.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 06.lut.2025 11:16:59

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [2.5 TDi A4/B6] wady/zalety silnika
PostNapisane: 19.paź.2008 09:27:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.wrz.2004 13:07:12
Posty: 3121
Lokalizacja: Chorzów
Auto: Coupe turbo quattro
siemka,
szybkie pytanie, bo wczesniej tematem sie nie interesowalem :>
czy w A4 B6 silnik 2.5 TDi to to samo dziadostwo co poprzednie TDi V6 czy juz problem nie wystepuje? ;)

_________________
coupe turbo quattro 3B '91
A8 4E BFM '03


Ostatnio edytowano 19.paź.2008 21:44:54 przez Ivo, łącznie edytowano 3 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.paź.2008 09:45:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.sty.2007 13:40:50
Posty: 369
Lokalizacja: pomorskie GKW...
nowy model wymyśliłeś Ivo, :) chodzi o A4 B6 czy A6 C6 :?: ( w C6 nie było 2.5 TDI tylko 2.7 i 3.0 )

_________________
B7 A4Q BPW 06' manual 2009 =>


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.paź.2008 09:50:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.wrz.2004 13:07:12
Posty: 3121
Lokalizacja: Chorzów
Auto: Coupe turbo quattro
fuck :/ juz zmieniam :P

_________________
coupe turbo quattro 3B '91
A8 4E BFM '03


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.paź.2008 09:57:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.sty.2007 13:40:50
Posty: 369
Lokalizacja: pomorskie GKW...
silniki z literką B w kodzie BAU, BCZ, BDG, BDH, BFC. mają poprawioną konstrukcję ;) wałki z lepszych materiałów, nowa odma :peace: ja mam AKE i nie narzekam. zresztą ilu użytkowników tyle opinii. temat rzeka wałkowany wiele razy ...

_________________
B7 A4Q BPW 06' manual 2009 =>


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.paź.2008 11:40:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
arkadio70 napisał(a):
silniki z literką B w kodzie BAU, BCZ, BDG, BDH, BFC. mają poprawioną konstrukcję ;) wałki z lepszych materiałów, nowa odma :peace: ja mam AKE i nie narzekam. zresztą ilu użytkowników tyle opinii. temat rzeka wałkowany wiele razy ...


BFC to to samo, co AYM z innym oprogramowaniem.
tak naprawdę to inne są BAU, BDG i BDH.

erę V6 można podzielić na:
I AFB, AKN
II AKE, AYM, BFC, BCZ
III BAU, BGD, BDH

każda z nich ma swoje wady i zalety.

w B6 występowały silniki II i III [nie wszystkie].

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.paź.2008 11:49:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.wrz.2004 13:07:12
Posty: 3121
Lokalizacja: Chorzów
Auto: Coupe turbo quattro
Meszrum wodzu wielki ;) czyli 2.5 TDi o mocy 179 km w B6 od 2001 roku nie maja dolegliwosci padajacych walkow i odmy?
Temat pewnie walkowany wielokrotnie ale nigdy sie tym nie interesowalem.. ;)
Slabe i mocne strony tego silnika?

_________________
coupe turbo quattro 3B '91
A8 4E BFM '03


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.paź.2008 15:40:02 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2004 14:36:13
Posty: 7745
Lokalizacja: Wawa
http://www.audiklub.org/dane/a4/b6.html
tu masz odp jakie silniki występowały

tyle pracy Simpsona , a mało kto to przegląda :/
ps popraw też zawartośc pierwszego posta , bo nadal masz tam A6 B6 :)
ps temat nie na ogóle

_________________
Obrazek
KIA CEED DAILY
BMW E61 N52 <- BYŁO
Audi Competition AWX <- BYŁO
Audi 80 AAH <- BYŁO
BMW E30 M20B25 <- BYŁO
Audi 80 KK quattro <- BYŁO
Audi 80 AAN quattro JEST DO DZIŚ 600 PS 700 NM by SLG
Audi S2 3B quattro <- BYŁO
Audi 200 MC Sport quattro <- BYŁO
Audi 100 NF Sport quattro <- BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.paź.2008 16:08:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Ivo napisał(a):
Meszrum wodzu wielki ;) czyli 2.5 TDi o mocy 179 km w B6 od 2001 roku nie maja dolegliwosci padajacych walkow i odmy?
Temat pewnie walkowany wielokrotnie ale nigdy sie tym nie interesowalem.. ;)
Slabe i mocne strony tego silnika?


moja opinia jest taka: nie ma problemu padających wałków. jest jedynie problem ze świadomością użytkowników [zły olej - nierzadko olej mineralny, użytkowanie V6 jak wysokoobrotowej benzyny, LL etc]. do tego dochodzi zła opinia nt samych wałków skrzętnie wykorzystywana przez niemalże każdy warsztat.

mam AFB od nowości - 1998. przejechałem 273 000 km. nie wiem, co to takiego problem z hydrauliką / wałkami.
AYM - to samo, z tym, że tutaj jest 177 000 km.

patrząc %, to chyba AKE jest silnikiem, w którym najczęściej robi się wałki.
BAU/BDG/BDH są zbyt młode na jakiekolwiek osądy [4-5 lat]. zobaczymy za 5 lat...

plusy:
- musisz się tym przejechać.

minusy:
- drogi rozrząd [3000 - 4000 PLN], którego wymiana to zbyt trudne zadanie dla 98% warsztatów;
- w miarę głośna praca silnika;
- leniwy tiptronic / twarde sprzęgło w m6 + wieczne wachlowanie dźwignią w mieście;
- stosunkowo mały zakres obrotów, na których parch się żwawo odpycha [2400 rpm - 4000 rpm] - nie znaczy to, że poniżej 2400 rpm nie jedzie - jedynie dynamika nie nadaje się do bliskiego wyprzedzania.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.paź.2008 18:13:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.maja.2008 20:03:47
Posty: 776
Lokalizacja: trojmiasto
Auto: A8 D3 4.2 MPI
w 100 % popieram wypowiedz meszruma :d

_________________
audi a8 d3 4.2 pb 2003 jest
http://www.youtube.com/watch?v=0TGOmui21CY - takie tam bączki A8

Obrazek

audi a3 1.9 tdi ahf jest
bmw e46 330d 204 ps byla :)
bmw e46 320d 150 ps byla
audi a6 c5 avant quattro 2.5 tdi ake bylo
suzuki gsxr 1000 k3 175 ps ponad 300 km/h smiga:):) 0-200 km/h 7 sek :P
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... 6h8e2jv3-c
tak to daje ognia :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.paź.2008 20:18:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.wrz.2006 10:26:19
Posty: 304
Lokalizacja: W-wa
meszrum napisał(a):
minusy:
(...)
- w miarę głośna praca silnika;
(..) wieczne wachlowanie dźwignią w mieście;
- stosunkowo mały zakres obrotów, na których parch się żwawo odpycha [2400 rpm - 4000 rpm] - nie znaczy to, że poniżej 2400 rpm nie jedzie - jedynie dynamika nie nadaje się do bliskiego wyprzedzania.


Pozwolę sobie, jako profan, zabrać głos komentując wypowiedź szanownego przedmówcy ;)

* Porównujesz głośność do benzyny? Tak od 80-100 km/h silnika właściwie nie słyszać. Szum opon, powietrze opływające nadwozie zaczynają grać pierwsze skrzypce.. Diesle są cichsze (od benzyn) przy większych prędkościach (nie bijcie, mogę się mylić).

* To chyba cecha diesli, niekoniecznie V6. Moim skromnym zdaniem V6 to nie silnik do jazdy miejskiej. Jego atutów nie wykorzystasz a o wysokim spalaniu szybko się przekonasz.

* Można zrobić czipsa, będzie się lepiej zbierał "od dołu". U mnie tak od 1600-1700 zaczyna "jechać" :D

_________________
Obrazek Piszę poprawnie po polsku

Moja A4 B6 2.5 V6 TDi Quattro BDH:
http://public.fotki.com/and777rew/
http://www.a4-klub.pl/smf/audi_a4_b6/b6 ... 376.0.html

quattrocat
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.paź.2008 20:38:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.wrz.2004 13:07:12
Posty: 3121
Lokalizacja: Chorzów
Auto: Coupe turbo quattro
Andy napisz cos wiecej o swoim chipsie ;)
co masz na mysli ze auto zbiera sie wrescie od dołu? ;)
od zawsze jezdze benzyniakami i przyspieszanie od dolnych obrotow jest mi praktycznie obce ;)

_________________
coupe turbo quattro 3B '91
A8 4E BFM '03


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.paź.2008 20:41:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.maja.2008 20:03:47
Posty: 776
Lokalizacja: trojmiasto
Auto: A8 D3 4.2 MPI
Ivo napisał(a):
Andy napisz cos wiecej o swoim chipsie ;)
co masz na mysli ze auto zbiera sie wrescie od dołu? ;)
od zawsze jezdze benzyniakami i przyspieszanie od dolnych obrotow jest mi praktycznie obce ;)


przejedz sie tdi obojetnie jakim np nawet 1.9 tdi 110 ps to zobaczysz co robi moment obrotowy fajne uczucie :peace:

_________________
audi a8 d3 4.2 pb 2003 jest
http://www.youtube.com/watch?v=0TGOmui21CY - takie tam bączki A8

Obrazek

audi a3 1.9 tdi ahf jest
bmw e46 330d 204 ps byla :)
bmw e46 320d 150 ps byla
audi a6 c5 avant quattro 2.5 tdi ake bylo
suzuki gsxr 1000 k3 175 ps ponad 300 km/h smiga:):) 0-200 km/h 7 sek :P
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... 6h8e2jv3-c
tak to daje ognia :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.paź.2008 20:57:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.wrz.2006 10:26:19
Posty: 304
Lokalizacja: W-wa
Ivo napisał(a):
Andy napisz cos wiecej o swoim chipsie ;)
co masz na mysli ze auto zbiera sie wrescie od dołu? ;)
od zawsze jezdze benzyniakami i przyspieszanie od dolnych obrotow jest mi praktycznie obce ;)


Od 1600-1700 obr. auto zaczyna wyraźnie przyspieszać. Wchodzi na te swoje 1600-1700 i kierowca robi ooooo! bo auto wreszcie się obudziło i "jedzie". A kierowca czuje to plecami.


[img width=150 height=94]http://img45.imageshack.us/img45/4549/andy180psmz1.th.jpg[/img]

Uprzedzając głosy "szpeców-malkontentów": hamowane przy 29 st.

_________________
Obrazek Piszę poprawnie po polsku

Moja A4 B6 2.5 V6 TDi Quattro BDH:
http://public.fotki.com/and777rew/
http://www.a4-klub.pl/smf/audi_a4_b6/b6 ... 376.0.html

quattrocat
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.paź.2008 21:09:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
v6tdi jest na wolnych obrotach glosny (4cylindrowki sa raczej cichsze a auta benzynowe to inna bajka) i ogolnie czuc, ze to motor do dostawczaka raczej
zbiera sie od dolu o niebo lepiej niz 1.9 nawet jakby mu 6 czipow i 3 boxy zalozyc
Czip on board i ze 150 jest 180-200
dobry na trasy i duze predkosci do miasta taki sobie (to dieslowe klekotanie slyszalne gdy stoi sie na swiatlach)
Pali niemalo (wg producenta w pasacie w automacie 11.7 w miescie - w wersji 1.9 130ps 10.2 wiec ponad litr mniej... do setki 2.5v6150ps zbiera sie o 1s szybciej w tej konfig. niz 1,9 130ps)
Silnik ogolnie skomplikowany, nieidioto odporny wiec przy odrobinie pecha (mechanik traktujacy ten silnik jak golfa 1.6D) mozna plynac grube tysiace - auto raczej wymaga zdobycia sporej wiedzy by nie wrabac sie w wydatki (wykrycie zwyklego naciagania czy niekompetencji mechanika liub wykrycie zblizajacych sie klopotow: np diagnostyka), ciezkie dojscie serwisowe do wielu elementow podnosi cene czynnosci serwisowych (nie mowiac o naprawach)
Ogolnie auta z 2.5v6 byly w cenie 1.9 110ps, 1.9PD byly po prostu drozsze (jak szukalem)
W A4/passat 1.9 110ps daje rade natomiast A6 czy jakies Q i moze jeszcze automat to 1.9 110ps jest za slaby (w moim odczuciu) wiec w pewnych rocznikach diesel = V6tdi z automatu
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Ostatnio edytowano 19.paź.2008 21:16:05 przez przemekk74, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.paź.2008 21:13:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.wrz.2004 13:07:12
Posty: 3121
Lokalizacja: Chorzów
Auto: Coupe turbo quattro
ja dumam nad silnikiem 180 PS
Andy czytam watek na A4 klubie..
Malo cos ci czips dał :|
z tego co czytalem spokojnie mozna 230KM wyciagnac..
mysle i dumam..
co do mechanika to z takowym problemu nie bedzie..
Spalanie.. litr czy dwa w ta czy w tamta mnie nie zbawi..
Chyba kumpla pomecze i zgwałce jego AKE :>

_________________
coupe turbo quattro 3B '91
A8 4E BFM '03


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.paź.2008 21:23:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
Ivo napisał(a):
z tego co czytalem spokojnie mozna 230KM wyciagnac..

NIE MOZNA BEZ PRZEROBEK MECHANICZNYCH - te moce over 200ps sa tylko i wylacznie w funkcji (zawyzajacej) szacowania mocy przez tiptronic (przelec sie po podpisach forumowiczow i zobaczysz, ze to sa auta w tiptronicach - zbieg okolicznosci?)
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.paź.2008 22:50:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
AndyN napisał(a):
meszrum napisał(a):
minusy:
(...)
- w miarę głośna praca silnika;
(..) wieczne wachlowanie dźwignią w mieście;
- stosunkowo mały zakres obrotów, na których parch się żwawo odpycha [2400 rpm - 4000 rpm] - nie znaczy to, że poniżej 2400 rpm nie jedzie - jedynie dynamika nie nadaje się do bliskiego wyprzedzania.


Pozwolę sobie, jako profan, zabrać głos komentując wypowiedź szanownego przedmówcy ;)

* Porównujesz głośność do benzyny? Tak od 80-100 km/h silnika właściwie nie słyszać. Szum opon, powietrze opływające nadwozie zaczynają grać pierwsze skrzypce.. Diesle są cichsze (od benzyn) przy większych prędkościach (nie bijcie, mogę się mylić).

* To chyba cecha diesli, niekoniecznie V6. Moim skromnym zdaniem V6 to nie silnik do jazdy miejskiej. Jego atutów nie wykorzystasz a o wysokim spalaniu szybko się przekonasz.

* Można zrobić czipsa, będzie się lepiej zbierał "od dołu". U mnie tak od 1600-1700 zaczyna "jechać" :D



nie, porównuję głośność na jałowym/niskich prędkościach do innych diesel'i. 2.5TDI to jedna z najgłośniejszych/najgorzej wyciszonych jednostek. najcichsze były AFB i AKN.

oprócz TDI mam 2.5T boxer PB, który pomimo bulgotu generuje 2-3x mniej hałasu na jałowym i przy niskich [do 120km/h] prędkościach. nie mówiąc już, że 2.5T PB przy 8000 rpm brzmi znacznie przyjemniej, niż 2.5TDI przy 4000 rpm...
co więcej, 1.9TDI sprawia wrażenie znacznie cichszego. nie wspomnę o 530d, czy chociażby o śmiesznych produktach takich CDTI czy TDCI.

ostatnio, w mojej najbliższej rodzinie pojawiło się 3.0TDI [224PS] - proponuję doń porównać 2.5TDI.
wybaczcie, ale to już archaiczna konstrukcja - lubię ją, ale to nieefektywy relikt [porównajcie choćby z Mazdą 6 136PS sprzed 3 lat - szczególnie z dołem Mazdy].

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.paź.2008 00:28:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lut.2008 22:39:04
Posty: 122
Lokalizacja: Wadowice/Kraków
badyl napisał(a):
w 100 % popieram wypowiedz meszruma :d


ja również ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.paź.2008 08:24:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.wrz.2006 10:26:19
Posty: 304
Lokalizacja: W-wa
przemekk74 napisał(a):
Ivo napisał(a):
z tego co czytalem spokojnie mozna 230KM wyciagnac..

NIE MOZNA BEZ PRZEROBEK MECHANICZNYCH - te moce over 200ps sa tylko i wylacznie w funkcji (zawyzajacej) szacowania mocy przez tiptronic (przelec sie po podpisach forumowiczow i zobaczysz, ze to sa auta w tiptronicach - zbieg okolicznosci?)
Przemek


Ni *uja się nie da więcej niż ok. 200 PS. Poszukaj o blokadzie na pompie.

W tym topiku była dyskusja na ten temat: http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... c&start=40

_________________
Obrazek Piszę poprawnie po polsku

Moja A4 B6 2.5 V6 TDi Quattro BDH:
http://public.fotki.com/and777rew/
http://www.a4-klub.pl/smf/audi_a4_b6/b6 ... 376.0.html

quattrocat
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.paź.2008 09:43:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Głośność silnika diesla zależy od stopnia sprężania oraz ciśnienia wtryskiwanego paliwa. Nowe jednostki są ciche ponieważ aby obniżyć emisje spalin zwiększono znacznie ciśnienie wtrysku i przez ten zabieg można obniżyć stopień sprężania bo i tak mieszanka zapala się skoro dawkowana jest w kilku porcjach zanim tłok dojdzie do GMP. Motor staje się głośny jeżeli wtryski są zużyte , dotyczy to starszych jednostek o wysokim stopniu sprężania. Silnik rzędowy R6 zawsze będzie cichszy od V6 z racji samej budowy i taki motor łatwiej jest wygłuszyć .

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 36 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: