.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 31.sty.2025 04:21:40

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [S4 C4 2.2T 20V AAN]Upust w eSce
PostNapisane: 29.paź.2003 12:23:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.wrz.2003 16:23:30
Posty: 168
Lokalizacja: Suwałki
Chłopaki weżcie mi wytłumaczcie do czego słuzy regulacja w W. Gate, bo w A200 mam coś takiego, a w S4 nie mam. Do czego to ?,czym skutkuje?,i jakie skutki uboczne?

Pozdro :wink:

_________________
FORD FOCUS 1.6 16V
AUDI 200 2.2 20V QUATTRO VIP


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.paź.2003 12:29:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
W s4 też masz tylko zaślepione, żeby nikomu nie chciało się grzebać.

Służy do podnoszenia ciśnienia doładowania, w skrócie.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.paź.2003 19:20:44 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
a konkretnie dopodnoszenia poziomu cisnienia spalin przy ktorych zawor zaczyna puszczac spaliny bocznym kanalem z pominieciem turbiny ... chodzi o to zeby przy rosnacych obrotach i ilosci spalin turbina dala sie kontrolowac pod zgledem obrotow a co za tym idzie cisnienis doladowania ... dlubiac nieumiejetnie przy tej srubce mozna skutecznie rozwalic silnik ...

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.paź.2003 21:11:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.paź.2003 18:49:12
Posty: 15
Tylko ropniaki nie mają zaworów upustowych do turbo,przy benzynie występuje zawsze,a dlaczego to wytłumaczył Ci kolega Hans w ostatnim zdaniu.Natomiast w liczbach to wygląda gdzieś tak o ile dobrze pamiętam:

prędkość rozprprzestrzeniania płomienia przy spalaniu normalnym mieszanki 20m\s

natomiast przy spalaniu detonacyjnym które może wystąpić np przy zbyt wysokim ciśnieniu doładow. prędkokość ta wynosi 2000m\s(wyobraź sobie co się dzieje z korbowodami przy takich przeciążeniach)

_________________
Audi200 turbo, 2.14, 182hp


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.paź.2003 21:31:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
pikownica napisał(a):
Tylko ropniaki nie mają zaworów upustowych do turbo,przy benzynie występuje zawsze,a dlaczego to wytłumaczył Ci kolega Hans w ostatnim zdaniu.


a to ciekawe :shock: można prosić o rozwinięcie? :wink:

że niby w dizlu turbina dmucha cały czas na maxa?

w benzynach to sie nie wstawia turbin ze zmienna geometria ?

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.paź.2003 23:43:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.paź.2003 18:49:12
Posty: 15
w benzynie sprężana jest mieszanka pal-pow podatna na samozapłony przy przekroczeniu odpowiedniego cisn.Diesel spręza samo powietrze w ostatniej fazie dostaje paliwo,które zapala się od mocno rozgrzanego pod wpływem sprężania pow.,wysokie cisn.w dieslu są jak najbardziej mile widziane więc po co stosować zawór upustowy

_________________
Audi200 turbo, 2.14, 182hp


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.paź.2003 23:53:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
pikownica napisał(a):
w benzynie sprężana jest mieszanka pal-pow podatna na samozapłony przy przekroczeniu odpowiedniego cisn.Diesel spręza samo powietrze w ostatniej fazie dostaje paliwo,które zapala się od mocno rozgrzanego pod wpływem sprężania pow.,wysokie cisn.w dieslu są jak najbardziej mile widziane więc po co stosować zawór upustowy


są i dizle bez spręzarki - ciśnienie po którym nastepuje samozapłon
powstaje w wyniku sprężenia przez tłok a nie napompowania
przez sprezare

zawór upustowy czy też kierownice jak najbardzie mają być
po prostu po to aby była możliwość sterowania sprezarką

znasz jakies modele turbawki bez "żadnego" sterowania?

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.paź.2003 22:52:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.paź.2003 18:49:12
Posty: 15
możliwe ze masz racje mimo głebokiego wniknięcia w temat nie udało mi sie znależć jednoznacznego argumentu za lub przeciw, a w opisach o silnikach doładowanych bardziej koncentrują sie na benzynowach.Chyba musze zatrzymać jakieś tdi i po prostu podniesć machę,zobaczyć.
Mam pytanko ,dlaczego uważasz ze napisałem [/quote] ciśnienie po którym nastepuje samozapłon
powstaje w wyniku napompowania
przez sprezare [quote]

_________________
Audi200 turbo, 2.14, 182hp


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.paź.2003 23:48:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
bo zasugerowales ze wysokie cisnienia sa w dieselu mile widziane
ale sprezara ma tu drugorzedne znaczenie bo i tak tlok spreza powietrze
duzo lepiej (bardziej) niz suszarka....

a co do sprezarki to np u mnie jest wastegate a w AFN 1.9 110PS
niemal identyczny silnik juz jest turbawka z kierownicami

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.paź.2003 23:50:53 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
eomaciu napisał(a):
bo zasugerowales ze wysokie cisnienia sa w dieselu mile widziane
ale sprezara ma tu drugorzedne znaczenie bo i tak tlok spreza powietrze
duzo lepiej (bardziej) niz suszarka....

a co do sprezarki to np u mnie jest wastegate a w AFN 1.9 110PS
niemal identyczny silnik juz jest turbawka z kierownicami

czysciles juz swoj wastegate :?:

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.paź.2003 09:53:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
Bilu napisał(a):
eomaciu napisał(a):
bo zasugerowales ze wysokie cisnienia sa w dieselu mile widziane
ale sprezara ma tu drugorzedne znaczenie bo i tak tlok spreza powietrze
duzo lepiej (bardziej) niz suszarka....

a co do sprezarki to np u mnie jest wastegate a w AFN 1.9 110PS
niemal identyczny silnik juz jest turbawka z kierownicami

czysciles juz swoj wastegate :?:


:?: :?:
chyba chodzi Ci o EGR, tak?

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lis.2003 14:15:24 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
eomaciu napisał(a):
:?: :?:
chyba chodzi Ci o EGR, tak?

to tez :P
a co wastegate'em?

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lis.2003 01:13:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
Bilu napisał(a):
eomaciu napisał(a):
:?: :?:
chyba chodzi Ci o EGR, tak?

to tez :P
a co wastegate'em?


wg nie ma sensu bo tam jest taki przepływ ze nic niema sie szans
osadzić oprócz sadzy... a o psj Cię nie posądzam... :wink:
natomiast egr popuszcza spaliny na wolnych obrotach - chlodniejsze
i pod mniejszym cisnieniem... jest szansa zeby sie osadzalo....

a co do EGRa to masz nawet ze zdjeciami...

http://www.diagtronik.pl/forum/viewtopic.php?t=252
jak juz czytales to sorki... ale moze ktos inny zainteresowany
sobie przeczyta...

powiem Ci ze sam sie przymierzam i namawiam rogala zeby to cholerstwo
obejrzec od srodka... ale ze jezdze dynamicznie to raczej sie nic tam
nie nazbiera... jak sie zbierzemy kupimy baterie i bedzie fotoseszyn :wink:

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lis.2003 10:28:13 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
na psj jestem uczulony - lekarz mi nie zaleca :lol:
a egr bede czyscic na wiosne chyba bo teraz juz mi sie nie chce (fotoseszyn niestety nie bedzie)

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 52 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: