):
speco coś drogie te Twoje części :P wpadaj do mnie do Łukowa, kupuję z dobrymi upustami ;)

To i tak po upustach :)
A tak na serio to prawie wszystko biore przez salon Nissana, na fakure, wiec jest taniej bo to sie jakos wrzuca w koszty (ksiegowi sie tym zajmuja, ja tylko zanosze faktury).

O jednej sprawie nikt nie spomnial, 2.8 dobrze znosi doladowanie podtlenkiem LPG. 2.6 ma plastikowy kolektor i w przypadku strzalow moga byc problemy. zaworoowa zagazowal swoje 2.8q, a ja jestem w trakcie wyboru instalacji i zakladu.
Po miescie jezdze malo, ale wychodzi ok 12l. Na trasie zalezy od nogi, moj rekord to 6.5l, ale to byla bardzo wolna jazda (90km/h) i praktycznie pusta trasa. Jak nauczysz sie jezdzic i korzystac z mocy to przy 120km/h na trasie mozesz zejsc do 8l, ale nie ma juz takiej frajdy z jazdy. Podane wartosci do dane z kompa, ale pokrywaja sie z tym co wlewam do baku - moze sa lekkie odchylenia, ale mozna je pominac.

_________________
Skoda Yeti CDAA 1.8T manual 4x4, '10, Rosso Brunello - "Wisieńka"
Renault Megane Scenic 2.0 + LPG - "Popierdułka", krótki epizod
Audi A6 C5 Allroad ARE 2.7BT automat + LPG BRC, '01, Highland Green - "Zielona Skarbonka" - sprzedane
Audi A6 C4 ACK 2.8 manual avant quattro + LPG BRC, '97, Europa Blue Mica - "Kaprys" - sprzedane
Audi A6 C4 ACK 2.8 manual avant, '96, Ming Blue Mica - "Smoczek" - rozbite, sprzedane


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.lip.2008 13:54:21 
Moderator

Dołączył(a): 31.lip.2006 12:05:41
Posty: 5399
Lokalizacja: mazowieckie
Auto: S6 C4
speco napisał(a):
zaworoowa napisał(a):
speco coś drogie te Twoje części :P wpadaj do mnie do Łukowa, kupuję z dobrymi upustami ;)

To i tak po upustach :)
A tak na serio to prawie wszystko biore przez salon Nissana, na fakure, wiec jest taniej bo to sie jakos wrzuca w koszty (ksiegowi sie tym zajmuja, ja tylko zanosze faktury).

O jednej sprawie nikt nie spomnial, 2.8 dobrze znosi doladowanie podtlenkiem LPG. 2.6 ma plastikowy kolektor i w przypadku strzalow moga byc problemy. zaworoowa zagazowal swoje 2.8q, a ja jestem w trakcie wyboru instalacji i zakladu.
Po miescie jezdze malo, ale wychodzi ok 12l. Na trasie zalezy od nogi, moj rekord to 6.5l, ale to byla bardzo wolna jazda (90km/h) i praktycznie pusta trasa. Jak nauczysz sie jezdzic i korzystac z mocy to przy 120km/h na trasie mozesz zejsc do 8l, ale nie ma juz takiej frajdy z jazdy. Podane wartosci do dane z kompa, ale pokrywaja sie z tym co wlewam do baku - moze sa lekkie odchylenia, ale mozna je pominac.


napisałem wcześniej że te silniki dobrze "się gazują". Ale napisałem też że w grę wchodzi tylko sekwencja, więc myślę, że o strzałach możemy zapomnieć. 2.8 ACK ma plastikowy kolektor tak jak 2.6, jedynie AAH ma metalowy (chyba żeliwny) ale to i tak nie jest wystarczający argument by zakładać inst.II generacji. Co do spalania...mój rekord na Pb to 7.7 l/100 km w trasie z D do PL przy jeździe 110-120 km/h. Norma to ok.9l w trasie, miasto ok.13-14 l. W przypadku AAH bardzo podobnie. Jeśli chodzi o LPG, to średnie spalanie ok.12-13 l/100 km przy obu jednostkach...

_________________
S6+Avant 4.2 V8 AHK quattro Gmbh LZ5M Nogaro Blau - jeeest
S6 C4 limo 4.2 V8 AEC quattro manual LZ5U - jest
A4 B7 Avant 1.8T BFB LPG quattro - jest...

+
CFFB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.lip.2008 14:09:01 
wodnik szuwarek
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.wrz.2007 12:17:37
Posty: 2235
Lokalizacja: Ostrołęka / Biała Podlaska
zaworoowa napisał(a):
napisałem wcześniej że te silniki dobrze "się gazują". Ale napisałem też że w grę wchodzi tylko sekwencja, więc myślę, że o strzałach możemy zapomnieć. 2.8 ACK ma plastikowy kolektor tak jak 2.6, jedynie AAH ma metalowy (chyba żeliwny) ale to i tak nie jest wystarczający argument by zakładać inst.II generacji.

Cos musialem przeoczyc :)

_________________
Skoda Yeti CDAA 1.8T manual 4x4, '10, Rosso Brunello - "Wisieńka"
Renault Megane Scenic 2.0 + LPG - "Popierdułka", krótki epizod
Audi A6 C5 Allroad ARE 2.7BT automat + LPG BRC, '01, Highland Green - "Zielona Skarbonka" - sprzedane
Audi A6 C4 ACK 2.8 manual avant quattro + LPG BRC, '97, Europa Blue Mica - "Kaprys" - sprzedane
Audi A6 C4 ACK 2.8 manual avant, '96, Ming Blue Mica - "Smoczek" - rozbite, sprzedane


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.lip.2008 16:55:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.lip.2008 21:21:37
Posty: 5
Lokalizacja: Koszalin
Cytuj:
speco coś drogie te Twoje części Razz wpadaj do mnie do Łukowa, kupuję z dobrymi upustami Wink

Pochodzę z Białej Podl. więc po części będę się uśmiechał do ciebie ;) .A co do AAH czy ACK to wybór zapadł-AAH.Różnica trochę koni , ale mój kolega ma ACK i narzeka (ten wyciekający olej to jakaś zmora).Koszty przełknę (miałem wcześniej Merca SE ) .Poza tym mam drugie auto (300 D-tez mesiek) którym jeżdżę na codzień.A6 ma być od "święta" :D .Wychodzę z założenia że raz porządnie powymieniać i spokój.Aha ,w grę wchodzi tylko quattro.

pozdr


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 35 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: