.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 06.lut.2025 06:04:07

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł: Może szczęśliwe zakończenie ??
PostNapisane: 24.wrz.2008 19:59:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.gru.2006 19:12:37
Posty: 82
Lokalizacja: Kraków / Wrocław
Hello Akp'owcy

Odświeżam temat - a właściwie prawie go kończe ...

:peace:

Moja radość nie zna granic. Jestem w końcu po wymianie T na regenerowaną, nówkę sztukę. Byłem przy całym procesie wymiany ok. 1h i dokładnie oblookałem nową T - sztywna jak erekcja Chucka Norisa :D
A kultura pracy T :?: :!: miód malina, żadnych dzięków, huczenia, wycia - tylko słychać piękny świst pompowania przy wyższych obrotach.

No i auto ożyło - zap... niesamowicie i przestało dymić (w czasie jazdy nie widać zasłony dymnej) :d

Zrobiłem wstępne logi ale wrzucę dopiero jutro bo na tym lapku nie mam excela.

Pozdrawiam Mesza i Rogala którzy bardzo mi w tym problemie pomogli ...

_________________
A4 V6 AKN - 150ps - obecnie połowa koni wymarła ... (tak było) a teraz POWER IS BACK :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.wrz.2008 20:28:35 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5556
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 4x Audi
no to czas zmienić podpis ;)

_________________
Jest A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.wrz.2008 21:39:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.gru.2006 19:12:37
Posty: 82
Lokalizacja: Kraków / Wrocław
Słuszna uwaga gustav200 :peace:

Ale oczywiście jeszcze logi ...

Oto logi - wykresy, jak chcecie liczby to jutro wkleje

003dyn http://www.bmiroslaw.jpg.pl/prywatna_ga ... 69482.html
010dyn http://www.bmiroslaw.jpg.pl/prywatna_ga ... 69483.html
011dyn http://www.bmiroslaw.jpg.pl/prywatna_ga ... 69485.html
l
003 BS http://www.bmiroslaw.jpg.pl/prywatna_ga ... 69481.html

zastanawiające jest to przesunięcie w czasie od wyłączenia EGR a rekacją ciśnienia

011 BS http://www.bmiroslaw.jpg.pl/prywatna_ga ... 69484.html

czekam niecierpliwie na opinie ...

Dziś wracałem z Wrocławia do Krakowa - autostrada
Moje uwagii - samochód jedzie o niebo lepiej niż przed wymianą T ale ... przy stałej pr. obrotowej np. 2700 jak dodam gwałtownie gazu to auto buczy a nie przyspiesza - jak robie to powoli to nie ma tego efektu - druciarski program sie odzywa ??? czy coś innego

Niestety jak zrobie nagłego buta w podłogę - słychać buczenie ale dodatkowo niestety dalej puszczam zasłonę dymną - dość sporą (egr ?? podciśnienie ??)

_________________
A4 V6 AKN - 150ps - obecnie połowa koni wymarła ... (tak było) a teraz POWER IS BACK :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.wrz.2008 22:51:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
madein,

w ogóle nie przyspiesza? czy po prostu wolno się zbiera?

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.wrz.2008 07:20:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.gru.2006 19:12:37
Posty: 82
Lokalizacja: Kraków / Wrocław
czesc mesz

Powiem tak - z dołu czyli od 1200 - 2400 fajnie przyspiesza, czuć moc :peace:

Jak jade 2400 obr i powoli zacznynam dodawać gazu to też fajnie idzie

Ale jak przy 2400 gwałtownie wcisnę gaz to najpierw mocno buczy, puszcza dużo dymu a efekt przyspieszania jakby było opóźniony. Bardzo to subiektywne odczucia ale jak Ss mi zmienił program to właśnie takie były moje pierwsze uwagi - potem sie przyzwyczaiłem że nie wciskam gazu, a potem był powolny zgon wiec nie było i tak co przyciskać.

Dodatkowo bardzo czuć drgania, dość wysokiej częstotliwości - najbardziej właśnie powyżej ~2500 obr i na biegu jałowym . czuć takie jakby mrowienie na pedałach, całej budzie - a na lewarku szczególnie

Wiem że na odległość to ciężko coś takiego zdiagnozować ...

Pozdrawiam

_________________
A4 V6 AKN - 150ps - obecnie połowa koni wymarła ... (tak było) a teraz POWER IS BACK :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.wrz.2008 14:19:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
na samym początku tego topiku napisałem, że proporcje dawek paliwa i ciśnienia doładowania są nieprawidłowe. ten silnik nie jest lądownikiem NASA, a jedynie starą, w miarę prostą konstrukcją działającą na szalenie prostych zasadach proporcji.

z dołu przyspiesza, gdyż jest tam OB. dalej turbina już trzyma się zadanych wartości mapy, a jednocześnie układ wtryskowy sieje gnojem aż miło...

jeżeli jest za dużo paliwa, a za mało powietrza wówczas nieefektyne spalanie będzie ograniczać moc w przypadku zdecydowanych ruchów stopą [miast jej dodować].
ten program jest zły - albo wróć do serii, albo wal do oficjalnego dostawcy* bananów dla V6 z AKP.

z tego, co przedstawiłeś, to SS przydruciło po całości w Twoim przypadku i winno przywrócić Ci serię od ręki.


*skonsultuj to z nim - on ma bezsprzecznie największą w tym zakresie wiedzę na AKP.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.wrz.2008 21:28:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.gru.2006 19:12:37
Posty: 82
Lokalizacja: Kraków / Wrocław
:)
przyjąłem do wiadomości ...

_________________
A4 V6 AKN - 150ps - obecnie połowa koni wymarła ... (tak było) a teraz POWER IS BACK :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.wrz.2008 22:51:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lip.2003 09:38:34
Posty: 2106
Lokalizacja: Warszawa
Madein coś jest nadal nie tak, swoja droga ten program (modyfikacja) z której widzę logi to niemiecki program MTM wgrany przez SS ?

Robiac modyfikacje fajnie jak jest możliwość shamowania auta. Prosty przykład z przed kilku dni.... audi 2.5TDi V6 150PS które w logach i odczuciach na plecach zachowywało sie jak średnio zużyte 2.5TDi - nie najlepsze ale bez sensacji w stopniu zużycia. Po shamowaniu z seryjnym softem miała tylko 110PS... po sprawdzeniu wyszło że wałki były wytarte.

Dobrze jakbyś na chwile wrócił do seryjnego softu, przediagnozował samochód i dopiero modyfikował (jak będzie sprawny). Odma nie jest odpowiedzialna za kopcenie na czarno/paliwowo. Zresztą na sprawdzenie odmy jest inna metoda bez rozbierania motoru.

Pozdrawiam

_________________
diesel - silnik z duchem :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.paź.2008 09:12:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
Generalnie nie wiedzialem, ze czipa mpozna robic takze i po to by ratowac padajaca turbine. Wrecz przeciwnie.. myslalem ze czipuje sie sprawne auta
Jezeli byl mimo wszystko "czip-lekarstwo" a turbina i tak wyzionela ducha to moze juz Ci czip niepotrzebny?
W tych 1wszych logach przy 4tys MAF w 003 miales wartosci po byku (kompletnie nie pasujace wartosci do nizszego niz w serii ladowania turbiny!) - moze ktos tym chipem leczyl takze zanizajaca przeplywke?
Pozatym meszrum jak zawsze tragizuje jak widzi czipa:) - dawki miales chyba na poziomie 43 przy 4tys (min z logu 008) wiec to przy ladujacej poprawnie turbinie wcale nie jakies szalenstwo
- tyle z przygladniecia sie logom pierwszym, jak rozumiem miales po zgonie turbiny poprawke wiec wszystko moze byc juz nieaktualne

Wsadz stare kosci i zloguj auto po ludzku (jezeli sserwis oddal Ci ori kosci to sobie z ich wymiana poradzisz - uwaga: do wyciagania kosci z podstawek zaopatrz sie w taki smieszny tool do tego).
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 50 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: