.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 13.lut.2025 09:00:43

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C5 3.0 V6] Tarcze
PostNapisane: 10.sie.2008 15:34:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2007 10:37:31
Posty: 95
Lokalizacja: Pieniny
Witam

Mam problem z tarczami przednimi ( lub z moją nogą) , przejadę 1000km i już są wibracje i tarcze do wyrzucenia.
Wykończyłem trzy oryginalne komplety , jeden komplet EBC i teraz padły Textar , a to wszystko w przeciągu roku - klocki też były wymieniane.
Wymienione komplety piast z łożyskami.
Tarcze były wymieniane zawsze w serwisie , mechanicy podobno dokładnie sprawdzali cały układ hamulcowy , byłem przy montażu EBC i faktycznie robili według wskazówek firmy EBC, a i tak tarcze zaczęły bić po 1500km.
Zawsze układałem tarcze przez pierwsze 500km - zero jazdy szaleńczej.
Co może być przyczyną padania tarcz , przecież w innych moich autkach nie udało mi się zaorać tarcz ( ten sam styl jazdy) , fakt, jeżdżę bardzo ale to bardzo szybko - ile fabryka pozwoli , spalanie w trasie 18-21l/100km.
Poradzcie , bo już mnie trafia z tymi tarczami.

_________________
A6 V6 3.0 quattro
A8 4.2 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sie.2008 15:52:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.maja.2008 20:03:47
Posty: 776
Lokalizacja: trojmiasto
Auto: A8 D3 4.2 MPI
jak jezdzisz szybko to mocno rozgrzewasz tarcze wystarczy wjechac z tak rozgrzanymi tarczami w kaluze i juz masz bicie wypaczaja sie musisz unikac kaluz albo myjni odrazu po jezdzie :peace:inne auta moze mialy mniejsze tarcze a takie trudniej pokrzywic a bynajmniej nieczuc tak drgan na kierownicy sprobuj przetoczy takie tarcze na aucie sa firmy co sie tym zajmuja szkoda wyzucac takich tarcz :!:

_________________
audi a8 d3 4.2 pb 2003 jest
http://www.youtube.com/watch?v=0TGOmui21CY - takie tam bączki A8

Obrazek

audi a3 1.9 tdi ahf jest
bmw e46 330d 204 ps byla :)
bmw e46 320d 150 ps byla
audi a6 c5 avant quattro 2.5 tdi ake bylo
suzuki gsxr 1000 k3 175 ps ponad 300 km/h smiga:):) 0-200 km/h 7 sek :P
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... 6h8e2jv3-c
tak to daje ognia :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sie.2008 17:39:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2007 10:37:31
Posty: 95
Lokalizacja: Pieniny
badyl napisał(a):
jak jezdzisz szybko to mocno rozgrzewasz tarcze wystarczy wjechac z tak rozgrzanymi tarczami w kaluze i juz masz bicie wypaczaja sie musisz unikac kaluz albo myjni odrazu po jezdzie :peace:inne auta moze mialy mniejsze tarcze a takie trudniej pokrzywic a bynajmniej nieczuc tak drgan na kierownicy sprobuj przetoczy takie tarcze na aucie sa firmy co sie tym zajmuja szkoda wyzucac takich tarcz :!:


To nie to , bywało że tarcze nie widziały grama wody a i tak się zwichrowały.

_________________
A6 V6 3.0 quattro
A8 4.2 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sie.2008 18:28:02 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2006 22:15:16
Posty: 3775
Lokalizacja: okolice Strzyżowa
Po zatrzymaniu, kiedy są mocno rozgrzane tarcze, dla ich dobra nie należy trzymać samochodu na wciśniętym pedale hamulca.
Tarcze mogą doznać wtedy przegrzania w miejscu styku z klockami hamulcowymi. Powodem jest utrudnione odprowadzanie ciepła.
Stosujesz się do tej wskazówki?

_________________
S4 3.0T CGXC S-tronic '13 srebrne 08.2021
A4 1.8T BEX '04 w srebrnym avancie [było 11.2015 - 11.2020]
A4 1.8T AEB '95 czerwień isis-metalic [było09.2008 - 09.2021]
80 '93 ABK + LPG [było: 04.2006 - 12.2008]
aha jest też ecoboost 1.0T.
Jest też TQT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sie.2008 18:41:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2007 10:37:31
Posty: 95
Lokalizacja: Pieniny
szogun0 napisał(a):
Po zatrzymaniu, kiedy są mocno rozgrzane tarcze, dla ich dobra nie należy trzymać samochodu na wciśniętym pedale hamulca.
Tarcze mogą doznać wtedy przegrzania w miejscu styku z klockami hamulcowymi. Powodem jest utrudnione odprowadzanie ciepła.
Stosujesz się do tej wskazówki?


Tak , wiem że nie wolno trzymać nogi na hamulcu.
Przy ostatatnich kompletach tarcz starałem się unikać hamowania z ponad 200 do zera.

_________________
A6 V6 3.0 quattro
A8 4.2 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sie.2008 18:59:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.mar.2006 22:43:09
Posty: 1346
Lokalizacja: Września ....... Upomnień:12
Przy takim stylu jazdy, może poprostu zwykłe tarcze nie dają rady? Może teraz jakaś ceramika?

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010
E38 740i (I 2011 - 2018)
Teraz: bmw E60; cbr1100xx


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sie.2008 19:02:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lut.2007 19:24:44
Posty: 1674
Lokalizacja: białystok
zawieszenie i zbieżność sprawdzone ?

_________________
80 B4 TDI 1Z+wtryski AHF+sterownik 16 bit+hybryda+soft powered by ZAPRZAL
100 C4 2.8 AAH QUATTRO - Akcja Reanimacja - ACK swap in progress
2.8 AAH NA CZĘŚCI

http://www.youtube.com/watch?v=v9InKS65Auw

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sie.2008 19:49:32 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2006 22:15:16
Posty: 3775
Lokalizacja: okolice Strzyżowa
labas napisał(a):
Przy ostatatnich kompletach tarcz starałem się unikać hamowania z ponad 200 do zera.

Nooo kolego, takich przeciążeń to nie wytrzyma żadna standardowa tarcza.
Moja rada, naucz sie wolniej jeździć lub nie hamuj na 1 raz z dużych prędkości.

_________________
S4 3.0T CGXC S-tronic '13 srebrne 08.2021
A4 1.8T BEX '04 w srebrnym avancie [było 11.2015 - 11.2020]
A4 1.8T AEB '95 czerwień isis-metalic [było09.2008 - 09.2021]
80 '93 ABK + LPG [było: 04.2006 - 12.2008]
aha jest też ecoboost 1.0T.
Jest też TQT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sie.2008 20:08:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.wrz.2005 19:05:43
Posty: 2521
Lokalizacja: Poznań/ Nowy Tomyśl
Generalnie to musisz się nauczyć jeździć szybko, a nie ostro...
Zacznij używać pedałów tak, jak są do tego zaprojektowane, a nie jak przełączników 0/1.
Można jeździć szybko i praktycznie nie dotykać hamulców. Liczy się średnia z całego przejazdu a nie chwilowe Vmax ;)

Kup jakieś porządne tarcze nacinane, nawiercane, do tego klocki np. Red Stuff i jest szansa, że taki komplet wytrzyma dłużej, albo wymień zestaw np na jakiegoś Taroxx'a o większej średnicy i ilości tłoczków. Wtedy nie będzie kłopotu ze skrzywionymi tarczami...

_________________
podpis nie działa


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sie.2008 20:21:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2007 10:37:31
Posty: 95
Lokalizacja: Pieniny
Heveliusz napisał(a):

Kup jakieś porządne tarcze nacinane, nawiercane, do tego klocki np. Red Stuff i jest szansa, że taki komplet wytrzyma dłużej, albo wymień zestaw np na jakiegoś Taroxx'a o większej średnicy i ilości tłoczków. Wtedy nie będzie kłopotu ze skrzywionymi tarczami...


Miałem Turbo Groove i Red Stuff - też padły, zastanawiam się nad Tarox-em.
Zawsze jeździłem szybko i ostro i nigdy nie zaorałem tarcz a parę samochodów było mocniejszych niż obecne.

_________________
A6 V6 3.0 quattro
A8 4.2 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sie.2008 20:47:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lip.2008 19:34:23
Posty: 128
Lokalizacja: Wrocław
Hi , napisze Ci tak ... to nie woda i nie gorace tarcze tylko Twój mechanik ( ktoś kto je wymianiał dał d..y ) nie oczyścił piast z rdzy i zabrudzeeń i założył ładne nowe tarcze które pogieło po paru kilometrach . Fakt tarcze sie krzywia na takim brudzie i niedoczyszczeniu piast jak ta lala .

Dla informacji : reklamacja nie zostanie uwzgledniona w takim przypadku poniewaz po ściągnięciu w/w tarcz od strony wewnetrznej będą widoczne slady rczy takie najczęsciej cztery odciski koloru rudego( rdza) ...

W dobrym i szanującym się zakładzie mechaniki pojazdowej przed załozeniem nowych tarcz , czyści sie piaste do jednolitego metalu i smaruje się smarem miedzianym aby brud i korozja i tym bardziej aby ktos inny nie siłował sie z oderwaniem tarcz od piasty przy nastepnej wymianie :D

Ps. oczywiście ja też kiedyś myślałem iż jestem taki wspaniały i ugotowałem tarcze nowe!!!! po przejechaniu ok 170 km ( miały takie wibracje iz zęby mi kierownica mało co nie powybijała ) , lecz to nie to .
Mechanik jak to mechanik usparawidliwial się kałużą lub iż po górach jeżdziłem na zabłlokowanych kołach i co się okazało iż dał d...y .

Może tak w tej kolejności bym sugerował winę powykręcanych nowych tarcz :

1. brudna , nie doczyszczona piasta i załozona na ten syf nowa tarcza

2 . zblowowany zacisk koła , czyli wrzeciono nio odpuszcza przytrzymuje klocek ten goruje tarcze

3. rozgrzana tarcza + kałuza

4. cięzka noga

5 . jazda na hamulcu

Oczywiście sa to tylko moje subiektywne spostrzeżenia .

pozdro

_________________
A6 Avant 2.8 Q ,AQD [ C5 ] plus STAG 300 plus MAGIC JET


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sie.2008 21:05:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.sty.2007 01:17:07
Posty: 154
Lokalizacja: Gliwice
labas, napisz gdy uporasz się z problemem i co było przyczyną. Ja też prowadzę nierówną walkę w podobnym stylu. Moim zdaniem to jakiś feler. Albo tarcze robią z kiepskiej jakości materiału albo uszkodzenie w układzie hamulcowym. W BMW założyłem tarcze za 120zł i jeździł bez sprzeciwu, w deszczu też, i nie krzywiły się. W Explorerze nie jeden raz były czerwone i czasami przez rzekę przejedzie się i tarcze są prościutkie. A w Audi non-stop wymiana na nowe i ciągle krzywe po kilku tysiącach. Już nie mam pomysłu. Daj znać gdy coś wykombinujesz.
Pozdrawiam

_________________
wcześniej różne marki VW, Opel, BMW, Audi 2,8V6, Audi A8 4,2
Obecnie:
BMW e38 750il
Ford Explorer 4,0 V6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sie.2008 08:33:14 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Problem może leżeć w zacisku - podejrzewam, że są tam nadmierne luzy lub zacisk jest zablokowany i stąd Wasze problemy...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sie.2008 12:54:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.lip.2005 21:01:12
Posty: 53
Ja bym sprawdził ;

1. brak osiowości pracy tarczy z powodu brudu i korozji na styku z piastą
2. zatarte zaciski hamulcowe
3. tarcze kiepskiej jakości, polecam ATE, Zimmerman

_________________
A6, C5, 2.4 V6 - ALF, 98r, 165 PS, manual


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sie.2008 13:02:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.sie.2008 11:55:59
Posty: 40
A piasta nie ma nadmiernego bicia? I czy zacisk nie zapieczony? Poza tym po ostrej jeździe daj odpocząć tarczom - ostudź je. Nie to że pała, pała, stop, tylko daj im się schłodzić, przejedź końcówkę trasy delikatniej.

Ja bym się bardzo dokładnie przyjrzał piastom i zaciskom! Bicie piasty trzeba sprawdzić!!!

A jeszcze jedno - jak z hamulcami z tyłu? Dobre są? Bo może tył ledwie zipie, hamujesz tylko przodem i je przeciążasz?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sie.2008 20:58:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.sty.2007 01:17:07
Posty: 154
Lokalizacja: Gliwice
mmmarcin napisał(a):
A piasta nie ma nadmiernego bicia? I czy zacisk nie zapieczony? Poza tym po ostrej jeździe daj odpocząć tarczom - ostudź je. Nie to że pała, pała, stop, tylko daj im się schłodzić, przejedź końcówkę trasy delikatniej.

Ja bym się bardzo dokładnie przyjrzał piastom i zaciskom! Bicie piasty trzeba sprawdzić!!!

A jeszcze jedno - jak z hamulcami z tyłu? Dobre są? Bo może tył ledwie zipie, hamujesz tylko przodem i je przeciążasz?


U mnie nic nie jest zapieczone, zaciski działają prawidłowo, piasty w porządku, z tyłu tak samo. Tarcze miałem już różne, zarówno ATE poprzez Textar, teraz sportowe. Krzywią się na lewej stronie, zarówno przód jak i tył. Prawa strona jest raczej w porządku. Krzywią się zawsze po dłuższej trasie przy prędkościach 140-200. Poniżej jest ok. Płyn hamulcowy wymieniłem 40 tyś km temu.
Jeżeli macie pomysły co z tym zrobić - piszcie. Chętnie poczytam i być może rozwiążemy problem.
Pozdrawiam.

_________________
wcześniej różne marki VW, Opel, BMW, Audi 2,8V6, Audi A8 4,2
Obecnie:
BMW e38 750il
Ford Explorer 4,0 V6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sie.2008 22:23:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.cze.2007 18:09:08
Posty: 38
Lokalizacja: podlasie
Witam,
Czy ktoś z Was próbował "toczenia"/przytoczenia takich tarcz??

Po mojej ostatniej zmianie na tarcze ATE, bicie zaczęło stopniowo pojawiać się od ok.5kkm od wymiany... Teraz mam zrobione ponad 10kkm.
Czy w Waszym przypadku, bicie jest takie samo przy każdej prędkości, czy też nasila się w pewnych zakresach ??

_________________
VW Passat B3 VR6 - wódz czarna chmura - był
VW Passat B5 AHU - był
Audi A6 - C5 3.0 ASN Q - było

Audi Allroad C5 2.7biT APB - jest
Obrazek :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sie.2008 07:55:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.sty.2007 01:17:07
Posty: 154
Lokalizacja: Gliwice
boogie69 napisał(a):
Witam,
Czy ktoś z Was próbował "toczenia"/przytoczenia takich tarcz??

Po mojej ostatniej zmianie na tarcze ATE, bicie zaczęło stopniowo pojawiać się od ok.5kkm od wymiany... Teraz mam zrobione ponad 10kkm.
Czy w Waszym przypadku, bicie jest takie samo przy każdej prędkości, czy też nasila się w pewnych zakresach ??


Ja ostatnio przetoczyłem lekko tarcze ale efekt jest mizerny. Chyba dlatego, że toczą tarcze zimne. Bicie uwydatnia się gdy hamulce są rozgrzane, na zimnych jest dobrze. Narasta w przedziale 90-130km/h. Przy niższych prędkościach jest mniejsze, podobnie przy wyższych. Pozdrawiam.

_________________
wcześniej różne marki VW, Opel, BMW, Audi 2,8V6, Audi A8 4,2
Obecnie:
BMW e38 750il
Ford Explorer 4,0 V6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sie.2008 02:12:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2007 20:20:09
Posty: 974
Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol Obecny od 27.05.2007
GrzesB napisał(a):
Problem może leżeć w zacisku - podejrzewam, że są tam nadmierne luzy lub zacisk jest zablokowany i stąd Wasze problemy...

Na moim przykładzie - lewy przedni zacisk nie odpuszczał i przy okazji wizyty w serwisie (z jakiegoś tam powodu) stwierdzono, że z niedawno wymienionego kompletu klocków przód/tył z przednich lewych zostało prawie nic. Nie odczuwałem żadnych efektów ubocznych (to nie oznacza, że było dobrze), a tarcze do dzisiaj cacy. Pałuję też czasami (często) CCCO na odcinkach tylko kilkukilometrowych po czym muszę ostro wytracić prędkość przy pomocy hamulców. Tarcze cały czas OK i to bardzo. Natomiast unikam wody jak ognia. Jeżdżę na fabrycznych tarczach i klockach (serwisowane w ASO).

_________________
A6 2.5 TDI SE AYM 2002 FSC
Po adrenaline wskocz tutaj:
http://pl.youtube.com/watch?v=sKq6HmEM79Q
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: