Mirek - poczytałbyś uważniej ...

. W modelach po X.2005 dosyć dużo zmeniło się w obrębie pompy wysokiego ciśnienia i jej napędu (paskiem zębatym - patrz rysunek). Ten "podzespół" jest relatywnie podobny (ale tylko z wyglądu !) do pompy VP44 w poczciwych AFB do BDH włącznie. I umiejscowiony zasadniczo "tak samo".
Odrębnym problemem (i to faktycznym problemem) jest układ ciśnieniowego napinania łańcuchów rozrządu - jak najbardziej w kazdym 2,7TDi oraz 3,0TDi (BSG,BPP,BMK,BKN,ASB,BUN,BNG,BUG) ulokowanego (oraz w większości opartego na tych samych podzespołach !!) "pomiędzy" silnikiem a skrzynią biegów (stąd konieczność demontażu całego zespołu napędowego do jakiejkolwiek naprawy).
Co do poprawy jakościowej - to wg. fabryki - prawdziwy postęp dotyczy silników wyprodukowanych z końcem 2007 roku (MY2008) - lecz ile w tym prawdy - to dopiero czas pokaże. Trzymając te podobno ulepszone elementy w rękach (głównie napinacz hydrauliczny) - gołym okiem trudno dostrzec jakiekolwiek różnice ... .
Co do wymiany łańcuchów - nie ma takiej potrzeby (ale i tak warto to od razu zrobić z uwagi na niskie koszty części) w silnikach, które zostały "naprawione" odpowiednio wcześnie (czytaj: profilaktycznie). Użytkownicy reagujący dopiero wtedy kiedy wyraźnie już słychać klekoczące łańcuchy (bezpośrednio po uruchomieniu silnika i zanim hydraulika napełni się olejem) - musza wymieniać w zasadzie wszystko co się kręci w układzie napędu rozrządu ... .
Jeśli chodzi o Andiego, to z uwagi na naprawdę niski przebieg podejrzewam, że akcja serwisowa obejmowała właśnie "coś" związanego z pompą paliwa - a nie z układem rozrządu. Osobiście nie słyszałem żeby CCCO ogłosiło akcję serwisową dotyczącą wymiany "rozrządu" ale być może to ja czegoś nie wiem i dlatego zaznaczam, że
niniejszy - ostatni akapit mojej wypowiedzi to wyłącznie wyssane z palca hipotezy - gdybanie !!


...
