.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 06.lut.2025 21:32:38

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [a4 b5 AFN] Prośba o analizę logów + czasami brak mocy
PostNapisane: 17.sie.2008 13:04:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.kwi.2008 22:25:06
Posty: 52
Lokalizacja: Wrocław
Witam wszystkich ponownie. Wrzucam moje pierwsze logi (jestem gotowy przyjąć całą krytykę na barki bez zająknięcia :) ).
Problem z mocą ostatnio zauważyłem na trasie, w deszczu, tak jak by turbinka się nie załączała, albo straciła moc. Nie mam pojęcia co to może być. Poprostu nie było czuć tego doładowania przy ok. 1800rpm.. i co za tym idzie powoli szedł do góry.. przy 3000rpm kończyła mu się moc. Po wyłączeniu, 5min przerwy (skoczyłem do sklepu) znowu zaczął chodzić normalnie. Zdarzyło tak się może jeszcze z 2-3 razy ostatnio.. dziwne.

Silniczek chodzi idealnie równo, zero kopcenia (nie ważne czy zimny czy ciepły, czy turbawka się załączyła.. nigdy nie kopci:) ). Pali na trasie ok. 4,8l/100km, po mieście ok. 5,5l/100km więc rewelka.

Apropos temperatury płynu: na wskaźniku na trasie mam prawie zawsze poniżej dolnej kreski, ale jak się zatrzymam lub zwolnię to wzrasta do ok. 80-90 *C (normalne? wynik dobrego chłodzenia przy większej prędkości?)

Wklejam logi:
Statyczne:

000,001,003:
Obrazek

004,007,013:
Obrazek

014,018:
Obrazek
(nie wiem dlaczemu 014 nie ma wartości.. tam nic nie było)

Basic Settings:
000:
Obrazek

003:
Obrazek

004:
Obrazek

011:
Obrazek


Dynamiczne:

000:
Obrazek

001:
Obrazek

003:
Obrazek

004:
Obrazek

008:
Obrazek

010:
Obrazek

011:
Obrazek


Aaa.. jeden błąd znalazłem:
Kod:
Control Module Part Number: 038 906 018 FD

  Component and/or Version: 1,9l R4 EDC 0000SG  2137

1 Fault Found:

17958 - Charge Pressure: Control Deviation

        P1550 - 35-10 - - - Intermittent


Z góry bardzo dziękuję za wszelką pomoc i udzielone wskazówki!

Pozdrawiam!

_________________
Aktualnie: A4 B5 AFN '99 w Avanturze


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sie.2008 13:12:51 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5556
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 4x Audi
niby w 011 bs sztanga pracuje normalnie ale jednak coś ona szwankuje , przepałuj autko z prędkoscią obrtową równą 4000rpm , może kierownice się rozruszają , a jak to nie pomoże to turbo do czyszczenia

Edit : regulator układu chłodzenia kaput - do wymiany na ori

_________________
Jest A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sie.2008 13:20:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.kwi.2008 22:25:06
Posty: 52
Lokalizacja: Wrocław
Sztanga pracuje, ale wizualnie wydaje mi się że ma bardzo mały skok (niecały 1cm) - czy to normalne? Przegoniłem go ostatnio ok. 4500rpm.. i znowu się "zawiesił" i stracił moc. Później znów zaczął działać.

Turbawkę dam radę przeczyścić samemu (rozkręcić, przeczyścić łopatki?)? Czy jakiś spec musi to zrobić? Opłaca się to robić, czy lepiej od razu zainwestować w nową (przy okazji zmienić na taką od AWXa co by parę kucyków zyskać w przyszłości :) )?

Aaa i jeszcze jedno: jaka jest ogólna kondycja całości? Da radę pociągnąć do tych 140-145KM? Czy raczej w tym przypadku odpuścić sobie plany na zabawę (chip+turbo awx+IC)?

Pozdro i dzięki za pomoc!

_________________
Aktualnie: A4 B5 AFN '99 w Avanturze


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sie.2008 13:27:04 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5556
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 4x Audi
Zbadaj [palcem :diabel: ] czy turbosprężarak nie ma większych luzów , w AFN'ie masz dobry dostęp , nie powinieneś mieć trudności z wyciągnieciem i rozebraniem , korekcje masz bardzo ładne , jak zrobisz porządek z VTG to jedz do Rogala , po "Rogalowej" modyfikacji softu auta nie poznasz :D

p.s : jak masz sporo zaskórniaków to FMIC ,GT22 ,pompa 11 , wtryski 216,Soft by Rogalitto i zpostawiasz wszystkie "czipowane" V6 tdi [2,5tdi]

_________________
Jest A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sie.2008 13:43:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.kwi.2008 22:25:06
Posty: 52
Lokalizacja: Wrocław
gustav200 napisał(a):
p.s : jak masz sporo zaskórniaków to FMIC ,GT22 ,pompa 11 , wtryski 216,Soft by Rogalitto i zpostawiasz wszystkie "czipowane" V6 tdi [2,5tdi]


Tylko że fura ma 200kkm prawie na liczniku + ciekawe ile odkręcone zanim go qpiłem.. :) Co prawda chodzi idealnie (pomijając tą turbawkę..), pali idealnie, no i nie bity.. więc propozycja bardzo kusząca :D Jaki jest szacunkowy koszt obu opcji?

PS. co z tą temperaturą? Termostat do wymiany?

Pozdrawiam!

_________________
Aktualnie: A4 B5 AFN '99 w Avanturze


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sie.2008 13:50:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
1) Termostat do wymiany (na oryginał z ASO, nie kupuj tanich podróbek, w szczególności Wahlera)
2) Rozruszaj sztangę manualnie , po czym zasuwaj w trasę i przepałuj auto jak się patrzy.
3) Kiedy wymieniałeś filtr powietrza ?

Po jaki gwizdek taki setup w ośce ? Byle ścipowane quattro mu odjedzie ;)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sie.2008 14:10:46 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5556
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 4x Audi
Baskecior napisał(a):
Po jaki gwizdek taki setup w ośce ? Byle ścipowane quattro mu odjedzie ;)


17" 225 i mu napewno nie odjedzie :diabel: :diabel:

p.s : przecież pisałem ze termostat [ regulator układu chłodzenia ] do wymiany :peace:

_________________
Jest A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sie.2008 17:03:51 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
- silnik lekko niedogrzany -teromostat do wymiany - tylko ori BTT
- statyczny kąt wtrysku do regulacji...
- EGR - OK
- dawka paliwa - OK
- uklad wtryskowy w stanie bardzo dobrym
- mechanizm wyznaczania dynamicznego kąta wtrysku - OK
- Turbo - ewidentnie do czyszczenia - zapieczone lopatki VTG - widac to tez w 011 BS
- LMM - powinien dojsc do siebie po doprowadzeniu turbiny do ładu - jesli nie to zgodnie z tym co pisze Wódz Czarna Chmura - wymienic filtr powietrza

Po naprawie proponuje zaprezentowac ponownie kpl logow dynamicznych oraz 007 stat i 000 BS.

Pozdrawiam serdecznie

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sie.2008 19:22:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.kwi.2008 22:25:06
Posty: 52
Lokalizacja: Wrocław
Dzięki wielkie wszystkim za pomoc.
Wszystkie filtry, oleje, kpl. rozrząd itp wymieniane 3 miesiące temu.
Ok, dam znać co i jak po naprawach.

PS. nie chcę mega powera :) styknie 140-150KM tak żeby jazda była przyjemniejsza. Tylko co do takiej mocy trzeba? Bo sam rogalowy soft chyba nie pomoże :)

PS.2. Nie znalazłem gdzie w okolicy Wrocławia można ustawić wtrysk tak żeby później spać spokojnie :) Jakieś sugestie?

Pozdrawiam.

_________________
Aktualnie: A4 B5 AFN '99 w Avanturze


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sie.2008 19:26:53 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5556
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 4x Audi
Rogalowy Soft + Turbo AWX [GT1749V] i masz 150 km i 350Nm

p.s : po wyczyszczeniu dynamika gazów w sprężarce wróci do normy i lmm będzie prawidłowo mierzyć .

_________________
Jest A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sie.2008 20:10:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.kwi.2008 22:25:06
Posty: 52
Lokalizacja: Wrocław
gustav200 napisał(a):
Rogalowy Soft + Turbo AWX [GT1749V] i masz 150 km i 350Nm

I to by było miodzio. Tylko czy ta turbawka da radę w upalne dni bez FMICa? Może chociaż nadkole od RSki w celu lepszego przeciągu na standardowym ICku?

Pozdrawiam.

_________________
Aktualnie: A4 B5 AFN '99 w Avanturze


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sie.2008 20:31:09 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5556
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 4x Audi
nadkole od RS i bedzie dobrze

_________________
Jest A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sie.2008 20:32:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
2 przejazdy na hamowni pokażą czy wystarczy ... ;)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sie.2008 21:05:44 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Pakowanie sie w moment > 300 Nm bez quattro mija sie z celem... :) - IMHO

Pzdr

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sie.2008 08:58:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
gustav200 napisał(a):
Rogalowy Soft + Turbo AWX [GT1749V] i masz 150 km i 350Nm


ponioslo Cie troszke .... ;) 300-320 plasko to koniec na seryjnym ukladzie wtryskowym a i sprzeglo wiecje moze nie wytrzymac .... ;)

a wracajac do tematu .. bez czyszczenia to turbulum do siebie nie dojdzie ... ;)

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sie.2008 10:53:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.kwi.2008 22:25:06
Posty: 52
Lokalizacja: Wrocław
spanky napisał(a):
bez czyszczenia to turbulum do siebie nie dojdzie ... ;)

Czy są jakieś wskazówki odnośnie demontarzu, czyszczenia etc..? Trzeba wymieniać śruby, jakieś uszczelki? Czy wystarczy demontarz, czyszczenie, montaż? Po czyszczeniu jakieś smarowanie?

Pozdrawiam.

_________________
Aktualnie: A4 B5 AFN '99 w Avanturze


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sie.2008 12:09:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
spanky napisał(a):
gustav200 napisał(a):
Rogalowy Soft + Turbo AWX [GT1749V] i masz 150 km i 350Nm


ponioslo Cie troszke .... ;) 300-320 plasko to koniec na seryjnym ukladzie wtryskowym a i sprzeglo wiecje moze nie wytrzymac .... ;)

a wracajac do tematu .. bez czyszczenia to turbulum do siebie nie dojdzie ... ;)

W osce wytrzyma, wszak większość momentu pójdzie w nawierzchnię ...
Gorzej w q ... u mnie przy > 320 Nm przy strzale ze sprzęgła zaczynaja sie delikatne uslizgi, czuję to teraz po zmianie oponek na nowe. :)
Ale wszyscy krzyczą że u mnie moment za nisko ... :D

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sie.2008 11:38:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.kwi.2008 22:25:06
Posty: 52
Lokalizacja: Wrocław
Czy można jeszcze tylko prosić o odp. na poniższe pytania:

jslodki napisał(a):
Czy są jakieś wskazówki odnośnie demontarzu, czyszczenia etc..? Trzeba wymieniać śruby, jakieś uszczelki? Czy wystarczy demontarz, czyszczenie, montaż? Po czyszczeniu jakieś smarowanie?

I jeszcze jedno: czy olej muszę wymienić (bo przy zmianie turbo się wymienia, a ja 3kkm wymieniałem..) czy obędzie się bez?

Dzięki i pozdrawiam.

EDIT:
Ok, już wiem. Przy demontażu turbiny powinno się zmienić uszczelkę oraz śruby. Hmm, tylko czy muszę ją całą demontować do czyszczenia tylko sztangi..

_________________
Aktualnie: A4 B5 AFN '99 w Avanturze


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 38 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: