Mam konto na stronce, nie istnieje takie coś jak pdf z wycenami, ponieważ podczas wyceny samochodu podajesz takie dane jak:
- data pierwszej rejestracji
- data pierwszej rejestracji w Polsce
- data ważności badania technicznego
- przebieg
- data produkcji
- liczba właścieli
- rodzaj importu prywanty/inny
oraz bardzo dokładnie i precyzyjnie określa się tam wyposażenie samochodu, kolor, rodzaj lakieru itp. itd., wszytko to wpływa na końcową wycene auta.
Ad 1. Jedziesz do Zulassungsstellen, musisz mieć mały i duży Brief oraz ważny TUV (jesli chcesz czerwone tablice), wykupujesz ubezpieczenie (zazwyczaj są punkty z ubezpieczeniami tuż koło Zulassungsstellen tam Ci też tłoczą nowe tablice) podajesz papiery, pani wypełnia, płacisz opłatę w automacie zazwyczaj. Podpisujesz papierki, pani wychodzi sprawdza numer nadwozia czy się zgadza i nakleja naklejki na nowe tablice. I w drogę.
P.S. Stare tablice zabiera właściel ew. pani zdziera/niszczy na nich naklejki.
Ad2. To samo co wyżej

oczywiście do wydziału komunikacji jedziesz bez samochodu tylko z dokumentami jak Ci wydadzą tablice i ubezpieczenie wracasz już samochodem po naklejki na tablice. Wtedy pani sprawdza numer nadwozia i nakleja co trzeba.
Nie ma przymusu wykupienia czerwonych blach, żółte kosztują do 100€ na 5 dni bodajże, czerwone kosztują niecałe 150€ na 14 dni. Oczywiście to cena za tablice + ubezpieczenie na ten sam okres.
W te wakacje odwiedziłem kilka niemieckich wydziałów komunikacji - Zulassungsstellen i w każdym dogadałem się po angielsku raz lepiej raz gorzej, ogólnie bez problemowo, więc jak znasz angielski to dasz sobie radę.
P.S. Mam nadzieję, że nic nie pomyliłem
