.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 10.lut.2025 20:36:31

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C5] - zawieszenie - co może jeszcze stukać?
PostNapisane: 11.paź.2008 19:33:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.lut.2007 08:44:26
Posty: 303
Lokalizacja: Gostynin / Wólka Nosowska
Witam Kolegów,
Problem mam z zawieszeniem, coś puka, wahacze dolne poprzeczne, dolne tylne (banany), łączniki stabilizatora - wymienione na Lemfordera z pewnego źródła, górne nie posiadają luzów - założone oryginalne (podróby już wywaliłem) , amortyzatory wymienione na nowe Bilsteiny, gumy na stabilizatorze nowe ASO, mechanik który wymieniał wszystko określił, że nie ma nigdzie luzów, a pomimo tego czasem slysze taki głuchy łomot - stuk na dołach, dziurach, uskokach itp.
Co to może być? co jeszcze sprawdzić? Wszystko kosztowało dużo salaty, a nadal nie jestem zadowolony, przez te stuki. Podpowiedzcie proszę :/

_________________
S6 C6 5,2 BXA Quattro 2011>>??
S6 C5 4,2 AQJ Quattro M6 2009>>2011
A6 C5 2,5TDI AKE Quattro M6 2007>>2009


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.paź.2008 19:44:09 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Przekładnia kierownicza (maglownica) lub rzadziej - połączenie przekładni z kolumną .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.paź.2008 21:07:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.lut.2007 08:44:26
Posty: 303
Lokalizacja: Gostynin / Wólka Nosowska
Piotruś napisał(a):
Przekładnia kierownicza (maglownica) lub rzadziej - połączenie przekładni z kolumną .


Czy jestem w stanie sam to zdiagnozować? Czy to oznacza że "maglownica" robi "papa" i czas na wymianę? Już chyba wymieniłem wszystko w tym wozie, a nie, VP44 i turbo jeszcze nie ruszałem :<
Dzięki Piotruś za wskazówkę :)
Pozdrawiam

_________________
S6 C6 5,2 BXA Quattro 2011>>??
S6 C5 4,2 AQJ Quattro M6 2009>>2011
A6 C5 2,5TDI AKE Quattro M6 2007>>2009


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.paź.2008 22:21:27 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Altium - w Twoim opisie nie doczytałem niczego na temat końcówek drążków kierowniczych a zdarza się, że sworznie mają "luz pionowy" /czyli przy typowym ruszaniu kierownicą prawo-lewo luzu brak ale gdyby "jakoś" poruszać góra-dół .../.
Sugeruję ponowną kontrolę ... .

"Maglownicy" najprawdopodobniej nie zdiagnozujesz samodzielnie ale zwróć uwagę czy stuki są silniejsze przy kołach skręconych niż podczas jazdy na wprost ... .

Kolumnę raczej zdiagnozujesz ale tutaj trudno napisać mi instrukcję postępowania. Uwierz, że wystarczy własna inwencja / pomysłowość. Być może ktoś inny jest bardziej elokwentny ode mnie ( :) :?: ), to zapraszam do pomocy Altiemu ;) :!:

:peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.paź.2008 03:36:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.lut.2007 00:46:01
Posty: 1347
Lokalizacja: Chełmno-Coventry
Auto: Audi Q7 4L 3.0 TDI
Do Piotrusiowej wypowiedzi dodam ze w koncowkach drozkow luz moze wystapic w miejscu laczenia tej czesci z gwintem, ktora jest wkrecana w drazek, a reszta koncowki, jest to polaczone jakims tworzywem gumowym. Daje to taki gluchy stukot oraz uczucie podczas skrecania ze kolo ucieka.

_________________
Pozdrawiam :diabel:
Obrazek

Bylo
AUDI A6 C5 2.4 98r AGA LPG
Mercedes CL 500 W215
Mercedes E320 CDI S211
Jest
Audi Q7 4L 3.0 TDI 12r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.paź.2008 08:40:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.kwi.2004 18:52:48
Posty: 50
Lokalizacja: Mszana Górna - Małopolska
Witam
w C4 zlikwidowałem problem po wymianie łożyska górnego amortyzatora

pzdr
tom

_________________
traktor A2 tdi
a było takie piękne AAH


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.paź.2008 17:15:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.lis.2005 21:19:44
Posty: 339
Lokalizacja: wielkopolska
witam
U mnie zaczęło puka po wymianie amorków ,problem był taki ze gwint o amorka uderzał o kielich mocowania . :/

_________________
AWX ma takie odejscie jak samolot ryanir-a :509: ;)
3BG
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.paź.2008 21:07:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.lut.2007 08:44:26
Posty: 303
Lokalizacja: Gostynin / Wólka Nosowska
No więc tak: końcówki są Lemfordera, już troszkę przejechały, ale luzów nie mają, za to zauważyłem, że na postoju, gdy dynamicznie ruszam kierownicą lewo<->prawo wydobywa się stuk, ale tak jak by z głębi wozu, w środku tego tak nie słychać jak na zewnątrz, ale to tylko na zgaszonym silniku, czy to może być wewnętrzny drążek, ten w który jest wkręcona końcówka, czy to może sama maglownica?

A więc tak, mechanior, który wymieniał amory, nie założył, a raczej założył nie tam gdzie trzeba, podkładkę pod łożyskiem, przy okazji wymieniłem odboje i łożyska amortyzatora, no i jest cisza, na razie cisza, jeszcze nie wiem co z tą maglownicą, wyjdzie w praniu!

Update 23.05.2009
Przekładnia wymieniona na ZF'a, muszę jeszcze starą odwieść, bo mi kaucji nie oddadzą, teraz się jeździ, niczym nowym wozem :)

_________________
S6 C6 5,2 BXA Quattro 2011>>??
S6 C5 4,2 AQJ Quattro M6 2009>>2011
A6 C5 2,5TDI AKE Quattro M6 2007>>2009


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: