.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 06.lut.2025 04:43:18

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [all 3,0tdi] wymiana rozrzadu.
PostNapisane: 27.wrz.2008 10:40:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.sie.2007 11:58:08
Posty: 137
Lokalizacja: Łódź
Jestem bardzo zadowolony ze swojego samochodu (osiagi/ekonomika/komfort) jednakze ze wzgledu na 0,5 - 1,0 sekundowy rumot wydobywajacy sie z lancuchow rozrzadu (tylko przy odpalaniu wciaz cieplego silnika zgaszonego na min. 15 min., po nocy przy odpalaniu zimnego jest cichutko) jestem juz prawie zdecydowany na wymiane napinaczy, slizgaczy i lancuchow (laczny koszt czesci nie przekracza 2500zl w aso).
Problem tylko z tym ze nie znam nikogo kto juz robil w swoim samochodzie taka operacje jak rowniez nikogo komu bym zaufal aby ja przeprowadzic.

Prosze o rade.

PZDR

_________________
A4 Avant Quattro 3,0tdi (BKN) Tiptronic
A6 Allroad 3,0tdi (ASB) Tiptronic


Ostatnio edytowano 28.wrz.2008 12:32:14 przez jacue, łącznie edytowano 4 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.wrz.2008 11:06:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.lut.2007 08:44:26
Posty: 303
Lokalizacja: Gostynin / Wólka Nosowska
A tak tylko podpytam, ile przebiegu ma Twoje auto?

_________________
S6 C6 5,2 BXA Quattro 2011>>??
S6 C5 4,2 AQJ Quattro M6 2009>>2011
A6 C5 2,5TDI AKE Quattro M6 2007>>2009


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.wrz.2008 11:48:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.mar.2006 12:52:42
Posty: 358
Lokalizacja: Warszawa
jeśli chcesz mieć full profi, to tylko i wyłacznie rób w SSerwis ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.wrz.2008 12:35:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.maja.2008 20:03:47
Posty: 776
Lokalizacja: trojmiasto
Auto: A8 D3 4.2 MPI
o to wcale nie tak drogo :peace: zastanawiam sie nad tym silnikiem :peace:

_________________
audi a8 d3 4.2 pb 2003 jest
http://www.youtube.com/watch?v=0TGOmui21CY - takie tam bączki A8

Obrazek

audi a3 1.9 tdi ahf jest
bmw e46 330d 204 ps byla :)
bmw e46 320d 150 ps byla
audi a6 c5 avant quattro 2.5 tdi ake bylo
suzuki gsxr 1000 k3 175 ps ponad 300 km/h smiga:):) 0-200 km/h 7 sek :P
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... 6h8e2jv3-c
tak to daje ognia :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.wrz.2008 20:40:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2007 21:57:39
Posty: 186
Lokalizacja: Warszawa
KRISOO napisał(a):
jeśli chcesz mieć full profi, to tylko i wyłacznie rób w SSerwis ;)


:galy:

_________________
A4 2.5 V6 TDI Quattro S-line (AKE/2003)
http://www.a4-klub.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.wrz.2008 21:06:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Kolego to nie słychać łańcucha, który jest z tyłu tylko siada hydraulika napinaczy . Pewnie śilniczek po czasie dostanie troche paliwa do oleju i wtedy zacznie się problem z poziomem. Aktualnie mam w swoim BMK oryginalnie przebieg prawie 200tys km i nic nie słychać nawet po odpaleniu z rana ale widziałem i słyszałem już egzemplarze z wierzchu cacka ale faktycznie po dzwonku przednim gdzie taki przypadek jak Twój to oczywistość. Moge się założyć, że po podłączeniu HEX-a pojawią się 3 stałe błędy. Nie wiem dlaczego tak się dzieje ale wielu mechaników potwierdza to co napisałem. Silnik cały idzie do góry przy wymianie ale nie słyszałem aby ktoś to robił w swoim aucie.

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.wrz.2008 21:49:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lut.2004 18:11:56
Posty: 2899
Lokalizacja: Śląsk
Auto: A8, R8
kolega w A6 ASB 3.0 TDI ma dziwny objaw mianowicie podczas uruchamiania cieplego silnika na moment staje rozrusznik
tak jakby cos go przyblokowalo na 1-2 s
poczym silnik sie normalnie uruchamia
Zero bledow silnika

_________________
Odis online GeKo CP, VCP
Konwersja USA to EU gratis
Kodowanie online_+48605203589


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.wrz.2008 22:12:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.lis.2005 21:08:32
Posty: 754
Lokalizacja: Beskid Wyspowy
Wszystkie 3.0TDI jakie miałem u siebie miały ten charakterystyczny dźwięk przy rozruchu, przebiegi od 130tyś. do prawie 300tyś. (sprawdzone w sterowniku silnika).

_________________
AUDI A4 1.9 AVF limuzyna quattro(96KW + soft Goodhope, reszta moja)
AUDI A3 1.9 TDI (74KW + soft Goodhope, reszta moja)
AUDI A4 2.8 quattro - było
AUDI 80 2.0 - zapomniałem, że to tez było
< Jak mam dość Audi to biorę auto najmłodszego syna (Staś już ma prawie 4 lata).


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.wrz.2008 22:35:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Flyer napisał(a):
KRISOO napisał(a):
jeśli chcesz mieć full profi, to tylko i wyłacznie rób w SSerwis ;)


:galy:


:kuru:

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.wrz.2008 23:02:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.maja.2008 20:03:47
Posty: 776
Lokalizacja: trojmiasto
Auto: A8 D3 4.2 MPI
KRISOO napisał(a):
jeśli chcesz mieć full profi, to tylko i wyłacznie rób w SSerwis ;)


to zabrzmialo jak by tylko sserwis umial to robic i nikt inny :!: jak bym mial odpowiedni sprzet to pewnie sam bym tez wymienil :peace:

_________________
audi a8 d3 4.2 pb 2003 jest
http://www.youtube.com/watch?v=0TGOmui21CY - takie tam bączki A8

Obrazek

audi a3 1.9 tdi ahf jest
bmw e46 330d 204 ps byla :)
bmw e46 320d 150 ps byla
audi a6 c5 avant quattro 2.5 tdi ake bylo
suzuki gsxr 1000 k3 175 ps ponad 300 km/h smiga:):) 0-200 km/h 7 sek :P
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... 6h8e2jv3-c
tak to daje ognia :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.wrz.2008 00:25:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2007 20:20:09
Posty: 974
Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol Obecny od 27.05.2007
badyl napisał(a):
KRISOO napisał(a):
jeśli chcesz mieć full profi, to tylko i wyłacznie rób w SSerwis ;)


to zabrzmialo jak by tylko sserwis umial to robic i nikt inny :!: jak bym mial odpowiedni sprzet to pewnie sam bym tez wymienil :peace:

Pewnie nie tylko, ale tam krzywdy nie robią a serwis i opieka po serwisowa jak u mamy. Cenowo dobrze lub bardzo dobrze, części ori lub naj-markowe, fachowość i wiedza - raczej nie spotykana w PL i tylko parę "osób" mogłoby porównywac się do w/w, opieka poserwisowa również jak u mamy ;) (ja mam cały czas opiekę on-line od Sopy, choć takiej usługi nie wykupywałem :peace: ), gwarancja z ori na 24 mies. standard, renoma taka, że czas oczekiwania to około 4-5 tyg. Ludziska jadą z PL i Europy. Ale to tylko mój zachwyt :peace: . Zresztą w poniedziałek się dowiem, czy nie będę musiał znowu przelecieć jedyne 1880 km do w/w (kolejne problemy z FSC) i tylko tam. Jest jeszcze kilka miejsc w PL gdzie mógłbym oddać audi do serwisowania oraz kilku osobom tutaj na forum (oczywiście jak by zechcieli ;) ), którzy mają przeogromną wiedzę popartą praktyką. Przepraszam za OT, ale bronę słusznej decyzji co do polecania Sserwisu jako jednego z najpewniejszych serwisów, po których nie trzeba poprawiać.
ps. teraz mi się dostanie :peace:

_________________
A6 2.5 TDI SE AYM 2002 FSC
Po adrenaline wskocz tutaj:
http://pl.youtube.com/watch?v=sKq6HmEM79Q
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.wrz.2008 09:03:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.mar.2006 12:52:42
Posty: 358
Lokalizacja: Warszawa
Flyer napisał(a):
KRISOO napisał(a):
jeśli chcesz mieć full profi, to tylko i wyłacznie rób w SSerwis ;)


:galy:


:jezor: :hmmm: :oink: wiem może zabrzmiało to przesadnie ;) ale nie chodziło mi o podniesienie pod niebiosa tego serwisu i świadczonych przezeń usług :angel2: ale o to że na razie (chociażby na tym forum) nikt nie podawał innych sewisów, które podjęly by sie wykonania tej czynności i zrobiły by to dobrze. A wiem że Sserwis to robił już nie raz. Pewnie ASO tez to robi - polecam :jezor: . A może w takim razie słyszał ktoś o naprawie napinaczy w Diegtroniku, MR czy innych i poleca ich jako profesjonalistów mających na kącie wiele w/w napraw napinaczy ???A przecież wiadomo - w końcu trening czyni mistrza. :598: ;)
A tak w ogóle to po co to zmieniać skoro auto jeździ ? :jezor: :619: :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.wrz.2008 20:47:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2007 21:57:39
Posty: 186
Lokalizacja: Warszawa
Trzeba troche jeszcze poczekac zanim takie naprawy zaczna byc opisywane na forum. Wiekszosc z jezdzacych 3.0TDI jest jeszcze "przed" rozrzadem.

_________________
A4 2.5 V6 TDI Quattro S-line (AKE/2003)
http://www.a4-klub.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.wrz.2008 11:12:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Dodam tylko, że łancuszek nawet jak jest naciągnięty przy dużym przebiegu to nie zerwie się ale objawy jakie można zauważyć to nierówna praca silnika i hałas przy gaszeniu oraz odpalaniu. Nie wyobrażam soenie hałasu śilnika podczas pracy bo nie ma możliwości aby w jakiś sposób ocierał o obudowe. Prowadnice na rolkach są i też nie wycierają się do granicy przy której rozrząd traci naprężenie. Jedyne co może się stać to uszkodzenie napinaczy ale wtedy będzie problem nawet z rozruchem silnika. W BMW 3.0 D łancuch rozrządu wytrzymujespokojnie 500 tyś km a wymieniają tylko dlatego, że zaczynają być problemy z rozruchem i falowaniem obrotami na biegu jałowym.

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: