.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 06.lut.2025 09:08:13

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [C4 2.0 aad ]Korek zbiorniczka płynu chłodniczego.
PostNapisane: 10.paź.2008 10:56:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.maja.2006 22:04:35
Posty: 584
Lokalizacja: Zgierz
Auto: A6 C6 2.0 TDI CAHA
Witam mam pytanie dotyczące korka na zbiorniczku płynu chłodniczego.
Czy powinien on trzymać cały czas ciśnienie w układzie chłodniczym, czy po nagrzaniu delikatnie je upuszczać ?Czy na przykład powinien zadziałać wtedy gdy ciśnienie będzie krytycznie duże ?
Pytam bo po nagrzaniu silnika węże z płynem chłodniczym są dosyć twarde.

_________________
A6 1.8T AEB
A4 1.8 ADR(było)
c4 2.0 e 115KM (było)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [C4 2.0 aad ]Korek zbiorniczka płynu chłodniczego.
PostNapisane: 10.paź.2008 12:36:48 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
rookie napisał(a):
Pytam bo po nagrzaniu silnika węże z płynem chłodniczym są dosyć twarde.

Tak ma być.
Układ jest cisnieniowy.
W korku jest zawor, ktory upuszcza cisnienie, gdy przekroczy jakąś wartośc ( chyba 2 bar ) a gdy silnik stygnie wpuszcza powietrze, zapobiegając podcisnieniu.

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.paź.2008 13:37:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.cze.2007 19:57:53
Posty: 33
Lokalizacja: Jadowniki- Wiedeń
Zgadza się w korku jest specjalny zaworek który upuszcza gdy ciśnienie za duże i zapobiega powstawaniu podciśnienia. W mojej poprzedniej audiczce zepsuty korek spowodował rozszczelnienie zbiorniczka wyrównawczego i poźniejszy wyciek płynu chłodzącego. Także jeżeli wiesz że korek jest zepsuty to polecam jak najszybszą wymianę.

_________________
Audi A4 Avant 2,5 Tdi 2000r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.paź.2008 02:01:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.kwi.2008 05:27:11
Posty: 86
Lokalizacja: USA /Niemcy/Polska- Legnica
Auto: S6 V10
male pytanko dotyczace zbiorniczka i korka.
czy kiedy silnik jest goracy i wtrakcie odkrecania korka slychac sssssss tzn ze jest wszystko ok - mam namysli czy uklad nie jest czasem zapowietrzony albo cos podobnego??

_________________
Audi Allroad 2.7T 2002
Audi S6 V10 5.2 2007


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.paź.2008 08:00:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.mar.2006 07:13:14
Posty: 93
Lokalizacja: Oleśnica
To jest właśnie znak,że czas wymienić ten korek na nowy ;)

_________________
...śniło mi się w nocy,że piłem piwo...jak wstałem,to miałem chęć na drugie...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.paź.2008 09:35:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lip.2008 22:30:13
Posty: 57
Lokalizacja: Lubin
Nie koniecznie od razu do wymiany. Prawidłowe ciśnienie płynu w sytuacji "zaraz po zgaszeniu" silnika też spowoduje psssyt. na potwierdzenie moich słów polecam przyjrzenie się samemu korkowi bądź napisom na zbiorniczku które ostrzegają przed odkręceniem korka w gorącym silniku gdyż para i częściowo płyn pod ciśnieniem może zrobić krzywdę "odkręcaczowi"

_________________
Pozdrawiam
Rafał

A6 C5 2.5 TDI AFB '99


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.paź.2008 14:36:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.maja.2006 22:04:35
Posty: 584
Lokalizacja: Zgierz
Auto: A6 C6 2.0 TDI CAHA
a jak najłatwiej sprawdzić czy korek działa prawidłowo ??

_________________
A6 1.8T AEB
A4 1.8 ADR(było)
c4 2.0 e 115KM (było)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.paź.2008 19:58:28 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
rookie napisał(a):
a jak najłatwiej sprawdzić czy korek działa prawidłowo ??

Jesli nic sie nie dzieje z układem chłodzenia, to korek działa prawidłowo.
Zle działający korek, jesli nie upuszcza cisnienia, moze dawac objawy podobne do uszkodzonej uszczelki pod głowicą, nawet mogą pękać gumowe węze.
Jesli nie wyrownuje cisnienia ( gdy silnik stygnie ) to węze na zimnym silniku będą zapadnięte.


Cytuj:
male pytanko dotyczace zbiorniczka i korka.
czy kiedy silnik jest goracy i wtrakcie odkrecania korka slychac sssssss tzn ze jest wszystko ok - mam namysli czy uklad nie jest czasem zapowietrzony albo cos podobnego??

Jesli to " sssss " to uchodzące cisnienie, to jest OK
Zapowietrzony układ by sie przegrzewał. Jesli temp jest normalna - oscyluje w granicach 90 - 105 stopni, to nie masz sie czym przejmować.

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.paź.2008 11:46:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.maja.2006 22:04:35
Posty: 584
Lokalizacja: Zgierz
Auto: A6 C6 2.0 TDI CAHA
Dzięki za odpowiedzi.
Po prostu wcześniej nie zwracałem uwagi , a teraz po wymianie chłodnicy okazało się że leciało jeszcze z węża przy chłodnicy oleju i z króćca z tyłu głowicy.
Po wymianie stan wody stoi w miejscu ale mechanik mówił że może korek trzyma ciśnienie.
Można powiedzieć że się uspokoiłem.

_________________
A6 1.8T AEB
A4 1.8 ADR(było)
c4 2.0 e 115KM (było)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 47 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: