taktuś napisał(a):
Co można powiedzieć o układzie wtryskowym
Przede wszystkim można (a nawet należy) powiedzieć to, na co nikt dotąd nie zwrócił uwagi ...
![Neutral :|](./images/smilies/icon_neutral.gif)
.
Mianowicie "udało Ci się" pomieszać (zamieszczając na AKP) ... odczyty dwóch różnych silników ...
![n :/](./images/smilies/005.gif)
. Logowanie "004 statyczne" pochodzi z silnika 1,9TDi, logowanie "004 nastawy podstawowe" (na tym forum nazywane też BS) pochodzi z silnika 2,5TDi ... .
Moim zdaniem
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
- powinieneś się jakoś samoukarać
![n :/](./images/smilies/005.gif)
, bo osobiście straciłem ok. godzinę czasu na analizowanie jakże nielogicznych i zupełnie nie pasujących do siebie "logów" ...
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
... .
Zatem - wracając do tematu - opierając się wyłącznie na "004 nastawy podstawowe" wysuwam ostrożną - aczkolwiek wielokrotnie popartą doświadczeniami praktycznymi - hipotezę, że wykrzaczyło Ci się urządzenie nazywane "
przestawiaczem kąta wtrysku". W tej sytuacji - nawet jeśli mechanik prawidłowo ustawił pompę (tzn.
kąt wtrysku) podczas wymiany "rozrządu" - pojawienie się błędu 0550 jest czymś "oczywistym". Naprawa wymaga wybudowania pompy z samochodu oraz wymianie
przestawiacza, lecz po takim zabiegu należy nieodwołalnie pompę
skalibrować na stole Bosch-a.
Chociaż wymiana
przestawiacza nie wymaga "ingerencji wewnętrznej" w pompę i teoretycznie można wykonać ją we własnym zakresie - to bez ponownej
kalibracji - silnik nie odzyska pełnego spektrum dostępnych parametrów ... .
taktuś napisał(a):
i rozrządzie na podstawie tych logów, które już zrobiłem?
W okazanym stanie wydaje się, że występuje jakiś bardzo poważny problem "na" drugim cylindrze lecz tak postawiona diagnoza nie jest wiarygodna - głównie ze względu na wyżej wspomniany problem pompy wtryskowej oraz stanowczo za niską temperaturę silnika ... .
taktuś napisał(a):
Miałem propozycje, aby rozpiąć wydech za sprężarką i zalogować dynamicznie 011, co by wykluczyć katalizator, jednak w praktyce nie jestem w stanie znaleźć poligonu gdzie mógłbym pędzić taką pierdziawką.
Niczego wykluczyć się nie da, jednak ja bardzo chciałbym zobaczyć wartości z grup (tzw. skrinszoty): 001, 002, 003 i 005 - widoczne na monitorze po wpisaniu prawidłowego
loginu oraz naciśnięciu klawisza oznaczonego nr 10 (
adaptacja).
Być może ktoś tam strasznie namieszał i stąd bierze się większość Twoich bieżących kłopotów ... .
Nadto - po okazaniu wwym. parametrów dowiedzielibyśmy się czy ECU rzeczywiście zostało
stunowane ... .
Moim zdaniem - dokładnie tak samo jak napisał Stamlej - wymianę termostatu bez (częściowego) demotażu paska zębatego - można określić jednym jedynym słowem -
megadruciarstwo.
Szerzej na ten temat rozpisałem się np. tu:
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... t=#1230836
Wybór oczywiście należy do Ciebie ...
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
.
Na koniec - chociaż każdy silnik należy traktować odrębnie - bardzo usilnie namawiałbym Cię Kolego Taktuś do lektury tego topika (koniecznie w całości) :
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... zestawiacz
![n :peace:](./images/smilies/023.gif)