.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 24.lut.2025 17:06:37

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 61 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 12.wrz.2008 11:59:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.sie.2007 22:19:49
Posty: 96
Lokalizacja: Beskidy/Góry
MorgothV8 napisał(a):
Szukaj benzyniaka po prostu :peace: i bez FSI - to są prawdziwe silniki



:) Czylli szukaj ulubionego przez kolegę silnika 4.2

Sam mam problem, zakup pojazdu planowany pod koniec roku...
I miała to być właśnie C6 Avant...Ale co do silnika zgłupiałem już dokładnie.
4.2 wydaje mi się ciut za spory, idealny byłby 3.2...ale też sie psuje :<

_________________
Cenię skromnych fachowców w każdej dziedzinie...

C5_3.0_asn_avant_Q_tip_schwarzline_/SPRZEDANE, jestem bez OOOO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.wrz.2008 12:09:45 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8325
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
najlepsze w mojej opinii silniki Audi to:
Benzyna (może być z gazem)
4.2, 2.8, 2.6
Benzyna (bez gazu)
2.7Bit, 1.8T
Diesel
1.9TDI, 2.5TDI R5

Może jakieś nieliczne pominąłem....
Aha i nie kupiłbym żadnego auta nowszego niż pix x oko 2002

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.wrz.2008 13:09:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.sie.2007 22:19:49
Posty: 96
Lokalizacja: Beskidy/Góry
MorgothV8 napisał(a):
najlepsze w mojej opinii silniki Audi to:
Benzyna (może być z gazem)
4.2, 2.8, 2.6
Benzyna (bez gazu)
2.7Bit, 1.8T
Diesel
1.9TDI, 2.5TDI R5

Może jakieś nieliczne pominąłem....
Aha i nie kupiłbym żadnego auta nowszego niż pix x oko 2002


Problem w tym że z wyżej wymienionych silników, tylko 4.2 występuje w C6.
Ja się wkręcam w C6 05-06 w Avancie...ale jak widzę kiepski wybór :/
A jeśli mam wyskoczyć z min. 90 tys :/ i zastanawiać się co mnie może zaskoczyć ...To wolę odpuścić.
Zrozumiałe są aspekty NORMALNEJ dbałości serwiowej, lecz w tym przypadku problemy są nieco głębszej materii. Szkoda bo do Audi się przywiązałem, oraz MUSZĘ mieć quattro.

_________________
Cenię skromnych fachowców w każdej dziedzinie...

C5_3.0_asn_avant_Q_tip_schwarzline_/SPRZEDANE, jestem bez OOOO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.wrz.2008 14:17:55 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8325
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
C6 to kibel [opinia na poddstawie tego co o tym modelu piszą na forum]
Ogólnie ja mam skrajnie inne podejście
Najlepsze A6 dla mnie to C4 (w sensie kusiłoby mnie nawet kupić)
C5 jest dla mnie neutralne w sensie ostatecznie mogłoby być (tylkoo ŻADEN diesel poza 1.9)
C6 nie chciałbym za nic, jakbym dostał to natychmiast sprzedałbym
W C6 nie widzę żadnego silnika do ludzi nawet ten 4.2 w C6 jest już dla mnie "za nowy" (bodaj FSI - poprawcie mnie jeśli się mylę), w C5 jest jedyny diesel 1.9 (ale za słaby do tej budy), poza tym benzyny V6 i V8 są OK, w C4 wszystkie silniki są OK

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.wrz.2008 15:12:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.gru.2006 15:23:22
Posty: 408
Lokalizacja: małopolska
Piotrus dzieki za wybicie mi z glowy gwiazdora :D

Czyli co ? szukac C5 z konca serii -chyba 2004 z jakims zaawansowanym silniczkiem ? ... naprawde C6 nie ma w co ubrac ?

Macieksns napisał(a):
Ja się wkręcam w C6 05-06 w Avancie...ale jak widzę kiepski wybór :/
A jeśli mam wyskoczyć z min. 90 tys :/ i zastanawiać się co mnie może zaskoczyć ...To wolę odpuścić.
Zrozumiałe są aspekty NORMALNEJ dbałości serwiowej, lecz w tym przypadku problemy są nieco głębszej materii. Szkoda bo do Audi się przywiązałem, oraz MUSZĘ mieć quattro.


Macieksns ja mam takie samo podejscie i moge podobną kase przeznaczyc -ale jak mam potem dokladac kolejne tysie zeby tylko jezdzic to dzieki ale chyba nie skorzystam.

_________________
A6 avant 1.9 TDI (AVG) 99' -było ....
Allroad 05' BCZ manual


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.wrz.2008 16:47:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.lip.2003 14:40:36
Posty: 153
Lokalizacja: Warmińsko-Mazurskie
dlaczego nie FSI? Co jest w nich nie tak?

_________________
A6 Q AKE


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.wrz.2008 17:03:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2005 18:38:44
Posty: 3228
Lokalizacja: Pomorze
Auto: C7
Arek napisał(a):
dlaczego nie FSI? Co jest w nich nie tak?
Chyba dlatego,że trzeba wydać więcej na podtlenek lpg :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.wrz.2008 17:35:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.gru.2006 15:23:22
Posty: 408
Lokalizacja: małopolska
a co powiecie na 2.0 TFSI - prosty dwulitrowy zaturbiony 170 PS pewnie bez wysilku -samym softem do podciagniecia do 200 KM ?

_________________
A6 avant 1.9 TDI (AVG) 99' -było ....
Allroad 05' BCZ manual


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.wrz.2008 18:21:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lut.2007 19:24:44
Posty: 1674
Lokalizacja: białystok
christo_ napisał(a):
a co powiecie na 2.0 TFSI - prosty dwulitrowy zaturbiony 170 PS pewnie bez wysilku -samym softem do podciagniecia do 200 KM ?


Prosty ?

_________________
80 B4 TDI 1Z+wtryski AHF+sterownik 16 bit+hybryda+soft powered by ZAPRZAL
100 C4 2.8 AAH QUATTRO - Akcja Reanimacja - ACK swap in progress
2.8 AAH NA CZĘŚCI

http://www.youtube.com/watch?v=v9InKS65Auw

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.wrz.2008 18:35:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.gru.2006 15:23:22
Posty: 408
Lokalizacja: małopolska
Bobo napisał(a):
christo_ napisał(a):
a co powiecie na 2.0 TFSI - prosty dwulitrowy zaturbiony 170 PS pewnie bez wysilku -samym softem do podciagniecia do 200 KM ?


Prosty ?


W sensie porównania do 2,7 i 3.0 TDI

_________________
A6 avant 1.9 TDI (AVG) 99' -było ....
Allroad 05' BCZ manual


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.wrz.2008 19:04:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lut.2007 19:24:44
Posty: 1674
Lokalizacja: białystok
No chyba, że, bo do ogólnie pojętej prostoty bardzo mu daleko :)

_________________
80 B4 TDI 1Z+wtryski AHF+sterownik 16 bit+hybryda+soft powered by ZAPRZAL
100 C4 2.8 AAH QUATTRO - Akcja Reanimacja - ACK swap in progress
2.8 AAH NA CZĘŚCI

http://www.youtube.com/watch?v=v9InKS65Auw

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.wrz.2008 20:14:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.sie.2007 22:19:49
Posty: 96
Lokalizacja: Beskidy/Góry
Wersje 2.0 są niestety bez Q.
Zapraszam wszystkich do siebie w zimie, wtedy najmocniej docenia się urok "Q"

:D U mnie naprawdę to widać gołym okiem...

Przesiadam się na Lexusa RX lub Acurę RL SH-AWD( ta ostatnia - rozrząd za 1500 - w serwisie :diabel:

A tak poważnie myślałem o C6...C5 miałem już 2 - obecnie trzecia (bo Piotruś postarszył mnie w kwestii Allroada).
I tak jestem przekonany o ponadprzeciętnych wydatkach, pomimo posiadania autka w super stanie.
A jeśli mam zarabiać na naprawianie...Ech to nie dla mnie, pomimo że Sserwisem jestem zafascynowany :)

_________________
Cenię skromnych fachowców w każdej dziedzinie...

C5_3.0_asn_avant_Q_tip_schwarzline_/SPRZEDANE, jestem bez OOOO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.wrz.2008 21:18:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.gru.2006 15:23:22
Posty: 408
Lokalizacja: małopolska
Macieksns dlaczego Lexus lub Acura ?
Ja chyba bede celowal w S6 4.2
1. orientuje sie ktos czym sie różni motor ANK, AQJ ? oba byly montowane w S6 (C5)
2. tipy w S6 padaly nadzwyczaj czesto czy tak jak wszedzie ?

_________________
A6 avant 1.9 TDI (AVG) 99' -było ....
Allroad 05' BCZ manual


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.wrz.2008 21:44:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.sie.2007 22:19:49
Posty: 96
Lokalizacja: Beskidy/Góry
christo_ napisał(a):
Macieksns dlaczego Lexus lub Acura ?


Bo mają napęd AWD ( Quattro :diabel: ) i się nie psują, bieżąca obsługa znaaacząco tańsza od C6 ( choć myślałem też o A8 model 2003 w górę ), lecz po lekturze AKP też widzę że nie dają poczucia świętego spokoju :<


Jeżeli podjłąłbym decyzję o porzuceniu Audi( a patrząc na moje kolejne japońskie terenówki coraz bliżej mi tej myśli, ) żałowałabym dwóch rzeczy: :D forum, ( bo uważam AKP za najlepsze Forum funkcjonujące w PL )...tak miło przecież podyskutować o usterkach i problemach w OOOO :diabel: i genialnej obsługi w sserwisie
:)

_________________
Cenię skromnych fachowców w każdej dziedzinie...

C5_3.0_asn_avant_Q_tip_schwarzline_/SPRZEDANE, jestem bez OOOO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.wrz.2008 21:07:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.lis.2007 16:28:43
Posty: 78
Lokalizacja: Opole
Kazdy ma swoje zdanie,ja mam C6 2.7 TDI juz prawie rok czasu i zero nie przyjemnych sytuacji ,jedynie to mnie wkurza to telepiaca sie deska rozdzielcza na dziurach !!!!! A tak pozatym spoko,gdybym jednak mialbym miec jakies problemy z nia ,zaraz idzie do zyda i zamiana an jakiegos japonca :):

_________________
AUDI A6 2.7 TDI 180 PS


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.wrz.2008 23:20:06 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
christo_ napisał(a):
Czyli co ? szukac C5 z konca serii -chyba 2004 z jakims zaawansowanym silniczkiem ?


Moją opinię już znasz ;) . Naprawdę nie widziałbyś się w czymś takim ;) ?

Obrazek Obrazek

Oczywiście tylko BAU conajmniej z rocznika modelowego 2004 ... . Do tego jedna lub dwie wizyty w roku np. tutaj: www.sserwis.pl i miałbyś spokój duszy na klika lat ... :P .

:peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.wrz.2008 15:06:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.gru.2006 15:23:22
Posty: 408
Lokalizacja: małopolska
Piotruś - piękny ten allroad :) - ale jestem chyba zboczony przez czytanie forym , bo jak zobaczylem na klapie bagaznika 2.5 TDI to mnie dziwne ciarki po plecach przeszly :diabel:

...twój osobisty że tak zapytam ? :):

_________________
A6 avant 1.9 TDI (AVG) 99' -było ....
Allroad 05' BCZ manual


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.wrz.2008 19:28:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.sie.2007 22:19:49
Posty: 96
Lokalizacja: Beskidy/Góry
Allroad piękny i na pewno należy do Piotrusia :)

Ale żeby Wam oszczędzić wstrętnego uczucia zazdrości, powiem Wam że stoi na podwórku "Sserwisu" a więc pewnie się popsuł :diabel: :diabel: :diabel:

_________________
Cenię skromnych fachowców w każdej dziedzinie...

C5_3.0_asn_avant_Q_tip_schwarzline_/SPRZEDANE, jestem bez OOOO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.wrz.2008 19:47:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2005 18:38:44
Posty: 3228
Lokalizacja: Pomorze
Auto: C7
Brzydszego nie było :/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.wrz.2008 10:26:49 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
christo_ napisał(a):
Piotruś - piękny ten allroad :) - ale jestem chyba zboczony przez czytanie forym , bo jak zobaczylem na klapie bagaznika 2.5 TDI to mnie dziwne ciarki po plecach przeszly :diabel:


Mówiłem to już 1564 razy więc napiszę raz jeszcze (z pełną odpowiedzialnością) - problemy użytkowników 2,5TDi z literką "A" w kodzie silnika - w żadnym razie nie są dziedziczone przez samochody z literką "B" (w kodzie silnika, z wyjątkiem BFC) .
W Allroadach z linii widocznej na zdjęciach występowały tylko dwa typy motorów na "B" : BAU i BCZ . Jak widać nawet z lektury forum - są to jednostki "nie do zabicia" - po części nawet w przypadku niefachowego/nieregularnego serwisowania ... . Naprawdę.
Był taki okres, kiedy nowy rodzaj wałków czasem rozsypywał się na kawałki, a czesem pękały bieżnie krzywek - ale dotyczyło to wyłącznie morderczo eksploatowanych silników na "starym typie" oleju LL II-giej generacji. Obecnie - stosując LL III, 505.00 (5W40), zaś do najbardziej zmordowanych silników TWSa 10W60 - wspomniane wcześniej kłopoty przeszły (IMHO) do historii.

Mało tego - szeroko kiedyś opisywany problem wibrujących (na biegu jałowym) silników na "B" - Allroada nie dotyczy. Ta awaria dotyka wyłącznie egzemplarzy z jednostkami BDG i BDH - a więc w Allroadach wogóle nie montowanymi ;) .

Reasumując - ewentualma "trudność serwisowa" BAU/BCZ zwyczajnie nie występuje - w porównaniu z na pewno bardziej nowoczesnymi, lecz IMHO też zdecydowanie bardziej zagrożonymi kosztownym remontem - silników 2,7 i 3.0 TDi ... .

Powtórzę więc do znudzenia, że jeśli dla kogoś nie jest priorytetem "nowa kasta" czy też lepsze osiągi - niech kupuje BAU/BCZ czy też występujące w innych modelach BDG/BDH - bo koszty i stopień komplikacji serwisowych - są zdecydowanie niższe od 2.7/3.0 . Można też poczekać co pokażą najnowsze 2,7 i 3,0 - z rocznika modelowego 2008, a najlepiej 2009 (obiecują, że wszystkie wady usunięto - zobaczymy po jakimś czasie czy aby na pewno) .

christo_ napisał(a):
...twój osobisty że tak zapytam ? :):


Mój ale nie osobisty :-) . Ten "calkiem osobisty" jest jak : "metr wzorcowy" umieszczony jako palladowo-platynowa sztaba (o przekroju X) w Sevres pod Paryżem :D ... i raczej nie planuję szybkich zmian w tym zakresie :): :peace:

Oczywiście egzemplarz widoczny na fotkach "obrabiam" od dwoch tygodni w ten sposób - żeby zrobić z niego następny "metr wzorcowy" :): ale już bez "więzi emocjonalnych" :d ... .

Dlatego - jak zauważył Macieksns w tej "drodze do perfekcji" autko nie mogło wręcz ominąć SSERWISu, w którym przede wszystkim prześwietkono kondycję tiptronika (z wymiana oleju), a Pan Sopa osobiście wymienił oprogramowanie na najnowszą (ostatnią) wersję softu - wciąż jeszcze seryjnego ale kto wie czy tak juz zostanie :): :P ... :?: .

Nawiązując jednak do tematu głównego nieniejszego topika - powiem Ci Christo całkiem szczerze, że wciąż wolę "perfekcjonizować" takie Allroady - bo dobrze kupione (w DE) nie sprawiają mi żadnych "niespodzianek" (wwym. autko po dwóch tygodniach w sumie bardzo prostych zabiegów jest już prawie gotowe do dalszej - mam nadzieję bezproblemowej - eksploatacji , na przestrzeni kilku kolejnych lat), a wsiadając do 2,7 lub 3,0TDi - jak narazie - przed każdym uruchomieniem silnika - ufnie spoglądam w stronę Nieba jakby przypominając Władcy, że ja też jestem jego owieczką :): :) ... (prosząc oczywiście o to, żeby jeszcze nie tym razem przeskoczył łańcuch na rozrządzie :D :) ).

Ot, tyle ode mnie ... ;) . :peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 61 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 55 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: