.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 24.lut.2025 18:42:39

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 61 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 04.gru.2007 22:54:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.sty.2006 20:52:21
Posty: 1000
Lokalizacja: Warszawa
Auto: A6 C7 3.0 biTDI
Błysłem :D
ale dalej nie pojmuje dlaczego 2.7 a nie 3.0... mocy nie lubisz przyjacielu :peace: ??

_________________
90 2.2 bylo
80 2.6 bylo
80 2.0 16v avant bylo
A4 2.8 bylo
A4 1.9 TDI avant baaardzo krótko było
A4 2.5 TDI avant Tip... :( było
S4 2.7 T 321KM 477Nm było minęło
RS4 2.7T 413KM 525Nm
S4 B8 475KM 550Nm
A6 C7 3.0 biTDI 397KM 795Nm obecnie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.gru.2007 23:29:43 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Norbiczku :-) ... . Ważąc wszystkie "za" i "przeciw" - w moim przekonaniu jednostka 2.7 jest bardziej bezpieczna "mechanicznie" od 3.0 .
Nie broniłbym tej wersji do upadłego ale na tą chwilę takie mam przekonanie, dosyć silnie ugruntowane. No ... może poza silnikami 3.0 na rocznik modelowy 2008 :): ;) ... ale o tym się dowiem najwcześniej za rok ... :): .

Niższe koszty eksploatacji również nie są dla mnie bez znaczenia ... .

Jeżeli "stare" BAU "wyregulowane" przez SSERWIS nie odstaje w ruchu od seryjnych 3.0 , to wiem na pewno, że 2.7 nowej generacji ustawione przez tego samego cudotwórcę - zapewniłoby mi bezcenne wrażenia na bardzo długi czas.

Co oczywiste, taka gadka z włascicielem > 300 benzynowych PSów poganianych BiT-em i tak stawia mnie w głupawym świetle ... :): ... ale ja uznaję tylko diesle ... .

Zapewne niebawem pojawią się Allroady 4.0TDi (lub podobne) ale na taki samochód jeszcze dłuuuugo nie będzie mnie stać ... :/ .

;) :peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.gru.2007 06:41:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.sty.2006 20:52:21
Posty: 1000
Lokalizacja: Warszawa
Auto: A6 C7 3.0 biTDI
Nic mi nie pozostaje jak pozdrowić szanownego kolege. Do zobaczenia tu lub mam nadzieje kiedyś w realu przy małym conieco :piwo:
Wszelkie dyskusje i tak muszą zawsze się skończyć Twoją racją, przeświadczony tym .. kończę :607:

_________________
90 2.2 bylo
80 2.6 bylo
80 2.0 16v avant bylo
A4 2.8 bylo
A4 1.9 TDI avant baaardzo krótko było
A4 2.5 TDI avant Tip... :( było
S4 2.7 T 321KM 477Nm było minęło
RS4 2.7T 413KM 525Nm
S4 B8 475KM 550Nm
A6 C7 3.0 biTDI 397KM 795Nm obecnie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.gru.2007 20:14:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.lis.2007 16:28:43
Posty: 78
Lokalizacja: Opole
Dzięki za porady ;) ,jestem przekonany za 2.7 TDI, z paru przyczyn,auto mniej pali ,tak jak zasugerował Piotruś (moc jaką posiada ten silnik satysfakcjonuje mnie),auto ma być zarejstrowane w niemczech ,więc mniejszy podatek jest.Myślałem że wcześniejsze wypowiedzi forumowiczów "za kupnem 3.0 TDI a nie 2.7" ,miały ważniejsze uzasadnienie.
Auto ma służyć w większości do dojazdu do pracy :d
Słyszałem że w modelu do 2005 roku jest jeszcze pasek ,a po 2006 łańcuch,ale nie jestem pewien :<
Do jakiego przebiegu ,warto kupić auto ? Proszę o opinie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.mar.2008 12:58:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
gadalem z mechanikiem audi moto viva tez mialem to pytanie ...

wyjezdza silnikami - V-kami jak narkoman, stwierdzil, ze pomimo ze jest mniej 2.7 jest trwalszy b.dopracowany, a lancuchy w 3.0 sa przypadki ze rwą sie do 100kkm :/ sam jakby mial mowi lancuch by go wymienial co 100-150kkm wiec tez mi skorka za wyprawke. do tego 1600 barow cisnienia pompa wtry :||: ladne buty ciekawe 3.0 jakie bomby beda za 4-5 lat :):.

A walki w AKE 2.5 ost wymienialem popychacze ogladalem sa nienagganne ponad 200kkm przelotu. Wiec cos w tym jest ze po 2003 roku walki sa dobrze wywazone. Bo ktos tam nimi straszyl.

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.mar.2008 13:33:58 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
grejf napisał(a):
A walki w AKE 2.5 ost wymienialem popychacze ogladalem sa nienagganne ponad 200kkm przelotu. Wiec cos w tym jest ze po 2003 roku walki sa dobrze wywazone. Bo ktos tam nimi straszyl.


Kwestia dbałości serwisowej a nie samego wałka ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.mar.2008 11:14:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
Racja, pielegnacja sie odwdzieczy, a to, ze to nie najtanszy sport trzeba miec dobra pielegniarke :diabel: Szkoda tylko, ze w 70% w ASO sa salowymi raczej :!!:

ps. Fajny avatar GrzesB.

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sie.2008 11:19:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.maja.2008 14:24:28
Posty: 1094
Lokalizacja: DW
Auto: AFN, BPP, BDN
Mam pytanie czy 2.7 tdi jest łańcuch czy pasek rozrządu bo już zgłupiałem :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sie.2008 20:57:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.lis.2007 16:28:43
Posty: 78
Lokalizacja: Opole
w 2.7 tdi i 3.0 tdi jest łańcuch.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sie.2008 21:34:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.maja.2008 14:24:28
Posty: 1094
Lokalizacja: DW
Auto: AFN, BPP, BDN
Dzięki andi1234 :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.wrz.2008 00:17:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.gru.2006 15:23:22
Posty: 408
Lokalizacja: małopolska
Odświeże troche temat - pytanie : czy koszty wymiany łancucha w 2,7 i 3.0 sa takie same ( czesci , robota ) ?

_________________
A6 avant 1.9 TDI (AVG) 99' -było ....
Allroad 05' BCZ manual


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.wrz.2008 04:36:12 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
christo_ napisał(a):
czy koszty wymiany łancucha w 2,7 i 3.0 sa takie same ( czesci , robota ) ?


Tak.

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.wrz.2008 05:36:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.gru.2006 15:23:22
Posty: 408
Lokalizacja: małopolska
Dzieki Piotruś :peace: a jakie to moga byc koszty ? i czy jest to bardzo skomplikowane ? nie wiem czy dobrze zarejestrowalem ale czy do tej operacji trzeba wyciagac silnik ?

_________________
A6 avant 1.9 TDI (AVG) 99' -było ....
Allroad 05' BCZ manual


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.wrz.2008 06:30:38 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
christo_ napisał(a):
Dzieki Piotruś :peace: a jakie to moga byc koszty ?


Wszystko znajdziesz w szukajce :): ... (serio :) ) .
Koszty zależą od tego na jakim etapie podejmiesz tą ciężką decyzję. Mówiąc najogólniej - profilaktyka jak zwykle jest najtańsza i oscyluje w okolicach 5000 PLN.
Leczenie z nieco zaawansowanej już choroby - przyjmijmy ok. 8 - 9000 PLN .
Ignorancja dla profilaktyki i ślepota na łatwo dostrzegalne objawy - no cóż - może kosztować nawet "cały silnik" ale takiego przypadku osobiście jeszcze nie widziałem.
Wynika to po części z tego, iż konstrukcja rozrządu jakby "przewiduje" możliwość kolizji w silniku i sypie się "tylko" wspomniany rozrząd (napęd łańcuchowy, wałki z hydrauliką oraz zawory).

christo_ napisał(a):
i czy jest to bardzo skomplikowane ?


Jak dla mnie - naprawa automatycznej skrzyni biegów jest czymś dużo trudniejszym. Natomiast profilaktyczna wymiana rozrządu wkurza mnie tym, że zachodzi bezwzględna konieczność wydłubania całego zespołu napędowego - co dokładając należytej staranności można wykonać "zgodnie ze sztuką" ale powiedzmy sobie szczerze - równie łatwo jest popełnić jakiś drobniutki błąd - niekoniecznie już tak prosty i szybki w usunięciu ... .
Poza tym te wszystkie spinki, złączki i inne drobiazgi, które zawsze "coś tam ucierpią" nawet w najlepszym na świecie warsztacie ... .
Jak dla mnie wymiar emocjonalny też nie jest bez znaczenia - w samochodach tej klasy (głównie myślę o stopniu zaawansowania technicznego i mnogości drobiazgów w komorze silnika) - wyrywanie motora nie wywołuje euforii dla tego modelu :/ . Ponoć wraz z rocznikiem modelowym 2008 jest dużo lepiej ale czy aby na pewno - dowiemy się za kilka lat, a póki co ktoś musi eksperymentować :): . Kiedyś (wraz z nadejsciem rocznika modelowego 2002) problem wałków 2,5TDi też miał być usunięty - a jak pokazał czas - stało się to dopiero po kolejnych dwóch latach, więc .......... .

:peace:

EDIT:

Kusząc się na krótkie podsumowanie dodam, że jak to zazwyczaj banalnie w życiu wygląda - punkt widzenia zależy od punktu siedzenia

i z pozycji:

a). Użytkownika / potencjalnego nabywcy - problem uszkodzonych napinaczy we wszystkich TDi-kach z napędem łańcuchowym (od 2,7 do 4,0) - mi osobiście nie mieści się w głowie, nie potrafię tego żadną miarą zaakceptować i jest to zwykła granda :/ .

b). Serwisanta - jak najbardziej - wszystko pasuje i o to właśnie chodzi żeby wywalonych rozrządów trafiało się jak najwięcej ... :): :-) .

:632: ... :|

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.wrz.2008 08:44:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.gru.2006 15:23:22
Posty: 408
Lokalizacja: małopolska
Piotruś chyba skutecznie odstraszyłeś mnie od A6tki z tymi motorami :/
pozostaje 2.0 TDI lub jakas benzyna :(:

_________________
A6 avant 1.9 TDI (AVG) 99' -było ....
Allroad 05' BCZ manual


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.wrz.2008 08:57:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:59:34
Posty: 2370
Lokalizacja: Pomorskie
christo_ napisał(a):
Piotruś chyba skutecznie odstraszyłeś mnie od A6tki z tymi motorami :/
pozostaje 2.0 TDI lub jakas benzyna :(:


2,0TDI jeszcze gorsza :): :peace:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.wrz.2008 09:07:19 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Nie było moim celem nikogo zniechęcać. Każdy medal ma dwie strony i gdyby przymknąć oko na problemy z rozrządami - ten model (IMHO) zasługuje na miano najbardziej dopracowanego A6 jakie kiedykolwiek wyprodukowano. Myślę o rozwiązaniach konstrukcyjnych, zastosowanych "systemach", nowej - bardzo trudnej dla tzw. "wolnych warsztatów" ale jednocześnie genialnej - filozofii diagnostycznej (chociaż prawdziwa rewolucja nadejdzie dopiero z modelem poliftingowym, a obecnie można ją spotkać np. w najnowszych A4 i A5) .

Problemy z jakością - w moim calkiem prywatnym przekonaniu - są 'najzwyczajniej" zamierzone ... . Zwróć uwagę, że "dziwnym trafem" zawsze dotyczą tych samych podzespołów i mechanicznie jest to np. rozrząd - raczej nieprzypadkowo usytowany w tylnej części silnika, zaś w elektronice pojawia się masa irracjonalnych błędów - co też zapewnia stałość zatrudnienia dla ASO ... .

Z drugiej strony - mam znajomego, który za naprawę układu wtryskowego w Thalii 1,5 zapłacił w ASO Renaulta okrągłe 11500 zł.- i dalej ma wielkie "g...o" zamiast samochodu ... .

Jak to mówią Christo - dopadło nas przekleństwo wolnego wyboru i musimy sobie z tym radzić. Dla mnie jak narazie najlepszą relacją cena-jakość pozostaje model C5 z BAU i pochodnymi ... .

Kilka dni temu byłem w SSERWISie i tam dopiero stoi (albo już jeździ?) kotlet , czyli A8-ka 4,0TDi - "oczywiście" też z wywalonym rozrządem (z tego co słyszałem - szkody okazały się ponadprzeciętnie rozległe) .

Sorry za mało logiczny zlepek informacji ale coś tam dla siebie z tego "wybierzesz" ... .

;) :peace:

PS: Atal ma rację .... :| .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.wrz.2008 09:22:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.gru.2006 15:23:22
Posty: 408
Lokalizacja: małopolska
Cholera by Was wzięła :diabel: - to co ja mam kupic za motor do C6 ? C5 jest ładne ale juz mi sie opatrzyło :D - chciałbym wycelowac w jakies C6 i nie wiem jakiego motoru szukac.
Piszecie ze 2.0 TDI jest jeszcze gorszy ? dlaczego ? Przynajmniej koszty napraw nie sa pewnie kosmiczne i dla wymiany rozrzadu nie trzeba wyjmowac calego motoru.

Piotruś rozumiem doskonale co miales na mysli piszac ze producenci chyba maja w tym cel aby te ich nowe modele niezbyt dlugo byly bezawaryjne :(: i zgadzam sie z tym

Teraz jestem rozpieszczony prawie zerowymi kosztami utrzymania mojego AVG ale juz mi jego osiagi nie wystraczaja .... i co ja mam biedny poczac ? kupic E klase W210 z 3 litrowym wolnassacym dieslem ? :): żeby nie martwic sie ....

_________________
A6 avant 1.9 TDI (AVG) 99' -było ....
Allroad 05' BCZ manual


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.wrz.2008 09:46:51 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Mercedes nie jest żadnym wyjściem ... . Gdybym kiedyś nie był tak "wielkim wyznawcą gwiazdy" - to za stracone na serwis pieniądze - miałbym dzisiaj jeszcze jeden dom (albo przynajmniej domek).

Ale to i tak nic - bo kiedy zrozumiałem, ze moje miejsce jest przy VAGach, to (przypadkowo) stałem się "długoterminowym użytkownikiem" trzymiesięcznego Mercedesa 300TD Turbo (wersja voll/voll). Jest faktem, że nie płaciłem tego z własnej kiesy ale koszt rocznego serwisu (jakos tak w 1999 roku) wyniósł nominalnie tyle samo, co dzisiaj trzeba zapłacić za nowego VW Fox-a ... .

Żeby było jasne - wszystko jest udokumentowane ksero faktur, zaś o kłopotach w trasie (np. odkręcone tylne zawieszenie nocą na BAB gdzieś w DE) to już naprawdę wolałbym zapomnieć. Najgorszy był wstyd przy każdym odpalaniu (trwało przeciętnie 5 sekund dla ciepłego silnika bez możliwości przerwania fanfaronady - bo wiadomo jak tam działa kluczyk ... :( ) .

:peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.wrz.2008 10:38:08 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8326
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
Szukaj benzyniaka po prostu :peace: i bez FSI - to są prawdziwe silniki a nie skarbonki jak praktycznie wszystkie "nowsze" diesle. Dobre diesle skończyły się na 1.9 TDI, wszystkie pozostałe ze stajni audi są moim zdaniem "trudne" i mają mniejsze lub większe wady.

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 61 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 23 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: