.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 06.lut.2025 08:45:17

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [1.9 tdi vs 2.0 tdi] Który lepszy ?
PostNapisane: 26.wrz.2008 08:16:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.cze.2006 09:38:21
Posty: 27
Lokalizacja: Opole
witam, serdecznie

zamierzam kupić a4 i mam krotkie pytanie do znawcow tematu:
ktory silnik lepszy 1.9 TDI z konca produkcji czy już wybrac 2.0 TDI z początków produkcji ?

dziki za odp !

pozdawiam

_________________
Lukasz Opole


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.wrz.2008 08:25:53 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Polecam 1.9 TDI - oznaczenia silników - AWX lub AVF

o 2.0 TDi mozesz poczytac tutaj:

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=80094

reszta w szukajce.. :)

Pozdrawiam

PS
i popraw nazwe tematu na zgodną z zasadami..

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.wrz.2008 08:44:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.sty.2006 23:49:09
Posty: 517
Lokalizacja: Drawsko Pom
Auto: A6 C6 3,0 QUATTRO 232PS 2007r
Ja bym kupił 2.0 TDI :peace: Zapoznał sie z tematem, wymienił co trzeba i cieszył się z jazdy. 1.9 Tdi ma 116KM w B7 a 2.0TDI jest nową jednostką "dziewiczą" na forum.Dopiero wszyscy ja poznajemy.Po co robia nowe silniki i auta nie możemy sie ich bać. Wrazie czego(nie życzę nikomu ale...) części jest dużo na rynku a my nie będziemy się cofac jak nas stać do ery Golfa II :peace:

_________________
A6 Avant 3.0 TDI 232 KM ASB
A6 Avant 1.9 TDI 130 KM AWX
A4 Avatn 1.9 TDI 110 KM AFN
A6 1.9 TDi AFN
MB W211 2.7 CDI
E65 BMW 730D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.wrz.2008 09:51:59 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
KrzysiekR napisał(a):
a 2.0TDI jest nową jednostką "dziewiczą" na forum.Dopiero wszyscy ja poznajemy.Po co robia nowe silniki i auta
No własnie po to, zeby za nie klijent płacił.
Co do wyboru między 1.9 TDI a 2.0 TDI , to wybrałbym 1.9 własnie dlatego, ze to bardzo dobra, sprawdzona konstrukcja, a 2.0TDI, to nadal loteria.

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.wrz.2008 14:03:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.maja.2008 20:03:47
Posty: 776
Lokalizacja: trojmiasto
Auto: A8 D3 4.2 MPI
ZiPi napisał(a):
KrzysiekR napisał(a):
a 2.0TDI jest nową jednostką "dziewiczą" na forum.Dopiero wszyscy ja poznajemy.Po co robia nowe silniki i auta
No własnie po to, zeby za nie klijent płacił.
Co do wyboru między 1.9 TDI a 2.0 TDI , to wybrałbym 1.9 własnie dlatego, ze to bardzo dobra, sprawdzona konstrukcja, a 2.0TDI, to nadal loteria.


a myslisz ze 1.9 sie niepsuje niejednemu napsuly krwi :!: tak samo sie psuja jak inne

_________________
audi a8 d3 4.2 pb 2003 jest
http://www.youtube.com/watch?v=0TGOmui21CY - takie tam bączki A8

Obrazek

audi a3 1.9 tdi ahf jest
bmw e46 330d 204 ps byla :)
bmw e46 320d 150 ps byla
audi a6 c5 avant quattro 2.5 tdi ake bylo
suzuki gsxr 1000 k3 175 ps ponad 300 km/h smiga:):) 0-200 km/h 7 sek :P
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... 6h8e2jv3-c
tak to daje ognia :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.wrz.2008 14:18:58 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
badyl napisał(a):
ZiPi napisał(a):
KrzysiekR napisał(a):
a 2.0TDI jest nową jednostką "dziewiczą" na forum.Dopiero wszyscy ja poznajemy.Po co robia nowe silniki i auta
No własnie po to, zeby za nie klijent płacił.
Co do wyboru między 1.9 TDI a 2.0 TDI , to wybrałbym 1.9 własnie dlatego, ze to bardzo dobra, sprawdzona konstrukcja, a 2.0TDI, to nadal loteria.


a myslisz ze 1.9 sie niepsuje niejednemu napsuly krwi :!: tak samo sie psuja jak inne
Nie napisałem, ze sie nie psuje ... popsuc, to sie moze nawet młotek. Chodzi o to, czy silnik ma wady konstrukcyjne, czy ich nie ma, a 2.0 TDI niestety ma. Juz wiemy o jednej bardzo powaznej, co gorsza ASO nie bardzo sie tym przejmuje, więc koszty ponosic będą nieswiadomi uzytkownicy !!!

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.wrz.2008 14:59:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.maja.2008 20:03:47
Posty: 776
Lokalizacja: trojmiasto
Auto: A8 D3 4.2 MPI
ZiPi napisał(a):
badyl napisał(a):
ZiPi napisał(a):
KrzysiekR napisał(a):
a 2.0TDI jest nową jednostką "dziewiczą" na forum.Dopiero wszyscy ja poznajemy.Po co robia nowe silniki i auta
No własnie po to, zeby za nie klijent płacił.
Co do wyboru między 1.9 TDI a 2.0 TDI , to wybrałbym 1.9 własnie dlatego, ze to bardzo dobra, sprawdzona konstrukcja, a 2.0TDI, to nadal loteria.


a myslisz ze 1.9 sie niepsuje niejednemu napsuly krwi :!: tak samo sie psuja jak inne
Nie napisałem, ze sie nie psuje ... popsuc, to sie moze nawet młotek. Chodzi o to, czy silnik ma wady konstrukcyjne, czy ich nie ma, a 2.0 TDI niestety ma. Juz wiemy o jednej bardzo powaznej, co gorsza ASO nie bardzo sie tym przejmuje, więc koszty ponosic będą nieswiadomi uzytkownicy !!!


wiem o wadach 1.9 tez je ma niebede wyszczegolniac kupujac 2.0 tdi liczyl bym sie z wydatkiem napedu pompy zeby zapobiec innym awariom glowice (wrazie czego) na allegro nie sa takie drogie takze wybor zalezy jak ktos chce miec jako taka moc to mocniejszy i tyle

_________________
audi a8 d3 4.2 pb 2003 jest
http://www.youtube.com/watch?v=0TGOmui21CY - takie tam bączki A8

Obrazek

audi a3 1.9 tdi ahf jest
bmw e46 330d 204 ps byla :)
bmw e46 320d 150 ps byla
audi a6 c5 avant quattro 2.5 tdi ake bylo
suzuki gsxr 1000 k3 175 ps ponad 300 km/h smiga:):) 0-200 km/h 7 sek :P
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... 6h8e2jv3-c
tak to daje ognia :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.wrz.2008 15:35:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.sty.2006 23:49:09
Posty: 517
Lokalizacja: Drawsko Pom
Auto: A6 C6 3,0 QUATTRO 232PS 2007r
Podaj dokładnie jaki rok auta chcesz kupić lub model B6 czy B7 :?:

Nie mylmy silników 1,9 TDI B7 Audi. W B6 nie było silników 2.0TDI. My nie piszemy o silniku 131 AWX , AVF. Tylko o BKE, BRB lub 2.0TDI BLB, BPW, BRE
Ja wybrałbym 2.0TDi :peace:
Lepsze osiągi,spalanie(prawie identyczne jak 116KM) i możliwość zavirusowania do 200KM na luzie :diabel:

_________________
A6 Avant 3.0 TDI 232 KM ASB
A6 Avant 1.9 TDI 130 KM AWX
A4 Avatn 1.9 TDI 110 KM AFN
A6 1.9 TDi AFN
MB W211 2.7 CDI
E65 BMW 730D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.wrz.2008 21:10:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.lis.2006 22:07:51
Posty: 100
Lokalizacja: Łódź
KrzysiekR napisał(a):
Podaj dokładnie jaki rok auta chcesz kupić lub model B6 czy B7 :?:

Nie mylmy silników 1,9 TDI B7 Audi. W B6 nie było silników 2.0TDI. My nie piszemy o silniku 131 AWX , AVF. Tylko o BKE, BRB lub 2.0TDI BLB, BPW, BRE
Ja wybrałbym 2.0TDi :peace:
Lepsze osiągi,spalanie(prawie identyczne jak 116KM) i możliwość zavirusowania do 200KM na luzie :diabel:



Pewnie że na luzie... :?:

W mojej firmiejest 7 pasków B7 (bkp) 5 z DSG - skrzynia genialna ale co z tego. Jest super do silnika V6 bo jek depniesz zmienia biegi między 3300 i ciągnie pod czerwone pole. Efekt taki, że w 3 wymieniano silniki na gwarancji a głowice razem w tych 5 sztukach już 7 razy. Ten silnik nie nadaje się do kręcenia wysko bo syppią się głowise !!!. W manualu przy normalnej jeździe jest ok tylko z tym spalaniem to nie wiem, mi nigdy nie udało się zejść poniżej 6,5 l n trasie przy prędkości 90 km - 6 bieg. Normalnie to miasto 11 trasa 8,5.

_________________
Jak tak to tak jak nie to nie
Było A3 8L 5D 1,9 ASV
Jest E91 Touring 163km
VW CC 170km DSG
Będzie B8 Quattro :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.wrz.2008 23:31:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.sty.2006 23:49:09
Posty: 517
Lokalizacja: Drawsko Pom
Auto: A6 C6 3,0 QUATTRO 232PS 2007r
macieksiwy napisał(a):
KrzysiekR napisał(a):
Podaj dokładnie jaki rok auta chcesz kupić lub model B6 czy B7 :?:

Nie mylmy silników 1,9 TDI B7 Audi. W B6 nie było silników 2.0TDI. My nie piszemy o silniku 131 AWX , AVF. Tylko o BKE, BRB lub 2.0TDI BLB, BPW, BRE
Ja wybrałbym 2.0TDi :peace:
Lepsze osiągi,spalanie(prawie identyczne jak 116KM) i możliwość zavirusowania do 200KM na luzie :diabel:



Pewnie że na luzie... :?:

W mojej firmiejest 7 pasków B7 (bkp) 5 z DSG - skrzynia genialna ale co z tego. Jest super do silnika V6 bo jek depniesz zmienia biegi między 3300 i ciągnie pod czerwone pole. Efekt taki, że w 3 wymieniano silniki na gwarancji a głowice razem w tych 5 sztukach już 7 razy. Ten silnik nie nadaje się do kręcenia wysko bo syppią się głowise !!!. W manualu przy normalnej jeździe jest ok tylko z tym spalaniem to nie wiem, mi nigdy nie udało się zejść poniżej 6,5 l n trasie przy prędkości 90 km - 6 bieg. Normalnie to miasto 11 trasa 8,5.



Ja pisałem o Audi B7 a nie o passacie ;)
Passaty są inne :diabel:

_________________
A6 Avant 3.0 TDI 232 KM ASB
A6 Avant 1.9 TDI 130 KM AWX
A4 Avatn 1.9 TDI 110 KM AFN
A6 1.9 TDi AFN
MB W211 2.7 CDI
E65 BMW 730D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.wrz.2008 11:53:56 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8317
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
Tylko 1,9, 2,0 omijałbym szeeeerokim łukiem.

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.wrz.2008 12:15:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.sty.2006 23:49:09
Posty: 517
Lokalizacja: Drawsko Pom
Auto: A6 C6 3,0 QUATTRO 232PS 2007r
MorgothV8 napisał(a):
Tylko 1,9, 2,0 omijałbym szeeeerokim łukiem.


Ja osobiście wymianiłbym imbusik na nowy od razu po zakupie auta razem z rozrządem,olejem itp. Najważniejsze należy pamiętać o wymianie imbusika ma wejść to w krew jak wymiana rozrządu i oleju :peace: Imbusik kosztuje tylko około 30PLN. Aby takie usterki tylko były w autach :peace:

_________________
A6 Avant 3.0 TDI 232 KM ASB
A6 Avant 1.9 TDI 130 KM AWX
A4 Avatn 1.9 TDI 110 KM AFN
A6 1.9 TDi AFN
MB W211 2.7 CDI
E65 BMW 730D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.wrz.2008 12:34:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
KrzysiekR napisał(a):
i możliwość zavirusowania do 200KM na luzie :diabel:


na luzie to Ty grubo przesadziles ... :D

jezeli juz to ta wartosc do osiagniecia w wersjach 170 PS-ow [i to bardziej ~190 niz 200 - mowimy o bezpiecznym sofcie] ... ;)

co do wersji 140 PS-ow to wartosc na poziomie 200 PS jet wyssana z palca ... :): 160-170 to rozsadne wartosci zanim turbo nie powie pa pa ...

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.wrz.2008 13:35:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.sty.2006 23:49:09
Posty: 517
Lokalizacja: Drawsko Pom
Auto: A6 C6 3,0 QUATTRO 232PS 2007r
spanky napisał(a):
KrzysiekR napisał(a):
i możliwość zavirusowania do 200KM na luzie :diabel:


na luzie to Ty grubo przesadziles ... :D



Może troszkę :diabel:

Tak naprawdę 2.0TDi 140PS + 30PS(chip) 170PS na luzie :peace:

Reszta to dłubanie ale aż takich dużych kosztów by nie było ;)

A silnik 1.9 TDI 116PS + 20 PS(chip) 136PS też na luzie ale mniej :/

_________________
A6 Avant 3.0 TDI 232 KM ASB
A6 Avant 1.9 TDI 130 KM AWX
A4 Avatn 1.9 TDI 110 KM AFN
A6 1.9 TDi AFN
MB W211 2.7 CDI
E65 BMW 730D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.paź.2008 08:11:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.sty.2008 14:06:16
Posty: 21
Lokalizacja: Świerklany k/Rybnika
Ja mam 2.0 TDI BKD w A3 i jest ok- bardzo dobre osiagi i spalanie w granicach 6l/100km ON wiec nie wiem czego wiecej chciec.
2.0 TDI ma ponoc jakies wady (pekajace glowice i ten nieszczesny imbusik), ale nie jest to regula z tymi glowicami a impusik mozna wymienic za 30 pln.
Ogolnie polecam 2.0 TDI bo napewno daje Duzooo!!! wiecej frajdy a spalanie takie samo jak 1.9 .

_________________
Audi A3 2.0 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lut.2009 23:18:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.sty.2006 23:49:09
Posty: 517
Lokalizacja: Drawsko Pom
Auto: A6 C6 3,0 QUATTRO 232PS 2007r
Silnik 2,0TDI już nie jest dziewiczy.Wychodzi po mału "szydło z worka"
Po przeczytani na forum AUDI A4 stwierdzam, że silniki 2,0TDI omijajmy szerokim łukiem
Wyszły dwie bardzo poważne usterki samochodów serwisowanych:
zbierak pompy oleju tzw."IMBUSIK"
łańcuszkowy napęd wałków wyrównoważających

Przed kupnem samochodu z tym silnikiem zapoznajcie się z lekturą z Forum Audi A4 i problemami tego silnika.

-> http://www.a4-klub.pl/smf/b7_blb_propoz ... 849.0.html

Albo przyszykujcie się na wydatek około 4tys na dodatkowe koszta

_________________
A6 Avant 3.0 TDI 232 KM ASB
A6 Avant 1.9 TDI 130 KM AWX
A4 Avatn 1.9 TDI 110 KM AFN
A6 1.9 TDi AFN
MB W211 2.7 CDI
E65 BMW 730D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lut.2009 23:26:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
słyszał ktoś o wycierającym się wałku rozrządu wraz z uszkodzeniami kasatorów w silniku AVF? czy to tylko ja mam takie przypadki na warsztacie? :)

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lut.2009 10:11:16 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Co to są kasatory - tak przy okazji ?

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lut.2009 11:37:17 
Moderator

Dołączył(a): 19.lip.2003 14:18:17
Posty: 3402
przemik napisał(a):
Co to są kasatory - tak przy okazji ?


Popychacz, inaczej zwany "hydraulicznym kasatorem luzu zaworowego" dziala w ten sposob, ze olej tloczony jest przez zawor jednokierunkowy do kompry popychacza i powoduje jego rozepchniecie i kasowanie luzu pomiedzy krzywka walka rozrzadu i stopka zaworu. W czasie, gdy krzywka zadziala na popychacz olej nie moze sie wydostac w popychacza bo zawor go nie wypusci i powoduje to otwarcie zaworu.
Jesli sa jakies ubytki oleju to zawor otwiera sie w niepelnym zakresie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lut.2009 09:30:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
Moim zdaniem 1.9 AVF & AFN to najbardziej odporne silniki na "tępych kierowców diesla" no i 1Z ;) także bije 2.0 TDi jak kolor dwie damy.

Te imbulsy w pompach olejowych wycierajacych się częsc w ASO - 20pln :/ .

Księgowy się dotknął to widać, chyba, że 2.0 przejdzie 2 lifty. Ale ja bym był skłonny jednak ku 1.9.

pozdrawiam.

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: