.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 11.lut.2025 16:08:19

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [100 2.2TQ MC] Problem po wymianie silnika
PostNapisane: 14.paź.2008 19:27:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.sty.2006 19:54:23
Posty: 94
Lokalizacja: lidzbark warmiński
Witam,dwa miesiące temu wymieniłem silniki i drugą turbinę,silniczek ładnie pracował,ale nie miał przyśpieszenia,jechał jak zwykłe 2.2,potem zaczęły się problemy,zaczął szarpać,kichać,trochę jechał dobrze potem znowu żle,zaczęło się jeżdżenie po mechanikach i skończyło się na wymianie świec,filtra paliwa,byłem kilka razy na analizatorze spalin,rozdzielacz został mój,po analizatorze było tak że jak nacisnę gaz to go zamuli jakieś 10 sec.i jedzie ale nie miał nigdy powera jak na auto z turbiną,potem już sam zacząłem kręcić na oko,bo nie dało się jechać bez kręcenia no i w końcu samochód zaczął chodzić jak sieczkarnia,nie reaguje[wg.mechanika]na kręcenie klapą,podobno nic się nie zmienia na przestawienie zapłonu oraz podłączył się żeby zmierzyć podciśnienie po naciśnięciu gazu strzałka szła na sam dół dopiero przy więkrzych obrotach szła do góry,ten sam mechanik podsunął mi pomysł,żeby zobaczyć rozrząd czy nie przeskoczył na pasku.czy to wszystko ma jakiś sens czy to jest możliwe,ten mechanik nie ma opini dobrego fachowca ale był jedynym,który miał czas,co o tym sądzicie?Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.paź.2008 07:06:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lut.2008 22:02:25
Posty: 497
Lokalizacja: Gdańsk
Cóż, najpierw posrawdzać rozrząd, ustawić "książkowy" zaplon i jeśli nadal będzie nie tak zacząc szukać w zasilaniu w benzynkę... Moim zdaniem objawy czysto benzynowe....

_________________
Audi 100 QUATTRO C3 2.3NF ( BYŁO )
Audi V8 D11 4.2 ( BYŁO )

Audi Coupe QUATTRO B2 2.2 10V
Audi 200 2.2 20V Turbo Quattro Avant
Audi 200 2.1 10V Turbo Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.paź.2008 08:31:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.lut.2004 08:38:37
Posty: 3695
Lokalizacja: Bydgoszcz
przyczyn może być niestety multum

zacznij od rozrządu,
potem sprawdź dokładnie szczelność dolotu łącznie z IC-kiem i prawidłowe podłączenie podciśnień oraz także ich szczelność (ja wymieniłem wszystko na nowe łącznie z tym łobuzem idącym pod lewym błotnikiem),
dalej sprawdź podgrzewacz paliwa na boku silnika (stojąc twarzą do) po prawej stronie (może być zapchany są tam sitka i takie specjalne płytki które należy wyczyścić),
problemy mogą także stwarzać czujniki stukowe i sonda lambda czyli szeroko pojęty osprzęt
KJ-et to straszne ustrojstwo masz pewność, że Twój jest OK ?
brak mocy sugeruje także problemy z turbo a jeśli nie samym turbo to osprzętem - do sprawdzenia "west" bo może membrana już dziurawa i N75.
Niestety nawet na tym forum te motory straciły już większość swoich wielbicieli (w bardziej lub mniej rażących okolicznościach) łącznie ze mną :/
mechaników przypadkowych raczej sobie odpuść bo mogą narobić tylko więcej kłopotów

źródłem bardzo pomocnej wiedzy może być Kefir, Emte z Artkiem, Mauzer też będzie miał coś do powiedzenia ja też coś tam szepnę (wybaczcie jeśli kogoś pominąłem :peace:

Daj cynka po pierwszych kontrolach czy coś się poprawiło

p.s. jesteś pewny stanu motoru ?? mierzyłeś kompresje, sprawdzałeś głowicę ? nic także nie piszesz o przewodach WN i kopułce i stanie aparatu zapłonowego

_________________
Pozdrawiam
Buba
_________________
Bestia 2,2 T 20 V Q pod kołderką w garażu


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.paź.2008 10:08:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.sty.2006 19:54:23
Posty: 94
Lokalizacja: lidzbark warmiński
dzisiaj sprawdziłem rozrząd jest ok. wymieniłem przewody w.n. jest tak naciskając gaz się dławi kicha dopiero jak nabierze obrotów to się wkręca potem jak ma jakieś 140 na liczniku wciskając gaz mocniej wyczuwam taki lekki zryw to samo gdy zwalniam gaz ale dalej nie chce jechać bo go muli,co do silniczka to ciśnienia nie sprawdzałem ale po odpaleniu chodził równiutko,cichutko i jechał,kupiłem go od forumowicza Mechitro, miał jak na swój wiek mały przebieg ok.200tys.jeszcze będę się grzebał,ja bym chyba obstawiał podciśnienie,po pószczeniu sprzęgła długo schodzi z obrotów.pzdr.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.paź.2008 10:59:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
a wez cyknij kilka fotek tego co pod maska. okolice rozdzielacza paliwa. moze cos sie wyduma.

z rury gumowejnad przeplywomierzem powinien odchodzic taki zawor do puszki z filtrem, to on jest odpowiedzialny za odcinanie paliwa przy schodzeniu z obrotów. http://sjmautotechnik.com/trouble_shoot ... html#decel

moim zdaniem gdzies masz duza dziure.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.paź.2008 08:12:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.sty.2006 19:54:23
Posty: 94
Lokalizacja: lidzbark warmiński
zauważyłem że on głośno zaczął chodzić gdzieś w okolicach kolektora może tłumika,czu jak wudmuchało jakąś uszczelke to będzie się tak zachowywał?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.paź.2008 09:57:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
jak wydmucha jakas uszczelke od wydechu to jak bedzie sie robilo przygazowke (wiecej spalin) to powinno sie zglasniac, i cichnąć gdy silnik schodzi z obrotow

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.paź.2008 16:04:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.maja.2006 22:04:35
Posty: 584
Lokalizacja: Zgierz
Auto: A6 C6 2.0 TDI CAHA
A może to pompa paliwa lub regulator ciśnienia paliwa ?

_________________
A6 1.8T AEB
A4 1.8 ADR(było)
c4 2.0 e 115KM (było)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.paź.2008 12:48:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.sty.2006 19:54:23
Posty: 94
Lokalizacja: lidzbark warmiński
Witam,obiecałem napisać co było przyczyną,jeden przewód wn. potem doszedł mechanik,że brak jest napięcia na przewodach od silniczka krokowego,popalone części w kompie,może da się wymienić,turbina szrot,niskie ciśnienie,na razie to wszystko napiszę jak będzie chodzić.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.paź.2008 21:10:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.maja.2004 21:24:31
Posty: 1659
Lokalizacja: Malbork
A możesz napisać w jaki sposób mechanik stwierdził, że "turbo ma bardzo niskie ciśnienie" ?

_________________
Audi Coupe quattro 2.2T '86 design by VOTEX


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.paź.2008 07:41:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
Mało wiarygodna opinia co do turba. Turbawka musiałaby stracić dużą część łopatek strony wydechowej lub wydechowej i ssącej. Wpadnij do Kętrzyna. Postawimy auto na koła.

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.paź.2008 15:26:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.sty.2006 19:54:23
Posty: 94
Lokalizacja: lidzbark warmiński
no właśnie przed wstawieniem dobrze ją obejrzałem łopatki były całe była sucha nie miała luzu lekko się wirnik obracał jedynie te pęknięcie,może coś żle poskładałem,może być taka opcja?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.paź.2008 15:28:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
To pęknięcie nie ma znaczenia dla pracy turbawki. Olej ta diagnozę. Zakłądaj to turbo z pękniętą muszla i szukaj przyczyny niedoładowania,.

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 23 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: