.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 26.lis.2024 15:03:34

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [diesel] kłopot po dolaniu PB95 do ON w dieslu
PostNapisane: 21.wrz.2008 17:09:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.kwi.2008 22:25:06
Posty: 52
Lokalizacja: Wrocław
Witam,
widziałem setki takich tematów, sorki za zakładanie kolejnego ale muszę zadać to pytanie.
Ostatnio na stacji pracownik (Shell) zatankował mi ok 13 litrów PB 95 V-Power zamiast V-Power diesel do ok. 13 litrów zwykłej ropy w moim A4. Następnie zrobiłem ok. 100km i parking. Dzisiaj rano silnik długo kręcił, dymił na biało. Zrobiłem jakieś 20km, i pomyślałem że jakąś lipną mieszankę mieli wiec dolałem 12 litrów ropy na Orlenie. Chodzi trochę lepiej, odpala szybciej ale jeszcze to nie jest to. Dopiero w domu zauważyłem że wcześniej wlali PB95 VP zamiast ON VP!
Pytanie:
Co zrobić? Zalać do pełna ON i jeździć? Czy spuścić wszystko, i zalać ON? Skarżyć się z Shellem i o co? Jakie mogą być skutki? Wtryski były wcześniej w stanie idealnym co wyszło na logach.
Teraz w baku jest ok. 35 litrów mieszanki PB95VP z ON w proporcjach 1:2

Pozdrawiam i dzięki za wszelką pomoc.

_________________
Aktualnie: A4 B5 AFN '99 w Avanturze


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.wrz.2008 17:22:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.mar.2008 22:05:44
Posty: 2633
Lokalizacja: EPWA
SPUŚĆ to i wlej ON. Gdyby Ci się nie chciało to pomśl o kosztach w skutkach. Swoją drogą wal na stację i wywalcz usługę na ich koszt jak się da - pojedź do nich rowerem..!

_________________
Problem jaki AELa spotyka, to łapy mechanika.
Jest Touareg 7P lift 3.6.
Jest Audi 100 1990, 2.2 KU, manual + klimatronic, elektryka.
Hobbystycznie Tecnam 2006T, Cessna 150/152, Wilga, Piper.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.wrz.2008 17:25:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.kwi.2008 22:25:06
Posty: 52
Lokalizacja: Wrocław
Jest tylko małe "ale" - felerne tankowanie było w Ostrowie, ja jestem we Wrocławiu aktualnie (to było te ~100km). Także trochę daleko jak na rower.

_________________
Aktualnie: A4 B5 AFN '99 w Avanturze


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.wrz.2008 17:29:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lut.2007 19:24:44
Posty: 1674
Lokalizacja: białystok
Moim zdaniem nic nie wywalczysz. Chyba, że chcesz angażować w to sąd i wszystko co z tym związane.

_________________
80 B4 TDI 1Z+wtryski AHF+sterownik 16 bit+hybryda+soft powered by ZAPRZAL
100 C4 2.8 AAH QUATTRO - Akcja Reanimacja - ACK swap in progress
2.8 AAH NA CZĘŚCI

http://www.youtube.com/watch?v=v9InKS65Auw

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [diesel] kłopot po dolaniu PB95 do ON w dieslu
PostNapisane: 21.wrz.2008 17:32:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.lip.2004 14:35:36
Posty: 259
Lokalizacja: Rzeszów
jslodki napisał(a):
Co zrobić? Zalać do pełna ON i jeździć? Czy spuścić wszystko, i zalać ON? Skarżyć się z Shellem i o co? Jakie mogą być skutki? Wtryski były wcześniej w stanie idealnym co wyszło na logach.
Teraz w baku jest ok. 35 litrów mieszanki PB95VP z ON w proporcjach 1:2


NA początek zalej do pełna ON, nie powinno się nic specjalnie stać. Nawet producenci na zimę zalecają 20-30% benzyny dolewanej do ON.
Z udowodnieniem stacji błędu może być problemem. Chyba że mieli monitorig. Zawsze mogą się bronić tym iż na pytanie co zalać to ty sie pomyliłeś i powiedizałeś PB.

_________________
C4 '93 100 AAT 2.5TDI (115 oficjalnie może więcej)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.wrz.2008 17:40:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lut.2007 19:24:44
Posty: 1674
Lokalizacja: białystok
Nawet jak mają monitoring, to udostępnią go bez sądowego nakazu jedynie w przypadku bardzo bardzo bardzo porządnego właściciela stacji. Tak jak wyżej napisano mogą się wyprzeć i powiedzieć, że to Ty źle powiedziałeś. Ponadto ciężko było by wycenić straty, bo nie wiadomo w jakim stanie auto było wcześniej (Ty wiesz ale raczej nie masz na to twardych dowodów).

Ja bym spuścił wszystko co w baku i zalał świeżą ropą.

_________________
80 B4 TDI 1Z+wtryski AHF+sterownik 16 bit+hybryda+soft powered by ZAPRZAL
100 C4 2.8 AAH QUATTRO - Akcja Reanimacja - ACK swap in progress
2.8 AAH NA CZĘŚCI

http://www.youtube.com/watch?v=v9InKS65Auw

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.wrz.2008 17:49:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.kwi.2008 22:25:06
Posty: 52
Lokalizacja: Wrocław
Mają kamery.. czyli mój paragon na benzynę jest nic nie wart? Koleś się pyta co zalać Ty mu mówisz że ON, on Ci poleca VPower ON, zgadzasz się, a on i tak leje PB95 VP i nic nie można zrobić? :/
To co? Zalać do pełna ON? Czy wylać wszystko (wężykiem? Czy jakoś bardziej specjalistycznie?) i dopiero zalać? Co najbardziej teraz cierpi? pompa? wtryski?

PS. kiedyś pojechałem bo mi wyciekał płyn do wspomagania.. nie miałem pojęcia jaki.. koleś mi doradził i sprzedał czerwony. Niom.. tak to jest polegać na pracownikach shella.

_________________
Aktualnie: A4 B5 AFN '99 w Avanturze


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [diesel] kłopot po dolaniu PB95 do ON w dieslu
PostNapisane: 21.wrz.2008 20:48:45 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
jslodki napisał(a):
Teraz w baku jest ok. 35 litrów mieszanki PB95VP z ON w proporcjach 1:2


Stanowczo zbyt duzo benzyny ! Nawet jak zalejesz do pełna ropy, to rozcieńczysz benzyne w proporcji 1:4 a to i tak zbyt duzo. Zlewaj to i zatankuj ropy.
Na stacji, gdybys od razu sie zorientował i nie odjechał, to mogłbys sie wykłucac z pozytywnym skutkiem a tak, juz po fakcie niczego nie wskurasz.

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.wrz.2008 21:14:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.lip.2007 09:36:15
Posty: 393
Lokalizacja: DĘBICA/podkarpacie
miałem kiedyś przypadek, że zalałem do mojej A6 7l benzyny do baku, gdzie znajdowało się ok 10 l ON, gdy zorientowałem się że leje benzyne dolałem do pełna ON i nic się nie stało. W baku znajdowało się wówczas ponad 50 litrów ON i 7 litrów PB.W Twoim przypadku benzyny jest dwa razy więcej ale dolej Mixola i będzie OK

_________________
" only four rings "
było AUDI B4 ABT,
jest A4 AHL & A6 AKN,


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.wrz.2008 21:23:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lut.2008 19:09:29
Posty: 884
wylej to do jakiejs bank( ido tego wlej pol litra mixolu pozniej jak bedziesz mial gdzies pol baku czystej ropy wlewaj po 5 litrow tego z banki do baku i nic sie nie stanie )

po wylaniu tego co teraz masz wlej czystej ropy shell v power dolej mixolu

i bedzie smiagal jak zloto

_________________
A6 1.9 TDI
185PS i 401Nm
ObrazekObrazek
tyle ze w 2 autach seicento 900 + a6 1.9TDi :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.wrz.2008 09:28:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.kwi.2008 22:25:06
Posty: 52
Lokalizacja: Wrocław
Ok, dzięki wszystkim za pomoc.

Pozdrawiam.

_________________
Aktualnie: A4 B5 AFN '99 w Avanturze


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.wrz.2008 01:14:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.maja.2005 22:55:49
Posty: 1361
Lokalizacja: Wołomin
btw.

Ja kiedys zalałem z 30l PB do 1Z lecąc z Niemiec... Nie wiem co mnie podkusiło w tym Magdeburgu :):
Szedł jak burza... :diabel:

_________________
D11 ABH 4.2 6G
D2F AQF 4.2 AT

TRIUMPH Tiger 1050


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.wrz.2008 01:33:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.wrz.2006 02:49:47
Posty: 829
SJake napisał(a):
btw.

Ja kiedys zalałem z 30l PB do 1Z lecąc z Niemiec... Nie wiem co mnie podkusiło w tym Magdeburgu :):
Szedł jak burza... :diabel:
hehe szkoda że to nie działa w drugą stronę trochę diesla żeby było oszczędniej ;D

_________________
Renault 17 1.7 Hatchback (tluczek) ... bylo
Fiat CC VAN 700ccm AISAN (glosna puszka) ... bylo
Audi A6 C4 2.8 ACK QUATTRO 1997r. (ulubieniec w quattro) ... bylo
BMW 330i. M54 (rwd na gwincie) ... bylo
VW Passat B5 Kombi 1.9 TDI 110KM (bezawaryjny dieselek) ... bylo
VW Polo MK4 3dr 1.4 TDI Highline (twarda rakietka) ... bylo
Seat Leon 1.4 TGI ST (komfortowe, bezawaryjne, oszczedne [3.6kg/100 :D], rodzinne wozidlo) ... jest
TGI => https://www.seat.com/car-terms/t/tgi-technology.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.wrz.2008 08:25:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lut.2008 19:09:29
Posty: 884
Cytuj:
SJake napisał:
btw.

Ja kiedys zalałem z 30l PB do 1Z lecąc z Niemiec... Nie wiem co mnie podkusiło w tym Magdeburgu n
Szedł jak burza... n
hehe szkoda że to nie działa w drugą stronę trochę diesla żeby było oszczędniej ;D


:)

a ropa teraz i tak w tej samej kasiea nawet ze2 grosze wiecej :):

_________________
A6 1.9 TDI
185PS i 401Nm
ObrazekObrazek
tyle ze w 2 autach seicento 900 + a6 1.9TDi :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.wrz.2008 12:03:11 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
alukard napisał(a):
Cytuj:
SJake napisał:
btw.

Ja kiedys zalałem z 30l PB do 1Z lecąc z Niemiec... Nie wiem co mnie podkusiło w tym Magdeburgu n
Szedł jak burza... n
hehe szkoda że to nie działa w drugą stronę trochę diesla żeby było oszczędniej ;D


:)

a ropa teraz i tak w tej samej kasiea nawet ze2 grosze wiecej :):
Zawsze mozna wody nalac, będzie jeszcze oszczędniej :jezor:

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: