Homer zacytuję tobie koszta utrzymania 2.5 TDI z 2002 r (silnik AYM, czyli mniej awaryjny niż poprzednie wersje wraz z poprawionymi wałkami itd.) z tematu AKP "Ile włożyliście już w swoje autka" :
No to czas na Tampona niezrezanego ! Po równym roku:
- naprawy + podstawowy serwis - 6300 zł (UK)
- naprawa skrzyni wraz ze sprawdzeniem auta w PL - 3100 zł
- kwoty za przeglądy techniczne, podatek drogowy, ubezpieczenie - 4000 tys. zł (UK)
- lekkie rezanie (18" + HID + skrzydełko RS6) - 3700 zł (UK)
- paliwa i przyjemności z jazdy nie liczę
A więc całkowity koszt po równym roku użytkowania Audi A6 2.5 TDI z 2002 r. : ponad 17 tys. zł z tego 9400 zł naprawy i podstawowy serwis. Auto użytkowane w UK, częściowo serwisowane w PL.
Przede mną rozrząd, zawiaszenie, kompletny przegląd motorowni (w PL)

.
Potem rezanie cz. II. Auto mimo dobrego stanu jest skarboną, ale i tak go lubię

[EDIT] +
A więc po rozrządzie. Doliczam kwotę 4700 zł. Teraz koszt po 1 roku i 4 miesiącach wyszedł mi na 14 tys. 100 zł - serwis i naprawy, ale koszt całkowity utrzymania wraz z opłatami bez ceny paliwa oczywiście to już około 22 tys.300 zł.
To jest przegięcie, ale Ferrari jest droższe w utrzymaniu - na pocieszenie

Podejrzewam, że twoje nowe marzenie będzie na wstępie potrzebowało generalnego sewisu aby ocenić jego stan. Może lepiej sprwdź go przed zakupem w ASO lub najlepiej u kogoś, kto siedzi mocno w TDI V6 !? Jeżeli będzie w stanie idealnym to pozostanie tobie regularne serwisowanie u fachowca od w/w i odkładanie do skarbonki na to co i tak trzeba będzie z czasem zrobić. Ale ja osobiście wybrałbym znowu 2.5 TDI, ale w Q i Tip. A jako drugi do szaleństwa 4.2 l V8