.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 06.lut.2025 05:08:31

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [B4 2.6] wywalić kata? i inne pytania dotyczące kata w 2.6
PostNapisane: 17.wrz.2008 14:22:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.paź.2005 19:47:12
Posty: 168
Lokalizacja: Podkarpacie
Nachodzi mnie na wywalenie katalizatora z mojej B4 silnik 2.6 i katy są 2.
Czy usunięcie katalizatorów wiąże się z jakimiś potem nieprawidłowościami w działaniu motorka?
czy może mu się polepszy jeszcze?

Co potem wstawić w miejsce katów?
wybić środek i wstawić to co było czy może 2 x strumienica?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.wrz.2008 14:44:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.lip.2007 12:18:47
Posty: 538
Lokalizacja: PEKIN
Auto: Audi 100 c3 2.5 TDI
wywal katy i wspawaj rurki
bo jak wybijesz i zostawisz puszki to bedzie buczec

silnik bedzie mial lzej i troszke mocy przybedzie
a katy morzesz sprzedac

_________________
AUDI 100 C3 2.5 TDI /GTB 2263/BOSIO 0.260/EDC 15VM+/Soft bezdymny/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.wrz.2008 14:53:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.gru.2006 15:47:08
Posty: 931
Lokalizacja: ŻAGAŃ
było o tym trochę :|

nic się nie pogorszy chyba że dźwięk ci się nie spodoba ja mam puste katy wspawane ponownie i jest super dźwięk też


arekr napisał(a):
bo jak wybijesz i zostawisz puszki to bedzie buczec


wcale nie :P chyba że ma nieszczelne te puste katy

raz gdzieś przychaczyłem i buczał, eho odbijanego basu między podłoga a drogą , pierdział...........

_________________
prawko i 126p ( 3 lata extremalnej jazdy ;) i żyję
80 B4 Avant 2.6 Q
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.wrz.2008 15:38:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.paź.2005 19:47:12
Posty: 168
Lokalizacja: Podkarpacie
to co lepiej rurki wspawać?
a na przeglądzie nie będzie jakichś jaj potem że nie mam katalizatora?

a strumienice? dadzą coś czy zaszkodzić mogą?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.wrz.2008 16:57:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.mar.2006 22:43:09
Posty: 1346
Lokalizacja: Września ....... Upomnień:12
Strumiennice mogą zaszkodzić, ale to jest jeden przypadek na 100 więc ryzyko małe. Strymiennice na pewno nie pomogą w niczym, w najlepszym przypadku nie zmienią dzwięku. Ich jedyną zaletą jest to, że można kupić je w obudowie kata, przez co na kanale samochód wygląda na ori. Co kolwiek zrobisz koniecznie podziel się odczuciami, gdyż mamy tutaj bardzo dużo teorii na ten temat, ale mało praktyki. Jak nie strumiennice, to słyszałem, że jest ok jet obudowa kata z wyłuskanym wkładem, wspawaną rurką o odpowiedniej grubości i na około rurki w całej obudowie, przez dziurkę od góry zasypany piaskiem. Na pewno będzie to znacznie lepsze niż gołe puchy.

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010
E38 740i (I 2011 - 2018)
Teraz: bmw E60; cbr1100xx


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.wrz.2008 15:16:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.paź.2005 19:47:12
Posty: 168
Lokalizacja: Podkarpacie
Więc kupię 2 tłumiki w obudowie katalizatora. Po 50zł szt.
A powiedzcie dużo jest roboty ? trzeba wycinać czy są przykręcane?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.wrz.2008 21:58:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.sty.2006 16:34:18
Posty: 162
Lokalizacja: Andrychów
trzeba ciąć, jest troche roboty, masz dwie opcje albo wytniesz jak są zamontowane i wspawasz poprostu w dziurę która zostanie, następnie zdejmiesz i dokończysz spawy dookoła żeby było szczelne, albo odkręcisz od kolektora i za katalizatorami i na żywca wytniesz katy i wspawasz to co masz.

Odraz mówię jest dużo zabawy żeby to uciąć i zespawać tak żeby wszystko grało przy skręcaniu, jak to krzywo porobisz to albo Ci się później nie będzie dało tego poskręcać albo będzie dotykało podwozia i będzie grało w środku samochodu....

Z doświadczenia wiem że najlepiej jest wyciąć dużą tarczą katalizatory kiedy są zamontowane z tym że nie naraz tylko najpierw jedną stronę wyciąć i przyspawać a później drugą, tak żeby cały czas jeden kat trzymał całość (kąty i położenie). Bo jak stracisz oryginalne kąty to będzie problem ;)

Oczywiście przed spawaniem na zamontowanym wydechu odłącz akumulator żeby uniknąć możliwych uszkodzeń kompa...

Pozatym jak zejdziesz pod auto to zobaczysz że wejście i wyjście z katalizatora nie jest w jednej lini tylko są całkiem inaczej, dlatego albo odrazu zaopatrz się w jakieś kolanka które wykorzystasz przy spawaniu nowego wydechu albo przynajmniej w 1m rury którą potniesz i uspawasz sobie takie kolanka ;)

w każdym razie nie rób nic pochopnie wszystko dobrze przemyśl :D

Powodzenia i daj znać jak skończysz czy były problemy.

heya

_________________
(___\-==OOOO==-/___)
Jest: A6 C5 Avancik 2.5 TDI AKE Quattro Webasto Solar TV tylko kuchenki mikrofalowej na pokładzie brak ;]
Było: Audi 100 C4 kolor: LY9Z ("Panther") rok: 1992r motor: 2,8 V6 AAH BLOS LPG, strumienice, MALON DZ100, 17" 7.5J ET35 225/45


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.wrz.2008 22:22:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.wrz.2007 22:33:57
Posty: 431
Lokalizacja: Dolny Śląsk DZA
Ja wyciąłem katy (nie dla tuningu, tylko poprostu się jeden rozleciał) w swoim b4q 2.8 i jestem bardzo niezadowolony. Wspawałem (tzn mechanik) rury w miejsce katów, fakt idzie trochę lepiej, tak jakby go odciążyło, ale dźwięk jest paskudny... Chodzi jak stary polonez, po 2k obrotów jest poprostu paskudnie, strasznie metaliczne brzmienie, oprócz tego silnik na zimym zaczął chodzić nierówno. Nie chcę żadnych strumiennic itp, bo jak dla mnie są onne z jednej pólki z magnetyzerami i podobnymi bzdetami więc kupiłem tłumiki (obudowa z wspawaną w środku ponawiercaną rurą), które zamontuje w przyszłym tygodniu, więc mogę dać znać jakie efekty... Podobno nie ma reguły i każdy egzemplarz reaguje inaczej... Osobiście odradzam tego typu zabieg, bo można potem żałować. Jeśli katy są całe i sprawne to moim zdaniem powiny zostać na swoim miejscu...
Pozdro

_________________
80 quattro 4.2 V8 ABZ BiTurbo 6 gang '92
S8 quattro 4.2 AHC manual '97
V8 quattro 4.2 ABH automat '93


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.wrz.2008 07:34:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.lip.2007 20:08:14
Posty: 8
Lokalizacja: Bełchatów
ja mam wycięte katy (tak już kupiłem) i dźwięk jest naprawdę super. Auto chodzi nieco głośniej ale przyjemnie głośniej... nic w stylu calibry ;)
Moim zdaniem V6 z seryjnym wydechem jest bardzo cichy... za cichy !

_________________
Audi 2.5 TDI automat


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.wrz.2008 07:42:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.gru.2005 07:45:23
Posty: 672
Lokalizacja: okolice Krakowa
Tylko ty masz turbognojka a nie benzyniaka ...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: