.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 06.lut.2025 04:42:31

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 02.paź.2008 13:48:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.sty.2006 23:49:09
Posty: 517
Lokalizacja: Drawsko Pom
Auto: A6 C6 3,0 QUATTRO 232PS 2007r
Piotruś napisał(a):
KrzysiekR - sprawdź poprawność połączeń podciśnienia sterującego pracą zaworków N18 i N75, bo ta spontaniczna reakcja EGRa na zmiany wartości zadanych w BS - przy jednoczesnym braku reakcji turbiny (co widać w 011 BS !!)- jak dla mnie jest aż nadto wymowna ... :) (to jest na 90% rozwiązanie Twoich problemów).
Zwróć uwagę, że pomimo dziury w dolocie - przestawiająca się sztanga turbo - będzie generowała zmiany w odczytach ciśnienia przez przepływomierz :-) :) .
Jeżeli moja hipoteza jest słuszna i rzeczywiście ktoś pomylił wężyki (zakładając ten od EGRa do gruchy turbo, a ten od turbo na zawór EGR - to wszystko - łącznie z rozwalającymi się intercoolerami - staje się możliwe, jasne i prozaicznie łatwe w wytłumaczeniu ... ) .
Jeżeli hipoteza nie znajdzie potwierdzenia w praktyce - stracisz co najwyżej 10 minut czasu ... . Ja jednak myślę, że za bardzo się z prawdą nie rozminąłem :d i albo ktoś pomylił wężyki - albo wtyczki na zaworkach (ale to już trudniej, bo nie pasują bez rzeźby :-) ).
:): :peace:


To wszystko juz sprawdzone i jest w porządku, dzisiaj poskładamy wszystko do "kupy" i zrobimy porządnie wszystkie logi.!!!

Nie pisałem o tym wcześniej, ale usterka pojawiła sie po wymianie oleju i filtrów. Auto zaczęło kopcic i zle jechac ,,ale nie zawsze.....w zasadzie po zdjęciu nogi z pedału gazu i ponownym dodaniu...


Po wymianie IC załanczam nowe logi.teraz gazem posługiwałem się delikatniej ;)


->meszrum ECU nie zmieniłem jeszcze :(

003,011 dynamiczne

Obrazek

004.008.010 dynamiczne

Obrazek

000.001.003 dynamiczne

Obrazek

000 statyczne

Obrazek

007.013.014 statyczne

Obrazek


018.013.014 statyczne


Obrazek


001.003.004 statyczne

Obrazek

004 BS

Obrazek

011 BS

Obrazek

003 BS



Obrazek[/b]

_________________
A6 Avant 3.0 TDI 232 KM ASB
A6 Avant 1.9 TDI 130 KM AWX
A4 Avatn 1.9 TDI 110 KM AFN
A6 1.9 TDi AFN
MB W211 2.7 CDI
E65 BMW 730D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.paź.2008 17:21:02 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Rzeczywiście chip - potwór. Niestety - oprócz powrotu do serii - najprawdopodobniej zajdzie konieczność sprawdzenia N75 i sprężarki.

Tak wskazują aktualne logi. Czy zaistniała sytuacja ma jakikolwiek związek z wymianą oleju - trudno powiedzieć na odległość - teoretycznie można domniemywać też problem z odpowietrzeniem skrzyni korbowej bądź inny powód nadmiaru kompresji w dolocie... .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.paź.2008 18:26:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.sty.2006 23:49:09
Posty: 517
Lokalizacja: Drawsko Pom
Auto: A6 C6 3,0 QUATTRO 232PS 2007r
Piotruś napisał(a):
problem z odpowietrzeniem skrzyni korbowej bądź inny powód nadmiaru kompresji w dolocie... .


Czyli sprawdzić odmę :?:



To teraz muszę pozbyć się chipa (wysłać do tunera lub kupić nowy ECU) i wtedy wrzucę nowe logi.

_________________
A6 Avant 3.0 TDI 232 KM ASB
A6 Avant 1.9 TDI 130 KM AWX
A4 Avatn 1.9 TDI 110 KM AFN
A6 1.9 TDi AFN
MB W211 2.7 CDI
E65 BMW 730D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.paź.2008 18:46:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.maja.2008 20:03:47
Posty: 776
Lokalizacja: trojmiasto
Auto: A8 D3 4.2 MPI
ale ta sprezarka dmucha u mnie jest tak tylko przy ob a pozniej okolo 2370 do konca :galy:

_________________
audi a8 d3 4.2 pb 2003 jest
http://www.youtube.com/watch?v=0TGOmui21CY - takie tam bączki A8

Obrazek

audi a3 1.9 tdi ahf jest
bmw e46 330d 204 ps byla :)
bmw e46 320d 150 ps byla
audi a6 c5 avant quattro 2.5 tdi ake bylo
suzuki gsxr 1000 k3 175 ps ponad 300 km/h smiga:):) 0-200 km/h 7 sek :P
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... 6h8e2jv3-c
tak to daje ognia :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.paź.2008 18:50:33 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
KrzysiekR napisał(a):
Czyli sprawdzić odmę :?:


Na pewno warto skonfrontować/ustalić z jakimś profi-tunerem to co siedzi w Twoim sterowniku. Wcale a wcale nie jest powiedziane, że jest to coś złego - czy nawet szkodliwego - tym bardziej, że nie raportujesz kłopotów z pracą tipa !! (a to już bardzo ważny sygnał, że zindywidualizowaną modyfikację mogła wykonać firma klasy np. MTM i pozbywanie się "na ślepo" takiego softu może wymusić konieczność przywrócenia serii w oprogramowaniu ASB).

Naturalnie może być całkiem odwrotnie ale moim prywatnym zdaniem byłoby szkoda wywalić bez sprawdzenia coś (być może) bardzo dobrego ... .

Osobiście uważam, że Twój problem leży po stronie mechanicznej - najprawdopodobniej w turbinie i/lub N75. Może to być zarówno fatalny zbieg okoliczności - może być wynikiem zbyt hardcorowego oprogramowania - ale tego z logów jednoznacznie się nie dowiemy ... .

Jedno jest pewne - ciśnienia zadane przez ECU nie mają prawa rozrywać układu dolotowego. Turbina rozpędzona do maksimum swojej wydajności - IMHO też nie. I właśnie dlatego silnikiem powinien zająć się taki ktoś - kto zdiagnozuje go kompleksowo - bo tylko taką drogą poznasz rzeczywiste przyczyny i unikniesz w przyszłości kolejnych eksplozji ... .

Tak więc odma owszem ... ale nie wybiórczo - a kompleksowo wraz z innymi podzespołami silnika. Potem (lub równolegle ale na pewno nie rozłącznie) powrót do serii lub (ja własnie tak bym postąpił) konfrontacja z bardzo profesjonalnym tunerem odnośnie oprogramowania i jego wpływu na pad turbiny ... .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Ostatnio edytowano 02.paź.2008 19:00:49 przez Piotruś, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.paź.2008 18:56:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.maja.2008 20:03:47
Posty: 776
Lokalizacja: trojmiasto
Auto: A8 D3 4.2 MPI
mowicie o odmie ale ten silnik ma nowego typu odme i ta sie niezapycha :!: tam nie ma co sie zapchac chyba ze ktos ja zakleil :peace:

_________________
audi a8 d3 4.2 pb 2003 jest
http://www.youtube.com/watch?v=0TGOmui21CY - takie tam bączki A8

Obrazek

audi a3 1.9 tdi ahf jest
bmw e46 330d 204 ps byla :)
bmw e46 320d 150 ps byla
audi a6 c5 avant quattro 2.5 tdi ake bylo
suzuki gsxr 1000 k3 175 ps ponad 300 km/h smiga:):) 0-200 km/h 7 sek :P
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... 6h8e2jv3-c
tak to daje ognia :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.paź.2008 19:00:04 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
badyl napisał(a):
mowicie o odmie ale ten silnik ma nowego typu odme i ta sie niezapycha :!:


To nie jest prawda... . Są takie awarie kiedy jednak się zapycha - i nie tylko odma ... .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.paź.2008 19:04:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.maja.2008 20:03:47
Posty: 776
Lokalizacja: trojmiasto
Auto: A8 D3 4.2 MPI
Piotruś napisał(a):
badyl napisał(a):
mowicie o odmie ale ten silnik ma nowego typu odme i ta sie niezapycha :!:


To nie jest prawda... . Są takie awarie kiedy jednak się zapycha - i nie tylko odma ... .


nie wiem moja miala prawie 8 lat jak ja wymienialem byla jak nowa (oprocz daty produkcji na niej :d )czy te rurki plastikowe moga sie zapchac??i czym??bo siateczke znana z afb i ake to rozumiem ale tej niebardzo

_________________
audi a8 d3 4.2 pb 2003 jest
http://www.youtube.com/watch?v=0TGOmui21CY - takie tam bączki A8

Obrazek

audi a3 1.9 tdi ahf jest
bmw e46 330d 204 ps byla :)
bmw e46 320d 150 ps byla
audi a6 c5 avant quattro 2.5 tdi ake bylo
suzuki gsxr 1000 k3 175 ps ponad 300 km/h smiga:):) 0-200 km/h 7 sek :P
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... 6h8e2jv3-c
tak to daje ognia :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.paź.2008 19:39:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.sty.2006 23:49:09
Posty: 517
Lokalizacja: Drawsko Pom
Auto: A6 C6 3,0 QUATTRO 232PS 2007r
Piotruś napisał(a):

Osobiście uważam, że Twój problem leży po stronie mechanicznej - najprawdopodobniej w turbinie i/lub N75. Może to być zarówno fatalny zbieg okoliczności - może być wynikiem zbyt hardcorowego oprogramowania - ale tego z logów jednoznacznie się nie dowiemy ... .


Załozyłem nowy zaworek N75, N18 i nowy przepływomierz(oryginaly serwis nie EX)
Turbo nie ruszałem.
dalszymi czynnościami jest udać się do tunera.Muszę skontaktować się z Rogalem zobaczymy co powie,
Dzięki koledzy za pomoc.

_________________
A6 Avant 3.0 TDI 232 KM ASB
A6 Avant 1.9 TDI 130 KM AWX
A4 Avatn 1.9 TDI 110 KM AFN
A6 1.9 TDi AFN
MB W211 2.7 CDI
E65 BMW 730D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.paź.2008 19:54:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.maja.2008 20:03:47
Posty: 776
Lokalizacja: trojmiasto
Auto: A8 D3 4.2 MPI
ale hitachi kupiles?? tam koncowka jak pamietam ma byc "d" w aluminiowej obudowie

_________________
audi a8 d3 4.2 pb 2003 jest
http://www.youtube.com/watch?v=0TGOmui21CY - takie tam bączki A8

Obrazek

audi a3 1.9 tdi ahf jest
bmw e46 330d 204 ps byla :)
bmw e46 320d 150 ps byla
audi a6 c5 avant quattro 2.5 tdi ake bylo
suzuki gsxr 1000 k3 175 ps ponad 300 km/h smiga:):) 0-200 km/h 7 sek :P
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... 6h8e2jv3-c
tak to daje ognia :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.paź.2008 20:02:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.sty.2006 23:49:09
Posty: 517
Lokalizacja: Drawsko Pom
Auto: A6 C6 3,0 QUATTRO 232PS 2007r
badyl napisał(a):
ale hitachi kupiles?? tam koncowka jak pamietam ma byc "d" w aluminiowej obudowie


Jutro sprawdzę bo to kolega kupił.Aż sam jestem ciekawy.A co tylko Hitachi musi być :?:

_________________
A6 Avant 3.0 TDI 232 KM ASB
A6 Avant 1.9 TDI 130 KM AWX
A4 Avatn 1.9 TDI 110 KM AFN
A6 1.9 TDi AFN
MB W211 2.7 CDI
E65 BMW 730D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.paź.2008 20:15:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.maja.2008 20:03:47
Posty: 776
Lokalizacja: trojmiasto
Auto: A8 D3 4.2 MPI
KrzysiekR napisał(a):
badyl napisał(a):
ale hitachi kupiles?? tam koncowka jak pamietam ma byc "d" w aluminiowej obudowie


Jutro sprawdzę bo to kolega kupił.Aż sam jestem ciekawy.A co tylko Hitachi musi być :?:


tak do tego silnika jest hitachi w aluminiowej obudowie nr 059 906 461 d lub dx cena na pl okolo 800 zl lub jak oddasz stary to okolo 500 zl ogolem te przeplywomierze niesiadaja tak jak bosh czesto jezeli zaniza wystarczy przeczyscic (przemyc) i po klopocie

_________________
audi a8 d3 4.2 pb 2003 jest
http://www.youtube.com/watch?v=0TGOmui21CY - takie tam bączki A8

Obrazek

audi a3 1.9 tdi ahf jest
bmw e46 330d 204 ps byla :)
bmw e46 320d 150 ps byla
audi a6 c5 avant quattro 2.5 tdi ake bylo
suzuki gsxr 1000 k3 175 ps ponad 300 km/h smiga:):) 0-200 km/h 7 sek :P
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... 6h8e2jv3-c
tak to daje ognia :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.paź.2008 21:39:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
tak na szybko
- niestety 008D mi sie nie otwiera
- w 011 widac, ze oczekiwanie ladowanie to 2360??? (czyli to co ustawia tuner) - i nie jest to jakies mega wielkie!!! a faktyczne 2500 (przeladowanie masakryczne). Jezeli tuner nie namotal nic powaznie (zmienial mape pilota n75 na pale) to Twoje problemy rozsadzaniem dolotu wynikaja z niesprawnego sterowania turbina a nie softu. Niestety w 011BS nie widac przyczyna skad te przeladowania
- jezeli podczas mierzenia 003D bylo ladowanie na poziomie 2500 a wskazania maf sa w sumie jak na takie ladowanie mizerne oznacza, ze w momencie BUM bylo tam ponad 2600, byc moze maf jest do wymiany (ale bez powrotu do serii to wrozba)
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.paź.2008 21:44:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.maja.2008 20:03:47
Posty: 776
Lokalizacja: trojmiasto
Auto: A8 D3 4.2 MPI
poprzednie logi bylo widac ze maf wiecej dawal nowsze slabiej a tak naprawde reszte logow to ma podobne do mojego ake tylko to przeladowanie :!:

_________________
audi a8 d3 4.2 pb 2003 jest
http://www.youtube.com/watch?v=0TGOmui21CY - takie tam bączki A8

Obrazek

audi a3 1.9 tdi ahf jest
bmw e46 330d 204 ps byla :)
bmw e46 320d 150 ps byla
audi a6 c5 avant quattro 2.5 tdi ake bylo
suzuki gsxr 1000 k3 175 ps ponad 300 km/h smiga:):) 0-200 km/h 7 sek :P
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... 6h8e2jv3-c
tak to daje ognia :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.paź.2008 22:04:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
bez względu na przyczynę dziwnych zjawisk należy wrócić do serii i dopiero wówczas można stwierdzić czy każdy element działa poprawnie.

ciśnienie doładowania nie wygląda w samej mapie okrutnie, lecz dawki na poziomie 62mg już tak [niezależnie od tego ile faktycznie pozwoliła VP44].

Krzysiek, odnoszę wrażenie, że wymiana czegokolwiek na tym programie to wymiana w ciemno. powrót do serii [choćby na czas doprowadzenia go do stanu używalności] jest konieczny.
resztę napisali przedmówcy. T najprawdopodobniej do regeneracji.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.paź.2008 22:38:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.sty.2006 23:49:09
Posty: 517
Lokalizacja: Drawsko Pom
Auto: A6 C6 3,0 QUATTRO 232PS 2007r
Z wszystkim się zgadzam ca napisaliście.Mogę wrócić do serii, potem zrobię logi i zobaczę co z turbo. Ale mnie zastanawia jeden fakt:czemu przed wymianą filtrów powietrza, paliwa, oleju i samego oleju było dobrze.Auto jechało bez żadnych zakłóceń :?: :?: Po wymainie dopiero zaczął "przymulać". Nad tym najbardziej się zastanawiam.Kolega to robił w warsztacie który nie należy do znawców 2,5TDI :/

_________________
A6 Avant 3.0 TDI 232 KM ASB
A6 Avant 1.9 TDI 130 KM AWX
A4 Avatn 1.9 TDI 110 KM AFN
A6 1.9 TDi AFN
MB W211 2.7 CDI
E65 BMW 730D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.paź.2008 22:52:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
może coś zatem zostało włożone przypadkiem do dolotu [i np.: zablokowało łopatki]?

problem w tym, że na obecnym programie trudno będzie cokolwiek zrobić z T, która przy takim OB wyleci Twojemu koledze w powietrze.
zawsze można wrócić do tego programu. jak nie chcesz słać ECU, to odszukaj kolegę Rob555 [http://www.tune-up.pl/] - zajmuje się TDI na Pomorzu.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.paź.2008 23:30:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.sty.2006 23:49:09
Posty: 517
Lokalizacja: Drawsko Pom
Auto: A6 C6 3,0 QUATTRO 232PS 2007r
meszrum napisał(a):
może coś zatem zostało włożone przypadkiem do dolotu [i np.: zablokowało łopatki]?


Albo zbieg okoliczności, może program dobił turbo i dlatego raz tracił moc potem było OK.Ale to już tylko domysły :<

_________________
A6 Avant 3.0 TDI 232 KM ASB
A6 Avant 1.9 TDI 130 KM AWX
A4 Avatn 1.9 TDI 110 KM AFN
A6 1.9 TDi AFN
MB W211 2.7 CDI
E65 BMW 730D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.paź.2008 12:41:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.lut.2007 08:44:26
Posty: 303
Lokalizacja: Gostynin / Wólka Nosowska
Może stary filtr powietrza przed wymiana był tak "zabity", że nie było problemu, a z nowym filtrem, nowy oddech silnika?! Ale wcale nie muszę mieć racji!

_________________
S6 C6 5,2 BXA Quattro 2011>>??
S6 C5 4,2 AQJ Quattro M6 2009>>2011
A6 C5 2,5TDI AKE Quattro M6 2007>>2009


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.paź.2008 15:48:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.gru.2007 10:03:31
Posty: 97
Lokalizacja: Beskid Śląski
Dodam skromnie,powrót do serii,potem dalsza część czynnosci standartowych . :diabel:

_________________
A6 C5 AVANT AVF

Black Machine


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: