Jack napisał(a):
Auto ma boxa raczej , ponieważ ani doładowanie ani wyprzedzenie wtrysku nie jest większe od serii. Mogę się mylić , ponieważ czasami programy typu "lite" też są pisane ze wskazaniem na dawke.
Jack,
nie uważasz, że gdyby miało box'a, to w ogóle nic nie byłoby widać w messwerte
nowego zadanego ciśnienia? tutaj obrobione są ewidentnie mapy.
jak zauważyłeś, ten samochód nie ma ciśnienia doładowania do 2600rpm.
badyl napisał(a):
no moze i ma pewnie za malo sie znam na seryjnym afb w odruznieniu od ciebie meszrum
takze nie bede sie sprzeczal a mam pytanko odnosnie ake jak to wyglada??? bo turbina mi laduje przy ob 2500 mb okolo do obrotow 2700rpm a pozniej 2300 mb okolo do konca a iq driver wynosi 80 mg??? niepamietam ograniczenia czy tak ma seria czy tez moze cos mam grzebane??? bledow w sterowniku brak sugerowalem sie troche swoim ake
boxa mam zdjetego
porownalem logi z linku to faktycznie levuss ma cos grzebane
Badyl,
to jest zdrowa seria AKE -
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... ke+log%F3w .
możesz porównać ze swoimi i wyciągnąć wnioski.
Levuss napisał(a):
meszrum'ie jak mam powrócić do serii i jak wyleczyć te usterki??. Jak ogólnie oceniasz stan auta po logach?
Levuss,
masz problem z ciśnieniem doładowania. może on mieć swoje źródło w:
- niepoprawnie działającym zaworze N75, który steruje pracą T;
- nieszczelnością w układzie podciśnienia;
- nieszczelnością w układzie dolotowym [np. w okolicach IC];
- niedrożnym katalizatorem.
jak to sprawdzić?
po kolei:
- z perwersyjną dokładnością badasz cały układ podciśnienia pod kątem szczelności [wężyki] - demontujesz wężyki i wszystko przedmuchujesz kompresorem. sprawdzasz także wężyk idący do filtra powietrza [schemat podciśnienia poniżej];
- z równie perwersyjną dokładnością badasz cały układ dolotowy poszukując jakichkolwiek nieszczelności, pęknięć etc.;
- podmieniasz [ale nie kupujesz, tylko pożyczasz] N75 i logujesz 010 oraz 011dN > logi na forum;
- odpinasz wydech przed katalizatorem i logujesz 010 oraz 011dN > logi na forum.
jeżeli zrobisz to w innej kolejności, to będzie to bez sensu.
do serii wrócisz powierzając ECU na 2h markowemu tunerowi, który wszczepi Ci kości z serią. koszt to ok. 300 PLN. na forum polecamy Aligatora z MT [Wojtek Gołąbek]:
http://www.tdituning.pl/ . możliwość zrobienia tego wysyłkowo.
schemat
[+]
generalnie śledzę Twoje wątki dotyczące samochodu i nalezy stwierdzić, że wymaga on dofinasowania [jak każdy blisko 10letni]. problem w tym, że mechaników znających C5 i V6 TDI jest bardzo niewielu. idealną sytuacją byłoby, gdyby wszystkie usterki usunęła jedna osoba - skontaktuj się z Piotrem na PW.