.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 23.lis.2024 22:04:45

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Rezanie Oil Catch Tank, w A3 20vt
PostNapisane: 21.paź.2008 17:39:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.maja.2005 13:54:06
Posty: 1122
Auto: A4B8 2.0TDI, B420vt, A4B8 tfsi
Witam

Dziś możecie zobaczyć, jak zamontować Oil Catch Tank, po naszemu; zbiornik oleju.

Zbiornik taki ma za zadanie, zbierać caluśki olej, który wydobywa sie przy odpowietrzaniu silnika, i zapobiec by dostał sie do szlauchu z filtra powietrza, później do turbo.
Pacjent; R4 20vt, a3

Potrzebne teile:

Oil Catch Tank, zbiornik na pół litra.

ObrazekObrazek ObrazekObrazek

Szlauchy, Samco 19mm, 25mm, kolanka, redukcje 19>13mm

ObrazekObrazek

Opaski czy jak to nazwać...

ObrazekObrazek

Powiększenie średnicy odpowietrzenia na 19mm

ObrazekObrazek ObrazekObrazek ObrazekObrazek

Tak wygląda przed, na fotce jest zaznaczony zawór, który pójdzie raus.

ObrazekObrazek

Czas cosik porozkręcać;

ObrazekObrazek

Przymierzanie & Zakładanie

ObrazekObrazek ObrazekObrazek ObrazekObrazek ObrazekObrazek

ObrazekObrazek ObrazekObrazek ObrazekObrazek ObrazekObrazek

Spust oleju, są dwa sposoby, jeden z nich to odkręcić korek, który jest na dole, lub odprowadzić kawałek szlauchu tak by później spokojnie spuścić cały zebrany olej. Nie wolno zapomnieć o zaślepieniu tego szlauchu.

ObrazekObrazek

To by było na tyle.

Pozdro
Krzysiek

_________________
B4 2.0 20vt EFR quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.maja.2010 20:23:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.maja.2005 13:54:06
Posty: 1122
Auto: A4B8 2.0TDI, B420vt, A4B8 tfsi
Update 19 Maja 2010

Silikonowy TIP Autobahn88

Obrazek

Porównanie seryjnego tip`a dwuczęściowego vs jednoczęściowy.

Obrazek

Przed

Obrazek

Jak zwykle, niektóre węże były za krótkie/długie.

Obrazek


Po

Obrazek
Obrazek

Pozdr
Frano

_________________
B4 2.0 20vt EFR quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Rezanie Oil Catch Tank, w A3 20vt
PostNapisane: 20.maja.2010 12:00:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
taksiarze w roabia to anders w starych szrotach... Oni verwenden butelka po cocacola czyli maja odme otwarta zamiast geschlossen:)

Twoje auto nie wyglada mi na mercedesa 123 z przebiegiem 1,5miliona km.
Obstawiam, ze to caly dzionek zabawy + wczesniej dlugie studia po forach co i jak. Weze, opaski i ten catch tank - to tez nie bylo 50pln...
Skrobnij prosze co Ciebie do tego sklonilo?
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.maja.2010 12:59:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Takiego silikonowego TIPa tez miałem nabyć do mojego 1.8T. Jednak po rozmowie/namowie Rogala bedzie in-pipe by Unitronic i reszta kwasówy, co by go nie zasysało :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Rezanie Oil Catch Tank, w A3 20vt
PostNapisane: 20.maja.2010 13:08:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12018
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
przemekk74 napisał(a):
taksiarze w roabia to anders w starych szrotach... Oni verwenden butelka po cocacola czyli maja odme otwarta zamiast geschlossen:)

Twoje auto nie wyglada mi na mercedesa 123 z przebiegiem 1,5miliona km.
Obstawiam, ze to caly dzionek zabawy + wczesniej dlugie studia po forach co i jak. Weze, opaski i ten catch tank - to tez nie bylo 50pln...
Skrobnij prosze co Ciebie do tego sklonilo?
Pozdrawiam,
Przemek


czystsze powietrze do oddychania silnika chociażby. ekologię mam w d...
we wszystkich autach mam tak zrobione i sobie chwalę.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Rezanie Oil Catch Tank, w A3 20vt
PostNapisane: 20.maja.2010 13:38:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
quattrowentylator napisał(a):
czystsze powietrze do oddychania silnika chociażby. ekologię mam w d...
we wszystkich autach mam tak zrobione i sobie chwalę.

ale jaka korzysc z tego jest? Tylko swiadomosc, ze silnik oddycha czystym powitrzem czy cos konkretniej, np.:
- 5 koni wiecej
- silnik zuzywa sie mniej
- pali mniej na 100
- nie wymieniasz filtr powietrza tak czesto
- ciagle olej do silnika dolewac musiales a teraz nie musisz
- w intercoolerach ciagle Ci plywal olej a teraz nie plywa
- inne
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.maja.2010 14:04:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12018
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
poza niektórymi , reszta się zgadza, dodatkowo trudniej w razie czego uszkodzić silnik, jak zacznie rzygać olejem w dolot.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.maja.2010 15:10:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
quattrowentylator napisał(a):
poza niektórymi , reszta się zgadza, dodatkowo trudniej w razie czego uszkodzić silnik, jak zacznie rzygać olejem w dolot.

no dobra, ale poza tym przypadkiem (gdy konajacy zrupiecialy silnik sika przez odme olejem w dolot) to co konkretnie za korzysc jest? (wymien prosze konkretnie)
Pozdrawiam,
Przemek
P.S.
Co do trwalosci i obecnosci oleju w dolocie... co za swiat, jedni chce wyeliminowac opary oleju z dolotu a inni (wlasciciele LPG) sobie takie "lubryfikatory" olejowe czasem montuja by zapobiec wypalaniu sie gniazd zaworowych czy cos tam:)

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.maja.2010 15:24:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12018
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
nie przesadzaj, w autach z turbiną, a szczególności 2.2T20v jest to wręcz obowiązkowa pozycja, także dlatego, że olejem rzyga w odmę także zdrowy silnik, w końcu nie na darmo montuje się odolejacze na odmach.
zresztą, nieważne, widzę, że koniecznie chcesz udowodnić że jestem wielbłądem ;)

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.maja.2010 15:40:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
quattrowentylator napisał(a):
zresztą, nieważne, widzę, że koniecznie chcesz udowodnić że jestem wielbłądem ;)

jezeli juz jedziesz takimi poetyckimi porownaniami to chce sie dowiedziec czy jestes wielbladem (nie zakladam z gory ze jestes garbaty)
Wracajac do tematu
przyjmuje (wynika z tego co piszesz), ze producent dal d... w 2.2T i tam moze to jest potrzebne. Piszesz jednak
Cytuj:
we wszystkich autach mam tak zrobione i sobie chwalę.

to wszystkie Twoje auto maja zawsze ten sam blad kontrukcyjny i wala olejem zmasowanie w dolot???
Nie prosciej (taniej, szybciej) bylo wywalic odme do butelka? (jakas roznica wzgledem catch tanka?)
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.maja.2010 10:49:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12018
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
ok, to odwróćmy pytanie - dlaczego uważasz, że odma fabryczna jest lepsza od odmy otwartej, z catch can'em ? Lepsza = coś poprawia na plus w pracy silnika.

Każde auto "sra olejem" w dolot. Każde.
A z turbiną szczególnie.
Odma w silniku, w postaci, w jakiej występuje w seryjnych silnikach, jest ze względu na "ekologię" a nie bo tak lepiej. Tak samo z filtrem oparów paliwa.

a żeby już nie strzępić sobie języka, bo podejrzewam, że każdy przy swoim pozostaje, polecam Tobie udzielić się w tym temacie: http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=45404 gdzie mądrzejsi ode mnie się wypowiadają.

pozdrawiam i dla mnie to już koniec w tym temacie :)

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.maja.2010 11:59:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
wykrecasz sie od odpowiedzi i tyle
to co producent zamontowal, jest jakies, dziala - nie trzeba przy tym palcem ruszyc... dziala!
Podejmujac dzialanie (czas, koszt, praca) czlowiek oczekuje jakiegos zysku ... "bo bedzie lepiej" - wiec dopytuje sie co konkretnie bedzie lepiej - a Ty o wielbladach + watek z reacigforum..."bo tam madrzejsi powiedza"
A co Ci tak opary oleju przeszkadzaja w dolocie? Jasne, ze kazde oddaje do dolotu opary - i co z tego? Popsule Ci sie? Pali wiecej wachy? Mniej koni ma?
Jak masz problem z nadmierna iloscia oleju w dolocie to mozesz zrobic to co moj ojciec w starym zajechanym dostawczaku - rozciaz waz odmy, jadna czesc z butelka a druga zaslepic (szybko, tanio, efektywnie) - catch tank po polsku (gorszy? o co gorszy?).
Cytuj:
a żeby już nie strzępić sobie języka, bo podejrzewam, że każdy przy swoim pozostaje, polecam Tobie udzielić się w tym temacie:

no ja bezskutecznie dopraszam sie o to Twoje zdanieCO KONKRETNIE TY DZIEKI TEMU UZYSKALES!!!!
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.maja.2010 12:56:41 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2004 12:12:29
Posty: 4400
Lokalizacja: Wrocław
przemekk74 napisał(a):
no ja bezskutecznie dopraszam sie o to Twoje zdanieCO KONKRETNIE TY DZIEKI TEMU UZYSKALES!!!!
Pozdrawiam,
Przemek


Estetykę wykonania. Butelka typowa opcja na szybko, działa tak samo, nie ma kompletnie żadnej różnicy. Tyle, że to nadal butelka pod maską, rzuca się w oczy, może się przemieścić, przypalić od czegoś w takim momencie, wszystko zależy od wykonania... Ale butelka to takie lekkie druciarstwo. ;)

Jaki jest zysk wywalenia oparów oleju z dolotu ? Ja widzę jedną, nie zapieprzają się ścianki dolotu, rur, kolektora... Innymi słowy powietrze leci tam bez oporów, jaki to ma wpływ na moc czy parametry silnika ? Pewnie dość marginalne, zmierzone może być w okolicach błędu pomiarowego (np. 1-2%), ale powoduje leszpe samopoczucie. :D

Ale dyskusja... :D

_________________
Obrazek

Audi, a owszem, posiadam.

... Rympel 666 ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.maja.2010 13:13:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12018
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
Cytuj:
no ja bezskutecznie dopraszam sie o to Twoje zdanieCO KONKRETNIE TY DZIEKI TEMU UZYSKALES!!!!
Pozdrawiam,
Przemek


1. bezproblemowość serwisowania odmy
2. estetyka
3. czystość w dolocie
4. brak problemu z silnikiem w przypadku ewentualnego wyplucia oleju
5. dobre samopoczucie
6. wątek w którym niektórzy mogą nie zauważyć różnicy

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.maja.2010 20:39:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
no... po bolach udalo sie wydusic odpowiedz
poza niekwestiowanymi doznaniami natury estetyczno-higienicznej skazales siebie na koniecznosc regularnego oczyszczanie tego catch tanka. Jezeli bys zapomnial i silnik zassalby hurtowo zebrane tam plyny to konsekwencje sa nieprzewidywalne.
Zamiast
Cytuj:
bezproblemowość serwisowania odmy
mozesz napisac "koniecznosc serwisowania czegos co serwisowania (normalnie) nie wymaga"*)
O przewage fikusnego rozwiazania z catch tankiem nad butelka na wezu odmy w zajechanych taksach juz nie dopytuje

EDIT:
rozwiazanie pt budzetowy catch tank czyli "Butelka" za to cieszy sie nieslabnacym powodzeniem
http://www.klubseatibiza.pl/forum/viewt ... 26&t=20515
Cytuj:
Sam ostatnio przeprosiłem odme i założyłem pod maskę ale do butelki od coca-cola. Po przeróbkach mojego tunera, przepustniczke mam czystą jak nóweczke a zrobione już 22000km od tuningu

http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?p=401
Master's napisał(a):
Kiedyś ... stosowalem metode na Coca-Colę. Polegało to że w litrowej butelce plastikowej po Coli wycinałem nożem dziurę tuz pod korkiem. W otwór po korku wkładało sie odmę. Dym z wnętrza silnika zawierający olej wpadał do butelki i ulatywał wyciętym otworem a olej skraplał sie i zbierał na dnie. Co jakiś czas kierowca wlewał olej spowrotem do silnika. Truło to środowisko ale oszczędzało oliwkę. No i sucho było w układzie dolotowym

http://www.racingforum.pl/index.php?sho ... 29837&st=0
Cytuj:
Od pewnego czasu (około tygodnia) mam taki problem. Juz trzy razy w tym krótkim okresie wyrzuciło mi bagnet od mierzenia poziomu oleju. Cały silnik zachlapany oliwą, musiałem zrobić dolewkę
...
Proponuje 0.5 plastikowe Coca-Coli. Sprawdza się idealnie


http://forum.vw-passat.pl/archive/index ... 50856.html
Cytuj:
Wyciągasz z rury wchodzącej do turbiny. otworek w tej rurze zaślepiasz a odmę wkładasz do butelki.





Pozdrawiam,
Przemek
*)pomijam jakies silniki ze zrabanymi systemami odpowietrzenia skrzyni korbowej

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Ostatnio edytowano 22.maja.2010 18:27:22 przez przemekk74, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.maja.2010 20:45:21 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11650
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Q7 4M
pozwoliłem sobie dodać ten temat do http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?p=22062
mam nadzieję, że Franek pozwoli ;)

_________________

jest:
Q7 4M 3,0 TFSI 419 PS/512 Nm
było:
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Rezanie Oil Catch Tank, w A3 20vt
PostNapisane: 22.maja.2010 17:13:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.maja.2005 13:54:06
Posty: 1122
Auto: A4B8 2.0TDI, B420vt, A4B8 tfsi
przemekk74 napisał(a):
Skrobnij prosze co Ciebie do tego sklonilo?
Pozdrawiam,
Przemek


Jeżeli człowiek czegoś sam nie wypróbuje, to do końca nie będzie wiedzieć, czy to najlepsze rozwiązanie na "sranie" oleju w dolot.

Jakby nie było Dolot jest do dziś suchutki, więc wg mnie warto było wydać kilka groszy.

WoWo kwasiak to zdecydowanie najlepsze rozwiązanie, ale niestety jest silikonowy, takie życie.

Bilu nie mam nic przeciwko :)

P.s chyba wszystko zostało napisane w tym temacie.

_________________
B4 2.0 20vt EFR quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.maja.2010 21:40:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2006 18:21:46
Posty: 1545
Lokalizacja: Festung Breslau
w silniku 4.2 oil catchtank ma sens czy tylko w turbodoładowanych i małolitrarzowych?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.cze.2010 20:50:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.maja.2005 13:54:06
Posty: 1122
Auto: A4B8 2.0TDI, B420vt, A4B8 tfsi
zioolko napisał(a):
w silniku 4.2 oil catchtank ma sens czy tylko w turbodoładowanych i małolitrarzowych?


Pewnie nie zaszkodzi, patrz silniki FSI, gdzie zawory są upaprane na śmierć od oleju, który wali z odmy....

Update 04.06.2010

Nieszczelne O-ringi na wtryskiwaczach…

Teile: uszczelka pod kolektor, uszczelka do przepustnicy, o-ringi, zawleczki, kapselki pod wtryskiwacz…

Obrazek
Obrazek

Lejące wtryski…

Obrazek
Obrazek

Porting home made…

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Czyszczenie + podkład…

Obrazek
Obrazek

W kolorze nadwozia.. hyhy

Obrazek
Obrazek

Efekt końcowy…

Obrazek

Dataloging 4 bieg, przybyło 10g/s w zakresie 5500rpm.
151 g/s w szczycie, przed zabiegiem 143 g/s

Obrazek


Pozdr

_________________
B4 2.0 20vt EFR quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.cze.2010 10:45:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.mar.2005 18:51:55
Posty: 160
Lokalizacja: łódzkie
Dobrze jest gdy mamy podciśnienie w odmie tak więc butelka i wężyk nie jest dobrym rozwiązaniem... catch can dziala wtedy jako naczynie zamknięte gdzie gromadzi sie ten cały syf olejowo-paliwowy


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: