.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 06.lut.2025 05:59:24

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [1.9 AFN A4] logi do oceny, problemy z turbo?
PostNapisane: 18.wrz.2008 19:24:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.lut.2005 10:13:11
Posty: 798
Lokalizacja: Białystok
witam,

pisze w imieniu kolegi z ktorym wspolnie zrobilismy logi.
w samochodzie nie ma kata, filtr powietrza nowy, przeplywka wyczyszczona, turbo po regeneracji,egr zaslepiony,kat wtrysku i termostat sie zrobi na dniach.Dodam tylko ze silnik przezyl rozbieganie sie, z blizej nieokreslonego powodu i trzeba bylo go gasic na biegu. Wynikiem czego turbo sie rozlecialo. Bledów brak.
Auto slabo sie zbiera na dole i powyzej 3000r.p.m. przeladowuje. Na biegu jalowym turbina przestawia sie elegencko,ale pod obciazeniem wyglada jakby przycinaly sie kierownice. Jutro jeszcze sprawdze szczelnosc wezykow podcinieniowych do turbo, moze to ich wina ? i podmnie n75 bo juz dzisiaj dnia nie starczylo.
Moze ktos podrzuci jeszcze jakies pomysly zanim zdemontuje turbine i oddam do reklamacji :D

logi, sorry ze sa krotkie ale bateria juz ledwo zipala :)
bs
-> http://i12.photobucket.com/albums/a201/ ... /bs000.jpg
-> http://i12.photobucket.com/albums/a201/ ... /bs004.jpg
-> http://i12.photobucket.com/albums/a201/ ... /bs011.jpg
dyn
-> http://i12.photobucket.com/albums/a201/ ... dyn000.jpg
-> http://i12.photobucket.com/albums/a201/ ... dyn001.jpg
-> http://i12.photobucket.com/albums/a201/ ... dyn003.jpg
-> http://i12.photobucket.com/albums/a201/ ... dyn004.jpg
-> http://i12.photobucket.com/albums/a201/ ... dyn008.jpg
-> http://i12.photobucket.com/albums/a201/ ... dyn011.jpg
stat
-> http://i12.photobucket.com/albums/a201/ ... tat000.jpg
-> http://i12.photobucket.com/albums/a201/ ... tat001.jpg
-> http://i12.photobucket.com/albums/a201/ ... tat003.jpg
-> http://i12.photobucket.com/albums/a201/ ... tat004.jpg
-> http://i12.photobucket.com/albums/a201/ ... tat007.jpg
-> http://i12.photobucket.com/albums/a201/ ... tat013.jpg
pozdrawiam

_________________
A80 B2 1.6 było
A90 B3 2.2 KV 132 KM i 182 Nm
A6 C5 2.7T AJK Quattro 360KM 550 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.wrz.2008 19:38:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lut.2007 19:24:44
Posty: 1674
Lokalizacja: białystok
szewek podzielam Twoje zdanie.

Kierownice albo do czyszczenia, a jeśli turbina była regenerowana to zostały nieprawidłowo ustawione. Wężyki podciśnieniowe powinny być szczelne, widać w 011 bs że sztanga reaguje bez problemu. Sprawdzić oczywiście nie zaszkodzi. N75 także podmień na próbę ale rokuje, że będzie bez zmian.

Znajomemu dopiero turbina po 3 reklamacji działała normalnie. Wszystkie pozostałe to spartaczone ustawienie kierownic, a przez jedna mu sie rozbiegał silnik, więc jeśli sie potwierdzą moje przypuszczenia to wymieniaj jak najszybciej.

jako ciekawostkę powiem, że dla kumpla tak tragicznie ustawili kierownice że fura nie jechała, a przy 4 tys dostawała mega kopa.

_________________
80 B4 TDI 1Z+wtryski AHF+sterownik 16 bit+hybryda+soft powered by ZAPRZAL
100 C4 2.8 AAH QUATTRO - Akcja Reanimacja - ACK swap in progress
2.8 AAH NA CZĘŚCI

http://www.youtube.com/watch?v=v9InKS65Auw

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.wrz.2008 20:34:13 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5556
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 4x Audi
Silnik niedogrzany - termostat do wymiany [badź czujnik temperatury] logi do poprawki

EGR - zacina się albo samochód za długo pracował na biegu jałowym ..

pozatym sprawa dotyczy źłe wyregulowanej sztangi T

_________________
Jest A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.wrz.2008 21:34:06 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
termostat swiruje albo niedogrzaliscie fury przed logowaniem
statyczny kąt wtrysku do minimalnej korekty - przyda sie zimą
dawka paliwa - OK
mechanizm wyznaczania dynamicznego kąta wtrysku - OK
Turbo - OK - kierownice i sztange turbiny zostawcie w spokoju - podmien zawor N75 i zaloguj 011 dyn oraz 011 BS
LMM - dojdzie do siebie jak poprawisz sprezarke
EGR - nie mozna nic powiedziec bo nie zrobiles 003 BS
uklad wtryskowy - w normie

Pozdrawiam i powodzenia

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.wrz.2008 21:51:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.lut.2005 10:13:11
Posty: 798
Lokalizacja: Białystok
tak jak pisałem wyżej, termostat bedzie zmieniony bo jest do bani :/ ,
kąt wtrysku bedzie poprawiony jednym "uderzeniem: młotka ;)
egr osobiscie zaslepiłem ;)

Jutro podmnienie n75,ale cos czuje ze to nic nie da, bo swiat juz widział takie turbawki ze jałowm pracowały idealnie a obciazone spalinamy dawały ciała i tego sie własnie obawiam i znów zostanie wyciagniete, choc zostało "niby" zregenerowane.

_________________
A80 B2 1.6 było
A90 B3 2.2 KV 132 KM i 182 Nm
A6 C5 2.7T AJK Quattro 360KM 550 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.wrz.2008 07:58:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
przemik napisał(a):
statyczny kąt wtrysku do minimalnej korekty - przyda sie zimą
Pozdrawiam i powodzenia


niech nic nie zmienia dopoki nie wymieni termostatu ... :!:
poza tym jak opoznienie kata wtrysku moze przydac sie zima ... :?:

a co do reszty ... zrob 010 i 011 z wiekszym probkowaniem ale juz po wymianie termostatu ...

p.s sprawdz szczelnosc przewodo podcisnieniowych od N75 ...

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.wrz.2008 08:11:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.lut.2005 10:13:11
Posty: 798
Lokalizacja: Białystok
spanky napisał(a):
[poza tym jak opoznienie kata wtrysku moze przydac sie zima ... :?:
...
spanky dobrze prawisz ;) , ja mysle nawet ktos mogł specjalnie przyspieszyć, bo samochod ma problemy z ukladem paliwowym, czego w logach nie widac ;) ,ale to odmienny temat. Teraz nawazniejsze jest doladowanie :)

_________________
A80 B2 1.6 było
A90 B3 2.2 KV 132 KM i 182 Nm
A6 C5 2.7T AJK Quattro 360KM 550 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.wrz.2008 08:17:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
szewek napisał(a):
spanky dobrze prawisz ;) , ja mysle nawet ktos mogł specjalnie przyspieszyć, bo samochod ma problemy z ukladem paliwowym, czego w logach nie widac ;) )


on nawet nie jest przyspieszony ... miesci sie w granicach tolerancji a motor juz swoje ma wiec taki kat bardziej mu sie przysłuzy niz zaszkodzi [co akurat nie wchodzi w gre ] ;)

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.wrz.2008 08:31:56 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Spanky...
zaloze sie z Tobą o kolacje w knajpie przy bibliotece ze po osiagnieciu prawidlowej temperatury wartosc statycznego kata wtrysku sie nie zmieni :)
Ale niech nam to kolega zaprezentuje...

a co do przyspieszania badz opozniania zaplonu i wpływie tegoż na latwiejszy badz trudniejszy rozruch - powiem Wam tylko, ze błądzicie ;)

Pozdr

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.wrz.2008 08:35:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
przemik napisał(a):
a co do przyspieszania badz opozniania zaplonu i wpływie tegoż na latwiejszy badz trudniejszy rozruch - powiem Wam tylko, ze błądzicie ;)

Pozdr


nie badz taki tajemniczy tylko spraw zebym odnalazl prawidlowa droge ...

czekam z niecierpliwoscia ... :):


p.s juz Ci kiedys tlumaczylem co da kata wtrysku na A4-klubie ale widze ze magia cyferek w dalszym ciagu zawladnela Toba .... ;)

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.wrz.2008 08:44:43 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Nie chodzi tu o magie cyferek...
chodzi o ....
zasade dzialania silnika spalinowego... :):

wyjasnie Ci jak bedziesz fundowal kolacje :): :):

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.wrz.2008 16:32:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.sty.2007 11:10:55
Posty: 6
Lokalizacja: Nowa Ruda / Dolny Śląsk
Sterowanie VNT wogóle nie działa w twoim przypadku , patrząc na 011 ma sie wrażenie jakby kierownice stały w miejscu albo pracowały w bardzo mocno ograniczonym zakresie , do 2500rpm turbo nie moze sie pozbierać , a powyzej 3000rpm zaczyna przeładowywac i nie potrafi zbić ciśnienia.
011BS powierdza to , róznica w cisnieniu miedzy ON/OFF jest tez za mała , cos tam lekko jest regulowane , ale 10mbar róznicy to za mało, powinno byc przynajmniej 40mbar.

Do sprawdzenia :

- wszystkie węzyki podcisnieniowe
- sprawdzic N-75 , mozna na próbe podmienić z N-18
- warto tez sprawdzić jakie podcisnienie daje vacum-pompa
- sprawność gruchy podcisnieniowej (mam nadzieje że przy regeneracji nie załozyli jakiegoś syfu zgnitego w srodku)
- zakres pracy sztangi oraz czy pracuje swobodnie bez zacięcia , sztanga ma chodzić 2cm bez oporu

_________________
VW Golf III GT-TDI '97r
AFN+
137PS/275Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.wrz.2008 11:43:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.lut.2005 10:13:11
Posty: 798
Lokalizacja: Białystok
Witam ponownie,

a wiec po wymianie weżyków podcisnieniowych i zamienieniu zaworka turbina zachowuje sie praktycznie tak samo na luzie jaki pod obciazeniem. Choc udaje sie jej zbic cisnienie do rozsadnych wartosci 2000mbar ale dopiero przy 4tys. r.p.m
-> http://i12.photobucket.com/albums/a201/lukas85/011.jpg
Po rozmowie z kolegą okazało sie ze jest to 3 turbina w tym aucie :) , 1 sie zacinałą normalka i zostałą wysłana do regeneracji jakiejś firmie we wrocławiu (nie znam, nie niewiem jak sie nazywa, nie istotne) jak przysłali zregenerowana ta mało nie spowodowała ekspolzji silnika :/ , bo rzygneła olejem tak, ze silnik sie rozbiegł. Po wielkich problemach przysłali 3 "czrot znajet" jaką czy uzywana czy regenerowana, nie okreslili sie :diabel: . Jakie efekty sa teraz kazdy widzi :). Do tego dochodza problemy z olejem bo przepala go niemiłosiernie. Tylko pytanie czy puszcza turbina czy moze szlak trafił pierscionki i gładzie cylindrów,podczas rozbiegniecia sie silnika(przedmuchów nie ma)

Turbina zostanie zdemontowana i sprawdzona tu na miejscu, a jakie to dało skutki napewno sie z wami podzielę.

Każde podpowiedzi mile widzane i z góry dzieki :):

pozdrawiam i zapraszam do dyskusji :peace:

_________________
A80 B2 1.6 było
A90 B3 2.2 KV 132 KM i 182 Nm
A6 C5 2.7T AJK Quattro 360KM 550 Nm


Ostatnio edytowano 21.wrz.2008 14:45:40 przez szewek, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.wrz.2008 12:31:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lut.2007 19:24:44
Posty: 1674
Lokalizacja: białystok
Szewek albo mam nadzieje albo rozmawiamy o jednej i tej samej osobie. Chodzi CI o Piotrka (spolprog) z audi podlasie ? Bo historia jest identyko :) proponowałem mu, żeby olał już dawno tych mechaników partaczy (chcieli mu wymieniać wtryskiwacze bo ich zdaniem to z ich winy padła pierwsza turbina). Chętnie bym mu pomógł nawet robiliśmy logi razem, i staliśmy dumaliśmy nad autem ale stwierdził, że jak zaczął u mechanika to i skończy, tak mu podpowiedzieliśmy z kolegą, że jak już zapłacił to niech się domaga napraw gwarancyjnych i niech robią póki zrobią, no i niestety był to zły wybór bo turbo się zrzygało.

A z autkiem jest nie lada bieda, jeszcze trochę pojeździ w takim stanie jak jest i może być nie ciekawie.

Co do samego samochodu i problemu.

Z moich obserwacji na żywo: sztanga pracuje prawidłowo i w całym zakresie. Brak jakichkolwiek przycięć w spektrum jej ruchu, dla tego też będę się upierał przy swoim, układ podciśnieniowy jest sprawny, w Bs sztanga pracuje jak należy. Problemów doszukiwał bym sie gdzie indziej, ale to czas pokaże. Piotrek musi przestać chodzić po omacku tylko raz a porządnie zabrać się za to auto.

Oprócz tego auto ma nie lada problem z osiągnięciem temperatury roboczej. Trasa 30 km, a na mecie silnik jest wciąż lekko ciepły 70 stopni. Na początek winił bym termostat, z tym że chłodnica jest wręcz lodowata i wąż także co skłania do myślenia iż termostat jest sprawny.

W moim mniemaniu to auto potrzebuje sporo uwagi i czasu, aby się wszystkim zająć. Co za tym idzie, trzeba by zmienić mechanika, który się tym zajmuje bo ten niestety ale jest nic nie warty. Decyzja o regeneracji turbiny po paru minutach styczności z samochodem. Znaleźli nieszczelny wąż podciśnieniowy, zmienili go na szczelny, to nic nie pomogło i tu zapadła decyzja, że trzeba regenerować turbinę. Niestety taka osoba, nie zdziała nic dobrego z tym autem jeśli nie zdaje sobie sprawy z podstawowych zasad i po 10 minutach z autem naciąga klienta na bardzo kosztowną naprawę, która miała uleczyć auto a uczyniła coś zupełnie odwrotnego. Przyczyniła się do upadku tego afna.

Tu potrzeba. porządnej diagnozy, zarówno logowania, jak i pomiarów sprężania i ciśnienia oleju. Mając podejście, że jest troszkę lepiej to jeździmy i robimy parę tys kilometrów nie ma nic wspólnego ze zdrowym rozsądkiem, i tylko dobija to auto jeszcze bardziej. 2 litry oleju na 1000 km to już nie żarty a stan agonalny. Musimy wpłynąć na Piotrka by się jakoś za to zabrał, albo zupełnie odpuścić sobie sprawę i niech załatwia sam. Sam szewek wiesz, że puszcza trochę bokiem to co isę do niego mówi, dobre rady do niego nie zawsze przemawiają i robi po swojemu. Więc na siłę nie ma co go uszczęśliwiać i się angażować skoro i tak zrobi jak mu mechanik powie, a nie jak ktoś kto mu i jego autku dobrze życzy.

_________________
80 B4 TDI 1Z+wtryski AHF+sterownik 16 bit+hybryda+soft powered by ZAPRZAL
100 C4 2.8 AAH QUATTRO - Akcja Reanimacja - ACK swap in progress
2.8 AAH NA CZĘŚCI

http://www.youtube.com/watch?v=v9InKS65Auw

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.wrz.2008 13:20:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.lut.2005 10:13:11
Posty: 798
Lokalizacja: Białystok
Bobo tak to jest ta sama osoba (dowiedzialem się niedawno) choć ja głównie rozmawiałem z jego ojcem :), z braku czasu rzadko zagladam na podlasie ;) . Wiem żę to auto przeszło juz kliku mechaników, niektorych nawet znam. Kazdy praktycznie rozkłądał rece,wiec zaoferowałem swoja pomoc. Mamy checi i bedziemy sprawdzac i diagnozowac. Nawet jesli wyjdzie zrobic remont kapitalny :diabel: w granicach opłacalnosci ekonomiczej, a juz napewno nie naciagac na zbędne wydatki.

W piatek porozmawialismy sobie na spokojnie i dokłądnie wyjasniłem stan w jakim sie silnik zanajduje i co po koleji należałoby zrobic i chyba go to przekonało ;)

z tym olejem oni sami nie sa pewni czy ubuwa, został dolany i maja sprawdzac czy znika i ile.

z temperatura nie jest najgorzej u mnie podczas logów miała 72 stopnie a po logach nawet wrosłą :)

fakt samochod wymaga wiele uwagi i pracy(bede relacjonował postep prac), ale mysle ze da sie go jakos ogarnac do kupy z wasza pomoca, bo samochod naprawde ładny tyle ze motor kuleje

_________________
A80 B2 1.6 było
A90 B3 2.2 KV 132 KM i 182 Nm
A6 C5 2.7T AJK Quattro 360KM 550 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.wrz.2008 15:46:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lut.2007 19:24:44
Posty: 1674
Lokalizacja: białystok
jak coś to odzywaj się chętnie pomogę co 3 głowy to nie jedna ;)
A z temperaturą to nie jest dobrze po 30 km nie ma takiej możliwości aby silnik się nie rozgrzał.

_________________
80 B4 TDI 1Z+wtryski AHF+sterownik 16 bit+hybryda+soft powered by ZAPRZAL
100 C4 2.8 AAH QUATTRO - Akcja Reanimacja - ACK swap in progress
2.8 AAH NA CZĘŚCI

http://www.youtube.com/watch?v=v9InKS65Auw

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 49 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: