.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 06.lut.2025 13:15:44

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 80 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C5 AFB] logi do oceny
PostNapisane: 27.sie.2008 16:14:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.maja.2006 15:06:20
Posty: 516
Lokalizacja: Parczew
Witajcie!
Nareszcie zrobiłem logi. Nie są kompletne ponieważ brakuje grupy BS!. Brakuje jej ponieważ podczas przejścia z grup wartości mierzonych do BS VAG wywala komunikat, że te grupy są niedostępne ponieważ nie mam pełnej wersji programu. Crackowałem ją już chyba z 6 razy i nadal to samo. Może mi ktoś powiedzieć jak scrackować wersję VAG'a 409-1?. Być może wtedy jeszcze dzisiaj dołączę logi z BS

ps. nie mogę zalogować grupy 000 czy to w BS czy w normalnych
W aucie mam takie błędy:
4 Faults Found:

Cytuj:
4 Faults Found:

01441 - Low Fuel Level Sensor (G210)

30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent

00575 - Shareware Version. To Decode all DTCs

11-10 - Please Register/Activate - Intermittent

00519 - Shareware Version. To Decode all DTCs

27-10 - Please Register/Activate - Intermittent

00667 - Ambient Temperature Signal

27-00 - Implausible Signal

Niedługo się za nie zabiorę.
Logi statyczne
001
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... 96c806c07a
003
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... 73f611d9a5
004
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... 3108bdf402
007
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... b11f216b08
013
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... 3cda7ca6c5
014
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... f9ab1d7517
018
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... e80d014e80

Logi dynamiczne
001
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... f584e31a8d
003
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... d3b0658201
004
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... e4d1b9afa7
008
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... de5234c0e0
010
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... a3bc553e4a
011
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... 6de6f142fb

Czekam na oceny :)

_________________
2.5 V6 To Dopiero Idzie
Obrazek
Obrazek Piszę poprawnie po polsku
.
Moja NiuŃkA
Jestem optymistą, wiem to pewne kupię 2.5 Tdi BAU i to jest niezmienne.

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sie.2008 16:45:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
kto pisał ten program?

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sie.2008 16:46:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.maja.2006 15:06:20
Posty: 516
Lokalizacja: Parczew
meszrum napisał(a):
kto pisał ten program?

Meszrum niech zgadnę sugerujesz, że auto ma czipa?. Ja o tym szczerze powiedziawszy nic nie wiem. Ja myślałem, że jest to poczciwce AFB o mocy 150 ps. podobnie jak poprzedni właściciel. Widocznie któryś z poprzedników maczał w tym paluszki, ale nic mi na ten temat do tej pory nie wiadomo.

_________________
2.5 V6 To Dopiero Idzie
Obrazek
Obrazek Piszę poprawnie po polsku
.
Moja NiuŃkA
Jestem optymistą, wiem to pewne kupię 2.5 Tdi BAU i to jest niezmienne.

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sie.2008 17:40:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.maja.2008 20:03:47
Posty: 776
Lokalizacja: trojmiasto
Auto: A8 D3 4.2 MPI
js tam zadnego chipa niewidze :!: :!:

_________________
audi a8 d3 4.2 pb 2003 jest
http://www.youtube.com/watch?v=0TGOmui21CY - takie tam bączki A8

Obrazek

audi a3 1.9 tdi ahf jest
bmw e46 330d 204 ps byla :)
bmw e46 320d 150 ps byla
audi a6 c5 avant quattro 2.5 tdi ake bylo
suzuki gsxr 1000 k3 175 ps ponad 300 km/h smiga:):) 0-200 km/h 7 sek :P
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... 6h8e2jv3-c
tak to daje ognia :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sie.2008 17:53:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.maja.2006 15:06:20
Posty: 516
Lokalizacja: Parczew
Więc o co chodzi z tym kto pisał ten program?. Ja właśnie nie wiem o co chodzi. Jak kolego badyl oceniasz logi?

_________________
2.5 V6 To Dopiero Idzie
Obrazek
Obrazek Piszę poprawnie po polsku
.
Moja NiuŃkA
Jestem optymistą, wiem to pewne kupię 2.5 Tdi BAU i to jest niezmienne.

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sie.2008 18:18:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
badyl napisał(a):
js tam zadnego chipa niewidze :!: :!:


mój drogi,

bardzo niewiele widzisz zatem.
do rzeczy:
- seryjne doładowanie dla AFB wynosi max. 2121.6mbar w zakresie od 2000rpm - u Levuss'a mamy 2264.4mbar w zasadzie od samego dołu;
- seryjne ograniczenie momentu dla AFB wynosi ok. 40mg - u Levuss'a mamy 66.8mg [!!];
- życzenie kierowcy w seryjnym AFB wynosi maksymalnie 47-48mg - u Levuss'a jest ono na poziomie ponad 70mg...

jeżeli chcesz zapoznać się z mapami seryjnymi, to rzuć okiem na te wartości: http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... fb+log%F3w .
...a potem porównaj z logami L.

na marginesie - gdzie szukasz modyfikacji?




Levuss,

progam miał być w domyśle dosyć mocny [>180PS], lecz jest napisany bardzo niefajnie z uwagi na sztywne ograniczenie momentu [auto czasem lupi szarpnać wówczas podczas zmiany biegów] i sztywne ciśnienie doładowania [to z kolei może rodzić 575 na niższych obrotach].
najpierw wróć do serii i wylecz.

jest jeszcze problem z ciśnieniem doładowania - widać to w 011dN.
problem może dotyczyć podciśnienia - o tym napiszę wieczorem.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sie.2008 19:48:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.maja.2006 15:06:20
Posty: 516
Lokalizacja: Parczew
meszrum'ie jak mam powrócić do serii i jak wyleczyć te usterki??. Jak ogólnie oceniasz stan auta po logach?

Obiecane logi BS
000
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... 225277cfc0
003
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... 54de286f74
004
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... 0c377eb8c3
011
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... 8e23447ddb




Czekam na oceny

_________________
2.5 V6 To Dopiero Idzie
Obrazek
Obrazek Piszę poprawnie po polsku
.
Moja NiuŃkA
Jestem optymistą, wiem to pewne kupię 2.5 Tdi BAU i to jest niezmienne.

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sie.2008 21:39:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.maja.2008 20:03:47
Posty: 776
Lokalizacja: trojmiasto
Auto: A8 D3 4.2 MPI
meszrum napisał(a):
badyl napisał(a):
js tam zadnego chipa niewidze :!: :!:


mój drogi,

bardzo niewiele widzisz zatem.
do rzeczy:
- seryjne doładowanie dla AFB wynosi max. 2121.6mbar w zakresie od 2000rpm - u Levuss'a mamy 2264.4mbar w zasadzie od samego dołu;
- seryjne ograniczenie momentu dla AFB wynosi ok. 40mg - u Levuss'a mamy 66.8mg [!!];
- życzenie kierowcy w seryjnym AFB wynosi maksymalnie 47-48mg - u Levuss'a jest ono na poziomie ponad 70mg...

jeżeli chcesz zapoznać się z mapami seryjnymi, to rzuć okiem na te wartości: http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... fb+log%F3w .
...a potem porównaj z logami L.

na marginesie - gdzie szukasz modyfikacji?




Levuss,

progam miał być w domyśle dosyć mocny [>180PS], lecz jest napisany bardzo niefajnie z uwagi na sztywne ograniczenie momentu [auto czasem lupi szarpnać wówczas podczas zmiany biegów] i sztywne ciśnienie doładowania [to z kolei może rodzić 575 na niższych obrotach].
najpierw wróć do serii i wylecz.

jest jeszcze problem z ciśnieniem doładowania - widać to w 011dN.
problem może dotyczyć podciśnienia - o tym napiszę wieczorem.


no moze i ma pewnie za malo sie znam na seryjnym afb w odruznieniu od ciebie meszrum :d takze nie bede sie sprzeczal a mam pytanko odnosnie ake jak to wyglada??? bo turbina mi laduje przy ob 2500 mb okolo do obrotow 2700rpm a pozniej 2300 mb okolo do konca a iq driver wynosi 80 mg??? niepamietam ograniczenia czy tak ma seria czy tez moze cos mam grzebane??? bledow w sterowniku brak sugerowalem sie troche swoim ake :-)boxa mam zdjetego :!:

porownalem logi z linku to faktycznie levuss ma cos grzebane :!:

_________________
audi a8 d3 4.2 pb 2003 jest
http://www.youtube.com/watch?v=0TGOmui21CY - takie tam bączki A8

Obrazek

audi a3 1.9 tdi ahf jest
bmw e46 330d 204 ps byla :)
bmw e46 320d 150 ps byla
audi a6 c5 avant quattro 2.5 tdi ake bylo
suzuki gsxr 1000 k3 175 ps ponad 300 km/h smiga:):) 0-200 km/h 7 sek :P
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... 6h8e2jv3-c
tak to daje ognia :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sie.2008 22:22:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Auto ma boxa raczej , ponieważ ani doładowanie ani wyprzedzenie wtrysku nie jest większe od serii. Mogę się mylić , ponieważ czasami programy typu "lite" też są pisane ze wskazaniem na dawke. W sumie doładowanie jest słabe , nawet nie osiąga parametrów stosownych do podanych z ECU. Może turbospręzarka już słaba?

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sie.2008 22:30:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.maja.2008 20:03:47
Posty: 776
Lokalizacja: trojmiasto
Auto: A8 D3 4.2 MPI
Jack napisał(a):
Auto ma boxa raczej , ponieważ ani doładowanie ani wyprzedzenie wtrysku nie jest większe od serii. Mogę się mylić , ponieważ czasami programy typu "lite" też są pisane ze wskazaniem na dawke. W sumie doładowanie jest słabe , nawet nie osiąga parametrów stosownych do podanych z ECU. Może turbospręzarka już słaba?


doladowanie jest slabe bo ma cos nie tak !!pisal o tym meszrum wyzej moze uklad podcisnienia itp. ale zadane ma wieksze niz seryjne zwroc na link co mi meszrum napisal porownaj i zobaczysz tez tak myslalem :!:

_________________
audi a8 d3 4.2 pb 2003 jest
http://www.youtube.com/watch?v=0TGOmui21CY - takie tam bączki A8

Obrazek

audi a3 1.9 tdi ahf jest
bmw e46 330d 204 ps byla :)
bmw e46 320d 150 ps byla
audi a6 c5 avant quattro 2.5 tdi ake bylo
suzuki gsxr 1000 k3 175 ps ponad 300 km/h smiga:):) 0-200 km/h 7 sek :P
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... 6h8e2jv3-c
tak to daje ognia :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sie.2008 22:40:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Jack napisał(a):
Auto ma boxa raczej , ponieważ ani doładowanie ani wyprzedzenie wtrysku nie jest większe od serii. Mogę się mylić , ponieważ czasami programy typu "lite" też są pisane ze wskazaniem na dawke.


Jack,

nie uważasz, że gdyby miało box'a, to w ogóle nic nie byłoby widać w messwerte nowego zadanego ciśnienia? tutaj obrobione są ewidentnie mapy.
jak zauważyłeś, ten samochód nie ma ciśnienia doładowania do 2600rpm.



badyl napisał(a):
no moze i ma pewnie za malo sie znam na seryjnym afb w odruznieniu od ciebie meszrum :d takze nie bede sie sprzeczal a mam pytanko odnosnie ake jak to wyglada??? bo turbina mi laduje przy ob 2500 mb okolo do obrotow 2700rpm a pozniej 2300 mb okolo do konca a iq driver wynosi 80 mg??? niepamietam ograniczenia czy tak ma seria czy tez moze cos mam grzebane??? bledow w sterowniku brak sugerowalem sie troche swoim ake :-)boxa mam zdjetego :!:

porownalem logi z linku to faktycznie levuss ma cos grzebane :!:



Badyl,

to jest zdrowa seria AKE - http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... ke+log%F3w .
możesz porównać ze swoimi i wyciągnąć wnioski.



Levuss napisał(a):
meszrum'ie jak mam powrócić do serii i jak wyleczyć te usterki??. Jak ogólnie oceniasz stan auta po logach?



Levuss,

masz problem z ciśnieniem doładowania. może on mieć swoje źródło w:
- niepoprawnie działającym zaworze N75, który steruje pracą T;
- nieszczelnością w układzie podciśnienia;
- nieszczelnością w układzie dolotowym [np. w okolicach IC];
- niedrożnym katalizatorem.

jak to sprawdzić?
po kolei:
- z perwersyjną dokładnością badasz cały układ podciśnienia pod kątem szczelności [wężyki] - demontujesz wężyki i wszystko przedmuchujesz kompresorem. sprawdzasz także wężyk idący do filtra powietrza [schemat podciśnienia poniżej];
- z równie perwersyjną dokładnością badasz cały układ dolotowy poszukując jakichkolwiek nieszczelności, pęknięć etc.;
- podmieniasz [ale nie kupujesz, tylko pożyczasz] N75 i logujesz 010 oraz 011dN > logi na forum;
- odpinasz wydech przed katalizatorem i logujesz 010 oraz 011dN > logi na forum.

jeżeli zrobisz to w innej kolejności, to będzie to bez sensu.
do serii wrócisz powierzając ECU na 2h markowemu tunerowi, który wszczepi Ci kości z serią. koszt to ok. 300 PLN. na forum polecamy Aligatora z MT [Wojtek Gołąbek]: http://www.tdituning.pl/ . możliwość zrobienia tego wysyłkowo.



schemat
Obrazek

[+]
generalnie śledzę Twoje wątki dotyczące samochodu i nalezy stwierdzić, że wymaga on dofinasowania [jak każdy blisko 10letni]. problem w tym, że mechaników znających C5 i V6 TDI jest bardzo niewielu. idealną sytuacją byłoby, gdyby wszystkie usterki usunęła jedna osoba - skontaktuj się z Piotrem na PW.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Ostatnio edytowano 27.sie.2008 23:44:24 przez meszrum, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sie.2008 23:34:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.maja.2006 15:06:20
Posty: 516
Lokalizacja: Parczew
OK dziękuję za sugestię. Czy błąd:
Cytuj:
00519 - Intake Manifold Pressure Sensor (G71)

31-10 - Open or Short to Ground - Intermittent

Może mieć wpływ na podciśnienie?. Wiem, że ten czujnik jest uwalony bo nie odkręcając zderzaka widać, że ktoś w nim majstrował. Wcześniej miałem nieszczelność w dolocie (rura po prawej stronie dochodząca do IC miała dziurę na 2 cm i auto dziwnie świstało, po wymianie auto ma wigor). Czy błąd tego czujnika G71 może mieć wpływ na to, że auto wpada w tryb awaryjny? czasami mam taką sytuację, że chcę przyśpieszyć a auto jakoś idzie ale tak jak by turbo słabo działało. Po chwil spokojnej jazdy znowu napiera pooowera.

Jak ogólnie oceniacie kąt wtrysku, działanie EGR, same wtryski itp. Czy ten silnik da radę jeszcze jeździć? :)

_________________
2.5 V6 To Dopiero Idzie
Obrazek
Obrazek Piszę poprawnie po polsku
.
Moja NiuŃkA
Jestem optymistą, wiem to pewne kupię 2.5 Tdi BAU i to jest niezmienne.

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sie.2008 23:49:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
EGR działa [można wyczyścić], korekcje bardzo OK, turbina - jak na razie nie wiadomo.
ten samochód pojeździ jeszcze wiele km, ale wymaga €.
w przeciwnym razie eksploatacja zamieni się w istny koszmar.

skoro masz błąd czujnika, to sprawdź najpierw połączenia przewodu z samym czujnikiem [wtyczka/wiązka]. jeżeli okaże się ono poprawne, to wymień [podmień] czujnik i zaloguj.
jeżeli pomiar ciśnienia [na podmienionym czujniku] będzie OK, wówczas należy wymienić czujnik.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sie.2008 00:13:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.maja.2006 15:06:20
Posty: 516
Lokalizacja: Parczew
meszrum napisał(a):
EGR działa [można wyczyścić], korekcje bardzo OK, turbina - jak na razie nie wiadomo.
ten samochód pojeździ jeszcze wiele km, ale wymaga €.
w przeciwnym razie eksploatacja zamieni się w istny koszmar.

skoro masz błąd czujnika, to sprawdź najpierw połączenia przewodu z samym czujnikiem [wtyczka/wiązka]. jeżeli okaże się ono poprawne, to wymień [podmień] czujnik i zaloguj.
jeżeli pomiar ciśnienia [na podmienionym czujniku] będzie OK, wówczas należy wymienić czujnik.

OK wiem, że teraz na pewno będę latał na mixolu. Czy te auto może mieć 232tkm? taki przebieg mam na szafie. EGR jak go odkręcę :) to wyczyszczę. Turbinie dużo brakuje do świetności?. Jak się dobiorę do tego czujnika G71 to później logować tylko grupy 010 i 011 w dynamicznych?. Coś mi się zdaje, że czeka mnie wymiana hydrauliki bo te autko stuka tak jak to prezentowałem w moim poprzednim temacie.
Czy z tych logów można odczytać stan VP?

_________________
2.5 V6 To Dopiero Idzie
Obrazek
Obrazek Piszę poprawnie po polsku
.
Moja NiuŃkA
Jestem optymistą, wiem to pewne kupię 2.5 Tdi BAU i to jest niezmienne.

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sie.2008 01:26:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.maja.2008 20:03:47
Posty: 776
Lokalizacja: trojmiasto
Auto: A8 D3 4.2 MPI
czujnik mozna wyjac bez demontarzu zderzaka ja tak u siebie wyjalem troche bylo zabawy trudno klucz dopasowac do drugiej sruby :!:

_________________
audi a8 d3 4.2 pb 2003 jest
http://www.youtube.com/watch?v=0TGOmui21CY - takie tam bączki A8

Obrazek

audi a3 1.9 tdi ahf jest
bmw e46 330d 204 ps byla :)
bmw e46 320d 150 ps byla
audi a6 c5 avant quattro 2.5 tdi ake bylo
suzuki gsxr 1000 k3 175 ps ponad 300 km/h smiga:):) 0-200 km/h 7 sek :P
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... 6h8e2jv3-c
tak to daje ognia :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sie.2008 08:27:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Levuss napisał(a):
meszrum napisał(a):
EGR działa [można wyczyścić], korekcje bardzo OK, turbina - jak na razie nie wiadomo.
ten samochód pojeździ jeszcze wiele km, ale wymaga €.
w przeciwnym razie eksploatacja zamieni się w istny koszmar.

skoro masz błąd czujnika, to sprawdź najpierw połączenia przewodu z samym czujnikiem [wtyczka/wiązka]. jeżeli okaże się ono poprawne, to wymień [podmień] czujnik i zaloguj.
jeżeli pomiar ciśnienia [na podmienionym czujniku] będzie OK, wówczas należy wymienić czujnik.

OK wiem, że teraz na pewno będę latał na mixolu. Czy te auto może mieć 232tkm? taki przebieg mam na szafie. EGR jak go odkręcę :) to wyczyszczę. Turbinie dużo brakuje do świetności?. Jak się dobiorę do tego czujnika G71 to później logować tylko grupy 010 i 011 w dynamicznych?. Coś mi się zdaje, że czeka mnie wymiana hydrauliki bo te autko stuka tak jak to prezentowałem w moim poprzednim temacie.
Czy z tych logów można odczytać stan VP?



tak, jak najbardziej może mieć przejechane 232 000 km.
o T nie można powiedzieć w zasadzie nic, gdyż brak jest prawidłowego ciśnienia doładowania [ale to nie z winy T].
diagnostyka VP44 przez VC jest niemalże niemożliwa - można wysnuć jedynie ogólny obraz na podstawie 001 oraz 013 i 014 - u Ciebie jest OK.
po zrobieniu czegokolwiek, o czym pisałem logujesz 010 i 011dN, nic więcej.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sie.2008 08:45:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.maja.2006 15:06:20
Posty: 516
Lokalizacja: Parczew
meszrum napisał(a):
Levuss napisał(a):
meszrum napisał(a):
EGR działa [można wyczyścić], korekcje bardzo OK, turbina - jak na razie nie wiadomo.
ten samochód pojeździ jeszcze wiele km, ale wymaga €.
w przeciwnym razie eksploatacja zamieni się w istny koszmar.

skoro masz błąd czujnika, to sprawdź najpierw połączenia przewodu z samym czujnikiem [wtyczka/wiązka]. jeżeli okaże się ono poprawne, to wymień [podmień] czujnik i zaloguj.
jeżeli pomiar ciśnienia [na podmienionym czujniku] będzie OK, wówczas należy wymienić czujnik.

OK wiem, że teraz na pewno będę latał na mixolu. Czy te auto może mieć 232tkm? taki przebieg mam na szafie. EGR jak go odkręcę :) to wyczyszczę. Turbinie dużo brakuje do świetności?. Jak się dobiorę do tego czujnika G71 to później logować tylko grupy 010 i 011 w dynamicznych?. Coś mi się zdaje, że czeka mnie wymiana hydrauliki bo te autko stuka tak jak to prezentowałem w moim poprzednim temacie.
Czy z tych logów można odczytać stan VP?



tak, jak najbardziej może mieć przejechane 232 000 km.
o T nie można powiedzieć w zasadzie nic, gdyż brak jest prawidłowego ciśnienia doładowania [ale to nie z winy T].
diagnostyka VP44 przez VC jest niemalże niemożliwa - można wysnuć jedynie ogólny obraz na podstawie 001 oraz 013 i 014 - u Ciebie jest OK.
po zrobieniu czegokolwiek, o czym pisałem logujesz 010 i 011dN, nic więcej.

TAK JEST WODZU :) Przyjęte do wiadomości, czeka na realizację :D

ps.
Czy błąd czujnika G71 może mieć wpływ na to, że auto wpada w tryb awaryjny? czasami mam taką sytuację, że chcę przyśpieszyć auto jakoś idzie ale tak jak by turbo słabo działało. Po chwil spokojnej jazdy znowu napiera pooowera i wtedy czuć, że turbo wkracza do akcji.

_________________
2.5 V6 To Dopiero Idzie
Obrazek
Obrazek Piszę poprawnie po polsku
.
Moja NiuŃkA
Jestem optymistą, wiem to pewne kupię 2.5 Tdi BAU i to jest niezmienne.

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sie.2008 08:57:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
Czesc,
auto ma chipa, ktory wyglada jak "niedokonczony"...box nie zmienia map (czyli np zyczenie kierowcy zostaloby niezmienione gdyz box w przypadku vp44 ingeruje na poziomie pompy wtryskowej - doslownie do jej elektorniki wchodzi extra kabelek od boxa - wiec latwo to sprawdzic wizualnie)
generalnie jak Meszrum napisal zyczenie kierowcy i ogr momentu jest wielkie jak na slonia (over 200koni ready) natomiast ladowanie turbiny jakby do tego nie pasowalo (pod okolice 180 - obstawiam, ze "oczekiwane" w 11 jest pewnie podobne do V6 180koni seria). Sprawe ratuje to, ze prawd ogranicznik momentu nie zostal ruszony/ruszony lajtowo i byc moze MAF troche zaniza (do oceny po przywroceniu wlasciwego ladowania) - to przycina dawki co jest zbawienne dla tego silnia przy tych mapach

- jakby tak zyczenie kierowcy sciagnac (dla porzadku - i tak ogr, momentu je przytnie) np do 50 a ogr monetu w okolice 45 - calosc zaczelaby do siebie pasowac... po usunieciu problemu z turbina ogr maf przestanie byc tak restrykcyjny
Obstawiam, ze chip (w sensie kosci) jest w podstawkach.


Szukasz lokalnego tunera co umie mapy modyfikowac i mowisz co chcesz i ten Ci te mapy do porzadku doprowadza (albo sprawdzony gotowiec... jak wolisz)

Idealna sprawa: poszukac seryjnego softu (na sterowniku sa oznaczenia) - net lub tuner: kazdy ma spora baze ori wsadow i za nieduza kase przygotuje Ci ori kosci, doprowadzic auto do porzadku na serii (znaczy masz punkt odniesienia - inne seryjne V6).. a co dalej ... to sam podejmiesz decyzje
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sie.2008 09:04:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.maja.2006 15:06:20
Posty: 516
Lokalizacja: Parczew
przemekk74 ja nie za bardzo się na tym wszystkim znam. Sugerujesz, żebym zdjął to "życzenie" kierowcy i latał na seryjniaku? czy po prostu znaleźć kogoś kto te "życzenie" kierowcy doprowadzi do porządku tak jak powinno być??

ps. w jakiej okolicy powinien znajdować się kabelek prowadzony od boxa na VP?

_________________
2.5 V6 To Dopiero Idzie
Obrazek
Obrazek Piszę poprawnie po polsku
.
Moja NiuŃkA
Jestem optymistą, wiem to pewne kupię 2.5 Tdi BAU i to jest niezmienne.

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sie.2008 09:52:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
nie znasz sie wiec polecam taka wersje:
0) uczysz sie interpretowac logi (studiuj forum - jest tu pare ciekawach watkow "prosze o analize logow")
1) rozbierasz "oslone" ECU (w podszybiu) i zczytujesz numerki co tam stoja (albo fota bo tam pare numerkow na tym ecu - mozesz rozebrac pokrywke ECU i sprawdzic czy kosci sa w podstawkach)
2) szukasz tunera w okolicy (w okolicy!!! a nie przez poczte/mejla albo polecany przez kolegow ale z innego kranca Polski) i pytasz sie czy moze przygotowac Ci kosci z ori softem dokldanie do Twojego sterownika - kazdy ma pewnie spora baze ori softow
3) doprowadzasz auto do porzadku na serii
4) oddajesz swojego "niedokonczonego chipa" do poprawki (zyczenie kierowcy i ogr momentu w dol moim zdaniem - czyli to co masz w logu 008, moze do korekty ogranicznik MAF-tuner bedzoe wiedzial) lub od zera przygotowuje soft dla Ciebie albo wgrywa Ci sprawdzonego gotowca (np ktorego sam przygotowal i zaszczepil 10 innym posiadaczom V6tdi)
Przed operacja musisz wiedziec, ze masz auto sprawne (punkt 3), ustalasz z tunerem co bedzie jak zmienione a po chipie logujesz auto - zgodnie z zasada "ufam bo kontroluje" sprawdzasz czy jest to co mialo byc (czyli nie mozesz ominac punktu 0)
5) cieszysz sie szybkim autem
"korekcje" masz ok, zadbaj o auto, od tunera pros o werje w plikach softu ori, Twojego skopanego chipa jak i tego co Ci wgraja (jak nie da tego ostatniego wydebic to w kazdym lepszym punkcie gdzie sciagaja simlocki odczytaja Ci zawartosc kosci)..

Moim zdaniem boxa nie masz (chipa masz na 100% a obu rozwiazan sie nie laczy raczej) - jak chcesz to sprawdzic dobierz sie do ECU (w podszybiu, pod blokiem to zrobic mozesz) i sprawdz czy jest jakby przejsciowka wlozona pomiedzy gniazdo w ECU a oryginalna wiazke kabli.. od tej "przejsciowki" pewnie szla by wiazka do jakiejs "puszeczki" (box - pewnie byloby napisane tam "power" albo cos w tym stylu:) ).. nastepnie extra kabelek od tej puszeczki szedlby do pompy wtryskowej
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 80 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 41 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: